Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä paras lääke ahdistukseen?

Vierailija
28.03.2022 |

Olen kysellyt tätä ennenkin täällä mutta kyselen taas. Kokeiltu on ketipinoria, ei auttanut, fluanxolia, ei auttanut, diapameja (tosin vain 10kpl) auttoi jonkin verran mutta niitähän ei lääkäri suostu mulle määräämään enempää.
Mites esim olantsapiini, auttaako ahdistukseen?

Kommentit (306)

Vierailija
21/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi yhteiskunnallinen asema ja/tai rahaa. Kun sulla on rahaa, sun ahdistus pysyy kurissa. Kysehän ahdistuksen taustalla on siitä, että syystä tai toisesta sulle ei ole kehittynyt samaa perusturvallisuudentunnetta, joka useimmille muille on luontainen olotila. Ja raha jos mikä tuo turvallisuudentunnetta.

Ja tästä syystä kukaan rikas tai kuuluisa ei ole koskaan jäänyt koukkuun esim rauhoittaviin lääkkeisiin tai tehnyt itsaria ahdistuksen takia. Jepjep.

Vierailija
22/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköterapia aivoihin.

Mites tämmöiseen pääsee? En tiedä olenko tarpeeksi "hullu" että pääsisin

Ei siihen tarvitse hullu olla, mut sillä käsittääkseni hoidetaan masennusta, ei ahdistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psilosybiinisieniä 2-4x vuodessa. Auttanut mulla masennukseen ja ahdistukseen paremmin kuin mikään lääke.

Tästä olen kuullut ja lukenut ennenkin ja kiinnostaisi kyllä, mutten ole ikinä uskaltautunut koskemaan psykedeeleihin koska tiedän psyykkeeni olevan erittäin heikko.

Pienellä annoksella ja kokeneen kaverin kanssa. Sit varuiks siihen jotain rauhoittavia ja vaikka sitä ketipinoria (neuroleptit keskeyttää psykedeelitripin kokonaan), jos meneekin yli.

Tuota en tiennytkään. Kiitos vastauksesta, jos joskus löydän tarpeeksi hyvän ystävän niin saatanpa kokeilla, jos siis uskallan. Pelkään nimenomaan sitä huonoa trippiä tai että se jää jotenkin"päälle" lopun iäksi.

Vierailija
24/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi yhteiskunnallinen asema ja/tai rahaa. Kun sulla on rahaa, sun ahdistus pysyy kurissa. Kysehän ahdistuksen taustalla on siitä, että syystä tai toisesta sulle ei ole kehittynyt samaa perusturvallisuudentunnetta, joka useimmille muille on luontainen olotila. Ja raha jos mikä tuo turvallisuudentunnetta.

Ja tästä syystä kukaan rikas tai kuuluisa ei ole koskaan jäänyt koukkuun esim rauhoittaviin lääkkeisiin tai tehnyt itsaria ahdistuksen takia. Jepjep.

EI ole lääkettä, joka toimii kaikilla. Mutta mulla toimi tämä lääke. Testattu tosielämässä siis, toisin kuin Pollyannojen neuvot luonnossa käyskentelystä kera kalaöljykapselin.

Vierailija
25/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo justiinsa. Mistähän minä sairaseläkkeellä oleva revin sitä "turvallisuudentunnetta"? Pitäiskö alkaa rikolliseksi vielä kaiken muun lisäksi?

Vierailija
26/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lääke on terapian ja lääkityksen yhdistelmä. Toinen ilman toista ontuu pahasti.

Vierailija
27/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos on niin ahdistunut että se vaikuttaa toimintakykyyn sen verran ettei pääse vielä edes terapiaan, saati töihin, niin miten tällainen henkilö hankkii paljon rahaa?

Lottoaa ahkerasti? OnlyFans?

Vierailija
28/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras lääke on psykoterapia.

Riippuu kyllä ihan ihmisestä, vaikka olen lukenut, että suurimmalla osalla auttaa.

Minulla psykoterapia oli lähinnä itsestäänselvyykien kuuntelua ja turhautumista, koska olen vuosikausien aikana lukenut tutkimuskirjallisuutta, psykoterapeuteille suunnattuja ammattioppaita, self helppiä, hakenut ja saanut vertaistukea jne. En siis saanut oikeastaan yhtäkään uutta oivallusta. Ehkä kokonaisuudessaan oli tietysti parempi puhua jollekin kuin ei kenellekään, mutta ei se tehnyt psykoterapiasta onnistunutta minun kohdallani. Tavallaan tiesin tämän jo etukäteen, mutta ahdistukseni oli niin pahana, että jotain oli yritettävä. Lääkkeet toimivat minulla huomattavasti paremmin kuin terapia.

Vierailija
29/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo justiinsa. Mistähän minä sairaseläkkeellä oleva revin sitä "turvallisuudentunnetta"? Pitäiskö alkaa rikolliseksi vielä kaiken muun lisäksi?

Ei tietenkään. Ala lääkenistiksi, sitä vartenhan olet tämän keskustelun aloittanut, että saat ikään kuin moraalisen luvan siihen.

Vierailija
30/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua ahdistaa?

Kannattaisiko miettiä niitä alla olevia syitä?

Minua ovat elämässä ahdistaneet paljonkin huonot ihmissuhteet. Niistä kun päästin irti niin eipä enää ahdista.

En lähtisi turruttamaan ahdistusta täysin. Joudut uuteen loukkuun jos ehdollistut lääkkeisiin.

Mua ahdistaa ihan kaikki, en osaa sitä erotella mistä johtuu. Alkaa aamulla ja päättyy kun nukahdan (tosin yölläkin painajaisia). Muut ihmiset, asioiden hoito, kauppaan meno, postin kilahtaminen, ihan kaikki.

Ne vähäiset ihmissuhteet mitä mulla on, ovat terveellä pohjalla.

Oon joskus kokeillut nettiterapiaa ahdistuneisuushäiriöön, siellä juuri käytiin niitä syvempiä syitä läpi jne, mutta en saanut tarvittavaa hyötyä siitä kun en silloinkaan ollut hoitotasapainossa.

Haluaisin jonkun lääkityksen tähän jatkuvaan ahdistukseen, jotta voisin alkaa käsittelee niitä syitä enemmän ja että olisin tarpeeksi "terve" terapiaan.

Vierailija
31/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos on niin ahdistunut että se vaikuttaa toimintakykyyn sen verran ettei pääse vielä edes terapiaan, saati töihin, niin miten tällainen henkilö hankkii paljon rahaa?

Lottoaa ahkerasti? OnlyFans?

Mä en tiedä, mikä sun reitti voisi olla. Itselläni oli toisenlainen. Puheenvuoroni olennaisin pointti oli tuoda vain tuo mekanisi esiin. Eli ahdistus on perusturvallisuudentunteen puutetta. Ja ne, jotka syntyvät keskituloisiin ja sitä ylempiin perheisiin, ovat jo lähtökohtaisesti turvallisemmilla vesillä. Riski kärsiä ahdistuneisuudesta on paljon pienempi. Toki pakkaa sekoittavat vanhempien alkoholismit ym. joita löytyy myös yhteiskuntien ylimmistä luokista mutta todennäköisyys niidenkin olemassaoloon on suurempi alemmissa yhteiskuntaluokissa. Tiivistetysti: jo syntymällä vääriin olosuhteisuun olet altistunut ahdistukselle. Ahdistus on paljon enemmän olosuhteita kuin halutaan myöntää. Mutta yhteiskunnan on helpompaa syyttää yksilöä itseään ja hänen heikkoa psyykeään, perintötekijöitä ym., josta yhteiskunta sinänsä ei voi ottaa vastuuta. Siksi yhteiskunta ei mielellään tunnusta, miten paljon ahdistus ja muut psyykkiset häiriöt aiheutuvat ihan vain köyhyydestä ja eriarvoisuudesta.

Vierailija
32/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään. Ala lääkenistiksi, sitä vartenhan olet tämän keskustelun aloittanut, että saat ikään kuin moraalisen luvan siihen.

Lääkenisti mä vissiin olen jo, kun pitää sitä bipoakin hoitaa lääkkeillä (mulla abilify 30mg ja voxra 150mg) mutta ahdistukseen noi lääkkeet eivät auta.

Kuten jo aiemmin kirjoitin haluaisin saada lääkityksen kuntoon että pääsisin sinne fakin terapiaankin.

Vierailija
33/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psilosybiinisieniä 2-4x vuodessa. Auttanut mulla masennukseen ja ahdistukseen paremmin kuin mikään lääke.

Tästä olen kuullut ja lukenut ennenkin ja kiinnostaisi kyllä, mutten ole ikinä uskaltautunut koskemaan psykedeeleihin koska tiedän psyykkeeni olevan erittäin heikko.

Pienellä annoksella ja kokeneen kaverin kanssa. Sit varuiks siihen jotain rauhoittavia ja vaikka sitä ketipinoria (neuroleptit keskeyttää psykedeelitripin kokonaan), jos meneekin yli.

Tuota en tiennytkään. Kiitos vastauksesta, jos joskus löydän tarpeeksi hyvän ystävän niin saatanpa kokeilla, jos siis uskallan. Pelkään nimenomaan sitä huonoa trippiä tai että se jää jotenkin"päälle" lopun iäksi.

Todennäköisyys aivan häviävän pieni. Pienellä annoksella tuon huonon tripinkin todennäköisyys on aika pieni, ja sitä voi sitten pehmentää vaikkapa pameilla tai keskeyttää kokonaan vaikka ketipinorilla. Ja se huono trippi on lähtökohtaisesti vaan ahdistava, jos sellainen tulee. Isommilla annoksilla ja runsaammalla käytöllä aletaan puhua sitten pitkäaikaisvaikutuksista, ja ne on siltikin harvinaisia.

Vierailija
34/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisyys aivan häviävän pieni. Pienellä annoksella tuon huonon tripinkin todennäköisyys on aika pieni, ja sitä voi sitten pehmentää vaikkapa pameilla tai keskeyttää kokonaan vaikka ketipinorilla. Ja se huono trippi on lähtökohtaisesti vaan ahdistava, jos sellainen tulee. Isommilla annoksilla ja runsaammalla käytöllä aletaan puhua sitten pitkäaikaisvaikutuksista, ja ne on siltikin harvinaisia.

Okei. Kiitos sinulle valistuksesta.

Vierailija
35/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua ahdistaa?

Minua ovat elämässä ahdistaneet paljonkin huonot ihmissuhteet. Niistä kun päästin irti niin eipä enää ahdista.

En lähtisi turruttamaan ahdistusta täysin. Joudut uuteen loukkuun jos ehdollistut lääkkeisiin.

Mua ahdistaa ihan kaikki, en osaa sitä erotella mistä johtuu. Alkaa aamulla ja päättyy kun nukahdan (tosin yölläkin painajaisia). Muut ihmiset, asioiden hoito, kauppaan meno, postin kilahtaminen, ihan kaikki.

Oon joskus kokeillut nettiterapiaa ahdistuneisuushäiriöön, siellä juuri käytiin niitä syvempiä syitä läpi jne, mutta en saanut tarvittavaa hyötyä siitä kun en silloinkaan ollut hoitotasapainossa.

Haluaisin jonkun lääkityksen tähän jatkuvaan ahdistukseen, jotta voisin alkaa käsittelee niitä syitä enemmän ja että olisin tarpeeksi "terve" terapiaan.

Sulla ilmeisesti on hoitosuhde. Ota siellä puheeksi tuo hoitotasapaino ja se miten se saavutetaan ja missä vaiheessa voidaan alkaa puhua terapiasta. Kerro miten itse koet tarvetta terapialle kerro myös, että hoitotasapainoosi varmasti vaikuttaa lääkityksessä oleva epäsuhta tällä hetkellä ja kysy miten tätä tilannetta lähdetään purkamaan ja mikä on aikataulu. Kerro joko siitä, että haluat kokeilla tietä pamien kanssa tai pregabaliinin. Kerro, että olet näistä lukenut ja haluaisit nähdä miten ne sinua auttaisivat. Jos lähdet käyttämään pregabaliinia suosittelisin aloittamaan matalalla annostuksella ja sitä korottaen pikkuhiljaa.

Vierailija
36/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kettuile:

Ootko sä testannut ferritiini arvot.

Itselle selvis eilen paljon asioita tästä.

Vaikuttaa myös psyykeen.

Tsemppiä!

Nimen omaan ja sytä tarkistaa ferritini arvot.ian helposti suostutan ottaa psyykelääkeitä!Läkäri päsee reseptillä nopeasti potilasta eroon ilman terapiaa ja potilas lääke humalassa maailman onnellinen ihminen.

Vierailija
37/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Atarax on ollu aika toimiva. Ei kaada sängyn pohjalle eikä aiheuta riippuvuutta juurikaan.

Tätä annettiin mulle kun olin suljetulla, nukkumiseen piti auttaa muttei kyllä auttanut ainakaan siihen nukkumiseen .

Kirjoitinkin siksi, että ei kaada sängun pohjalle. Mutta mulla ainakin auttaa päiväaikaiseen ahdistukseen.

Vierailija
38/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua ahdistaa?

Minulla on myös tällainen jatkuva "yleisahdistus". Ongelmalliseksi sen tekee, että se kumpuaa ikään kuin jostain liskoaivojen tasolta eikä ilmene niinkään ajatusvinoumina vaan voimakkaan psykofyysisenä kokemuksena, ja tämän vuoksi kognitiivinen psykoterapia on aikamoista pään seinään hakkaamista.

Aivoni jumiutuvat yliprosessoimaan ei-uhkaavia asioita, jotka tietoisella tasolla hyvin ymmärrän ei-uhkaaviksi, mutta aivoni/kehoni rekisteröivät ne ahdistavina. Se tapahtumien tunnistaminen ei-uhkaaviksi ei liennytä ahdistuneisuutta, koska emotionaalinen taso ei ole "synkassa" järkeilyn kanssa. Järkipuhe on tavallaan kuin jotain vierasta kieltä, pelkkiä sanoja ilman vaikutusta.

"Triggereiden" tunnistaminen tai tilanteisiin valmistautuminen jne. ei auta, koska käytännössä mikä tahansa asia voi laukaista päiväkausien ahdistusluupin. Ahdistus liittyy minulla aivojen kuormittumiseen ja saattaa itse asiassa olla enemmänkin seuraus ADD:stani/lievästä autismista kuin "klassinen" ahdistuneisuushäiriö. 

Vierailija
39/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temestan pitäisi olla hyvä, mutta jos ahdistus on kehollista niin psykofyysinen fysioterapia ja olanzapin.

Vierailija
40/306 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua ahdistaa?

Sulla ilmeisesti on hoitosuhde. Ota siellä puheeksi tuo hoitotasapaino ja se miten se saavutetaan ja missä vaiheessa voidaan alkaa puhua terapiasta. Kerro miten itse koet tarvetta terapialle kerro myös, että hoitotasapainoosi varmasti vaikuttaa lääkityksessä oleva epäsuhta tällä hetkellä ja kysy miten tätä tilannetta lähdetään purkamaan ja mikä on aikataulu. Kerro joko siitä, että haluat kokeilla tietä pamien kanssa tai pregabaliinin. Kerro, että olet näistä lukenut ja haluaisit nähdä miten ne sinua auttaisivat. Jos lähdet käyttämään pregabaliinia suosittelisin aloittamaan matalalla annostuksella ja sitä korottaen pikkuhiljaa.

Kiitos vastauksesta. Joo on tiivis hoitosuhde. Pitää ottaa puheeksi vaikka alkuun hoitajani kanssa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi