Mikä paras lääke ahdistukseen?
Olen kysellyt tätä ennenkin täällä mutta kyselen taas. Kokeiltu on ketipinoria, ei auttanut, fluanxolia, ei auttanut, diapameja (tosin vain 10kpl) auttoi jonkin verran mutta niitähän ei lääkäri suostu mulle määräämään enempää.
Mites esim olantsapiini, auttaako ahdistukseen?
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Ei julkiselta mitään apua saa, Ssri ketipinor jne paskaa. Jos ei ole varaa yksityiselle, niin pimeiltä markkinoilta voi hankkia itselleen sopivan lääkityksen.
Eipä ole vielä pimeitä markkinoita tultu kokeiltua, pitäiskö?
Itse oon vuosia syönyt pahaan ahdistukseen, unettomuuteen ja masennukseen 2mg Rivatrillia, 20mg Tenoxia sekä 10mg Diapamia. Oli siinä myös lyrica/pregbalin joka auttoi parhaiten mutta se jätettiin pois 5v sitten ja 10v kun sitä söin niin vierottaminen siitä oli helvettiä. Pahin kaikista mistä olen vierottautunut (piri, subutex..).
Nyt menen noilla mainitsemillani lääkkeillä ja psykoterapia päälle niin auttaa niin että voin elää ja nukkua todella hyvin.
N30.
Vierailija kirjoitti:
Itse oon vuosia syönyt pahaan ahdistukseen, unettomuuteen ja masennukseen 2mg Rivatrillia, 20mg Tenoxia sekä 10mg Diapamia. Oli siinä myös lyrica/pregbalin joka auttoi parhaiten mutta se jätettiin pois 5v sitten ja 10v kun sitä söin niin vierottaminen siitä oli helvettiä. Pahin kaikista mistä olen vierottautunut (piri, subutex..).
Nyt menen noilla mainitsemillani lääkkeillä ja psykoterapia päälle niin auttaa niin että voin elää ja nukkua todella hyvin.
N30.
Lisään vielä että 15v olen näitä syönyt. SSRI ei auttanut, mikään niistä monista joita jouduin nuorena kokeilemaan.
Vierailija kirjoitti:
N30.
Onnee sulle, sulla vissiin hyvä lääkäri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psilosybiinisieniä 2-4x vuodessa. Auttanut mulla masennukseen ja ahdistukseen paremmin kuin mikään lääke.
Tämä on oikeasti hallitsemisen arvoinen vaihtoehto. Mä olen saanut paljon apua terapiasta ja olen syönyt paljon erilaisia lääkkeitä, vaihtelevalla menestyksellä. Menestys oli kuitenkin yleisesti sen verran heikkoa, että minusta oli varmaan tulossa alkoholisti, kun aloin tissuttelemaan vähän liikaakin ahdistukseen.
Sieniä syön nykyään juuri ehkä tuon 3kk välein eli neljästi vuodessa. Vaikutus ahdistukseen ja masennukseen on kaksitasoinen: ensinnäkin tripin aikana se mahdollistaa sellaisen itsetutkiskelun ja näkökulman mikä on vaikeaa ellei mahdotonta saavuttaa muuten, ja siinä pystyy hyvin miettimään niitä oman ahdistuksen syitä, mekanismeja, ja ilmenemismuotoja. Lisäksi olen saanut aina aimo annoksen itsemyötätuntoa. Parhaimmillaan kuuden tunnin matkan aikana olen mielestäni edistynyt enemmän kuin puolessa vuodessa terapiaa.
Paitsi että tripin aikana pystyy käsittelemään asioita eri tavalla, sen jälkeen aineella tuntuu olevan melko pitkäkestoinen anksiolyyttinen ja antidepressiivinen vaikutus. Ahdistaa ja masentaa paljon vähemmän ainakin kuukaudeksi eteenpäin, enemmänkin.
Ei ne mitään autuaaksi tekeviä ole mutta mulla kaikista tehokkain yksittäinen hoitomuoto. Terapia tulee kakkosena ja sit erilaiset lääkkeet.
Nykyään en käytä muuta kuin muutaman kerran vuodessa noita sieniä ja Ataraxia tarvittaessa nukahtamiseen (unettomuus puskee aina mun ahdistuksen ylikierroksille). Alkoholin ja tupakankin olen jättänyt kokonaan tutustuttuani psilosybiiniin.
Tosi yksilöllistä mut monia joita nuo auttaa, ne auttaa todella paljon. Suosittelen kokeilemaan kerran.
Kuulostaa samaan aikaan houkuttelevalta sekä todella pelottavalta. Onko niitä sieniä järkeä syödä jos niiden syöminen pelottaa ja kuumottaa jo etukäteen?
On. Mielestäni on aivan tervettä vähintäänkin jännittää psykedeelitrippiä. Suurin osa ihmisistä jännittää varmaan ainakin ekalla kerralla. Jännitystä voi lievittää kuuntelemalla muiden kokemuksia, syömällä ne silloin kun on omalla mittapuulla suht hyvässä mielentilassa, ja varustautumalla sellaisilla lääkkeillä joilla voi sitten helpottaa pahaa trippiä. Jo tieto, että on lääke jolla voi rauhoittaa itsensä tai lopettaa tripin, ehkäisee tehokkaasti huonoja tuntemuksia.
Ok kiitos sinulle. Nyt pitäisi vielä löytää joku joka mua haluaisi"vahtia"
Vierailija kirjoitti:
Ei julkiselta mitään apua saa, Ssri ketipinor jne paskaa. Jos ei ole varaa yksityiselle, niin pimeiltä markkinoilta voi hankkia itselleen sopivan lääkityksen.
Tämä on totta, itse käynyt yksityisellä aina ja onneksi isäni sen kustantaa.
Pimeillä markkinoilla on hinnat aika hjäätävät siihen verrattuna että saisit reseptin.
Ehkäpä saman hintaisia kun yksityisellä käyntu,jos käyt 3kk välei hakemassa lääkkeesi sieltä.
Ja aina on mahdollisuus tulla ryöstetyksi pimeillä kaupoilla, sen tiedän, kun sitä elämää pitkään elin.
N30.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee törkeän kalliiksi ainakin. Suomalaiset bentsot maksaa vähintään 4€ kappale nykyään, ja tuontibentsoista ei voi olla varma mitä ja paljonko sisältävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30.
Onnee sulle, sulla vissiin hyvä lääkäri?
Kyllä, yksityisellä, 15vuotiaasta asti.
Mielestäni oleellisempi kysymys onko _kukaan_ koskaan saanut pitkäaikaisesti toimivaa apua ahdistukseen lääkityksestä.
Älä lue scifi-kirjallisuutta kello 23 jälkeen illalla. Töissä suosi faxilla viestimistä lankapuhelujen sijaan. Kyllä se siitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta, itse käynyt yksityisellä aina ja onneksi isäni sen kustantaa.
Pimeillä markkinoilla on hinnat aika hjäätävät siihen verrattuna että saisit reseptin.
Ehkäpä saman hintaisia kun yksityisellä käyntu,jos käyt 3kk välei hakemassa lääkkeesi sieltä.
Ja aina on mahdollisuus tulla ryöstetyksi pimeillä kaupoilla, sen tiedän, kun sitä elämää pitkään elin.
N30.
Edelleen onnea sinulle, että sulla on hyvä isukki joka maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temestan pitäisi olla hyvä, mutta jos ahdistus on kehollista niin psykofyysinen fysioterapia ja olanzapin.
Temestaa ei määrätä juuri kenellekään avohoidossa, se on 99% sairaalalääke. Mä olen saanut reseptin mut en varmasti olisi saanut ellei mulla olisi ollut näyttää ulkomailta saatua vanhaa respaa. Siltikin vähän kummasteli.
Temesta eli loratsepaami aiheuttaa jopa bentsojen mittapuulla äärimmäisen voimakkaan riippuvuuden ja siksi sitä ei juuri koskaan määrätä. Todennäköisemmin saat Xanorit, ja niitäkään ei kauhean helpolla saa.
No minulle määrättin temesta. Tosin 10 pvä:n sairaalajakson oli takana. Itse halusin vaihtaa sen opamoxiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee törkeän kalliiksi ainakin. Suomalaiset bentsot maksaa vähintään 4€ kappale nykyään, ja tuontibentsoista ei voi olla varma mitä ja paljonko sisältävät.
Niin harvassa bentsot nykyään pimeillä markkunoilla että rillut, pamit, xanorit maksaa 7-10e kpl.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni oleellisempi kysymys onko _kukaan_ koskaan saanut pitkäaikaisesti toimivaa apua ahdistukseen lääkityksestä.
Tämän minäkin haluan tietää.
Rehellisesti, en tiedä. Kokeilin erilaisia masennuslääkkeitä ym, ja niistä tuli aina joku sietämätön sivuvaikutus. Lisäksi ahdistus palaa takaisin kun lääkityksen lopetat. Olen myös psykoterapiassa kohta 3v ollut, se on ehkä eniten auttanut selkeyttämään ajatuksia.
Suosittelisin siis ennemmin sitä, syyn selvitys mistä ahdistus on tullut ja miten siitä pääsisi eroon tai miten sietää sitä..
Vierailija kirjoitti:
Minä sain, mutta ahdistukseni ei ollut kylläkään syy vaan seuraus, eikä lääkekään ollut ahdistus- vaan ADHD-lääke. Monestihan mt-ongelmia voi kasaantua useampaa "lajia" päällekkäin ja sitten pitää vain arpoa, minkä vaivan hoitoon kannattaisi yrittää satsata eniten.
Jätä aivan ensiksi päihteet pois, myös tupakka. Tupakkakin aiheuttaa ahdistusta ja masennusta.
En usko että auttaa ap:ta, mutta siltä varalta että tätä ketjua lukee joku jolla lievää ahdistuneisuutta, niin suosittelen kokeilemaan reseptitöntä Sedixiä. Saa apteekista. Itse kokeillut nyt viikon (yksi aamulla ja yksi illalla) ja huomaan että ärsyyntyneisyys ja sellainen epämääräisen ahdistunut fiilis laantunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin harvassa bentsot nykyään pimeillä markkunoilla että rillut, pamit, xanorit maksaa 7-10e kpl.
Huhhuh. Mieluummin käytän (olemattomat) rahani vaikka siihen yksityiseen arpoen että saanko hyvät lääkkeet vai en.