Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokrantaja petti lupauksen

Vierailija
28.03.2022 |

Miten menetellä tällaisessa asiassa, kun olin tehnyt kirjallisen sopimuksen viestein vuokranantajani kanssa siitä, että poikaystäväni muuttaa myös minun asuntooni. Sovimme tästä kuukausia sitten etukäteen. Vuokranantaja laittoi vielä 2 viikkoa sitten minulle, että muistathan muuttoilmoitusta tehdessäsi, tietyt seikat vesimaksun noususta. Eilen teimme muuttoilmoituksen ja muut paperit, ja kun ilmoitin vuokranantajalle hän laittaa viestillä ”punnitsin asiaa vielä ja en ole mukana”. ”Etsikää uusi ratkaisu”

Anteeksi mitä? Mukana missä? Laitoin hänelle viestiä siitä, että tässä on ollut aikaa ilmoittaa. Olisimme etsineet toisen asunnon ja muuta. Vuokranantaja ei edes vastannut viestiini takaisin ilmoitti vain. Niin törkeää, olen aina hoitanut omat velvollisuuteni ajoissa, vuokrat tms.. tehnyt jopa ylimääräistä. Olemme molemmat nuoria poikaystäväni kanssa ja tuntuu, että tässä on nyt tehty vääryys. :(

Kommentit (71)

61/71 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata IKINÄ muuttaa vuokralle yksityisen ihmisen omistamaan asuntoon.

62/71 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen vuokrasopimuksen aina määräaikaiseksi, juuri edellä esille tulleiden harmien välttämiseksi. Helppo jatkaa sopimusta toinenkin vuosi, jos vuokralainen osoittautuu kelvolliseksi - eikä ongelmaa päästä eroon hankalista tapauksista.

Määrä-aikaiset vuokrasopimukset ovat ihan täyttä humpuukia. Ei ketään voi pakottaa asumaan missään vastoin omaa tahtoa. Asunnosta saa lähteä milloin vain ja älä edes mainitse mitään summa x sakkoa. Siitä tietää että asunnossa tai vuokranantajassa on jotain outoa jos pitää puolväkisin saada asukas olemaan edes vuosi. Homekämppiä vuokrataan näin ja moni ei uskalla vastustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vuokranantaja teki taustatutkimusta poikaystävän sometileillä, ja totesi että häiriöitä on luvassa.

Vierailija
64/71 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit petti minut vuokra-asiassa. Vuokrattu tila pieneni paljon. Riita jopa niin iso että nyrkit ilmassa.

Vierailija
65/71 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiset vuokranantajat ovat ikäviä juuri tuosta syystä, olet jotenkin aina enemmän heidän personallisten oikkujensa armoilla kuin isoissa firmoissa.

Vierailija
66/71 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas vain hyviä kokemuksia yksityisistä vuokranantajista lastemme kohdalla. Erittäin rauhallisia normaalien perheiden ja varttuneemman väen omistusosaketaloyhtiöitä ja järkeviä, normaaleja vuokranantajia.

Verrokkikokemukset kaupungin tai vuokrafirman taloista taas ovat sitä, että asukkaat ovat hyvin... sekalaista seurakuntaa. Häiriköintiä, sotkemista, ties minkä aineiden käyttöä, kaiken mahdollisen varastelua ja sitä rataa. Ei kaikki, mutta aina niitä löytyy useita. Porukka vaihtuu kuin Stockmannin pyöröovissa.

Vierailija
67/71 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä39299 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen vuokrasopimuksen aina määräaikaiseksi, juuri edellä esille tulleiden harmien välttämiseksi. Helppo jatkaa sopimusta toinenkin vuosi, jos vuokralainen osoittautuu kelvolliseksi - eikä ongelmaa päästä eroon hankalista tapauksista.

Määrä-aikaiset vuokrasopimukset ovat ihan täyttä humpuukia. Ei ketään voi pakottaa asumaan missään vastoin omaa tahtoa. Asunnosta saa lähteä milloin vain ja älä edes mainitse mitään summa x sakkoa. Siitä tietää että asunnossa tai vuokranantajassa on jotain outoa jos pitää puolväkisin saada asukas olemaan edes vuosi. Homekämppiä vuokrataan näin ja moni ei uskalla vastustaa.

Eipä ole ollut vaikeaa löytää vuokralaisia. Asunto on hyvässä kunnossa ja sijainti, sijainti!

Vierailija
68/71 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimusrikkomus

Vierailija
69/71 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja ei ole siis mukana tässä, tai suostu tähän että poikaystävä muuttaisi virallisesti asuntoon

Vierailija
70/71 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmat kommentoijat ovat ihan oikeassa tässä asiassa, eli lain mukaan tuo on ilmoitusasia.

Mutta. Nyt tulee se mutta. Jos olette riippuvaisia Kelan asumistuesta, saattaa olla että poikaystäväsi on pakko saada nimensä vuokrasopimukseen jotta voi tehdä oman asumistukihakemuksensa. Tässä on se kohta, jossa vuokranantaja voi heittäytyä hankalaksi kenties? Eli tässä skenaariossa yrittäisin saada sovun asiassa tehtyä. Pahimmassa tapauksessa oikeuden hakeminen oikeusteitse viivästyttää asumistuen saamista. Kela ei varmasti myönnä sitä jos ei ole nimeä vuokrasopimuksessa?

Avopuolisoista vain yksi hakee asumistuen, ei molemmat saa omaa. Mun tietääkseni sen saa vaikka vuokra-asunto on vain toisen nimissä, kun se toinen puoliso on kuitenkin kirjoilla asunnossa.

Myöhemmin tulee ero, vuokralainen irtisanoo sopimuksen ja muuttaa pois - mutta exä jää asumaan asuntoon, eikä edes maksa vuokria. Eihän hän ole vuojrasuhteessa.

Loista on vaikea häätää pois, koska hän on ollut kirjoilla asunnossa yli vuoden..

Tämä on vuokranantajan pahin skenaario (lisäksi vielä asunnon mahdollinen tuhoaminen), joten en ikinä suostuisi tämmöiseen järjestelyyn, vuokraisäntänä.

Toinen asia on, että valitsen aina itse vuokralaiseni. En voi hyväksyä sitä, että vuokralaiseni ottaa minulle tuntemattoman lisäasukkaan omistamaani huoneistoon.

En ymmärrä, mitä käytännön eroa on siinä, onko kyse kaveruudesta vai parisuhteesta?

Olet takuulla todella vihattu vuokranantaja. Sinusta on varmasti some täynnä kirjoituksia ja varoituksia.

Tuo on tuollainen oman elämänsä vuokranantaja. Oikeasti asuu äidin luona pikku pitäjässä vielä 4kymppisenä.

Vierailija
71/71 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutat itse pois, mutta jätät pojan sinne asumaan.

Häätää ei voi ja maksaa ei tarvi, koska ei ole vuokrasopimusta.

Kyllä voi häätää, jos ei vuokraakaan maksa.

Etenkin jos ei ole edes vuokrasopimusta, eli mustaa paperilla että on yhtään mitään oikeutta oleskella toisen asunnossa. Silloin taitaa riittää pelkkä soitto poliisille niin eivätköhän hae tunkeutujan pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi