Millaista on asua Tampereella?
Kertokaa Tampereella asuvat hyviä ja huonoja puolia kaupungista.
Kommentit (15)
Minun kokemukseni mukaan paras ruuhka-Suomen kaupungeista. Ei toki kovin tieteellinen otos tietenkään kun olen asunut kuudessa eri kaupungissa, mutta Tampereesta vähiten huonoja kokemuksia. Sopivan kokoinen, mutta kaikki tarvittava löytyy. Hyvät liikenneyhteydet.
Keskusta on hirveä paikka. Onneksi julkiset kulkee hyvin niin lähiöistä pääsee helposti kulkemaan.
Suomen Bangkok. Maksullisia naisia eniten suhteessa väkilukuun.
Vierailija kirjoitti:
Minun kokemukseni mukaan paras ruuhka-Suomen kaupungeista. Ei toki kovin tieteellinen otos tietenkään kun olen asunut kuudessa eri kaupungissa, mutta Tampereesta vähiten huonoja kokemuksia. Sopivan kokoinen, mutta kaikki tarvittava löytyy. Hyvät liikenneyhteydet.
Korjaan itseäni: Onhan toi varsin hyvä otos, kun siinä on mukana eteläisen Suomen lähes kaikki isot kaupungit.
+
Suurin osa puhuu selvää Suomea.
Ei pk-seudun liikenneruuhkia.
Aika hyvä joukkoliikenne.
Sisämaassa, joten ei kovin tuulinen paikka.
Asunnot siedettävän hintaisia. Myös vanhoja rakennuksia löytyy, kaikkia ei ole konmaritettu.
-
Ei kuitenkaan etelässä, joten talvi on talvi. Kuka tykkää ja kuka ei.
Vierailija kirjoitti:
+
Asunnot siedettävän hintaisia. Myös vanhoja rakennuksia löytyy, kaikkia ei ole konmaritettu.
-
Ei sen kylmempi kuin Helsingissäkään. Nytkin Helsingissä ei ole jäät sulaneet kaduilta varjoisista paikoista ja puistoissa on vielä lumihanget. Huvittaa kun Helsinkiläiset puhuvat kuin stadi olisi jossain Keski-Euroopan korkeudella. Oikeasti sisämaassa kuten Tampereellakin on Etelä-Suomessa. On kesällä lämpimämpää kuin Helsingissä. Meri kun on suurimman osan kesääkin kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
+
-
Ei sen kylmempi kuin Helsingissäkään. Nytkin Helsingissä ei ole jäät sulaneet kaduilta varjoisista paikoista ja puistoissa on vielä lumihanget. Huvittaa kun Helsinkiläiset puhuvat kuin stadi olisi jossain Keski-Euroopan korkeudella. Oikeasti sisämaassa kuten Tampereellakin on Etelä-Suomessa. On kesällä lämpimämpää kuin Helsingissä. Meri kun on suurimman osan kesääkin kylmä.
Olen asunut kummassakin yli 15 vuotta, ei tarvi kertoa niiden eroja.
Katujen nimet ovat vain Suomeksi. Ei rannikon ruotsinkielistä hapatusta.
Vierailija kirjoitti:
Keskusta on hirveä paikka. Onneksi julkiset kulkee hyvin niin lähiöistä pääsee helposti kulkemaan.
Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Keskustahan on aivan ihana. Juuri ihailtiin Periskoopista maisemia. Muutenkin aivan mahtavaa nyt kun ratikkatyömaa vihdoin siistiytyi ja kaunis arkkitehtuuri paistattelee auringossa.
Maantieteellisesti hyvä sijainti.
Hyvä julkinen liikenne, mukavia ihmisiä, nuorekas katukuva (paljon opiskelijoita), lemmikkiystävällinen (13 koirapuistoa). Luonto lähellä, Nässy, Viikinsaari, Arboretum....
Miinusta en keksi. Itse käytän työterveyttä niin ei ole siitä puolesta kokemusta. Hammashoito ainakin toimii paremmin kuin entisessä kotikaupungissa. Tänne pääsee julkiselle jopa samana päivänä. Samoin Acuta tullut koettua ja hyvä oli palvelu.
Riittävän iso kaupunki, etteivät ihmiset kyttäile itselleen vieraita ihmisiä pikkupaikkakuntalaismaisesti. Saa olla oma itsensä. Tampere on sekä vanha työläiskaupunki että yliopistokaupunki.
Turisti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin?
Hämeenkatu, Koskipuisto, Keskustori, ja Tullintorin nurkat (rautatieasema) sekakäyttäjiä täynnä, huumekauppa täysin näkyvää. Hampaattomia, puhe venyttää kuin vanha c-kasetti, silmät seisoo päässä ja muutenkin ryhti kuin vinoon väännelty rautalankanukke. Säälittäviä tapauksia.
Pitkät jonot terveydenhuoltoon. Kauhea ruuhka kaupassa. Tutut asuu kaukana. En suosittele.