Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähtee vaihtoon - onko mulla oikeus miettiä eroa?

Vierailija
13.09.2015 |

Tosiaan olemme poikaystäväni kanssa olleet n. vuoden yhdessä. Suhde toimii kaikinpuolin, mutta mies ilmoitti haluavansa lähteä vaihtoon. En tietenkään voi enkä edes halua estää häntä lähtemästä, mutta onko mulla oikeus pohtia eroa? Sanoin äidilleni, että en tiedä haluanko jatkaa suhdetta, jos toinen asuu esim. toisella puolella maailmaa puoli vuotta tai vuoden. Äitini mielestä olen itsekäs, jos jätän mieheni sen takia. Haluaisin kuulla kommentteja puolesta ja vastaan. Miksi olisin itsekäs? Sen vuoden aikana voisin ehkä itsekin edetä täällä elämässäni... Pelkkä tämän asian ajatteleminen saa kyyneleet silmiin. Vaihdon aikana meillä olisi mahdollisuus nähdä ehkä yhden kerran. Ei kuulosta houkuttavalta tämä ajatus lainkaan. Minä olen 21, mies 24.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se aika kuluu tuossa iässä vielä hitaammin kuin näin kolmekymppisenä, mutta silti vuosi on minusta yksi silmänräpäys. En ymmärrä, miten joku ei voisi sitä aikaa olla erossa, saati sitten puolta vuotta. Luuletko löytäväsi tuona aikana uuden miehen, jonka kanssa muuttaa yhteen ja mennä kihloihin? Olet vissiin aika tavanomainen ihminen, jos näin on. Itselläni kesti vuosia löytää yksikään mies, jonka kanssa synkkaa tarpeeksi. Ei tulisi mieleenkään luopua hänestä puolen vuoden tai vuoden erossaolon takia. Olemmekin olleet parhaimmillaan 8 kk erossa. Mutta et sinä taida kovin rakastunut kyseiseen mieheen olla, jos ero on vaihtoehto, joten parempi varmaan onkin erota. Se mies ansaitsee tyttöystävän, joka rakastaa häntä, eikä seurustele hänen kanssaan vain sen vuoksi, että joku on oltava elämässä edetäkseen. Sinulla on myös todella outo kaveripiiri, jos he kaikki ovat menossa kihloihin ja naimisiin noin nuorena.

Vierailija
102/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:49"]en tietenkään väitä, että kaikki pettää ja olen itsekin onnellisessa suhteessa, jossa luottamus on vahva. Muistan vain, miten nuorempana omat opiskelukaverit käyttäytyivät vaihdon aikana, ja mitä olen kuullut ja lukenut muiden kokemuksia. En puhunut yleisesti parisuhteesta- vaan kahden todella nuoren suhteesta, jossa toinen menee vaihtoon. Vierestä monta ikävää tapausta seuranneena olen mielipiteeni tästä VAIHTOASIASTA muodostanut, en parisuhteita yleisesti. Tiedän kyllä, että uskollisia miehiä on- ja uskon omanikin sellainen olevan. Jännä miten leimataan kyyniseksi yhden vaihtoa kritisoivan viestin perusteella. Ehkäpä sitten olen kyyninen- vaikkakin vain tästä vaihtoasiasta. On niin monta ikävää tapausta saanut todistaa....
Joten kiitos, omassa elämässäni on kaikki hyvin:)
[/quote]

No täällä sulle uutinen: Olen ollut vaihdossa, ja pari kertaa puolen vuoden työkomennuksilla ulkomailla sen jälkeen. Vaihdossa olin parikymppisenä, ja mies on sama edelleen. En ole kertaakaan pettänyt. Olen sitoutunut mieheeni. Se on juuri niin yksinkertaista ja tiedän senkin, etten ole ainoa.

En usko, että miehenikään on kotona minua pettänyt, mutta siitä en tietenkään voi varma olla.

Sulla on kummallinen tuttavapiiri jos KAIKKI vaihdossa olleet ovat pettäneet. Tai sitten olet vain väsynyt, huono provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:43"]

Niin ja nro 16 oli siis ap.

[/quote]

Erittäin lapsellinen olet

Vierailija
104/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa omaan korvaani ihan uskomattomalta. Jos mieheni sanoisi että haluaa vaihtoon, olisin todella järkyttynyt mutta en missään nimessä miettisikään eroa. Haluan olla tämän miehen kanssa koko elämäni, siinä puoli vuotta on pieni aika.

Vierailija
105/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:52"]

Miten miehen vaihto estää sinun opiskelusi ja valmistumisesi? Tai muunkaan elämässä etenemisen? Kun mies palaa takaisin, voitte muuttaa yhteen. Puolen vuoden lykkäys myt ei ole mitään. Vai tarkoittaako elämässä eteneminen uuden miehen löytämistä? Et taida olla kovin vakavissasi tässä suhteessa alunperinkään..

[/quote]

Ehkä pyörittelen mielessäni ajatusta siitä, että olisiko täällä joku joka haluaisi mun kanssa rakentaa yhteistä tulevaisuutta ja kenties tulevaisuudessa vaikka YHDESSÄ muuttaa sinne ulkomaille. Tällä hetkellä tää nyt vaan tuntuu todella pahalta, kun koko kaveripiiri alkaa vakiintumaan, muuttamaan yhteen, kihloihin, naimisiin jne. Mulla elämä vaan junnais paikallaan puoli vuotta tai vuoden. -ap
[/quote].

Eli ei oo väliä kenen kanssa etenee kunhan etenee ku kaikki muutkin? Tsiisus...

Vierailija
106/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sulla ei ole avo- tai aviomiestä, sulla on vaan poikaystävä, poikaystävällä ei ole niin väliä, eroatte tai ette, niin vähän aikaa olette vielä seurustelleet. Ei se ole kunnon parisuhde edes vielä kun ette ole asuneet yhdessä arkea, joten en todellakaan usko että tuolta pohjalta tulisi kestämään.

Vierailija
107/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä, jonka mielestä kaikki vaihdossa olevat pettävät. Niin eikö ole muita samanlaisia tilaisuuksia kuin vaihto. Esim. illanvietot työmatkat lomat joilla samalla logiikalla pettää myös. Kerroit olevasi hyvässä suhteessa, voitteko silloin tehdä yksin mitään vai pelkäätkö että heti pettää? Vai halusitko vain provota että ap olisi epävarma.

Vierailija
108/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin olet epäkypsä ja itsekäs. Kuitenkin suosittelen eroa välittömästi. Jos tuollaisen suhteellisen lyhyen ajan takia alat miettimään "elämässä etenemistä" ja eroa, niin et sinä oikeasti kovin tosissasi edes ole. Jätä se mies, mies ansaitsee parempaa kuin sinut.

Vierailija
109/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun ootte ilkeitä ap:ta kohtaan, hänhän on niin nuorikin vielä ja tuore suhde. Jos epäilyttää, niin onko sitä lopullista päätöstä pakko heti tehdä? Entä jos katsotte tilanentta rauhassa, ja miten lähtee asiat sujumaan. Sitten mietitte rauhassa miten teette. Ei vaan tuon takia kannata lopullisesti erota muuten hyvästä miehestä?

Vierailija
110/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:36"]

Tottakai on oikeus. Ei ole itsekästä, jos miettii vaihtoehtoja tai tietää miten haluaa elämänsä käyttää. Mutta ei kannata laittaa miestä valitsemaan sinun ja vaihto-opiskelun välillä. Se olisi itsekästä.

[/quote]

Täh? Eroamallahan ap tekee juuri niin *facepalm*  Jos mies olisi pysynyt täällä, ei varmaan eroaisi? 

Vierailija
111/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin vähän epäileväinen kyllä, oon kuullu kans miten toinen autuaan tietämättömänä kaikesta odottelee kotona. Mutta hei mieti nyt tarkkaan toki, ettet hyvää miestä jätä vain tuon takia. Jos on luotettava niin voi toimia ihan hyvinkin, tiedän molempia tapauksia: on petetty ja ei ole petetty! Molempia varmasti löytyy, täällä jotkut vaan kärjistää liikaa, ja haluaa provosoida ihmisiä, mikä näköjään toimiikin. Mutta niin, jos luottamus pelaa ja tiedät että häntä rakastat niin kyllä kestätte!

Vierailija
112/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa, joka tajusi otsikon koko ajan (avaamatta sitä), että ap on ehkä joku vähän kypsempi av-mamma, joka aikoo laittaa miehen vaihtoon? Ihmettelin, että ööö, miksi ei silloin saisi pohtia eroa? 

Vierailija
113/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväni lähti 10kk vaihtoon pari vuotta sitten ja olimme seurustelleet alle vuoden. Ja se oli todella rankkaa ja kurjaa. Vaikka luotin siihen että poikaystäväni pysyi uskollisena tuntui silti hieman pahalta nähdä kuvia hänestä muiden tyttöjen kanssa viettämässä juhlapyhiä jotka itse olisin halunnut hänen kanssa viettää.. 10kk meni hitaasti mutta oli sen arvoista sillä ensi kesänä juhlimme häitä :) Jos sinusta tuntuu yhtään siltä että juttunne voisi toimia vaihdonkin aikana nii kokeile ihmeessä! Ainahan voit käydä siellä moikkaamassa kultaasi

Vierailija
114/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samantyylinen tilanne, ollaan seurusteltu reilu 3 vuotta (mie 21 ja poikaystävä 23), tästä ajasta 2 vuotta kaukosuhteessa 200km välimatkalla (tosin kesät poikaystävä on asunut mun luona) ja ite oon lähössä keväällä puoleksivuodeksi vaihtoon. Suhteessa on tarkoitus pysyä ja kun tuun vaihosta nii poikaystäväki on jo valmistunu ja muutetaan samaan kaupunkiin samaan osotteeseen asumaan. 

Näillä mennään ja toivon että yhessä ollaan vielä vuodenki päästä ko saavun vaihosta, tiiän et molemmat tekee kaikkensa sen eteen, mutta tiedostan kans sen että elämää ei voi ennustaa ja mitä tahansa voi sattua. Meilä tosin varmaan helpottaa se, että kaukosuhteessa ollaan jo parivuotta oltukki, tosin vaan pienemmällä välimatkalla.

Vierailija
115/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina ole siitä pettämisestä kiinni. Kirjoitin aiemmin miten suhde päättyi automaattisesti vaihdon aikana. Minä en ainakaan pettänyt. Elimme vaan pitkään täysin eri maailmassa. Poikaystävä asui jossain asuntolassa, bailasi ja juhli koko ajan. Itse kävin töissä ja elämä oli rauhallista. Tuntui että toinen muuttui sen vaihdon aikana noin 16-vuotiaan tasolle! En tiedä pettikö hän eikä silloinkaan jaksanut kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä