Mikä paras lääke ahdistukseen?
Olen kysellyt tätä ennenkin täällä mutta kyselen taas. Kokeiltu on ketipinoria, ei auttanut, fluanxolia, ei auttanut, diapameja (tosin vain 10kpl) auttoi jonkin verran mutta niitähän ei lääkäri suostu mulle määräämään enempää.
Mites esim olantsapiini, auttaako ahdistukseen?
Kommentit (306)
Mulla auttaa ahdistukseen se kun näplään jotain käsissäni ja tunnustelen sitä tai keskityn aistihavaintoihin jolla pääsen ns. pois pääni sisältä jossa olen jumissa, syön jotain kirpeitä karkkeja tai mietin että miltä maa tuntuu jalkojen alla ja keskityn johonkin aistiin tällä tavoin. Tai sitten yritän suunnata ajatuksia mahdollisimman paljon jonkun asian tekemiseen missä väkisinkin hetkiksi unohtaa sen kalvavan tunteen. Hermostoa pystyy rauhoittamaan monin tavoin niin, että kun sitä hermoston ylivireyttä saa vähemmäksi, ahdistuskin voi lievittyä. Mutta se vaatii säännöllistä harjoittamista. Siedättäytyminen on mulla myös ollut tapa kestää, eli vaikka on ollut hirveä olo, siitä huolimatta en ole välttänyt jonkun asian tekemistä. Itse koen, että mulla ahdistus on pitkälti yliaktivoitunut kehon taistele pakene mekanismi. Kehossa jää "kaasu päälle".
Joskus ahdistus ei tunnu vain lähtevän, vaan se jotenkin jämähtää päälle. Yleensä mietin mielessä että se ennemmin tai myöhemmin helpottaa ja mietin syitä miksi se nyt tälläkertaa on tälleen tullut päälle. Saatan miettiä esim. mikä nyt on toisella tavalla, mitä olen tehnyt eri tavoin, onko ollut liikaa henkistä kuormitetta ym.
Ahdistus on kehollinen kokemus joten mulla siihen auttaa myös keholliset harjoitteet ennemmin kuin joku keskusteluterapia. Syvähengityksen ja liikkeen yhdistäminen voi auttaa itsellä ennemmin kuin vain hengittäminen. Joskus on auttanut esim. jännitysrentoutus mutta toisena päivänä se ei aina toimikaan. Joskus vaatii vähän enemmän liikkumista kuin purkaa sitä jännittyneisyyden kokemusta.
Elintavoista olen havainnut hyväksi kofeiinin ja alkoholin välttämisen. Vältän keinotekoisia lisäaineita, esim. aspartaami, arominvahventeet ja jonkun karkkipussin syömisen jälkeen huomaan monesti lisääntynyttä levottomuutta mikä voi myös lisätä ahdistusta.Oon kokenut jotain hyötyä siitä, että syön probiootteja ja käytän magnesiumia lisäravinteena tai otan epsomsuolakylpyjä. Uskon, että se mitä syö voi lisätä tietynlaista tyyneyden kokemusta, mineraalit, pre- ja probioottiset ruoat, verensokerin tasaisena pitäminen jne. Huomaan heti huonomman olon jos elän vaikka jollakin pitkälle prosessoidulla höttöhiilariruoalla. Kannattaa välttää kaikkea mikä stimuloi hermostoa liikaa, tässä ryhmässä on esim. lääkkeitä kuten Voxra joka ei joillekin sovi, kofeiini ei sovi mulle yhtään. Krapulat aiheuttaa mulle yleensä ahdistusta miksi en juo alkoa juurikaan enää. On vaatinut aika paljon uhrauksia että ahdistus pysyy kurissa.
Lääkkeet on käyty läpi ja mitään pitkäkestoista ratkaisukeinoa en ole niistä ahdistukseen löytänyt ja on myös huonoja kokemuksia jossa ahdistus on pahentunut. Ja kyllä, ahdistukseni on joskus ollut todella pahalla tasolla eli kyse ei ole mistään pikku jännityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi yhteiskunnallinen asema ja/tai rahaa. Kun sulla on rahaa, sun ahdistus pysyy kurissa. Kysehän ahdistuksen taustalla on siitä, että syystä tai toisesta sulle ei ole kehittynyt samaa perusturvallisuudentunnetta, joka useimmille muille on luontainen olotila. Ja raha jos mikä tuo turvallisuudentunnetta.
Ja jos on niin ahdistunut että se vaikuttaa toimintakykyyn sen verran ettei pääse vielä edes terapiaan, saati töihin, niin miten tällainen henkilö hankkii paljon rahaa?
Lottoaa ahkerasti? OnlyFans?
Kyse oli siitä, mikä auttaa, ei siitä onko tämä apu saatavilla.
No mitä hyötyä siitä on jos ei ole saatavilla?
"Seksi paavin kanssa parantaa kyllä kaikki mt-ongelmat. Hei hei HEI älä nyt ala lässyttää ettei muka oo mahdollista, kysyttiin sitä mikä vois auttaa!!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palaan vielä alkuperäiseen viestiini, että onko joillain kokemuksia olantsapiinistä ahdistuksen hoidossa?
Samankaltainen mulla kuin Ketipinor, sekä vaste että sivuvaikutukset. Lihottaa, väsyttää, ja auttaa ahdistukseen jonkin verran, mutta vie kyllä myös positiivisesta puolesta tunneskaalaa ison osan pois. Eli ns "zombi" menoa, ei ehkä ahdista niin paljoa mut eipähän oo hauskaakaan koskaan.
Käytetään kyllä yleisesti bipoon samoin kuin Abilify. Siihen verrattuna väsyttää ja lihottaa paljon enemmän.
Mitä annostusta söit? Itselle ketipinor oli paljon pahempi pienelläkin annoksella
Ketipinor 100-200mg. Zyprexa 5-10mg.
10mg on jo iso annos
Mikä nyt on kenenkin mielestä iso, mut entä sitten? Söin myös pienellä annoksella. Kaiken kaikkiaan mulle aika samanlainen kuin Ketipinor.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain terapiassa käsiteltyä pahimmat asiat ja esim kognitiivinen käyttäytymisterapia sai aikaan sen, että aiemmin diagnosoitu paniikkihäiriö on poissa. Alkuun tarvitsin bentsoja että uskalsin mennä edes terapiaan.
Sen sijaan masennus ja GAD (yleistynyt ahdistuneisuushäiriö) on jääneet, ei ollut oikein mitään mihin olisi voinut terapiassa tarttua ja käsitellä pois. On helpottaneet, mut edelleen vaivaa.
Nykyään käytän kerran kahdessa viikossa yhden annoksen esketamiinia 100mg IV. Jos esketamiinia ei saatavilla, niin raseemista 140mg IV. Masennus pysyy loitolla. Jos en käytä, niin 3-4 viikon kuluessa teho hiipuu ja alkaa masentaa.
Lisäksi otan joka toinen kuukausi 2g sieniä.
Olen nykyään työ- ja parisuhdekykyinen (paitsi teoriassa, myös käytännössä!!) eikä nuo ongelmat niin pahasti vaivaa, etteikö niiden kanssa pystyisi elämään hyvää elämää.
Ei tuo tule kovin kalliiksikaan - sienet maksaa 15€ gramma (mitä nyt joskus saa kympillä), ketamiini 140€. Eli sieniin mulla menee 15€/kk ja ketamiiniin n 30€/kk.
Kaveri ehdotti kun avauduin pitkään kaikista huonoista kokemuksista eri psyykenlääkkeiden kanssa... ja sillä tiellä ollaa edelleen. Epätoivoiset ihmiset tekee epätoivoisia asioita, mutta kun tämä toimii mulle niin helvetin hyvin, niin en näe mitään syytä toimia muulla tavoin.
Mitä on esketamiini ja mitä on raseeminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä sain terapiassa käsiteltyä pahimmat asiat ja esim kognitiivinen käyttäytymisterapia sai aikaan sen, että aiemmin diagnosoitu paniikkihäiriö on poissa. Alkuun tarvitsin bentsoja että uskalsin mennä edes terapiaan.
Sen sijaan masennus ja GAD (yleistynyt ahdistuneisuushäiriö) on jääneet, ei ollut oikein mitään mihin olisi voinut terapiassa tarttua ja käsitellä pois. On helpottaneet, mut edelleen vaivaa.
Nykyään käytän kerran kahdessa viikossa yhden annoksen esketamiinia 100mg IV. Jos esketamiinia ei saatavilla, niin raseemista 140mg IV. Masennus pysyy loitolla. Jos en käytä, niin 3-4 viikon kuluessa teho hiipuu ja alkaa masentaa.
Lisäksi otan joka toinen kuukausi 2g sieniä.
Olen nykyään työ- ja parisuhdekykyinen (paitsi teoriassa, myös käytännössä!!) eikä nuo ongelmat niin pahasti vaivaa, etteikö niiden kanssa pystyisi elämään hyvää elämää.
Ei tuo tule kovin kalliiksikaan - sienet maksaa 15€ gramma (mitä nyt joskus saa kympillä), ketamiini 140€. Eli sieniin mulla menee 15€/kk ja ketamiiniin n 30€/kk.
Kaveri ehdotti kun avauduin pitkään kaikista huonoista kokemuksista eri psyykenlääkkeiden kanssa... ja sillä tiellä ollaa edelleen. Epätoivoiset ihmiset tekee epätoivoisia asioita, mutta kun tämä toimii mulle niin helvetin hyvin, niin en näe mitään syytä toimia muulla tavoin.
Mitä on esketamiini ja mitä on raseeminen?
Esketamiini eli S(+)ketamiini on ketamiinin isomeeri. Samalla tavalla kuin essitalopraami on sitalopraamin isomeeri, ja deksamfetamiini on amfetamiinin isomeeri.
Raseeminen on 50:50 seos kahta isomeeriä, tässä tapauksessa S-ja R-ketamiinia. Ovat ikään kuin saman molekyylin peilikuvat, eli yhtä samanlaiset kuin oikea ja vasen käsi, mutta kuitenkin erilaiset sen suhteen että kummalla puolella peukalo on jne.
Jos ei kemia ole hallussa niin googlaa "isomeria", sen selittämiseen menisi tässä aika kauan.
Tässä yhteydessä relevanttia on se että S-ketamiini on vahvempaa kuin raseeminen (joka on sekoitus, puoliksi S ja puoliksi R). Siitä syystä sitä käytetään pienempinä annoksina. Vaikutuksilla on muitakin eroja, mutta ne ovat aika hienovaraisia.
Esketamiini on nimenomaan masennuslääkkeenä käytetty muoto, mutta raseeminenkin soveltuu siihen, vaikka ei reseptillä olekaan. Sekä S- että raseemista ketamiinia käytetään anestesia-aineena.
Minulla paheni ahdistua ja toimivaa lääkitystä on etsitty pitkään. Aiemmin oli voxra ja essitalopram.
Nyt ehkä toimiva yhdistelmä löytynyt, voxra, seroxal, anxiolyn ja agomelatiini. Itsellä vauukea PTDS eli ahdistus on hermostoon kehittynyttä ji varhain fysiologisesti.
Voxra on näistä ainoa, mitä en sinulle suosittele, voi lisätä ahdistusta. Itsellä se on krooniseen uupumukseen ollut jo vuosia. Nämä on kaikki aika kalliita lääkkeitä, mutta kokeilemisen arvoisia.
Ihmettelen ettet ole saanut diapamia tai opamoxia tarvittaessa otettavaksi, kun samalla ahdistuksen takia ei suositella vielä terapiaa. Itsellä on kokeiltu diapam, rivatril ja opamox, ihan oman päätäntävallan mukaan käytän niitä olon käydessä sietämättömäksi.
Harmi ettei lääkekannabis ole laillista. Suosittelisin sitä rauhottavien sijaan, kun fysiologisen riippuvuusen riski on siinä minimaalinen. Sieniä haluaisin itsekin koittaa, niitä on vaan vaikea löytää puskista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla paheni ahdistua ja toimivaa lääkitystä on etsitty pitkään. Aiemmin oli voxra ja essitalopram.
Nyt ehkä toimiva yhdistelmä löytynyt, voxra, seroxal, anxiolyn ja agomelatiini. Itsellä vauukea PTDS eli ahdistus on hermostoon kehittynyttä ji varhain fysiologisesti.
Voxra on näistä ainoa, mitä en sinulle suosittele, voi lisätä ahdistusta. Itsellä se on krooniseen uupumukseen ollut jo vuosia. Nämä on kaikki aika kalliita lääkkeitä, mutta kokeilemisen arvoisia.
Ihmettelen ettet ole saanut diapamia tai opamoxia tarvittaessa otettavaksi, kun samalla ahdistuksen takia ei suositella vielä terapiaa. Itsellä on kokeiltu diapam, rivatril ja opamox, ihan oman päätäntävallan mukaan käytän niitä olon käydessä sietämättömäksi.
Harmi ettei lääkekannabis ole laillista. Suosittelisin sitä rauhottavien sijaan, kun fysiologisen riippuvuusen riski on siinä minimaalinen. Sieniä haluaisin itsekin koittaa, niitä on vaan vaikea löytää puskista.
Sieniä löytää syksyisin helposti, jos osaa etsiä - eli tietää missä ne kasvaa, miltä ne näyttää (TÄRKEÄ, kuten aina sienestyksessä - samannäköisiä todella myrkyllisiä sieniä on), ja milloin kannattaa etsiä. Kun yölämpötilat tippuvat nollan paikkeille niin silokkeja löytyy. Ne on pieniä, joten niitä pitää pöyhiä ruohomättäistä. Jos löytää yhden, lähistöllä on varmasti paljon.
Niitä saa kuitenkin helposti ympäri vuoden pimeästä verkosta. Eikä huolta, ei joudu tekemisiin hämärien rikollisten kanssa - sienet on enemmänkin harmittomien hippien hommaa.
PTSD:hen, btw, täsmälääke on MDMA eli ekstaasi.
Vierailija kirjoitti:
C B D <3
Suomessa myytävissä niin pienet pitoisuudet että vaikutus on täyttä placeboa. Kaikilla ei toimi ne kunnollisetkaan tuotteet, yksilöllistä sekin taas kerran
En kyllä söisi olantsapiinia ahdistukseen tai mihinkään muuhunkaan. Jo pienestä annoksesta ketipinoria alkoi minulla verensokerit nousta, ja olantsapiinin kohdalla lääkäri sentään myönsi sen aiheuttavan jopa useiden kymmenien kilojen lihomista ja muita metabolisia muutoksia.
Psykoosilääkkeisiin verrattuna masennuslääkkeet ovat usein kesympiä haittavaikutuksiltaan. Brintellix auttoi minulla ahdistaviin pakkoajatuksiin ja oli nopeampi ja helpompi myös lopettaa kuin ssri-lääkkeet.
Kun annatte lääkeneuvontaa, merkitkää viestiinne, oletteko lääkäri vaiko kokemusasiantuntija, kiitos.
Viiime syksynä yritin löytää maaston ja kasviston perusteella ruohotupsuista. Sienestän muutenkin, lajitunnistus tuttua. Ei löytynyt.
Tuo kasvatettava versio kiinnostaa.
Toki mulla on se että kun on niin montaa lääkettä, niin yhteisvaikutus voi olla paha juttu.
Voxra on käytännössä amfetamiinia depot kapselina, jolloin saanti on niin hidasta ja tasaista ettei huumaa. Väärinkäyttäjät murskaa sen jolloin aine tärähtää kerralla.
Tämä keskustelu on antanut yllättävää lohtua. Olen itse ollut hoidossa jo 10 vuotta, terapiaa ja lääkkeitä. Syksyn oireiston paheneminen on tehnyt suorastaan vihaiseksi, kun olin ajatellut että pahimmat traumaoireet on käsitelty ja takan. Mutta ei, tässä sitä ollaan taas kauhujen ja tuskan halvaannuttamana.
Lämpöä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkeesti vaan lääkäriltä pyytämään mitä haluat kokeilla, kyllä ne kuuntelee ja aloittaa yleensä pienestä määrästä ja jos se auttaa vaikka vain vähän , sitä yleensä lisätään.
Eli sano että haluat kokeilla vaikka Rivatrillia. Voxra on lääkkeenä vitsi.
Voxra toimii monella. Eikä tässä nyt keskustella siitä että AP vaihtaisi Voxran esimerkiksi Rivatriliin, kun Voxra on masennus- ja Rivatril ahdistuslääke.
"Kyllä ne kuuntelee" just joo. Ehkä jos meet Mehiläiselle, tai on tuuria matkassa, mut lähtökohtaisesti nykypäivänä jos sanoo että haluaa kokeilla Rivatrilia niin sitä ei tuolla tavalla saa. Opamoxia korkeintaan.
Joo ei Mehiläiseen, siellä on vaan juntteja töissä. Itse oon aika hyvä puhumaan ja tuomaan julki hyvin mitä tunnen ja sillä olen saanut sen että ei kkjeiltu kun Voxraa, joka toi hirveät psykoosit itselle, ja siitä suoraan xanor, rivatril ja temgesic.
Satuile nyt vähän lisää 😆
Kokeiltiin Voxraa (masennuslääke). Ei toiminut, joten määrättiin Xanor + Rivatril (kaksi samanlaista ahdistuslääkettä) ja Temgesic (vahva kipulääke, sama kuin Subutex).
Yleensä jos on kahta bentdoa niin toinen on unilääke.
Eihän tossa ole mitään järkeä. Sama kuin sanoisin että mulle koitettiin ensin mirtatsapiini, kun ei auttanut niin sain fentanyylia ja Elvanset.
Ei oo satua. Korvaushoidosta olen lähtöisin ja näillä mentiin sen psykoosin ja itsevahingoittamisen jälkeen. Hyvät lääkkeet joilla pystyn elämään ilman torista(joka nykyisin keskittyy wickr ryhmiin) ostettuja lääkkeitä.
Niin no vähän eri asia sitten. Tossa ikään kuin annoit ymmärtää että kun Voxra ei sopinut, niin lääkäri määräsi suoraan noita kolmea samaan vaivaan.
Kyllä kai mäkin voin tulla sanomaan et mulla oli noi lääkkeet mitkä AP:lla, ei toimineet, sain sit morfiinia ja deksamfetamiinia, mut se on vähän eri asia jos mulla on sit kuitenkin syöpä ja ADHD.
Melkeinpä pari viikkoa a näiden SSRI lääkkeiden aloittamisen jälkeen tuli psykoosi ja yritin itsem*rhaa, jonka jälkeen heti parempi lääkitys. Ei ollu aikeissa aikasemmin sellainen vaikka tosi syvällä käytiin mutta sisarusten takia jaksoin mutta SSRI lääkkeet sen aiheutti, se myös omakantaan kirjattiin ja kiellettiin kokonaan. Ne on vaarallisia lääkkeitä, mieluummin bentsot kun noi p*skat.
Mut joo eri asia, tosin voi sattua kelle vaan toi kun SSRI lääkkeitä määräillään.
Voxra ei ole SSRI.
SSRI/SNRI aiheuttaa tunnetusti monille ekat 2-4 viikkoa ahdistusta, masennusta, ja itsetuhoisuutta. Jenkeissä niissä on lain vaatima pakollinen varoitus, että tämä on yleinen sivuvaikutus.
Sen takia monesti SSRI:n aloitusvaiheeseen määrätään lisäksi joku bentso. Nuo sivuvaikutukset loppuu useimmilla kuukauden sisään.
Voxra ei ole myöskään päihdyttävä aine tai bentso joten se luetaan näihin p*skoihin eli SSRI yms lääkkeisiin. Edes pahimmillani kun mitään ei ollut, 20 vuoden suonen sisäisesti kaiken mahollisen käytön jälkeen, en edes katsonut Voxra purkkejani päin koska ei niistä mitään saa irti. Turha väittää että se olisi päihdyttävä. Mutta toisaalta, mikä minä olen viisastelemaan toisten itsemurhayrityksillä?
Mitä sä nyt selität? Se ettei Voxra ole bentso tai päihdyttävä ei tarkoita että se on SSRI ja on todella typerää niputtaa kaikki lääkkeet jotka "ei toimi" SSRI:ksi. SSRI ei tarkoita "psyykenlääke, joka ei nouse päähän".
Turha väittää ettei se olisi päihdyttävä jos et ole kokeillut. En mä sano että se sen arvoista olisi, mut 300-450mg Voxra IV niin kyllä pärähtää.
Tai ei tarvitse kokeilla, googlaa. "Bupropion abuse". Kyllä se vaan on päihdyttävä aine ainakin räpyläänrä rätkäistynä.
Mut sun mielipiteestä kertoo kaiken eka virke: jos lääke ei ole bentso tai muuten päihdyttävä, se on paska lääke.
Totta
-se kelle vastasit
Imovane auttaa nopeasti ja toimii varmasti
Välillä tekis mieli lannistua ku on kokeiltu viittä eri lääkettä, mut sitä ei voi koskaan tietää että onko se kuudes sit toimiva. Älä luovuta just ennen kuin se ihme tapahtuu! Mulla on auttanut Anksilon (buspironi) mut sitä ennen meinasin kyl luovuttaa ku tuntu et kaikkea kokeiltu eikä mikään auta.
Tuli tää biisi mieleen kun luin teidän juttuja. Tosi paljon voimia kaikille ❤️
Vierailija kirjoitti:
Viiime syksynä yritin löytää maaston ja kasviston perusteella ruohotupsuista. Sienestän muutenkin, lajitunnistus tuttua. Ei löytynyt.
Tuo kasvatettava versio kiinnostaa.
Toki mulla on se että kun on niin montaa lääkettä, niin yhteisvaikutus voi olla paha juttu.
Tarvitset mukaan kokeneen kaverin. Itse löydän nykyään helposti ja näen jo aika kaukaa, että tuolla saattaisivat viihtyä. Peltojen reunoilla, noin alkuun, mutta ei se niin yksinkertaista ole. Ja ovat tosiaan todella pieniä sieniä.
Itse kasvattaminen on suht helppoa, ja itiöstä valmiiseen kestää vain jokusen viikon, ehkä kuukauden.
On siinä sen verran kuitenkin vaivaa, että jos et itse löydä, niin hankkisin tuttujen kautta (tai jos ei tuttuja ole, niin tor-verkosta) ensimmäisen satsin ja miettisin sitten, haluanko kasvattaa itse.
Vaarallisia yhteisvaikutuksia psilosybiinin kanssa ei juurikaan ole; ne, mistä varoitellaan liittyy lähinnä siihen, että kokemus voi olla epämukava, ei vaarallinen, ja koskee yleisiä huumeita (et esim kannabiksen tai amfetamiinin kanssa vaikutukset voi olla arvaamattomia). Ainoa ehkä oikeasti vaarallinen on litium.
MAO-estäjät (Aurorix) tehostaa niiden vaikutusta; SSRI:t ja varsinkin neuroleptit taas laimentaa vaikutusta (psilosybiini on 5-HT2 reseptoriagonisti), jolloin pitää joko syödä paljon suurempi määrä tai jättää muutamaksi päiväksi lääkkeet syömäti, että saa kunnon vaikutuksen.
Nuo eivät ole kaikista yleisimpiä "huumeita" mitä pimeässä verkossa myydään mut aika helposti löytyy. Ja sit jos tietää mistä löytää hippejä niin niiltä saa aina.
Melkein tekis mieli iskeä tähän wickr tunnus että hei ahdistuneet AV-hörhöt ketä kiinnostaa sienet, mä voin auttaa 🤪
Mä olen saanut psykedeeleistä aivan valtavan avun ja vaikka periaatteessa ne lukeutuu mulla sellaisiin asioihin mitä kaikkien pitäisi kokeilla ennen kuin kuolee, niin vähän varauksella suosittelisin vaikeasti mt-ongelmaisille.
Nimittäin sillä varauksella, että ottakaa kokeneen vahdin kanssa, joka osaa neuvoa määrät ja ohjata kokemusta. Yksi vakavasti traumatisoitunut bipo-kaveri sai niistä mun kanssa paljon apua, ja uskaltautui sen jälkeen terapiaankin ihan eri tavalla koska monta tunnelukkoa avautui sen yhden ekan kokemuksen aikana.
Ja sit toinen varaus, et jos on skitsofreniaa tai muita psykoottisia juttuja niin sit en välttis suosittele. Mut masentuneille ja ahdistuneille, varsinkin jos muut keinot on katsottu (kokeiltu 10 eri lääkettä eikä tunnu auttavan), niin mitä menetettävää enää on? Alkoholista saa todennäköisemmin psykoosin kuin grammasta tai kahdesta tatteja.
Omaan masennukseen ja muuhun psyykkiseen oireiluun auttaa myös LSD mutta sitä en suosittele ihan yhtä herkästi, koska se on paitsi 5-HT (serotoniini) agonisti myös dopamiiniagonisti ja voimakas stimulantti. Voi ahdistaa monia. Ja vaikutus kestää tuplasti sen, mitä sienten.
Moni kykenee varmaan samaistumaan siihen fiilikseen, että kyllähän sitä ois valmis kokeilemaan vaikka mitä, jos se vaan auttaa.
AV:n ahdistuneiden miitti 2022: vuokrataan juhannukseksi mökki ja mennään kaikki sinne syömään sieniä. 🤪
Sain Duloxetinen ahdistukseen ja paniikki kohtauksiin. Annostus voi olla 30-120mg välillä. Mulla tuo on 60mg ja on helpottanut ahdistusta huomattavasti. On "normaali" olo nyt :) käyttänyt nyt 7kk ja aijon vielä syödä hetken ennen kuin koitan vähentää tuohon 30mg.
Google haulla löytyy varmasti enempi tietoa lääkkeestä.