Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähtee vaihtoon - onko mulla oikeus miettiä eroa?

Vierailija
13.09.2015 |

Tosiaan olemme poikaystäväni kanssa olleet n. vuoden yhdessä. Suhde toimii kaikinpuolin, mutta mies ilmoitti haluavansa lähteä vaihtoon. En tietenkään voi enkä edes halua estää häntä lähtemästä, mutta onko mulla oikeus pohtia eroa? Sanoin äidilleni, että en tiedä haluanko jatkaa suhdetta, jos toinen asuu esim. toisella puolella maailmaa puoli vuotta tai vuoden. Äitini mielestä olen itsekäs, jos jätän mieheni sen takia. Haluaisin kuulla kommentteja puolesta ja vastaan. Miksi olisin itsekäs? Sen vuoden aikana voisin ehkä itsekin edetä täällä elämässäni... Pelkkä tämän asian ajatteleminen saa kyyneleet silmiin. Vaihdon aikana meillä olisi mahdollisuus nähdä ehkä yhden kerran. Ei kuulosta houkuttavalta tämä ajatus lainkaan. Minä olen 21, mies 24.

Kommentit (115)

Vierailija
61/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:27"]Apua, miten naivia.... Miten ajattelit, että kestätte elämässä suuremmat vastoinkäymiset kuin vaihtarivuosi? Mutta olette olleet vuoden yhdessä, erotkaa! Oikeasti rakkaan ihmisen kohdalla ei tuollaista edes miettisi. En mä miettinyt vaihtoon lähtiessä, oli selvää että odotetaan toisiamme. Hyvin ehdittiin sen jälkeen muuttaa yhteen, mennä naimisiin ja saada lapsi. En mä edes tajunnut että mulla olisi pitänyt olla kiire!
[/quote]

Oli meilläkin aikoinaan täysin selvää että odotetaan ja jatketaan jne. Oltiin siis parikymppisiä ja mies lähti vaihtoon. Yllättäen kuitenkin molemmille oli aivan selvää että erotaan, eikä siinä päätöksessä mennyt edes kauan. Välimatka teki tehtävänsä ja vaihdosta palasi ihan vieras ihminen.

Vierailija
62/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:52"]

Miten miehen vaihto estää sinun opiskelusi ja valmistumisesi? Tai muunkaan elämässä etenemisen? Kun mies palaa takaisin, voitte muuttaa yhteen. Puolen vuoden lykkäys myt ei ole mitään. Vai tarkoittaako elämässä eteneminen uuden miehen löytämistä? Et taida olla kovin vakavissasi tässä suhteessa alunperinkään..

[/quote]

Ehkä pyörittelen mielessäni ajatusta siitä, että olisiko täällä joku joka haluaisi mun kanssa rakentaa yhteistä tulevaisuutta ja kenties tulevaisuudessa vaikka YHDESSÄ muuttaa sinne ulkomaille. Tällä hetkellä tää nyt vaan tuntuu todella pahalta, kun koko kaveripiiri alkaa vakiintumaan, muuttamaan yhteen, kihloihin, naimisiin jne. Mulla elämä vaan junnais paikallaan puoli vuotta tai vuoden. -ap

[/quote]

Herranjestas ap olet vasta 21! Mihin on kiire? Sinulla on vielä todella monta vuotta aikaa vakiintua ja perustaa perhettä yms. ellet ajatellut kupsahtaa ennen kolmekymppisiäsi. Nyt rauhoitu hieman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:27"]

Tosiaan olemme poikaystäväni kanssa olleet n. vuoden yhdessä. Suhde toimii kaikinpuolin, mutta mies ilmoitti haluavansa lähteä vaihtoon. En tietenkään voi enkä edes halua estää häntä lähtemästä, mutta onko mulla oikeus pohtia eroa? Sanoin äidilleni, että en tiedä haluanko jatkaa suhdetta, jos toinen asuu esim. toisella puolella maailmaa puoli vuotta tai vuoden. Äitini mielestä olen itsekäs, jos jätän mieheni sen takia. Haluaisin kuulla kommentteja puolesta ja vastaan. Miksi olisin itsekäs? Sen vuoden aikana voisin ehkä itsekin edetä täällä elämässäni... Pelkkä tämän asian ajatteleminen saa kyyneleet silmiin. Vaihdon aikana meillä olisi mahdollisuus nähdä ehkä yhden kerran. Ei kuulosta houkuttavalta tämä ajatus lainkaan. Minä olen 21, mies 24.

[/quote]

Jos olette molemmat laadukkaan tasoisia omista mielestänne ja suhteenne toimii hyvin niin puoli vuotta on lyhyt aika.

Jos olet liian nuori parisuhteeseen etkä halua sitoutua niin päästä mies pois lieasta.

Jos suhteenne olisi sellainen että se voisi kantaa vanhuuteen asti niin tuo poissaoloaika on lyhyt.

Vierailija
64/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on vuosi suhdetta takana. Vaikka se on monelle paljon, se riippuu hyvin paljon ihmisestä ja hänen historiasta onko sutheeseen sitoutunut SYDÄMEN tasolla siinä vaiheessa. Noi jutut vie joskus paljon aikaa, ja jos ei edes asuta yhdessä vielä tossa vaiheessa niin on ihan ymmärrettävää että sulla tulee pelkoja asiasta. 

Parisuhdetta kannattaa mielestäni ajatella henkisen kasvun välineenä. Olette kaksi puuta, jotka kasvavat vierekkäin. Kannattaa miettiä, miksi se sattuu niin kovin kun mies lähtee vaihtoon? Eikö parisuhteessa ole kuitenkin kyse luottamuksesta. Jos hän sinua haluaisi pettää, hän tekisi sen joka tapauksessa ihan täällä suomessakin. Tietenkin kun on välimatkaa ja toista näkee harvemmin, niin sanonta "poissa silmistä, poissa mielestä" voi tulla toteen. Tai sitten ei. Kyse on kuitenkin miehesi unelmasta; hänelle on tärkeää päästä tekemään tämä juttu. Yrittämällä estää toista toteuttamasta unelmaansa syntyy vain katkeruutta. Sitähän sinä et ollutkaan ilmeisesti tekemässä. Sinulla on nyt erinomainen mahdollisuus keskittyyä koulunkäyntiin ja syventää ammattitaitoasi, käytä tilaisuus hyväksi! Voit samalla myös nauttia ajasta joka on vain sinulle; tapaat ystäviäsi, harrastat yms. Minä ainakin nauttisin :D

Kannattaa ehdottomasti puhua hänellä peloistasi yms, niin hän ymmärtää sinua paremmin tässä parisuhteen lopettamis/jatkamisasiassa. Voittehan sopia, että katsotte miten tilanne etenee? Onko sitä ratkaisua pakko tehdä lähdön hetkellä? Nuo tilanteet on muutenkin todella vaikeita ja tulee ihan turhaa surua kun on tehnyt radikaalin päätöksen suuntaan tai toiseen. Voisitte sopia olevanne yhdessä toistaiseksi. Voisitte skypetellä ja muutenkin pitää yhteyttä. Näkisitte luultavasti 1-2 kk kohdalla kuinka paljon oikeasti toisianne kaipaatte ja onko suhteellanne mahdollisuutta jatkua. Lopulta se puolen vuoden ero, tai vuodenkaan ei ole paljoa jos teidät on toisillenne tarkoitettu. Ja jos se kestää, niin sinulla on vuoden päästä ihan eri tasolla oleva suhde, kun miehesi on uskaltanut ottaa moisen hypyn tuntemattomaan, ja vielä riskin parisuhteessa. 

Ja siis itse olen seurustellut 2,5 vuotta ja jos mun mies tekisi saman, niin kannustaisin häntä ehdottomasti menemään, koska reippautta hän tarvitsisi tietyissä asioissa. Just sayin´!

Vierailija
65/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten moni täällä olisi omien sanojensa mukaan valmis odottamaan kiltisti kotona, kun mies vaihdossa. Nuoret ihmiset vaihdossa tutustumassa toisiin nuoriin bileissä ja muualla, voin kokemuksesta kertoa että kumppania loukkaavaa toimintaa( pusuja, intiimiä tanssia, vierekkäin nukkumista) tulee tapahtumaan, vaikka kuinka uskollinen mies/nainen omien sanojensa mukaan olisi. Nuorille ihmisille se, että nähdään kerran vuodessa ja joka päivä tulee uusia kivoja ja hyvännäköisiä tuttavuuksia yhdessä johtaa väkisinkin edes johonkin pieneen toimintaan, joka kumppania loukkaisi jos tietäisi. On aika naiivia olettaa sen miehen/naisen olevan 100% uskollinen- ikävä kotiin, uudet ihmiset ja läheisyydenkaipuu ajavat väkisinkin johonkin fyysiseen läheiseen kontaktiin, jota kumppani ei hyväksyisi. On aika erikoista, miten monille täällä tämä ei olisi ongelma eikä mikään:) ja kyllä, toiseen pitää luottaa mutta totuus on näissä vaihtoasioissa ihan toinen. Ja pettämistä ainakin jollakin tasolla on tapahtunut jomman kumman taholta JOKAISESSA tapauksessa.
Toki jos suhteenne sallii toisten kanssa pelehtimisen, niin ei vaihto varmaan ole ongelma eikä mikään. Riippuu suhteesta. Mutta jos olet mustasukkaista tyyppiä, niin voin sanoa että JOTAIN pientä tulee varmasti jonkun mukavan naisen kanssa tapahtumaan, vaikka muuta väittäisikin. Joten ainakin kannattaa sopia selvät pelisäännöt jos yhdessä jatkatte. Helppo on sanoa että päästäisin tottakai jne mutta kukaan ei sieltä vaihdosta viattomana takaisin ole tullut...

Vierailija
66/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti on oikeus. Ja kannattaakin harkita. Tuollaisen takia jos olet miehen jättämässä niin et varmasti rakasta häntä tarpeeksi, jotta kannattaisi suhdetta jatkaa. 

Vierailija
67/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:20"]

Jännä miten moni täällä olisi omien sanojensa mukaan valmis odottamaan kiltisti kotona, kun mies vaihdossa. Nuoret ihmiset vaihdossa tutustumassa toisiin nuoriin bileissä ja muualla, voin kokemuksesta kertoa että kumppania loukkaavaa toimintaa( pusuja, intiimiä tanssia, vierekkäin nukkumista) tulee tapahtumaan, vaikka kuinka uskollinen mies/nainen omien sanojensa mukaan olisi. Nuorille ihmisille se, että nähdään kerran vuodessa ja joka päivä tulee uusia kivoja ja hyvännäköisiä tuttavuuksia yhdessä johtaa väkisinkin edes johonkin pieneen toimintaan, joka kumppania loukkaisi jos tietäisi. On aika naiivia olettaa sen miehen/naisen olevan 100% uskollinen- ikävä kotiin, uudet ihmiset ja läheisyydenkaipuu ajavat väkisinkin johonkin fyysiseen läheiseen kontaktiin, jota kumppani ei hyväksyisi. On aika erikoista, miten monille täällä tämä ei olisi ongelma eikä mikään:) ja kyllä, toiseen pitää luottaa mutta totuus on näissä vaihtoasioissa ihan toinen. Ja pettämistä ainakin jollakin tasolla on tapahtunut jomman kumman taholta JOKAISESSA tapauksessa. Toki jos suhteenne sallii toisten kanssa pelehtimisen, niin ei vaihto varmaan ole ongelma eikä mikään. Riippuu suhteesta. Mutta jos olet mustasukkaista tyyppiä, niin voin sanoa että JOTAIN pientä tulee varmasti jonkun mukavan naisen kanssa tapahtumaan, vaikka muuta väittäisikin. Joten ainakin kannattaa sopia selvät pelisäännöt jos yhdessä jatkatte. Helppo on sanoa että päästäisin tottakai jne mutta kukaan ei sieltä vaihdosta viattomana takaisin ole tullut...

[/quote]

Tämä taas kertoo varmaan kirjoittajan omasta maailmankuvasta. Mitä jos aloittajan mies onkin ihan kunnollinen ja rehellinen mies? Ja toisaalta itse ainakin haistaisin aika nopeaan jos jotain vilunkia on menossa. Ei kaikki ihmiset petä, eivät edes 20-vuotiaat. 

Vierailija
68/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea näitä muita vuodatuksia, mutta etusivulta pomppasi silmään väittämä, että miehesi pettää 100% varmuudella.

O

Vaikka tämä kuullostaa ilkeilyltä (mitä se ei ole), niin valitettavasti se on hyvin todennäköistä. Ei 100% varmaa (mikä olisi?), vaan ehkä about 80%. Olen ollut kaksi kertaa vaihdossa, molemmilla kerroilla sinkkuna, ja kyllä siellä ihan rakastunern oloiset ja sitoutubeessa parisuhteessa olevat irstailivat. On vaikea ymmärtää jos ei ole itse ollut vaihdossa, miten tiivis se vaihtarikupla on. Olet vieraassa maassa, vieraassa porukassa, ja jengi tapaa klikkiytyä edes lievästi kun takerrutaan toisiin hedän ollessa ainoa sosiaalinen verkosto. Nää saattaa olla ihan isojakin ryhmiä, mutta bottom line on se, että tietyt ihmiset näkevät tiettyjä naamoja _paljon_. Sit nää näkemiset on hyvin usein perin alkoholipitoisia ja riehakkaita. Ihmiset elää siinä tietyssä tunnelmassa, tietyssä porukassa, kaikki tuntuu kaukaiselta Suomi vastuineen. Ollaan 3-12 kk ilman seksiä ja sitä oman tyttö/poikaystävän näkemistä, ja skypepuhelut saattaa lipsahtaa epämiellyttävän puolelle kun kotopuolen kulta näkee kuvia missä on aina sama tyttö/jätkä nakit silmissä halailee ties ketä. Ollaan nuoria, hyvännäköisiä (miten nuoret nyt yleensä on) ja elossa.

u

Siinä nyt vaan tuntuu lipsahtavan pettämisen puolelle kansallisuudesta ja sukupuolesta riippumatta. Itse näin tätä niin lukemattomia kertoja, että voisin väittää pettämisen olevan pikemmin sääntö kuin poikkeus. Tämä ei toki tarkoita, että just sun miehesi pettäisi. Mutta sun kysymykseen mula on yksinkertanen vadtaus:

i

Vierailija
69/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 69, asiaa

Vierailija
70/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joka tapauksessa persettäsi jakamassa viimeistään kuukauden päästä miehen vaihtoon lähdöstä, erositte tai ette

Vierailija
71/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:20"]Jännä miten moni täällä olisi omien sanojensa mukaan valmis odottamaan kiltisti kotona, kun mies vaihdossa. Nuoret ihmiset vaihdossa tutustumassa toisiin nuoriin bileissä ja muualla, voin kokemuksesta kertoa että kumppania loukkaavaa toimintaa( pusuja, intiimiä tanssia, vierekkäin nukkumista) tulee tapahtumaan, vaikka kuinka uskollinen mies/nainen omien sanojensa mukaan olisi. Nuorille ihmisille se, että nähdään kerran vuodessa ja joka päivä tulee uusia kivoja ja hyvännäköisiä tuttavuuksia yhdessä johtaa väkisinkin edes johonkin pieneen toimintaan, joka kumppania loukkaisi jos tietäisi. On aika naiivia olettaa sen miehen/naisen olevan 100% uskollinen- ikävä kotiin, uudet ihmiset ja läheisyydenkaipuu ajavat väkisinkin johonkin fyysiseen läheiseen kontaktiin, jota kumppani ei hyväksyisi. On aika erikoista, miten monille täällä tämä ei olisi ongelma eikä mikään:) ja kyllä, toiseen pitää luottaa mutta totuus on näissä vaihtoasioissa ihan toinen. Ja pettämistä ainakin jollakin tasolla on tapahtunut jomman kumman taholta JOKAISESSA tapauksessa.
Toki jos suhteenne sallii toisten kanssa pelehtimisen, niin ei vaihto varmaan ole ongelma eikä mikään. Riippuu suhteesta. Mutta jos olet mustasukkaista tyyppiä, niin voin sanoa että JOTAIN pientä tulee varmasti jonkun mukavan naisen kanssa tapahtumaan, vaikka muuta väittäisikin. Joten ainakin kannattaa sopia selvät pelisäännöt jos yhdessä jatkatte. Helppo on sanoa että päästäisin tottakai jne mutta kukaan ei sieltä vaihdosta viattomana takaisin ole tullut...
[/quote]

Sori, kaikki ei ole kuin sinä tai tuttavasi. Jotkut osaa olla uskollisia. - itsekin samassa parisuhteessa edelleen, 9 vuotta vaihtarivuoden jälkeenkin -

Vierailija
72/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:20"]Jännä miten moni täällä olisi omien sanojensa mukaan valmis odottamaan kiltisti kotona, kun mies vaihdossa. Nuoret ihmiset vaihdossa tutustumassa toisiin nuoriin bileissä ja muualla, voin kokemuksesta kertoa että kumppania loukkaavaa toimintaa( pusuja, intiimiä tanssia, vierekkäin nukkumista) tulee tapahtumaan, vaikka kuinka uskollinen mies/nainen omien sanojensa mukaan olisi. Nuorille ihmisille se, että nähdään kerran vuodessa ja joka päivä tulee uusia kivoja ja hyvännäköisiä tuttavuuksia yhdessä johtaa väkisinkin edes johonkin pieneen toimintaan, joka kumppania loukkaisi jos tietäisi. On aika naiivia olettaa sen miehen/naisen olevan 100% uskollinen- ikävä kotiin, uudet ihmiset ja läheisyydenkaipuu ajavat väkisinkin johonkin fyysiseen läheiseen kontaktiin, jota kumppani ei hyväksyisi. On aika erikoista, miten monille täällä tämä ei olisi ongelma eikä mikään:) ja kyllä, toiseen pitää luottaa mutta totuus on näissä vaihtoasioissa ihan toinen. Ja pettämistä ainakin jollakin tasolla on tapahtunut jomman kumman taholta JOKAISESSA tapauksessa.
[/quote]

Sori, kaikki ei ole kuin sinä tai tuttavasi. Jotkut osaa olla uskollisia. - itsekin samassa parisuhteessa edelleen, 9 vuotta vaihtarivuoden jälkeenkin -
[/quote]
Se tietysti riippuu ihan siitä, mikä kenenkin suhteessa määritellään pettämiseksi/uskollisuudessa.Ja tuleeko ne jutut koskaan kumppanin tietoon. Suurimmassa osassa tapauksia ei tule, sillä toisella puolen maailmaa tapahtuvat asiat jää sinne- kukapa niistä sulle kertoisi. Joten nekin, jotka sanoo että uskollisina pysyttiin joo, niin mikä se oikea totuus on, ei tiedä kuin molemmat suhteen osapuolet itse omassa päässään. Se, mitä siitä vaihtarivuodesta kertoo kumppanille ja mitä tietoosi saat, onkin eri asia. Itsellä ei kokemusta vaihdosta, mutta ymmärrän aikaisempien kirjoittajien pointin: voin kuvitella, kun on kumppanista vuodenkin erossa niin voi käyttäytyä erilailla mitä kotimaassa.

Vierailija
73/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:20"]

Jännä miten moni täällä olisi omien sanojensa mukaan valmis odottamaan kiltisti kotona, kun mies vaihdossa. Nuoret ihmiset vaihdossa tutustumassa toisiin nuoriin bileissä ja muualla, voin kokemuksesta kertoa että kumppania loukkaavaa toimintaa( pusuja, intiimiä tanssia, vierekkäin nukkumista) tulee tapahtumaan, vaikka kuinka uskollinen mies/nainen omien sanojensa mukaan olisi. Nuorille ihmisille se, että nähdään kerran vuodessa ja joka päivä tulee uusia kivoja ja hyvännäköisiä tuttavuuksia yhdessä johtaa väkisinkin edes johonkin pieneen toimintaan, joka kumppania loukkaisi jos tietäisi. On aika naiivia olettaa sen miehen/naisen olevan 100% uskollinen- ikävä kotiin, uudet ihmiset ja läheisyydenkaipuu ajavat väkisinkin johonkin fyysiseen läheiseen kontaktiin, jota kumppani ei hyväksyisi. On aika erikoista, miten monille täällä tämä ei olisi ongelma eikä mikään:) ja kyllä, toiseen pitää luottaa mutta totuus on näissä vaihtoasioissa ihan toinen. Ja pettämistä ainakin jollakin tasolla on tapahtunut jomman kumman taholta JOKAISESSA tapauksessa. Toki jos suhteenne sallii toisten kanssa pelehtimisen, niin ei vaihto varmaan ole ongelma eikä mikään. Riippuu suhteesta. Mutta jos olet mustasukkaista tyyppiä, niin voin sanoa että JOTAIN pientä tulee varmasti jonkun mukavan naisen kanssa tapahtumaan, vaikka muuta väittäisikin. Joten ainakin kannattaa sopia selvät pelisäännöt jos yhdessä jatkatte. Helppo on sanoa että päästäisin tottakai jne mutta kukaan ei sieltä vaihdosta viattomana takaisin ole tullut...

[/quote]

Tämä taas kertoo varmaan kirjoittajan omasta maailmankuvasta. Mitä jos aloittajan mies onkin ihan kunnollinen ja rehellinen mies? Ja toisaalta itse ainakin haistaisin aika nopeaan jos jotain vilunkia on menossa. Ei kaikki ihmiset petä, eivät edes 20-vuotiaat. 
[/quote]
Mitenhän meinaat sen vilungin toisesta maasta käsin haistaa.tottakai se toinen kertoo sulle sieltä tasan ne asiat mitkä haluaa sun tietävän. Ilman kasvokkain puhumista todella vaikea oikeasti päätellä yhtään mitään

Vierailija
74/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:27"]

[/quote] et rakasta sitten tarpeeksi, puolvuotta vuosi on lyhyt aika.

Vierailija
75/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

If you love somebody set them free

Vierailija
76/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, 69 jatkaa, meni näköjään kesken:

Jos sun tarvitsee kysellä vauvapalstalla (hei nyt oikeesti) sitä, jätätkö vai et niin tietty jätät.

Sen vaan tietää. Sulla on epävarma olo, puet sen sitten mihin muotoon tahansa. Olet nuori, hän on nuori. Ero ei olisi mikään katastrofi, vaan kahden vapaan ihmisen hapuilui muodostaessaan omannäköistä elämää.

Älä kuuntele mitään räksytystä siitä, miten teet väärin tai käyttäydyt väärin jos päädyt eroamaan. Herranjestas, sä teet omia ratkaisujasi (ja jos haluat purkaa äidille ajatuksia niin en ymmärrä mikset voisi, koska olet tietyn ikäinen?) ja niin kuin itsestäsi hyvältä tuntuu. Jos sydämmessä tuntuu, ettet aidosti halua odotella vuotta, tiedät ettet yksinkertaisesti rakasta tarpeeksi. Eikä siinä ole mitään pahaa, lapsellista tms mitä naamallesi on ladattu täällä. Jos sitten vaihdon aikana ajatukset kirkastuu ja tunteet tuntuu syvenevän ikävöidessä, niin sitten kattelette mikä on tilanne. Rakkautta ei voi järkeillä. Alitajuntasi huutaa epäröimistään, ja sille on jokin syy.

Haloo nyt mammat, kyseessä nuori, lapseton nainen. Ei elämän tarvitse olla ryppyotsaista aikuisuutta, mitä suoritetaan tunteenkaan värähtämättä. Saattaa myös olla, että teet ison mokan. Jos näin on, so what? Miehiä loöpujen lopuks riittää niin, että vähemmälläkin pärjäisi. Jos apta ei nappaa elää jotain trophywifetyylistä hampast irvessä tukemista, vaikka itsestä ei tunnu hyvältä, sitten hän ei elä. Vaikka miellyttäisikin teitä se.

Nyt meen juomaan viiniä. Hirvee darra. T.92, joka painiskeli valtavien suhdeongelmien kanssa ennen ensimmäistä vaihtoa. Jälkeenpäin sitä ihan naurattaa, miten hyvin asiat loksahtavatkaan kohdalleen, kun tekee niinkuin gutfeeling käskee.

ps. lähde itse vaihtoon. Siellä niitä miehiä vasta riittääkin.

Vierailija
77/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole omakohtaista kokemusta mutta luulen että jos lähtee vaihtoon niin silloin on iso mahdollisuus että suhde lakkaa. Kai se nyt jotain kertoo että on valmis olemaan niin kauan erossa? Muistan vaan kun aikoinaan kämppikseni tyttöystävä lähti vaihtariksi, kämppikseni odotti kovasti takaisin ja sanoi rakastavansa häntä. Kävi kuitenkin pari kertaa huorissa. Kun tyttö tuli takaisin niin ekana iltana tuli riita ja pian ero. Ja kämppis kokosi itseään viinan avulla.

Siskoni taas sopi ennen vaihtoon lähteä eroamisesta, kaikessa sovussa.

Vierailija
78/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
79/115 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti on oikein hyvä teille molemmille, että mies lähtee vaihtoon kävi miten kävi. Suhde voi syvetä vaihdon aikana tai sitten eroatte. Sanoit jo itsekin, että nuoren iän takia koet olevasi oikeutettu olemaan vähän lapsellinen, mikä on ihan totta. Miksi sitten kuitenkin haaveilet vakiintumisesta lähitulevaisuudessa? Ensin pitäisi osata aikuistua ja sitoutua, mikä ei selvästikään ole se vaihe jossa olet tällä hetkellä menossa. Omalla kohdallani miehen vaihdossaolo oli aikoinaan kaikkein merkittävin henkisen kasvun paikka ennen lapsia. Opin silloin ensimmäistä kertaa todella aidosti elämään omavaraisesti niin henkisesti kuin käytännössäkin kun elin elämääni "yksin", mutta ei ollut myöskään haku päällä. Meillä kävi hyvin ja suhde jatkui, mutta olisis se voinut yhtä hyvin vaihdon aikana päättyäkin. Joka tapauksessa kokemus oli kasvattava ja edisti sitä kuuluisaa elämässä eteenpäin pääsemistä. Aito itsenäisyys kun on aika vaikea laji sinkullekin. Tiedän muutamankin omanikäiseni +-30v naisen jotka olisivat jo muutama vuosi sitten ostaneet itselleen asunnon, mutta sitkuttelevat vuokralla, koska "mitä jos mä sitten tapaankin jonkun ihanan ja oon jumissa tässä asunnossa". Ainoa missä nämä naiset ovat oikeasti jumissa on se, että elävät tulevaisuudessa enemmän kuin nykyhetkessä. Kuitenkin vain aidosti itsenäinen ihminen pystyy elämään toisen rinnalla pitkässä suhteessa kaikkien tulevienkin kriisivaiheiden yli, koska osaa tehdä myös itse itsensä onnelliseksi eikä vaadi sitä toiselta. Mutta tsemppiä sulle! Elämässä ei kannata jossitella liikaa, murehtia menneitä tai tulevia liikaa, muuten jää nykyhetki elämättä!

Vierailija
80/115 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Olen ap enkä ole kertaakaan sanonut että pelkään mieheni pettävän mua siellä vaihdossa. Kyse ei tosiaankaan ole siitä/ jos haluais pettää niin miksei sit täällä Suomessakin tekisi? Meillä luottamus pelaa ja molemmat olemme käyneet ulkomailla reissuissa omilla kaveriporukoillamme ja hauskaa on ollut, mutta pettämistä ei ole tapahtunut.

Syy, miksi en syty tälle vaihtoon lähtemiselle on yksinkertaisesti se, että vuosi on todella pitkä aika. Kuten olen useassa viestissä todennut (mitä monikaan ei ole vaivautunut kommenttien perusteella lukemaan), olen itsekin ollut vaihdossa ennen tätä parisuhdetta. Tiedän miten hieno kokemus se on, mutta samalla tiedän että se muuttaa ihmistä. Sieltä saattaa tulla takaisin täysin eri ihminen ja silloin vuoden odottelu tuntuu varmasti todella turhauttavalta. Tässä syy,miksi pohdin eroa ja sitä, että jäänkö tosissani vuodeksi tänne odotteleman vai olenko itsekäs ja jatkan olmaa elämääni. -ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan