Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vaikeaa normaalipainoisen on pudottaa 8kg

Vierailija
29.03.2022 |

Bmi 23 tällä hetkellä ja näytän pullealta, pakko ois saada kiloja pois ja kiinteyttää mutta tiukassa tuntuu olevan kilot

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tekemässä juuri tuota 8 kiloa bmi:stä 24 alkaen.

3 kk takana, 4 kg pudonnut. Syön 1200-1300 kaloria pv.

Ajattelitko jatkaa tuolla 1200-1300 kilokalorilla pitkäänkin vai oletko jo miettinyt,miten elät sen loppuelämäsi, että tuolla vähäisellä kalorimäärällä saavuttamasi pudotus pysyy puolta vuotta kauemmin?

Itse laihdutin myös noilla kaloreilla. Laihtumisen jälkeen lakkasin laskemasta kaloreita, mutta syön keskivertopäivänä arviolta 1700 kcal, eli suunnilleen sen verran mitä kulutankin. Paino on pysynyt poissa tähän mennessä 6 vuotta.

Vierailija
22/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Hoikkuueen salaisuus on että

Pudotetaan kertyneet kilot pois jo normaalipainon sisällä kuin että

Odotetaan että lisä laardia tullut jo enemmän. Itse teen korjausliikkeen parin vuoden välein. Ei paha. Syön normaalisti ja jos kahdessa vuodessa painoa kertynyt se viitisen kiloa, koristelen taas itseni parissa kuukaudessa takaisin ja sit pari vuotta taas vapaata. En viihtyisi pulleana.

Minkä ikäinen olet? Tuon kaltaisella jojoilulla todennäköisesti tuhoat aineenvaihduntasi. Sitten käykin niin, ettei se paino enää tipukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sanotaan kuinka normaalipainoisen on vaineaa, lähes mahdotonta laihtua helposti mutta mites esim anoreksiasta kärsivät? Laihtuvat vaikka olisivat alipainoisia

Vierailija
24/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoisen ei kannata laihduttaa. Kehon normaali nälkäinen/kylläinen -tasapaino häiriintyy ja joutuu loppuelämänsä laskemaan suupalojaan.

Kyllä. Juuri noin alkoi pitkä pompottelu painossani ylös -alas, kun halusin laihduttaa hoikasta vielä vähän.

Pahimmillaan ylipainoa oli sitten 20 kiloa. Sain ne pois monien ihmekuurien ja takaisin lihomisten jälkeen vain keventämällä syömistä niin, että paino putosi yhden kilon lähes kaikkina kuukausina. Pari vuotta siihen meni, mutta olen lopulta oppinut syömään niin, että pysyn normaalipainoisena syömällä hyvin, mutta aika pieniä annoksia.

Vierailija
25/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sanotaan kuinka normaalipainoisen on vaineaa, lähes mahdotonta laihtua helposti mutta mites esim anoreksiasta kärsivät? Laihtuvat vaikka olisivat alipainoisia

Anoreksia on mielen sairaus. Kai sitä nyt laihtuu jos syö 200 kcal päivässä ja käy juoksulenkillä kunnes pyörtyy. Ei se ole mikään helppo tai varsinkaan terveellinen tapa laihtua jota jokainen voi noudattaa.

Vierailija
26/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ethän sä ole mikään normaalipainoinen vaan lievästi ylipainoinen. Taitaa olla BMI 19 se normaalipainon raja

Sulla on nyt vähän vinksahtanut  käsitys siitä mikä on "normaalipaino" painoindeksin mukaan.  

Ohessa kertauksena painoindeksi taulukko

Sairaalloinen alipaino0 – 14,9

Merkittävä alipaino15 – 17,9

Lievä alipaino18 – 18,9

Normaali paino19 – 24,9

Lievä ylipaino25,0 – 29,9

Merkittävä ylipaino30,0 – 34,9

Vaikea ylipaino35,0 – 39,9

Sairaalloinen ylipaino40,0 tai enemmän

Se vähän yksinkertaisempi mies

Vierailija
27/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko anorektikot mielestäsi terveitä? Tottakai ihminen laihtuu, jos ei syö, mutta se on eri asia kuinka fiksua se on. Aika monet anorektikot kuolee lopulta, joten tuskin se kuitenkaan ap:n tavoite on. Normaali ihminen syö ja jos näännyttää itseään, niin syö enemmän ja siitä se jojoilu sitten alkaa. EI normaalipainoisen tarvitse laihduttaa. Toki elämäntapoja voi hiukan viilata, jos siltä tuntuu, mutta joku tiukka kaloridieetti nyt on typerintä mitä voi tehdä. Kannattaa tutustua Virpi Hämeenanttilan kirjaan paino. Siinä aika hyvin kuvataan tätä jojoilun ongelmaa.

Vierailija
28/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa, jos sen haluaa tehdä järkevästi ja tuhoamatta henkistä ja fyysistä terveyttä, kuten anorektikot. 

Vierailija
29/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en syö paljoakaan päivittäin ja liikun mutta ei auta.

Vierailija
30/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle painonpudotus on matematiikkaa ja ruoka polttoainetta, joten syömiseen ei liity mitään erityisiä mielihaluongelmia. Jos on 250 kcal miinuksella per päivä, niin laihdun kilon kuukaudessa. Normaalipainon sisällä ei kannata kauheasti tuon isommalla vajeella mielestäni olla, ainakaan jos harrastaa liikuntaa. Noita laskureita ja ruokapäiväkirjoja löytyy netistä vaikka kuinka paljon, käytän itse myfitnesspalia, kun siihen olen tottunut. En seuraa syömisiäni normaalisti silloin, kun siihen ei ole tarvetta.

Olen vuodenvaihteesta pudottanut tuolla - 250 kcal/pvä vajeella 3 kg, BMI tällä hetkellä tasan 19 ja tavoitepainoon, missä pitäisi olla kuukauden päästä, on matkaa 0.4 kg (eli kisapaino on hieman alipainon puolella, mutta minkäs teet kun olet "liian pitkä naiseksi"). Päivittäinen energiansaanti tällä 250 kcal vajeella on keskimäärin 2000-2400 kcal/pvä, eli mulle tulee "ekstraa" aktiivisuuden kautta kulutettujen kalorien muodossa jonkin verran.

Vierailija
31/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia olla lievästi ylipainoinen, jos normaalilla tarkoitetaan yleisyyttä.

Vierailija
32/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paino putoaa helposti. Olen aina ollut normaalipainoinen, yleensä BMI 20,5. Muutama sellainen elämänvaihe, jolloin on ollut kovaa stressiä ja olen vedellyt herkkuja kaksin käsin, on saanut painon nousemaan, BMI enimmillään 23. Kun olen palannut ns. normaaliin elämiseen, paino on pudonnut kuin itsestään lähtölukemiin.

Vierailija
33/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko jatkaa tuolla 1200-1300 kilokalorilla pitkäänkin vai oletko jo miettinyt,miten elät sen loppuelämäsi, että tuolla vähäisellä kalorimäärällä saavuttamasi pudotus pysyy puolta vuotta kauemmin?

Kun olen tavoitteessani, niin nostan kalorit 1500-1600:aan. Tai sitten aloitan pysyvän pätkäpaaston, tai aina kun syön liikaa, niin kompensoin sen seuraavana päivänä.

Yritin ensin laihtua näillä kaloreilla, enkä laihtunut. Sitten tajusin, että syön yksinkertaisesti liikaa. On pötypuhetta, kun jotkut väittävät, että vaihdevuodet eivät vaikuta aineenvaihduntaan. Selkeästi vaikuttavat.

Vierailija
34/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on BMI 24, ja haluaisin 5 kg pois. Olen 15 kg lihavampi kuin 18-vuotiaana.

Vierailija
35/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun olen tavoitteessani, niin nostan kalorit 1500-1600:aan. Tai sitten aloitan pysyvän pätkäpaaston, tai aina kun syön liikaa, niin kompensoin sen seuraavana päivänä.

Yritin ensin laihtua näillä kaloreilla, enkä laihtunut. Sitten tajusin, että syön yksinkertaisesti liikaa. On pötypuhetta, kun jotkut väittävät, että vaihdevuodet eivät vaikuta aineenvaihduntaan. Selkeästi vaikuttavat.

Tarkennus: yritin ensin laihtua syömällä 1500 kcal, mutta en laihtunut. Siksi alensin kaloreita.

Vierailija
36/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai vaihdevuodet vaikuttavat. Terveyskirjaston mukaan ikääntyneen ihannepainoindeksi on 23-29. Jos paino on liian alhainen, uhkaa osteoporoosi.

Vierailija
37/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun bmi on myös 23. Olen pitkä ja romuluinen ja näytän mielestäni isokokoiselta. Vartalonmalliin ei kuulu vyötärökään joten olen kiva pötkö. Vatsalihakset näkyy mutta vyötärön ympärys silti 80cm. Kyllä aika tiukaksi pitäisi ruokavalio vetää että tästä laihtuisi, liikuntaa harrastan paljon.

Vierailija
38/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä laihduta. Mutta katso, mitä syöt. Lisää kasviksia, vähennä lihaa, sokeria ja alkoholia. Kyllä viinilasin voi ottaa juhlissa pari kertaa vuodessa ja kakkuakin syödä. Ei se sitä tarkoita. Mutta viikoittain ei kannata.

Lisää liikunta jokapäiväiseksi. Käy joka päivä vähintään kävelyllä. Lisää lihaskuntoa kotijumpalla pari kertaa viikossa. Lisää liikuntaa tai ala juosta, kun kunto sen sallii.

Sellaisia pieniä muutoksia, mutta ei mitään laihdutusta tai kuureja. Ne ei onnistu.

Vierailija
39/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se kenellekään kuuluu, miksi joku haluaa laihduttaa normaalipainon sisällä? Oikeasti :D 

Kevyempänä on helpompi liikkua. Vähemmän löllyvää läskiä. Mun ihannepaino on 60kg (170cm) tällä hetkellä painan hieman enemmän. Olen vartalonmalliltani alapainotteinen, siis kroppaani suhteutettuna iso perse ja reidet. Epäsuhta vaan kasvaa painon myötä. 

Vierailija
40/44 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä järkeä on normaalipainoisen laihutella? Harrasta ennemmin liikuntaa niin kiinteytyy

Näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan