Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies lähtee vaihtoon - onko mulla oikeus miettiä eroa?

Vierailija
13.09.2015 |

Tosiaan olemme poikaystäväni kanssa olleet n. vuoden yhdessä. Suhde toimii kaikinpuolin, mutta mies ilmoitti haluavansa lähteä vaihtoon. En tietenkään voi enkä edes halua estää häntä lähtemästä, mutta onko mulla oikeus pohtia eroa? Sanoin äidilleni, että en tiedä haluanko jatkaa suhdetta, jos toinen asuu esim. toisella puolella maailmaa puoli vuotta tai vuoden. Äitini mielestä olen itsekäs, jos jätän mieheni sen takia. Haluaisin kuulla kommentteja puolesta ja vastaan. Miksi olisin itsekäs? Sen vuoden aikana voisin ehkä itsekin edetä täällä elämässäni... Pelkkä tämän asian ajatteleminen saa kyyneleet silmiin. Vaihdon aikana meillä olisi mahdollisuus nähdä ehkä yhden kerran. Ei kuulosta houkuttavalta tämä ajatus lainkaan. Minä olen 21, mies 24.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitkos sinä yhtään muita kuin noita pettämiskommentteja? Moni on esimerkiksi ihmetellyt, onko sinulle pääasia siihen elämässä etenemiseen se, että on mies riippumatta siitä kuka se on. Etkö voi edetä elämässäsi jos miehesi on hetken muualla?

Vierailija
82/115 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jo se itsessään, että harkitset eroa tuollaisen asian takia kertoo siitä että teidän tulee erota. Ja poikaystävä jos säikähtää tätä ja haluaa perua matkansa sinun takia ja otat hänet "takaisin" on tässä vaiheessa epäreilussa tilanteessa, sillä hän ansaitsee jonkun sellaisen joka ei häntä tuosta syystä jättäisi. Rakkautenne ei siis ole tarpeeksi luja parisuhteelle. Jätä hänet, mutta myös lopullisesti, eläkä uhkavaatimuksena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:18"]Luitkos sinä yhtään muita kuin noita pettämiskommentteja? Moni on esimerkiksi ihmetellyt, onko sinulle pääasia siihen elämässä etenemiseen se, että on mies riippumatta siitä kuka se on. Etkö voi edetä elämässäsi jos miehesi on hetken muualla?
[/quote]

Minähän olen vastannut sen kaltaisiin viesteihin jo!

Vierailija
84/115 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiin eilen illalla tästä ja mies ei pysty ymmärtämään miksi en halua edes kokeilla yhteiseloa vaikka toinen olisi toisella puolella maapalloa. Selitin oman näkökantani ja hän lopulta sanoi ja myönsi, että ymmärtää mua täysin. Eli mikäli hän vaihtoon löhtee niin mun ei tarvitse potea huonoa omaatuntoa siitä, että päätän siinö tapauksessa suhteen. -ap

Vierailija
85/115 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meinaat etsiä sitten toisen miehen, jonka kanssa edetä elämässä yhteenmuuttoon asti seuraavan vuoden aikana vai ymmärsinkö oikein? Jos pelkäät ihmisten muuttuvan sinä aikana kun seurustelee, niin sitä ei vain voi estää. Ihmiset muuttuu erityisesti 20-30 välillä todella paljon. Ikinä et voi olla 100-prosenttisen varma yhdenkään suhteen kestävyydestä vaikka näkisit jotakuta päivittäin.

Vierailija
86/115 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:52"]

Miten miehen vaihto estää sinun opiskelusi ja valmistumisesi? Tai muunkaan elämässä etenemisen? Kun mies palaa takaisin, voitte muuttaa yhteen. Puolen vuoden lykkäys myt ei ole mitään. Vai tarkoittaako elämässä eteneminen uuden miehen löytämistä? Et taida olla kovin vakavissasi tässä suhteessa alunperinkään..

[/quote]

Ehkä pyörittelen mielessäni ajatusta siitä, että olisiko täällä joku joka haluaisi mun kanssa rakentaa yhteistä tulevaisuutta ja kenties tulevaisuudessa vaikka YHDESSÄ muuttaa sinne ulkomaille. Tällä hetkellä tää nyt vaan tuntuu todella pahalta, kun koko kaveripiiri alkaa vakiintumaan, muuttamaan yhteen, kihloihin, naimisiin jne. Mulla elämä vaan junnais paikallaan puoli vuotta tai vuoden. -ap
[/quote]

No miten etenisit sen uuden suhteen kanssa? Jos löytäisit uuden miehen esim puolen vuoden kuluttua, ette varmasti muuttaisi yhteen saman tien ja alkaisi suunnittelemaan tulevaisuutta. Miehesi ehtisi tulla jo takaisin kun sinä olisit mahdollisessa uudessa suhteessa vasta alkumetreillä. En tiedä ummärätkö mitä haen, mutta jos eroaisit sen vuoksi ettet pääse eteenpäin suhteessa, en suosittele. Et jatka uudessa suhteessa samasta kohdasta mihin edellinen jöi, vaan aloitat alusta. Vuosi on oikeasti melko lyhyt aika, voittehan te muuttaa yhteen heti kun miehesi palaa.

Vierailija
87/115 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:49"]Siis meinaat etsiä sitten toisen miehen, jonka kanssa edetä elämässä yhteenmuuttoon asti seuraavan vuoden aikana vai ymmärsinkö oikein? Jos pelkäät ihmisten muuttuvan sinä aikana kun seurustelee, niin sitä ei vain voi estää. Ihmiset muuttuu erityisesti 20-30 välillä todella paljon. Ikinä et voi olla 100-prosenttisen varma yhdenkään suhteen kestävyydestä vaikka näkisit jotakuta päivittäin.
[/quote]

Tiedän että ihminen muuttuu tässä iässä paljon. Mutta vielä enemmän sitä muuttumista tapahtuu jos asuu ulkomailla ja on vaihdossa. Kun mä palasin Suomeen niin hyvin moni sanoi, että olin täysin eri ihminen kuin lähtiessäni.. -ap

Vierailija
88/115 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:16"]

If you love somebody set them free

[/quote]

Toi on tosin täyttä potaskaa, koska rakkaus on pohjimmiltaan itsekästä. Haluat "omistaa" toisen ihmisen.

Vierailija
89/115 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="14.09.2015 klo 16:49"]Siis meinaat etsiä sitten toisen miehen, jonka kanssa edetä elämässä yhteenmuuttoon asti seuraavan vuoden aikana vai ymmärsinkö oikein? Jos pelkäät ihmisten muuttuvan sinä aikana kun seurustelee, niin sitä ei vain voi estää. Ihmiset muuttuu erityisesti 20-30 välillä todella paljon. Ikinä et voi olla 100-prosenttisen varma yhdenkään suhteen kestävyydestä vaikka näkisit jotakuta päivittäin. [/quote] Tiedän että ihminen muuttuu tässä iässä paljon. Mutta vielä enemmän sitä muuttumista tapahtuu jos asuu ulkomailla ja on vaihdossa. Kun mä palasin Suomeen niin hyvin moni sanoi, että olin täysin eri ihminen kuin lähtiessäni.. -ap

[/quote]

Minkä ikäisenä sinä siellä vaihdossa olit? Ehkä poikaystäväsi identiteetti on tässä vaiheessa jo pitemmälle muotoutunut.

Vierailija
90/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette nuoria, ja jos pelkkä ajatus siitä että odottaisit häntä vuoden, on ihan kamala, niin ei teidän suhde olisi kestänyt mitään muutakaan.

Tiedän pareja jotka on kestäneet vaihtovuoden, mutta he ovat olleet vaihdon alkaessa todella sitoutuneita viettämään loppuelämän yhdessä. Heillä on jo olleet ne ekat seurustelut kaukana takana, ja ovat tienneet, että tämä ihminen on se jonka kanssa haluan jakaa elämäni ja perustaa perheen.

Jos sinulla tällaista tunnetta ei ole, niin on ihan turha velvollisuudentunnosta jäädä suhteeseen. Tuo on ihan hyvä sauma todeta että toivotan sinulle hyvää loppuelämää.

Äitisi taitaa tykätä vävystään enemmän kuin sinä. Se ei ole mikään syy jatkaa suhdetta, tuollaista on sattunut muillekin.

Vierailija
91/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:20"]Jännä miten moni täällä olisi omien sanojensa mukaan valmis odottamaan kiltisti kotona, kun mies vaihdossa. Nuoret ihmiset vaihdossa tutustumassa toisiin nuoriin bileissä ja muualla, voin kokemuksesta kertoa että kumppania loukkaavaa toimintaa( pusuja, intiimiä tanssia, vierekkäin nukkumista) tulee tapahtumaan, vaikka kuinka uskollinen mies/nainen omien sanojensa mukaan olisi. Nuorille ihmisille se, että nähdään kerran vuodessa ja joka päivä tulee uusia kivoja ja hyvännäköisiä tuttavuuksia yhdessä johtaa väkisinkin edes johonkin pieneen toimintaan, joka kumppania loukkaisi jos tietäisi. On aika naiivia olettaa sen miehen/naisen olevan 100% uskollinen- ikävä kotiin, uudet ihmiset ja läheisyydenkaipuu ajavat väkisinkin johonkin fyysiseen läheiseen kontaktiin, jota kumppani ei hyväksyisi. On aika erikoista, miten monille täällä tämä ei olisi ongelma eikä mikään:) ja kyllä, toiseen pitää luottaa mutta totuus on näissä vaihtoasioissa ihan toinen. Ja pettämistä ainakin jollakin tasolla on tapahtunut jomman kumman taholta JOKAISESSA tapauksessa.
Toki jos suhteenne sallii toisten kanssa pelehtimisen, niin ei vaihto varmaan ole ongelma eikä mikään. Riippuu suhteesta. Mutta jos olet mustasukkaista tyyppiä, niin voin sanoa että JOTAIN pientä tulee varmasti jonkun mukavan naisen kanssa tapahtumaan, vaikka muuta väittäisikin. Joten ainakin kannattaa sopia selvät pelisäännöt jos yhdessä jatkatte. Helppo on sanoa että päästäisin tottakai jne mutta kukaan ei sieltä vaihdosta viattomana takaisin ole tullut...
[/quote]

Sori, kaikki ei ole kuin sinä tai tuttavasi. Jotkut osaa olla uskollisia. - itsekin samassa parisuhteessa edelleen, 9 vuotta vaihtarivuoden jälkeenkin -
[/quote]
Se tietysti riippuu ihan siitä, mikä kenenkin suhteessa määritellään pettämiseksi/uskollisuudessa.Ja tuleeko ne jutut koskaan kumppanin tietoon. Suurimmassa osassa tapauksia ei tule, sillä toisella puolen maailmaa tapahtuvat asiat jää sinne- kukapa niistä sulle kertoisi. Joten nekin, jotka sanoo että uskollisina pysyttiin joo, niin mikä se oikea totuus on, ei tiedä kuin molemmat suhteen osapuolet itse omassa päässään. Se, mitä siitä vaihtarivuodesta kertoo kumppanille ja mitä tietoosi saat, onkin eri asia. Itsellä ei kokemusta vaihdosta, mutta ymmärrän aikaisempien kirjoittajien pointin: voin kuvitella, kun on kumppanista vuodenkin erossa niin voi käyttäytyä erilailla mitä kotimaassa.
[/quote]

Mitäpä tuota jankkaamaan.... Olen surullinen, että luulet että kaikki pettävät :-( Elämä on varmasti tosi rankkaa, kun ei uskalla kehenkään täydellisesti luottaa. Meitä toisenlaisiakin on, ja on ihanaa olla rakastettu ja onnellinen. Eikä tietenkään voi sanoa ettei toinen koskaan petä tai ole pettänyt, niin naiivi en ole. Mutta en sen jatkuvan epäilyksen ja negatiivisuudenkaan kanssa osaisi elää. Olisi kamalan rankkaa. Mutta tsemppiä sulle, kyllä se siitä joskus... :-) Elämä on kyllä ihanaa, kun on parikymmentä vuotta yhteistä taivalta takana, ja edelleen rakkautta löytyy! Soisin sullekin, mutta ehkä olet liian kyyninen tällaiseen suhteeseen :-(

Vierailija
92/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä valmis odottamaan sitä toista vaikka vuoden, jos 100% varmasti tietäisin ettei petä. Vituttaisi aika paljon jos olisin vuoden ollut sitoutunut tyyppiin, joka vaan paneskelee muita sen minkä ehtii. Odottaminen ei olisi mikään ongelma, mutta pelottaisi uudessa suhteessa kyllä mitä tuleman pitää.

Vierailija
93/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään väitä, että kaikki pettää ja olen itsekin onnellisessa suhteessa, jossa luottamus on vahva. Muistan vain, miten nuorempana omat opiskelukaverit käyttäytyivät vaihdon aikana, ja mitä olen kuullut ja lukenut muiden kokemuksia. En puhunut yleisesti parisuhteesta- vaan kahden todella nuoren suhteesta, jossa toinen menee vaihtoon. Vierestä monta ikävää tapausta seuranneena olen mielipiteeni tästä VAIHTOASIASTA muodostanut, en parisuhteita yleisesti. Tiedän kyllä, että uskollisia miehiä on- ja uskon omanikin sellainen olevan. Jännä miten leimataan kyyniseksi yhden vaihtoa kritisoivan viestin perusteella. Ehkäpä sitten olen kyyninen- vaikkakin vain tästä vaihtoasiasta. On niin monta ikävää tapausta saanut todistaa....
Joten kiitos, omassa elämässäni on kaikki hyvin:)

Vierailija
94/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:03"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:20"]Jännä miten moni täällä olisi omien sanojensa mukaan valmis odottamaan kiltisti kotona, kun mies vaihdossa. Nuoret ihmiset vaihdossa tutustumassa toisiin nuoriin bileissä ja muualla, voin kokemuksesta kertoa että kumppania loukkaavaa toimintaa( pusuja, intiimiä tanssia, vierekkäin nukkumista) tulee tapahtumaan, vaikka kuinka uskollinen mies/nainen omien sanojensa mukaan olisi. Nuorille ihmisille se, että nähdään kerran vuodessa ja joka päivä tulee uusia kivoja ja hyvännäköisiä tuttavuuksia yhdessä johtaa väkisinkin edes johonkin pieneen toimintaan, joka kumppania loukkaisi jos tietäisi. On aika naiivia olettaa sen miehen/naisen olevan 100% uskollinen- ikävä kotiin, uudet ihmiset ja läheisyydenkaipuu ajavat väkisinkin johonkin fyysiseen läheiseen kontaktiin, jota kumppani ei hyväksyisi. On aika erikoista, miten monille täällä tämä ei olisi ongelma eikä mikään:) ja kyllä, toiseen pitää luottaa mutta totuus on näissä vaihtoasioissa ihan toinen. Ja pettämistä ainakin jollakin tasolla on tapahtunut jomman kumman taholta JOKAISESSA tapauksessa.
Toki jos suhteenne sallii toisten kanssa pelehtimisen, niin ei vaihto varmaan ole ongelma eikä mikään. Riippuu suhteesta. Mutta jos olet mustasukkaista tyyppiä, niin voin sanoa että JOTAIN pientä tulee varmasti jonkun mukavan naisen kanssa tapahtumaan, vaikka muuta väittäisikin. Joten ainakin kannattaa sopia selvät pelisäännöt jos yhdessä jatkatte. Helppo on sanoa että päästäisin tottakai jne mutta kukaan ei sieltä vaihdosta viattomana takaisin ole tullut...
[/quote]

Sori, kaikki ei ole kuin sinä tai tuttavasi. Jotkut osaa olla uskollisia. - itsekin samassa parisuhteessa edelleen, 9 vuotta vaihtarivuoden jälkeenkin -
[/quote]
Se tietysti riippuu ihan siitä, mikä kenenkin suhteessa määritellään pettämiseksi/uskollisuudessa.Ja tuleeko ne jutut koskaan kumppanin tietoon. Suurimmassa osassa tapauksia ei tule, sillä toisella puolen maailmaa tapahtuvat asiat jää sinne- kukapa niistä sulle kertoisi. Joten nekin, jotka sanoo että uskollisina pysyttiin joo, niin mikä se oikea totuus on, ei tiedä kuin molemmat suhteen osapuolet itse omassa päässään. Se, mitä siitä vaihtarivuodesta kertoo kumppanille ja mitä tietoosi saat, onkin eri asia. Itsellä ei kokemusta vaihdosta, mutta ymmärrän aikaisempien kirjoittajien pointin: voin kuvitella, kun on kumppanista vuodenkin erossa niin voi käyttäytyä erilailla mitä kotimaassa.
[/quote]

Ihan mielenkiinnosta: Kun sun kaltaiset ihmiset ajattelee toisen pettävän joka tapauksessa joskus, etkö tosiaan osaa kuvitella, että joku voisi haluta olla tosiaan vain sun kanssa, uskollinen sulle? Mistä se johtuu?

Vierailija
95/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on. Kunnianhimoinen todennäköinen menestyjä poikaystävänä ja ap miettii eroa. 

Vinkki. Ota joku luuseri työtävieroksuva. Ei lähde vaihtoon, pysyy sohvalla.

Vierailija
96/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:49"]en tietenkään väitä, että kaikki pettää ja olen itsekin onnellisessa suhteessa, jossa luottamus on vahva. Muistan vain, miten nuorempana omat opiskelukaverit käyttäytyivät vaihdon aikana, ja mitä olen kuullut ja lukenut muiden kokemuksia. En puhunut yleisesti parisuhteesta- vaan kahden todella nuoren suhteesta, jossa toinen menee vaihtoon. Vierestä monta ikävää tapausta seuranneena olen mielipiteeni tästä VAIHTOASIASTA muodostanut, en parisuhteita yleisesti. Tiedän kyllä, että uskollisia miehiä on- ja uskon omanikin sellainen olevan. Jännä miten leimataan kyyniseksi yhden vaihtoa kritisoivan viestin perusteella. Ehkäpä sitten olen kyyninen- vaikkakin vain tästä vaihtoasiasta. On niin monta ikävää tapausta saanut todistaa....
[/quote]

Eli puhuit itsesi pussiin :-DDD Parempi onni ensi kerralla :-D

Vierailija
97/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:49"]en tietenkään väitä, että kaikki pettää ja olen itsekin onnellisessa suhteessa, jossa luottamus on vahva. Muistan vain, miten nuorempana omat opiskelukaverit käyttäytyivät vaihdon aikana, ja mitä olen kuullut ja lukenut muiden kokemuksia. En puhunut yleisesti parisuhteesta- vaan kahden todella nuoren suhteesta, jossa toinen menee vaihtoon. Vierestä monta ikävää tapausta seuranneena olen mielipiteeni tästä VAIHTOASIASTA muodostanut, en parisuhteita yleisesti. Tiedän kyllä, että uskollisia miehiä on- ja uskon omanikin sellainen olevan. Jännä miten leimataan kyyniseksi yhden vaihtoa kritisoivan viestin perusteella. Ehkäpä sitten olen kyyninen- vaikkakin vain tästä vaihtoasiasta. On niin monta ikävää tapausta saanut todistaa....
[/quote]

No sama se on sen vaihdon kanssakin: Ei suinkaan kaikki vaihtoon lähtivät petä, niin kuin ei kaikki kotiin jäävätkään. Ei, vaikka sun tuttavapiirissäsi olisi tapahtunut mitä tahansa. Yrititkös leikkiä vähän liian fiksua...?

Vierailija
98/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että k[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:49"]en tietenkään väitä, että kaikki pettää ja olen itsekin onnellisessa suhteessa, jossa luottamus on vahva. Muistan vain, miten nuorempana omat opiskelukaverit käyttäytyivät vaihdon aikana, ja mitä olen kuullut ja lukenut muiden kokemuksia. En puhunut yleisesti parisuhteesta- vaan kahden todella nuoren suhteesta, jossa toinen menee vaihtoon. Vierestä monta ikävää tapausta seuranneena olen mielipiteeni tästä VAIHTOASIASTA muodostanut, en parisuhteita yleisesti. Tiedän kyllä, että uskollisia miehiä on- ja uskon omanikin sellainen olevan. Jännä miten leimataan kyyniseksi yhden vaihtoa kritisoivan viestin perusteella. Ehkäpä sitten olen kyyninen- vaikkakin vain tästä vaihtoasiasta. On niin monta ikävää tapausta saanut todistaa....
[/quote]

Että kaikki vaihtoon lähtivät pettävät? Joopa joo, on sulla sitten huorahtava lähipiiri... Vai tunnetko enemmänkin kuin yhden vaihdossa olleen?

Vierailija
99/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:30"]En jaksa lukea näitä muita vuodatuksia, mutta etusivulta pomppasi silmään väittämä, että miehesi pettää 100% varmuudella.

O

Vaikka tämä kuullostaa ilkeilyltä (mitä se ei ole), niin valitettavasti se on hyvin todennäköistä. Ei 100% varmaa (mikä olisi?), vaan ehkä about 80%. Olen ollut kaksi kertaa vaihdossa, molemmilla kerroilla sinkkuna, ja kyllä siellä ihan rakastunern oloiset ja sitoutubeessa parisuhteessa olevat irstailivat. On vaikea ymmärtää jos ei ole itse ollut vaihdossa, miten tiivis se vaihtarikupla on. Olet vieraassa maassa, vieraassa porukassa, ja jengi tapaa klikkiytyä edes lievästi kun takerrutaan toisiin hedän ollessa ainoa sosiaalinen verkosto. Nää saattaa olla ihan isojakin ryhmiä, mutta bottom line on se, että tietyt ihmiset näkevät tiettyjä naamoja _paljon_. Sit nää näkemiset on hyvin usein perin alkoholipitoisia ja riehakkaita. Ihmiset elää siinä tietyssä tunnelmassa, tietyssä porukassa, kaikki tuntuu kaukaiselta Suomi vastuineen. Ollaan 3-12 kk ilman seksiä ja sitä oman tyttö/poikaystävän näkemistä, ja skypepuhelut saattaa lipsahtaa epämiellyttävän puolelle kun kotopuolen kulta näkee kuvia missä on aina sama tyttö/jätkä nakit silmissä halailee ties ketä. Ollaan nuoria, hyvännäköisiä (miten nuoret nyt yleensä on) ja elossa.

u

Siinä nyt vaan tuntuu lipsahtavan pettämisen puolelle kansallisuudesta ja sukupuolesta riippumatta. Itse näin tätä niin lukemattomia kertoja, että voisin väittää pettämisen olevan pikemmin sääntö kuin poikkeus. Tämä ei toki tarkoita, että just sun miehesi pettäisi. Mutta sun kysymykseen mula on yksinkertanen vadtaus:

i
[/quote]

Mä oon kyllä ollut vaihdossa (sinkkuna kylläkin) eikä kyllä mun varatut vaihtarikaverit "irstailleet" kenenkään kanssa. Ilmeisesti tutustuin vain niihin maagiseen 20 prosentin edustajiin...

Vierailija
100/115 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:42"]

Mies useinkin puhuu meidän yhteisestä tuelvaisuudesta ja joskus pari kuukautta sitten sanoi, että vaikka lähtisi vaihtoon niin ei kuulemma harkitse edes eroa. Nyt mulla on huono omatunto siitä, että mä tosissani pohdin että pitäisikö mun ottaa tää asia esille ja ilmoittaa hänelle ajoissa, että en tiedä pystynkö jatkamaan seurustelua, jos hän lähtee. En todellakaan haluaisi kiristää/estää lähtemästä, mutta ajattelenkin nyt myös itseäni.

Joku sanoi, että kuulostan lapselliselta. Olen 21v, joten sallittakoon pieni lapsellisuus vielä tässä vaiheessa? Tuntuu vain epäreilulta, että mun pitäisi jäädä tänne odottelemaan, kun voisin ehkä itsekin tehdä elämälläni jotain sen vuoden aikana. Mun lähitulevaisuuden haaveisiin on kuulunut yhteenmuutto ja koulusta valmistuminen. Nyt tuo eka haave ainakin venyisi todella pitkälle. En myöskään halua lähteä poikaystäväni mukaan (kun joku sitä ehdotti) sillä haluan valmistua koulusta pian ja siirtyä työelämään.

[/quote]

Mikä estää? MIES EI OLE KOKO ELÄMÄ missään olosuhteessa. Sinun "elämässä etenemiseen" vaihdossa oleminen ei vaikuta millään muulla tavalla kuin siten ettet voi seurustella muiden kanssa. Voit edelleen opiskella, harrastaa, matkustaa, valmistua, tehdä töitä, kehittää ITSEÄSI ihan yksilönä. Tämä olisi hyvä ymmärtää tai muuten on riski, ettet pysty kehittymään omana itsenäsi yleensäkään parisuhteessa ollessa, jos tuntuu että se elätkö yksin vai jonkun kanssa määrittää yksilönä kehittymistä noin paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme