Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2017

14.09.2015 |

Moi!

Taas ollaan ajoissa mutta saataisiinko me aikaiseksi vauva vuodelle 2016 -ketjua vastaava keskustelu myös meille vähän myöhäisemmille haaveilijoille?

Ei haittaa vaikka vauva olisi ajankohtainen jo 2016 vuoden loppupuolella, mutta tuo aikaisempi keskustelu on alotettu jo niin kauan sitten, että olisi kiva saada oma ajankohtainen keskustely myös meille!:)

Kommentit (331)

281/331 |
10.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Täällä yksi kuumeilija liittyy joukkoon :-)

Ennestään kaksi lasta -10 ja -12 syntynyt. Nyt tuntuu,että on oikea aika vielä tähän viimeiseen vauvaan! Ehkäisy jätetty kk sitten pois mutta vasta tästä kierrosta tarkoitus tosissaan yrittää. Tsemppiä kaikille! :-)

Vierailija
282/331 |
11.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kirjoittelinkin tonne vauvahaaveilijoihin, mutta tuun vielä tännekin kirjoittamaan! Käytiin tänään lääkärillä Mehiläisessä juttelemassa tästä vauvaprojektista ja keskenmenoista. Copypastean tähän mitä tuonne toiseen ketjuun kirjoitin:

Me käytiin miehen kanssa tänään Mehiläisessä juttelemassa gynen kanssa tästä lapsiasiasta. Oli tosi hyvä käynti ja saatiin tietoa ja tsemppiä etenemiseen. Eli siis lääkäri sanoi, että kaksi keskenmenoa peräkkäin on vaan huonoa tuuria, ei sen kummempaa. Se ei vielä siis ole mikään kuolemantuomio, vaan että vielä voi se onnikin potkaista. Kolmannenkin keskenmenon jälkeen vaan pitää tsempata itseään, koska tutkimukset eivät ole hyödyllisiä ja sanoi niitä hiukan rahanhukaksikin. Kuitenkin tilastoja vääristää se, että moni jotka vauvaa yrittävät ja saavat useita keskenmenoja, lopettavat yrityksen. Tämä sitten näkyy tilastoissa siten, että useita keskenmenoja kokeneet parit eivät koskaan saa lasta. Keskenmenon jälkeen suositteli pitämään yhdet menkat välissä ja sen jälkeen saa yrittää, ellei ole tullut jotain komplikaatioita. Seksinharrastuskerroilla ei ole väliä (kun aloin tästäkin stressaamaan! Että jos joka päivä petipuuhailu olisikin huono juttu, heikentäisi sperman laatua tms...) ja saunoa ja uida saa sekä juoda teetä. 

Eli hyvät fiilikset jäi! Gyne oli tosi mukava, ja todella asiallinen sekä empaattinen. Ihana kun ei aikaisemmin lääkärit kauhean ystävällisiä oo ollut, niin nyt sai sitten ihan inhimillistä kohtelua. Tässä nyt sit vaan jännittämään ja toivomaan että seuraavat menkat ois vasta ensi vuonna :') Mut voi olla liian optimistista aattelua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
283/331 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu, mukavaa kuulla että saitte noin helpottavia uutisia!

284/331 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... voiskohan olla...?

Itsellä ollut kolme kiertoa ehkäisyn lopettamisen jälkeen ja toinen oli 25pv ja tämä viimeisin 24pv. Nyt on menossa aamu 29 ja kun kuukautisia ei ole kuulunut yön aikana, päätin tehdä testin, elämäni ensimmäisen sellaisen :)

Tässä tulos ja nyt tässä vain ihmetellään, että oiskos vai eikös ois.

Miksi seuraavan testin tekemiseen suositellaan 48h taukoa?

Vierailija
285/331 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaso: ihan selvä plussa!! Onnea❤

286/331 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooh! Ihanaa, onnea!!! Oon tosi kade..

287/331 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkoi jännittämään kyllä todenteolla! En uskalla iloita, ennen kuin olen tehnyt vielä Clearbluen testin huomenna aamulla. Tulen kertomaan sitten kuinka kävi.

288/331 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla muuten mitään sellaisia oireita että arvelit että voisit olla raskaana? 

Vierailija
289/331 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut kyllähän toi on ihan selkee plussa : ) Tee viel digitesti mut ei toi mikää viivanpaikka oo vaan selkee positiivinen <3 Onnitukset toistamiseen!

290/331 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään "oireita"! Nännit on tosin aremmat kuin yleensä kuukautisten aikoihin.

Kiitos kaikille onnitteluista, toivottavasti ette onnittele turhaan ;)

291/331 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon sitä mieltä, että onnittelut ei oo turhia, koska se on jo paljon että voit tulla raskaaksi! Saatte varmasti lapsen ennemmin tai myöhemmin vaikka nyt menisikin kesken. Mutta älä murehdi sitä keskenmenoo nyt vaan nauti jokaisesta hetkestä. Jos sitten menee kesken niin se on sit sen ajan murhe. Jotain mitä ei välttämättä tapahdu, ei kannata etukäteen murehtia.  Vaikka tiedän että se on helpommin sanottu kuin tehty!

292/331 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan, että turhaan siinä mielessä, että tuo testi oli tosiaan positiivinen :) Mutta samaa mieltä tunnutte kaikki olevan :D

Keskenmenoa en tosiaan jaksa turhaan murehtia etukäteen, kun ei se murehtiminen mitään auta tosiaan.

293/331 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vaan totta on :) Seuraavasta kierrosta olisin alkanut tehdä ovulaatiotestejä, mutta näemmä tärppäsi ihan laskeskelemallakin.

Toivotan kaikille äärimmäisen paljon onnea ja tsemppiä yrittämiseen! <3

Vierailija
294/331 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaso: Onnea!! <3 Kauanko te muuten kerkesitte yrittämään? :) 

295/331 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieninyuu, jätin Nuvaringin pois marraskuun lopussa. Eli käytännössä tämä oli kolmas kierto. Yllättynyt olen, että jo nyt tärppäsi. Olin henkisesti varautunut jostain syystä pidempään aikaan, mutta hienoa että onni potkaisi näinkin ripeästi.

Ja edelleenkään en ole tuntenut mitään raskautumiseen liittyviä oireita, muuta kuin arat nännit. Eli niitä ei selvästikään tarvitse niin kyttäillä :)

296/331 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi aamulla menkat etuajassa :( Ehdin jo aamupalalla miehelle itkuakin vääntää.. Lounaaseen mennessä keräsin itteni ja tilasin niitä digitaalisia ovulaatiotikkuja. Iltapäivällä kun kummarruin eteenpäin niin alavatsassa tuntui i-han hir-ve-ä vihlaisu. Sattui niin paljon ja yllättäen että kiljaisin ääneen. En sit tiä mikä se mahtoi olla?! Ei ole ikinä sattunut noin. 

297/331 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl hirveä vauvakuume..raskaana ollaan 5+0, mutta saattaa olla et tää taival jää lyhyeen. Vatsakipujen vuoksi käyty eilen uä ja siellä ei näkynyt mitään😭 Ja hcg nousee todella hitaasti..

Vierailija
298/331 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotoivorakkaus: voi ei!! Mut alkuraskaus on ihmeellinen et mitä vain voi käydä!! Pidän täällä peukkuja sulle❤

299/331 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Oon lukenu miljoona juttua eikä oikee mikää oo tuonu mitää toivoa

Vierailija
300/331 |
25.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotoivorakkaus: niin... ittellä toinen keskenmeno oli sellanen et hormonit ei vaan noussu. Mut monella oon kuullu et ne on noussu vast vkolla 7, jolloin haamuviiva muuttunu kirkkaammaks :) koskaan ei tiedö! Ei viikolla 5 kai kuulukaan ultrassa mitään näkyä? Mut varmasti raastavaa aikaa, mä tosiaan toivon kaikkea parasta teille❤