Mies lähtee vaihtoon - onko mulla oikeus miettiä eroa?
Tosiaan olemme poikaystäväni kanssa olleet n. vuoden yhdessä. Suhde toimii kaikinpuolin, mutta mies ilmoitti haluavansa lähteä vaihtoon. En tietenkään voi enkä edes halua estää häntä lähtemästä, mutta onko mulla oikeus pohtia eroa? Sanoin äidilleni, että en tiedä haluanko jatkaa suhdetta, jos toinen asuu esim. toisella puolella maailmaa puoli vuotta tai vuoden. Äitini mielestä olen itsekäs, jos jätän mieheni sen takia. Haluaisin kuulla kommentteja puolesta ja vastaan. Miksi olisin itsekäs? Sen vuoden aikana voisin ehkä itsekin edetä täällä elämässäni... Pelkkä tämän asian ajatteleminen saa kyyneleet silmiin. Vaihdon aikana meillä olisi mahdollisuus nähdä ehkä yhden kerran. Ei kuulosta houkuttavalta tämä ajatus lainkaan. Minä olen 21, mies 24.
Kommentit (115)
Olisiko mahdoton ajatus että sinäkin lähtisit mukaan suorittamaan loppuopintosi samaan paikkaan?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:52"]
Miten miehen vaihto estää sinun opiskelusi ja valmistumisesi? Tai muunkaan elämässä etenemisen? Kun mies palaa takaisin, voitte muuttaa yhteen. Puolen vuoden lykkäys myt ei ole mitään. Vai tarkoittaako elämässä eteneminen uuden miehen löytämistä? Et taida olla kovin vakavissasi tässä suhteessa alunperinkään..
[/quote]
Ehkä pyörittelen mielessäni ajatusta siitä, että olisiko täällä joku joka haluaisi mun kanssa rakentaa yhteistä tulevaisuutta ja kenties tulevaisuudessa vaikka YHDESSÄ muuttaa sinne ulkomaille. Tällä hetkellä tää nyt vaan tuntuu todella pahalta, kun koko kaveripiiri alkaa vakiintumaan, muuttamaan yhteen, kihloihin, naimisiin jne. Mulla elämä vaan junnais paikallaan puoli vuotta tai vuoden. -ap
[/quote]
Mikä ihmeen kiire sinulla on? 21 v.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:59"]
Jos sopisitte, että molemmilla on vapaus vuoden aikana ja katsotte vaihtarivuoden jälkeen, mikä on tilanne? Vuosi on pitkä aika, kun ottaa huomioon ikänne sekä yhdessäoloajan. Kyllä sen vuoden jälkeenkin pystyy vielä yhdessä olemaan, jos siltä tuntuu vielä. Siinä annetaan vaåaus myös ap:n poikaystävälle, eikä vain ap:lle. Helpompaa molemmille, kun ei tarvitse mustasukkaisena miettiä kenen kanssa toinen aikaansa viettää. Tee niinkuin itsestäsi tuntuu parhaimmalta.
[/quote]
Minusta tämä ei ole hyvä idea. Jos molemmat touhuttais vuoden aikana mitä haluttais ja palattais vuoden jälkeen yhteen, niin ei se enää olisi se sama parisuhde. Varmasti riidoissa tulisi esille mustasukkaisuus siitä, mitä toinen on vuoden aikana tehnyt jne.. Parempi vaan joko jatkaa yhdessä tai yksinkertaisesti erota.. -ap
Tottakai sinulla on oikeus, ei ole lapsellista eikä itsekästä. Olet nuori ja olette olleet vasta vähän aikaa yhdessä. Pidä huolta että se olet kuitenkin sinä, joka tekee raskaan päätöksen. Älä pakota poikaystävääsi valitsemaan, se olisi kohtuutonta.
Olisiko mahdoton ajatus että sinäkin lähtisit mukaan suorittamaan loppuopintosi samaan paikkaan?
[/quote]
Ei onnistu.. Niitä vaihdon aikana suoritettuja kursseja ei saa hyväksiluettua tällä alalla. :/ -ap
Jos todella harkitset eroa vaihtarivuoden takia, tee poikaystävällesi se palvelus, että jätät hänet nyt. Elämässä eteen tulevista hankaluuksista vaihtarius on se pienin.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:48"]
Kyllähän se kertoo, ettei hän ole sinulle kovin merkityksellinen.
[/quote] Minusta juuri toisinpäin. Vaihtoon lähtö kertoo, ettei miehelle ole niin väliä vaikka suhde ap:n kanssa loppuisikin.
[/quote]
Mutta ap aiemmin sanoi että miehensä oli sanonut että ei edes harkitse eroa vaikka lähtee vaihtoon.
[/quote] Niin, mies ajattelee, että ap odottaa kiltisti kotona josko herra haluaa jatkaa suhdetta vielä palattuaan. Oikeasti sitoutunut mies ei lähtisi, koska tyhmempikin tajuaa että vuosi erossa voi hyvin olla kuolema suhteelle.
Kyllä se vaihtoon pääseminen on ainutlaatuinen tilaisuus elämässä. Mies katuu ikänsä jos ei lähde, varsinkin jos se ero tulee, niin jäähän hän pitkään miettimään hukkaan mennyttä tilaisuutta. Se myös avaa tulevaisuudessa parempia tehtyjä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:03"]
Kyllä se vaihtoon pääseminen on ainutlaatuinen tilaisuus elämässä. Mies katuu ikänsä jos ei lähde, varsinkin jos se ero tulee, niin jäähän hän pitkään miettimään hukkaan mennyttä tilaisuutta. Se myös avaa tulevaisuudessa parempia tehtyjä.
[/quote]
Juu, sitä olen kyllä koko ajan korostanut että en halua toiselta kieltää sitä mahdollisuutta kun sen olen itsekin aiemmin kokenut. -ap
Eikö sulla oikeasti ole mitään muuta elämää tai tarkoitusta kuin mies? :D
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:04"]
Eikö sulla oikeasti ole mitään muuta elämää tai tarkoitusta kuin mies? :D
[/quote]
Jos mulla ei muuta elämää olisi, niin mä tuskin siinä tapauksessa harkitsisin eroa miehestäni vaan pitäisin hänestä kynsin ja hampain kiinni. -ap
"Koko lähipiirisi" muuttaa yhteen ja menee kihloihin, ja säkin haluat? Ihan sama kenen kanssa? On sulla elämästä vielä paljon opittavaa...
Mutta jätä vaan miehesi, tuosta sen näkee ettei hän ole todellinen rakkautesi. Hän on vain... No, mies. Mutta jos sinulla vain on kiire yhteen asumaan ja kihloihin, niin varotan että sillä periaatteella tulee hyvin mahdollisesti huonoja päätöksiä tehtyä, ja muutaman vuoden päästä itket täällä kun mies on alkkis, hullu tms.
Tarvitsetko todella miehen "edetäksesi elämässä"? Mietihän vähän.
Apua, miten naivia.... Miten ajattelit, että kestätte elämässä suuremmat vastoinkäymiset kuin vaihtarivuosi? Mutta olette olleet vuoden yhdessä, erotkaa! Oikeasti rakkaan ihmisen kohdalla ei tuollaista edes miettisi. En mä miettinyt vaihtoon lähtiessä, oli selvää että odotetaan toisiamme. Hyvin ehdittiin sen jälkeen muuttaa yhteen, mennä naimisiin ja saada lapsi. En mä edes tajunnut että mulla olisi pitänyt olla kiire!
Että ärsyttää just nämä kanat jotka tarvitsevat miehen "edetäkseen elämässä"! Ja ihan sama kuka se on, kunhan on mies, ja on kainalossa 24/7. Tarviitko sä tosiaan sen miehen valmistuaksesi ja siirtyäksesi työelämään? Perheen ehdit kyllä saada vuoden jälkeen, olet 21! Surku tuollaisia lapsia joille mies on joku sisustuselementti elämässä.
Oikeasti hyviäkin parisuhteita on. Erotkaa vaan, kyllä sä sit tiedät kun tulee se josta et halua luopua yhden vuoden erossa olon takia.
En oikein ymmärrä tuota itsekkyydestä syyllistämistä erotilanteissa.
Pitäisikö toisen kanssa jatkaa jotenkin säälistä tai teeskennellystä epäitsekkyydestä, vaikka sydämessään tahtoisi olla muualla? Haluaako se toinenkaan, että hänen kanssaan ollaan vasten tahtoaan, vain siksi ettei loukkaisi olemalla itsekäs?
Tämä on niitä elämän tilanteita, ap, missä vastaus ilmenee jo siinä, että pitää edes miettiä. Eroa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:57"]
37: Juuri sekin pelottaa, että olisiko mikään enää samanlailla sen vuoden erossaolon jälkeen? Olen siis itse aiemmin ollut vaihdossa ennen tätä parisuhdetta ja voin sanoa, että se aika muutti mua ihmisenä hyvin paljon. Sellaiset kaverisuhteet joiden kuvittelin kestävän loppuelämäni, katkesivat tuon vuoden aikana ja paljon muutakin ehti tapahtua. -ap
[/quote]
Pelko pois. Eihän se vielä ole kiveen hakattu että poikaystävä lähtee, kun ei määränpääkään ole vielä tiedossa. Nyt keskityt siihen omaan koulunkäyntiisi ja siihen että valmistut ajallaan ja saat toivottavasti työpaikan. Inhorealistina sanoisin että se tapahtuu minkä on tarkoitus ja mikään tässä maailmassa ei ole pysyvää joten jos poikkis haluaa mennä, poikkis menee ja kestää lähtönsä seuraukset. Olet vasta 21 joten vaikka mitä ehtii tapahtua. Mies tekisi itse korrektisti jos ilmoittaisi että tajuaa vaihtoon lähdöllä olevan seurauksia eikä velvoita sinua odottamaan häntä. #37
En minä ainakaan elämäni hehkeimmässä iässä parikymppisenä haluaisi vuotta olla ilman seksiä.
Ap eroa, et ole selvästkään sitoutunut suhteeseen.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:48"]
Kyllähän se kertoo, ettei hän ole sinulle kovin merkityksellinen.
[/quote] Minusta juuri toisinpäin. Vaihtoon lähtö kertoo, ettei miehelle ole niin väliä vaikka suhde ap:n kanssa loppuisikin.
[/quote]
Mutta ap aiemmin sanoi että miehensä oli sanonut että ei edes harkitse eroa vaikka lähtee vaihtoon.