Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähtee vaihtoon - onko mulla oikeus miettiä eroa?

Vierailija
13.09.2015 |

Tosiaan olemme poikaystäväni kanssa olleet n. vuoden yhdessä. Suhde toimii kaikinpuolin, mutta mies ilmoitti haluavansa lähteä vaihtoon. En tietenkään voi enkä edes halua estää häntä lähtemästä, mutta onko mulla oikeus pohtia eroa? Sanoin äidilleni, että en tiedä haluanko jatkaa suhdetta, jos toinen asuu esim. toisella puolella maailmaa puoli vuotta tai vuoden. Äitini mielestä olen itsekäs, jos jätän mieheni sen takia. Haluaisin kuulla kommentteja puolesta ja vastaan. Miksi olisin itsekäs? Sen vuoden aikana voisin ehkä itsekin edetä täällä elämässäni... Pelkkä tämän asian ajatteleminen saa kyyneleet silmiin. Vaihdon aikana meillä olisi mahdollisuus nähdä ehkä yhden kerran. Ei kuulosta houkuttavalta tämä ajatus lainkaan. Minä olen 21, mies 24.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua olla kanssasi, missä ongelma? No siinä ettet osaa päästää irti.

Päästä poika karkuun, kun ei kerran osaa olla suhteessa ja ota mies seuraavalla kerralla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton :)

Onko elämässä eteneminen jotenkin nyt kiinni siitä, että mies pysyy 24 h täällä?

Kuullostat todella lapselliselta.

Vierailija
4/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeus. Olette olleet vasta vähän aikaa yhdessä ja olette nuoria.

Vierailija
5/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette nuoria. Vuoden aikana voisi sattua samassa maassakin kaikenmoista. Ylipäätään ei ole mitään takeita elämässä koskaan, joten turha noita on murehtia etukäteen. 10 vuoden suhdekin voi loppua milloin vain, vaikka asuisi saman katon alla ja ei mitään aavistaisi. Mikään ei ole ihmiselämässä niin varmaa, kuin että kaikki on epävarmaa.

Vierailija
6/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi laittaa mies vaihtoon.

Vierailija
7/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, jos kerran olet noin epävarma mitä itse haluat. Itellä ei kävis mielessäkään eroaminen jos toinen haluaisi lähteä ulkomaille vaikkapa vuodeksi mikä on lyhyt aika loppujenlopuks. Pystythän sä jatkaa elämääs täällä vaikka puoliso olis muualla?

Mut jos susta tuntuu ettet halua sitoutua vielä noin tiukasti ja jäädä odottelemaan kotimaahan, on sekin täysin ymmärrettävää ja ehkä ero hyvä ratkaisu.

Vierailija
8/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin itse puoli vuotta vaihdossa eikä nähty kertaakaan sinä aikana. Selvittiin, mutta raskasta se oli.

Vierailija
9/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinulla mahdollisuutta lähteä mukaan? Vai eikö mies halua?

Vierailija
10/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on oikeus miettiä mitä haluaa, vuosi on kuitenkin suht lyhyt aika. Jos molemmat haluavat pysyä yhdessä niin siihen kyllä pystyy.

Vierailija
11/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on oikeus. Ei ole itsekästä, jos miettii vaihtoehtoja tai tietää miten haluaa elämänsä käyttää. Mutta ei kannata laittaa miestä valitsemaan sinun ja vaihto-opiskelun välillä. Se olisi itsekästä.

Vierailija
12/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että vuosi on lyhyt aika? No ei kyllä ole! Ja eroa jos yhtään tuntuu ettet kestä, kaukosuhteet on raskaita. En odottelisi.

Vierailija
13/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ennenkuin se jättää sinut. Siitä on tässä kysymys. Hän ei ota suhdettanne vakavasti eikä halua sitoutua. Hyvä breaking point. 

Vierailija
14/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voit lempata tämän miehen, mutta saatat katua myöhemmin sitä, ettet edes yrittänyt. Etenkään tuo puolen vuoden vaihto ei ole oikeastaan aika eikä mikään. Riippuu ihan teidän luonteistanne, että toimiiko kaukosuhde. Nyt keskustelet miehesi kanssa tästä ja selvität, mitä mieltä hän on suhteenne tilasta.

Vierailija
15/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies useinkin puhuu meidän yhteisestä tuelvaisuudesta ja joskus pari kuukautta sitten sanoi, että vaikka lähtisi vaihtoon niin ei kuulemma harkitse edes eroa. Nyt mulla on huono omatunto siitä, että mä tosissani pohdin että pitäisikö mun ottaa tää asia esille ja ilmoittaa hänelle ajoissa, että en tiedä pystynkö jatkamaan seurustelua, jos hän lähtee. En todellakaan haluaisi kiristää/estää lähtemästä, mutta ajattelenkin nyt myös itseäni.

Joku sanoi, että kuulostan lapselliselta. Olen 21v, joten sallittakoon pieni lapsellisuus vielä tässä vaiheessa? Tuntuu vain epäreilulta, että mun pitäisi jäädä tänne odottelemaan, kun voisin ehkä itsekin tehdä elämälläni jotain sen vuoden aikana. Mun lähitulevaisuuden haaveisiin on kuulunut yhteenmuutto ja koulusta valmistuminen. Nyt tuo eka haave ainakin venyisi todella pitkälle. En myöskään halua lähteä poikaystäväni mukaan (kun joku sitä ehdotti) sillä haluan valmistua koulusta pian ja siirtyä työelämään.

Oon itsekin ollut vaihdossa ennen meidän seurustelua ja siksi tiedän, miten mahtava kokemus se on. En sen vuoksi halua estää/kieltää häntä, mutta itsekkäästi ajatellen en tiedä onko myöskään kenelläkään oikeus tuomita mua, mikäli päädyn lopettamaan suhteen. Vaikeeta se tulee olemaan ihan varmasti teen mä nyt minkä tahansa ratkaisun :/

Vierailija
16/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nro 16 oli siis ap.

Vierailija
17/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin edetä kanssasi. Mennäänkö kuuhun?

Vierailija
18/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan ole oikein löytänyt ketään ihmistä edes lähipiiristäni, joka ymmärtäisi mua jos haluaisin erota. Äidin mielipiteen tosiaan kerroin jo aloitusviestissä, mutta kaveripiiriin kuuluu paljon pariskuntia joista toinen on ollut suhteen aikana vaihdossa. Ei se kuitenkaan tarkoita mun mielestä sitä, että kaikkien pitäisi siihen pystyä. :/ -ap

Vierailija
19/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöstä tehdessä ota huomioon, että mies pettää sinua  100% varmasti eronne aikana. Jos sinulle on okei jo nuorena sitoutua mieheen, joka menee miten tykkää sinusta riippumatta, niin tee toki niin ja pilaa elämäsi.

terv. kokenut kaiken tietää

Vierailija
20/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:44"]

En vaan ole oikein löytänyt ketään ihmistä edes lähipiiristäni, joka ymmärtäisi mua jos haluaisin erota. Äidin mielipiteen tosiaan kerroin jo aloitusviestissä, mutta kaveripiiriin kuuluu paljon pariskuntia joista toinen on ollut suhteen aikana vaihdossa. Ei se kuitenkaan tarkoita mun mielestä sitä, että kaikkien pitäisi siihen pystyä. :/ -ap

[/quote]

Ymmärrän hyvin, jos koet ettet kykene siihen, kerro siitä miehelle, ole rehellinen jos se on syy eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme