Lainasin kaverille 2500 euroa. Ei maksa takaisin :(
Olin kai tyhmä, mutta ihmettelen, millaiseksi ihmiset ovat tulleet. Kyse 24-vuotiaasta naisesta. Ihan mukava tyyppi, mutta ei aio maksaa. Miten voi silti ihan pokkana vaan katsoa silmiin ja olla tekemisissä. En ymmärrä.
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:54"]
Velan voi myydä eteenpäin henkilölle joka todellakin perii ne rahat.
[/quote]
Lindorff?
Itseäsi saat syyttää, mieti jatkossa kenelle lainailet. Tämäkin sun piti oppia vaan kantapään kautta.
Onko teillä selkeä velkakirja asiasta?
Jos ei ole, niin kutsu tuota oppirahaksi.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:54"]
[/quote]
Lindorff?
[/quote]
Ota yhteyttä johonkin liivijengiin
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:54"] Velan voi myydä eteenpäin henkilölle joka todellakin perii ne rahat. [/quote] Lindorff? [/quote] Ota yhteyttä johonkin liivijengiin
[/quote]
Lindorff on tehokkaampi.
Mulla oli kans kaveri joka vippas..
Älkää laitatko rahaa. Härski muija ja näitä riittää. Tarkoituksella teki ja nauttii kun pokka pitää.
Jos ei maksa niin käy heittämässä kivellä ikkunat rikki...älä kerro kenellekään että oot lainannut tolle nuijalle, sillä sitten alkaa sun haukkuminen valepukiksi yms.
Tuollainen laina ilman velkakirjaa ja takaisinmaksusuunnitelmaa?!
Millä tavoin annoit rahasi hänelle? Jos käteisenä, niin voi olla aika hankala saada takaisin. Jos taas olet laittanut rahan hänen tililleen ja tilisiirrossa lukee "Lainattu 2500 euroa, jonka Pirkko-Jannika maksaa takaisin 13.9.2015", niin sinulla voi olla enemmän näyttöä siitä, että kyseessä on laina eikä vaikka lahjoitus.
Teitkö velkakirjan? Jos teit, niin sinulla on tosite asiasta.
Yksi elämän oppeja: älä sekoita kaveruutta ja raha-asioita. Kun kaveri tulee pyytämään lainaa, niin voit kertoa, että pankit myöntävät lainoja luottokelpoisille ihmisille.
Taas kerran suomalaisen hyväuskoisuutta on käytetty hyväksi ja kuinka ollakaan, se toinenkin on suomalainen.
Melkoinen luottamus kaveriin, itse en lainaisi edes lapselleni.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:55"]Onko teillä selkeä velkakirja asiasta?
Jos ei ole, niin kutsu tuota oppirahaksi.
[/quote] Näin. Ei tuollaisia rahoja vippailla ilman kirjallisia sopimuksia.
[/quote]
Lindorff?
[/quote]
Nyt on kyse hieman "epävirallisemmasta" mutta helvetin tehokkaasta toiminnasta.
Ystävyyssuhde on toki mennyttä kun rahat on peritty, se on varmaa.
Aika huima summa noin nuorelle. Itse en kehtaisi pyytää keneltäkään noin isoja rahamääriä lainaksi, ja mielestäni se, että on pokkaa lainata tuollaisia summia kertoo ihmisestä jotakin. Veikkaanpa ettet tule rahoja näkemään. En jatkaisi kyllä ystävyyttäkään.
Olet siis pyytänyt rahoja takaisin ja saanut kieltävän vastauksen? Aloituksesta ei oikein selviä. Muussa tapauksessa voisi olla niinkin, ettei maksa jos et pyydä, jos olettaa sinun olevan hyvissä varoissa. Ihmisiä on kaikenlaisia.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:55"]
Onhan velkakirja?
[/quote]
Ei ole. Luotin häneen. Maailman vakuuttavin ja rehellisen vilpittömän oloinen ihminen. Kummallista. Vaikka olen hänelle vihainen, pidän silti hänestä yhä. Tiedän tulleeni huijatuksi ja silti toivon hänelle hyvää. Ihmeellinen ristiriita.
ap