Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähtee vaihtoon - onko mulla oikeus miettiä eroa?

Vierailija
13.09.2015 |

Tosiaan olemme poikaystäväni kanssa olleet n. vuoden yhdessä. Suhde toimii kaikinpuolin, mutta mies ilmoitti haluavansa lähteä vaihtoon. En tietenkään voi enkä edes halua estää häntä lähtemästä, mutta onko mulla oikeus pohtia eroa? Sanoin äidilleni, että en tiedä haluanko jatkaa suhdetta, jos toinen asuu esim. toisella puolella maailmaa puoli vuotta tai vuoden. Äitini mielestä olen itsekäs, jos jätän mieheni sen takia. Haluaisin kuulla kommentteja puolesta ja vastaan. Miksi olisin itsekäs? Sen vuoden aikana voisin ehkä itsekin edetä täällä elämässäni... Pelkkä tämän asian ajatteleminen saa kyyneleet silmiin. Vaihdon aikana meillä olisi mahdollisuus nähdä ehkä yhden kerran. Ei kuulosta houkuttavalta tämä ajatus lainkaan. Minä olen 21, mies 24.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon takia harkitset eroa, niin varmaan se ero tulisi sitten joka tapauksessa.

Vierailija
22/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:30"]

Olen sanaton :)

Onko elämässä eteneminen jotenkin nyt kiinni siitä, että mies pysyy 24 h täällä?

Kuullostat todella lapselliselta.

[/quote]

Mun iässä se elämässä eteneminen tarkoittaa mulle nimenomaan esim. yhteenmuuttoa ja yhteisen elämän rakentamista. Joten joo, on se siitä kiinni aika pitkälti... -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:44"]

En vaan ole oikein löytänyt ketään ihmistä edes lähipiiristäni, joka ymmärtäisi mua jos haluaisin erota. Äidin mielipiteen tosiaan kerroin jo aloitusviestissä, mutta kaveripiiriin kuuluu paljon pariskuntia joista toinen on ollut suhteen aikana vaihdossa. Ei se kuitenkaan tarkoita mun mielestä sitä, että kaikkien pitäisi siihen pystyä. :/ -ap

[/quote]

Se on sinun elämäsi eikä äitisi! Olet ylipäänsä jo sen ikäinen, ettei kannata kertoa kaikkia asioitaan äidille.

Vierailija
24/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:45"]

Päätöstä tehdessä ota huomioon, että mies pettää sinua  100% varmasti eronne aikana. Jos sinulle on okei jo nuorena sitoutua mieheen, joka menee miten tykkää sinusta riippumatta, niin tee toki niin ja pilaa elämäsi.

terv. kokenut kaiken tietää

[/quote]

Miksi kuvittelet vain miehen pettävän? Miksei ap pettäis ihan yhtä lailla? :D

Vierailija
25/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kunhan vanhenette. Nykyään töitä on niin huonosti, että saatatte joutua elämään eri paikkakunnilla töiden takia vuosikaudet!

Ero vaihtarivuoden takia on kyllä lapsellista!

Vierailija
26/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:46"]

En vaan ole oikein löytänyt ketään ihmistä edes lähipiiristäni, joka ymmärtäisi mua jos haluaisin erota. Äidin mielipiteen tosiaan kerroin jo aloitusviestissä, mutta kaveripiiriin kuuluu paljon pariskuntia joista toinen on ollut suhteen aikana vaihdossa. Ei se kuitenkaan tarkoita mun mielestä sitä, että kaikkien pitäisi siihen pystyä. :/ -ap

[/quote]

Se on sinun elämäsi eikä äitisi! Olet ylipäänsä jo sen ikäinen, ettei kannata kertoa kaikkia asioitaan äidille.

[/quote]

Meillä on läheiset välit ja kyllä mä edelleen sellaset isot ja tärkeät asiat hänelle kerron, ihan samanlailla kun mun kavereillekin :) -ap

Vierailija
27/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se kertoo, ettei hän ole sinulle kovin merkityksellinen.

Vierailija
28/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies lähteä vaikka vain puoleksi vuodeksi? Sitten sinä voisit käydä siellä kerran välillä. Muuttaisiko tällainen kompromissi tilannetta?

Vierailija
29/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:48"]

[/quote]

Ei se nyt ihan noinkaan mene. Kyllä munkin ex mies mulle tärkeä on ja merkitsi ja merkitsee edelleen paljon, mutta jätin koska lähti ulkomaille töihin pariksi vuodeksi. Itse en halunnut lähteä mukaan. Joskus on vain oltava itsekäs.

Vierailija
30/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin hoidella sua sen aikaa kun se on poissa. Pidetään se meidän omana salaisuutena.

Vierailija
31/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:49"]

Voisiko mies lähteä vaikka vain puoleksi vuodeksi? Sitten sinä voisit käydä siellä kerran välillä. Muuttaisiko tällainen kompromissi tilannetta?

[/quote]

Kohdetta ei vielä tiedetä, mutta jos vaikka lähtisi Amerikkaan niin ei mulla todellakaan opiskelijana ole siellä varaa käydä kun max kerran... Jos sitäkään! -ap

Vierailija
32/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:47"]

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:46"]

[/quote]

[/quote]

Meillä on läheiset välit ja kyllä mä edelleen sellaset isot ja tärkeät asiat hänelle kerron, ihan samanlailla kun mun kavereillekin :) -ap

[/quote]

Olet siis kertonut kaikille muille paitsi miehelle itselleen miettiväsi eroa.

Vierailija
33/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:50"]

Mä voin hoidella sua sen aikaa kun se on poissa. Pidetään se meidän omana salaisuutena.

[/quote]

Kiitos vaan, mutta varmasti niitä hoitelijoita löytäisin ihan muutenkin. Eri asia on se, että haluanko mä sellasia. :D -ap

Vierailija
34/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten miehen vaihto estää sinun opiskelusi ja valmistumisesi? Tai muunkaan elämässä etenemisen? Kun mies palaa takaisin, voitte muuttaa yhteen. Puolen vuoden lykkäys myt ei ole mitään. Vai tarkoittaako elämässä eteneminen uuden miehen löytämistä? Et taida olla kovin vakavissasi tässä suhteessa alunperinkään..

Vierailija
35/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:52"]

Miten miehen vaihto estää sinun opiskelusi ja valmistumisesi? Tai muunkaan elämässä etenemisen? Kun mies palaa takaisin, voitte muuttaa yhteen. Puolen vuoden lykkäys myt ei ole mitään. Vai tarkoittaako elämässä eteneminen uuden miehen löytämistä? Et taida olla kovin vakavissasi tässä suhteessa alunperinkään..

[/quote]

Ehkä pyörittelen mielessäni ajatusta siitä, että olisiko täällä joku joka haluaisi mun kanssa rakentaa yhteistä tulevaisuutta ja kenties tulevaisuudessa vaikka YHDESSÄ muuttaa sinne ulkomaille. Tällä hetkellä tää nyt vaan tuntuu todella pahalta, kun koko kaveripiiri alkaa vakiintumaan, muuttamaan yhteen, kihloihin, naimisiin jne. Mulla elämä vaan junnais paikallaan puoli vuotta tai vuoden. -ap

Vierailija
36/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katkaisin seukkasuhteeni aikoinaan lähtiessäni ulkomaille, koska koin ettei minulla ollut oikeutta olettaa että poikkis odottaisi minua kotimaassa sen ajan mitä ulkomailla vietin- se aikakin kun sitten venähti ennakoidusta. Sulla on toki oikeus jättää poikaystäväsi ja hankkia kotimaasta uusi, jos koet ettet halua laittaa elämääsi  hyllylle vuodeksi. Jos olisitte naimisissa niin tilanne olisi hieman toinen. Voihan myös olla niin että  erossaolovuoden aikana te kummatkin muututte niin ettei yhdessäolo poikkiksen paluun jälkeen ole enää tarkoituksenmukaista.

Elämä on valintoja.

Vierailija
37/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37: Juuri sekin pelottaa, että olisiko mikään enää samanlailla sen vuoden erossaolon jälkeen? Olen siis itse aiemmin ollut vaihdossa ennen tätä parisuhdetta ja voin sanoa, että se aika muutti mua ihmisenä hyvin paljon. Sellaiset kaverisuhteet joiden kuvittelin kestävän loppuelämäni, katkesivat tuon vuoden aikana ja paljon muutakin ehti tapahtua. -ap

Vierailija
38/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:48"]

[/quote] Minusta juuri toisinpäin. Vaihtoon lähtö kertoo, ettei miehelle ole niin väliä vaikka suhde ap:n kanssa loppuisikin. 

Vierailija
39/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopisitte, että molemmilla on vapaus vuoden aikana ja katsotte vaihtarivuoden jälkeen, mikä on tilanne? Vuosi on pitkä aika, kun ottaa huomioon ikänne sekä yhdessäoloajan. Kyllä sen vuoden jälkeenkin pystyy vielä yhdessä olemaan, jos siltä tuntuu vielä. Siinä annetaan vaåaus myös ap:n poikaystävälle, eikä vain ap:lle. Helpompaa molemmille, kun ei tarvitse mustasukkaisena miettiä kenen kanssa toinen aikaansa viettää. Tee niinkuin itsestäsi tuntuu parhaimmalta.

Vierailija
40/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti rakastaisin jotain ihmistä, ja olisin varma että hän on se ihminen, jonka kanssa haluan loppuelämäni viettää, niin ehdottomasti odottaisin häntä. Jos en olisi varma, niin sitten päästäisin menemään tai ainakin jatkaisimme tuon ajan vain ystäväpohjalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi