Mikä paras lääke ahdistukseen?
Olen kysellyt tätä ennenkin täällä mutta kyselen taas. Kokeiltu on ketipinoria, ei auttanut, fluanxolia, ei auttanut, diapameja (tosin vain 10kpl) auttoi jonkin verran mutta niitähän ei lääkäri suostu mulle määräämään enempää.
Mites esim olantsapiini, auttaako ahdistukseen?
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkeesti vaan lääkäriltä pyytämään mitä haluat kokeilla, kyllä ne kuuntelee ja aloittaa yleensä pienestä määrästä ja jos se auttaa vaikka vain vähän , sitä yleensä lisätään.
Eli sano että haluat kokeilla vaikka Rivatrillia. Voxra on lääkkeenä vitsi.
Voxra toimii monella. Eikä tässä nyt keskustella siitä että AP vaihtaisi Voxran esimerkiksi Rivatriliin, kun Voxra on masennus- ja Rivatril ahdistuslääke.
"Kyllä ne kuuntelee" just joo. Ehkä jos meet Mehiläiselle, tai on tuuria matkassa, mut lähtökohtaisesti nykypäivänä jos sanoo että haluaa kokeilla Rivatrilia niin sitä ei tuolla tavalla saa. Opamoxia korkeintaan.
Joo ei Mehiläiseen, siellä on vaan juntteja töissä. Itse oon aika hyvä puhumaan ja tuomaan julki hyvin mitä tunnen ja sillä olen saanut sen että ei kkjeiltu kun Voxraa, joka toi hirveät psykoosit itselle, ja siitä suoraan xanor, rivatril ja temgesic.
Satuile nyt vähän lisää 😆
Kokeiltiin Voxraa (masennuslääke). Ei toiminut, joten määrättiin Xanor + Rivatril (kaksi samanlaista ahdistuslääkettä) ja Temgesic (vahva kipulääke, sama kuin Subutex).
Yleensä jos on kahta bentdoa niin toinen on unilääke.
Eihän tossa ole mitään järkeä. Sama kuin sanoisin että mulle koitettiin ensin mirtatsapiini, kun ei auttanut niin sain fentanyylia ja Elvanset.
Ei oo satua. Korvaushoidosta olen lähtöisin ja näillä mentiin sen psykoosin ja itsevahingoittamisen jälkeen. Hyvät lääkkeet joilla pystyn elämään ilman torista(joka nykyisin keskittyy wickr ryhmiin) ostettuja lääkkeitä.
Niin no vähän eri asia sitten. Tossa ikään kuin annoit ymmärtää että kun Voxra ei sopinut, niin lääkäri määräsi suoraan noita kolmea samaan vaivaan.
Kyllä kai mäkin voin tulla sanomaan et mulla oli noi lääkkeet mitkä AP:lla, ei toimineet, sain sit morfiinia ja deksamfetamiinia, mut se on vähän eri asia jos mulla on sit kuitenkin syöpä ja ADHD.
Melkeinpä pari viikkoa a näiden SSRI lääkkeiden aloittamisen jälkeen tuli psykoosi ja yritin itsem*rhaa, jonka jälkeen heti parempi lääkitys. Ei ollu aikeissa aikasemmin sellainen vaikka tosi syvällä käytiin mutta sisarusten takia jaksoin mutta SSRI lääkkeet sen aiheutti, se myös omakantaan kirjattiin ja kiellettiin kokonaan. Ne on vaarallisia lääkkeitä, mieluummin bentsot kun noi p*skat.
Mut joo eri asia, tosin voi sattua kelle vaan toi kun SSRI lääkkeitä määräillään.
Voxra ei ole SSRI.
SSRI/SNRI aiheuttaa tunnetusti monille ekat 2-4 viikkoa ahdistusta, masennusta, ja itsetuhoisuutta. Jenkeissä niissä on lain vaatima pakollinen varoitus, että tämä on yleinen sivuvaikutus.
Sen takia monesti SSRI:n aloitusvaiheeseen määrätään lisäksi joku bentso. Nuo sivuvaikutukset loppuu useimmilla kuukauden sisään.
Voxra ei ole myöskään päihdyttävä aine tai bentso joten se luetaan näihin p*skoihin eli SSRI yms lääkkeisiin. Edes pahimmillani kun mitään ei ollut, 20 vuoden suonen sisäisesti kaiken mahollisen käytön jälkeen, en edes katsonut Voxra purkkejani päin koska ei niistä mitään saa irti. Turha väittää että se olisi päihdyttävä. Mutta toisaalta, mikä minä olen viisastelemaan toisten itsemurhayrityksillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rohkeesti vaan lääkäriltä pyytämään mitä haluat kokeilla, kyllä ne kuuntelee ja aloittaa yleensä pienestä määrästä ja jos se auttaa vaikka vain vähän , sitä yleensä lisätään.
Voxra toimii monella. Eikä tässä nyt keskustella siitä että AP vaihtaisi Voxran esimerkiksi Rivatriliin, kun Voxra on masennus- ja Rivatril ahdistuslääke.
"Kyllä ne kuuntelee" just joo. Ehkä jos meet Mehiläiselle, tai on tuuria matkassa, mut lähtökohtaisesti nykypäivänä jos sanoo että haluaa kokeilla Rivatrilia niin sitä ei tuolla tavalla saa. Opamoxia korkeintaan.
Joo ei Mehiläiseen, siellä on vaan juntteja töissä. Itse oon aika hyvä puhumaan ja tuomaan julki hyvin mitä tunnen ja sillä olen saanut sen että ei kkjeiltu kun Voxraa, joka toi hirveät psykoosit itselle, ja siitä suoraan xanor, rivatril ja temgesic.
Kokeiltiin Voxraa (masennuslääke). Ei toiminut, joten määrättiin Xanor + Rivatril (kaksi samanlaista ahdistuslääkettä) ja Temgesic (vahva kipulääke, sama kuin Subutex).
Eihän tossa ole mitään järkeä. Sama kuin sanoisin että mulle koitettiin ensin mirtatsapiini, kun ei auttanut niin sain fentanyylia ja Elvanset.
Ei oo satua. Korvaushoidosta olen lähtöisin ja näillä mentiin sen psykoosin ja itsevahingoittamisen jälkeen. Hyvät lääkkeet joilla pystyn elämään ilman torista(joka nykyisin keskittyy wickr ryhmiin) ostettuja lääkkeitä.
Niin no vähän eri asia sitten. Tossa ikään kuin annoit ymmärtää että kun Voxra ei sopinut, niin lääkäri määräsi suoraan noita kolmea samaan vaivaan.
Kyllä kai mäkin voin tulla sanomaan et mulla oli noi lääkkeet mitkä AP:lla, ei toimineet, sain sit morfiinia ja deksamfetamiinia, mut se on vähän eri asia jos mulla on sit kuitenkin syöpä ja ADHD.
Melkeinpä pari viikkoa a näiden SSRI lääkkeiden aloittamisen jälkeen tuli psykoosi ja yritin itsem*rhaa, jonka jälkeen heti parempi lääkitys. Ei ollu aikeissa aikasemmin sellainen vaikka tosi syvällä käytiin mutta sisarusten takia jaksoin mutta SSRI lääkkeet sen aiheutti, se myös omakantaan kirjattiin ja kiellettiin kokonaan. Ne on vaarallisia lääkkeitä, mieluummin bentsot kun noi p*skat.
Mut joo eri asia, tosin voi sattua kelle vaan toi kun SSRI lääkkeitä määräillään.
Voxra ei ole SSRI.
SSRI/SNRI aiheuttaa tunnetusti monille ekat 2-4 viikkoa ahdistusta, masennusta, ja itsetuhoisuutta. Jenkeissä niissä on lain vaatima pakollinen varoitus, että tämä on yleinen sivuvaikutus.
Sen takia monesti SSRI:n aloitusvaiheeseen määrätään lisäksi joku bentso. Nuo sivuvaikutukset loppuu useimmilla kuukauden sisään.
Kyllä mulle tuli ekojen viikkojen aikana voxran aloitusoireena se järkyttävä ahdistus, vaikkei ole ssri lääke
Aivan varmasti, monelle tulee. Joillekin tulee aina, eikä vain alkuvaiheessa.
Tossa nyt vaan puutuin siihen että tuon kirjoittanut sanoo saaneensa Voxrasta psykoosin ja itsetuhoisuutta, mut sit kiroaa SSRI:t alimpaan helvettiin.
Epäselväksi jäi mitä se sit on syönyt, mut tuo alkuvaiheen itsetuhoisuus (nimenomaan se, ei pelkkä ahdistus) on leimallisesti SSRI/SNRI oire. Niin tai näin, ei haukuta SSRI:tä oman Voxra-kokemuksen pohjalta, kun Voxra ei sellainen ole.
SSRI:ssä on ihan tarpeeksi haukuttavaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Oiskohan 9mm
Ehkä paras vinkki tähän mennessä. :) Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palaan vielä alkuperäiseen viestiini, että onko joillain kokemuksia olantsapiinistä ahdistuksen hoidossa?
Samankaltainen mulla kuin Ketipinor, sekä vaste että sivuvaikutukset. Lihottaa, väsyttää, ja auttaa ahdistukseen jonkin verran, mutta vie kyllä myös positiivisesta puolesta tunneskaalaa ison osan pois. Eli ns "zombi" menoa, ei ehkä ahdista niin paljoa mut eipähän oo hauskaakaan koskaan.
Käytetään kyllä yleisesti bipoon samoin kuin Abilify. Siihen verrattuna väsyttää ja lihottaa paljon enemmän.
Mitä annostusta söit? Itselle ketipinor oli paljon pahempi pienelläkin annoksella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voxra ei ole SSRI.
Voxra ei ole myöskään päihdyttävä aine tai bentso joten se luetaan näihin p*skoihin eli SSRI yms lääkkeisiin. Edes pahimmillani kun mitään ei ollut, 20 vuoden suonen sisäisesti kaiken mahollisen käytön jälkeen, en edes katsonut Voxra purkkejani päin koska ei niistä mitään saa irti. Turha väittää että se olisi päihdyttävä. Mutta toisaalta, mikä minä olen viisastelemaan toisten itsemurhayrityksillä?
Mitä sä nyt selität? Se ettei Voxra ole bentso tai päihdyttävä ei tarkoita että se on SSRI ja on todella typerää niputtaa kaikki lääkkeet jotka "ei toimi" SSRI:ksi. SSRI ei tarkoita "psyykenlääke, joka ei nouse päähän".
Turha väittää ettei se olisi päihdyttävä jos et ole kokeillut. En mä sano että se sen arvoista olisi, mut 300-450mg Voxra IV niin kyllä pärähtää.
Tai ei tarvitse kokeilla, googlaa. "Bupropion abuse". Kyllä se vaan on päihdyttävä aine ainakin räpyläänrä rätkäistynä.
Mut sun mielipiteestä kertoo kaiken eka virke: jos lääke ei ole bentso tai muuten päihdyttävä, se on paska lääke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palaan vielä alkuperäiseen viestiini, että onko joillain kokemuksia olantsapiinistä ahdistuksen hoidossa?
Samankaltainen mulla kuin Ketipinor, sekä vaste että sivuvaikutukset. Lihottaa, väsyttää, ja auttaa ahdistukseen jonkin verran, mutta vie kyllä myös positiivisesta puolesta tunneskaalaa ison osan pois. Eli ns "zombi" menoa, ei ehkä ahdista niin paljoa mut eipähän oo hauskaakaan koskaan.
Käytetään kyllä yleisesti bipoon samoin kuin Abilify. Siihen verrattuna väsyttää ja lihottaa paljon enemmän.
Mitä annostusta söit? Itselle ketipinor oli paljon pahempi pienelläkin annoksella
Ketipinor 100-200mg. Zyprexa 5-10mg.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kanssa monen monen vuoden ajan kestänyt vakava ahdistuneisuus. Kuten joku täällä kirjoitti hyvin, tämä kuuluisa meditointi ja hengittely auttavat vain vähän sen aikaa kun sitä tekee, mutta ei pitkäkestoisesti vaikka ehkä se vähän hermostoa rauhoittaa. Minulla itsellä ei välttämättä ole mitään tiettyä ahdistuksen kohdetta, vaan semmoinen epämääräinen todella vahva pelko, ahdistus ja stressi sekoittuneena ja hermoston yliaktiivisuus. Keho ei rauhoitu melkein millään, pakkoajatuksia ja katastrofi ajatuksia vaan vilisee. Tämän takia olen jatkuvasti uupunut. Paljon olen lukenut self help kirjoja sekä käynyt psykoterapian. Ei ole ihmisen elämä herkkua :)
Ihan kuin itse olisin kirjoittanut tämän. Olen myös kärsinyt vakavasta ahdistuneisuudesta jo nuoresta asti ja tämän takia olen jatkuvasti uupunut. Kokeiltu on lääkkeet, terapiat ja mindfullnesit, no kyllä ihminen tottuu vaikka mihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei julkiselta mitään apua saa, Ssri ketipinor jne paskaa. Jos ei ole varaa yksityiselle, niin pimeiltä markkinoilta voi hankkia itselleen sopivan lääkityksen.
Eipä ole vielä pimeitä markkinoita tultu kokeiltua, pitäiskö?
Tulee törkeän kalliiksi ainakin. Suomalaiset bentsot maksaa vähintään 4€ kappale nykyään, ja tuontibentsoista ei voi olla varma mitä ja paljonko sisältävät.
Niin harvassa bentsot nykyään pimeillä markkunoilla että rillut, pamit, xanorit maksaa 7-10e kpl.
Kyllä mä saisin saman tien kymppipameja tai kakkosen rivoja 4-5€ kappale. Xanorit sit bungaakin jo sen 5-7€ perus mustikat, ja telaketjusta tai mutterista saat pulittaa jopa 12€.
Potilas kertoo oireet, lääkäri määrää hoidon ja antaa mahdollisen lääkemääräyksen.
Ei niin, että potilas tilaa lääkäriltä lääkkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Psilosybiinisieniä 2-4x vuodessa. Auttanut mulla masennukseen ja ahdistukseen paremmin kuin mikään lääke.
Tämä on oikeasti hallitsemisen arvoinen vaihtoehto. Mä olen saanut paljon apua terapiasta ja olen syönyt paljon erilaisia lääkkeitä, vaihtelevalla menestyksellä. Menestys oli kuitenkin yleisesti sen verran heikkoa, että minusta oli varmaan tulossa alkoholisti, kun aloin tissuttelemaan vähän liikaakin ahdistukseen.
Sieniä syön nykyään juuri ehkä tuon 3kk välein eli neljästi vuodessa. Vaikutus ahdistukseen ja masennukseen on kaksitasoinen: ensinnäkin tripin aikana se mahdollistaa sellaisen itsetutkiskelun ja näkökulman mikä on vaikeaa ellei mahdotonta saavuttaa muuten, ja siinä pystyy hyvin miettimään niitä oman ahdistuksen syitä, mekanismeja, ja ilmenemismuotoja. Lisäksi olen saanut aina aimo annoksen itsemyötätuntoa. Parhaimmillaan kuuden tunnin matkan aikana olen mielestäni edistynyt enemmän kuin puolessa vuodessa terapiaa.
Paitsi että tripin aikana pystyy käsittelemään asioita eri tavalla, sen jälkeen aineella tuntuu olevan melko pitkäkestoinen anksiolyyttinen ja antidepressiivinen vaikutus. Ahdistaa ja masentaa paljon vähemmän ainakin kuukaudeksi eteenpäin, enemmänkin.
Ei ne mitään autuaaksi tekeviä ole mutta mulla kaikista tehokkain yksittäinen hoitomuoto. Terapia tulee kakkosena ja sit erilaiset lääkkeet.
Nykyään en käytä muuta kuin muutaman kerran vuodessa noita sieniä ja Ataraxia tarvittaessa nukahtamiseen (unettomuus puskee aina mun ahdistuksen ylikierroksille). Alkoholin ja tupakankin olen jättänyt kokonaan tutustuttuani psilosybiiniin.
Tosi yksilöllistä mut monia joita nuo auttaa, ne auttaa todella paljon. Suosittelen kokeilemaan kerran.
Kuulostaa samaan aikaan houkuttelevalta sekä todella pelottavalta. Onko niitä sieniä järkeä syödä jos niiden syöminen pelottaa ja kuumottaa jo etukäteen?
On. Mielestäni on aivan tervettä vähintäänkin jännittää psykedeelitrippiä. Suurin osa ihmisistä jännittää varmaan ainakin ekalla kerralla. Jännitystä voi lievittää kuuntelemalla muiden kokemuksia, syömällä ne silloin kun on omalla mittapuulla suht hyvässä mielentilassa, ja varustautumalla sellaisilla lääkkeillä joilla voi sitten helpottaa pahaa trippiä. Jo tieto, että on lääke jolla voi rauhoittaa itsensä tai lopettaa tripin, ehkäisee tehokkaasti huonoja tuntemuksia.
Ok kiitos sinulle. Nyt pitäisi vielä löytää joku joka mua haluaisi"vahtia"
Oon itse toiminut trippivahtina useammallekin niiden ekalla kerralla, voin lähteä sienipalkalla 😆
Sun kannalta ois tietysti parempi jos se on sulle ennestään tuttu ja turvallinen henkilö. Ja miljöö kans tärkeä, liittyy myös tohon turvallisuuteen. Eli jos asut PKS niin voin tulla sinne, muuten joudut tulla mun luo eikä se ole ehkä ideaalitilanne.Kiitos tarjouksesta. 🤪
Olin muuten vakavissani 😆 mut mun on helpompi lähtee tollaseen ku sun, tiedostan tietty. Itse olen syönyt kymmeniä kertoja, sulle olis kyse ekasta psykedeelikokemuksesta joka jännittää muutenkin tarpeeksi, ja vielä ventovieraan kanssa.
Tai ventovieraan ja ventovieraan. Kyllä meidän pitäis kahvilla käydä parit kerrat. Mä en trippaile ennen kolmansia treffejä 🥴
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi yhteiskunnallinen asema ja/tai rahaa. Kun sulla on rahaa, sun ahdistus pysyy kurissa. Kysehän ahdistuksen taustalla on siitä, että syystä tai toisesta sulle ei ole kehittynyt samaa perusturvallisuudentunnetta, joka useimmille muille on luontainen olotila. Ja raha jos mikä tuo turvallisuudentunnetta.
Ja jos on niin ahdistunut että se vaikuttaa toimintakykyyn sen verran ettei pääse vielä edes terapiaan, saati töihin, niin miten tällainen henkilö hankkii paljon rahaa?
Lottoaa ahkerasti? OnlyFans?
Kyse oli siitä, mikä auttaa, ei siitä onko tämä apu saatavilla.
Minä opin tuntemaan vasta kunnollisen ahdistuksen kun oli mennyt vuosia monentyyppisiä psyykenpillereitä ahdistukseen ja masikseen ja iski tämä oire sitten haittana yhdestä lääkkeestä: https://www.duodecimlehti.fi/duo91611
Se oli kuin päälle jämähtänyt paniikkikohtaus, jossa paikalla istuminen oli sisäisen levottomuuden tunteen takia mahdotonta. Kuin koko kehoa koskevat levottomat jalat jossa hyvää asentoa ei ollutkaan, missä olisi hyvä olla ja paniikin aallot tulvi päälle.
Nykyään ihan luomuna mennään. Ei enää.
Mä sain terapiassa käsiteltyä pahimmat asiat ja esim kognitiivinen käyttäytymisterapia sai aikaan sen, että aiemmin diagnosoitu paniikkihäiriö on poissa. Alkuun tarvitsin bentsoja että uskalsin mennä edes terapiaan.
Sen sijaan masennus ja GAD (yleistynyt ahdistuneisuushäiriö) on jääneet, ei ollut oikein mitään mihin olisi voinut terapiassa tarttua ja käsitellä pois. On helpottaneet, mut edelleen vaivaa.
Nykyään käytän kerran kahdessa viikossa yhden annoksen esketamiinia 100mg IV. Jos esketamiinia ei saatavilla, niin raseemista 140mg IV. Masennus pysyy loitolla. Jos en käytä, niin 3-4 viikon kuluessa teho hiipuu ja alkaa masentaa.
Lisäksi otan joka toinen kuukausi 2g sieniä.
Olen nykyään työ- ja parisuhdekykyinen (paitsi teoriassa, myös käytännössä!!) eikä nuo ongelmat niin pahasti vaivaa, etteikö niiden kanssa pystyisi elämään hyvää elämää.
Ei tuo tule kovin kalliiksikaan - sienet maksaa 15€ gramma (mitä nyt joskus saa kympillä), ketamiini 140€. Eli sieniin mulla menee 15€/kk ja ketamiiniin n 30€/kk.
Kaveri ehdotti kun avauduin pitkään kaikista huonoista kokemuksista eri psyykenlääkkeiden kanssa... ja sillä tiellä ollaa edelleen. Epätoivoiset ihmiset tekee epätoivoisia asioita, mutta kun tämä toimii mulle niin helvetin hyvin, niin en näe mitään syytä toimia muulla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Mä sain terapiassa käsiteltyä pahimmat asiat ja esim kognitiivinen käyttäytymisterapia sai aikaan sen, että aiemmin diagnosoitu paniikkihäiriö on poissa. Alkuun tarvitsin bentsoja että uskalsin mennä edes terapiaan.
Sen sijaan masennus ja GAD (yleistynyt ahdistuneisuushäiriö) on jääneet, ei ollut oikein mitään mihin olisi voinut terapiassa tarttua ja käsitellä pois. On helpottaneet, mut edelleen vaivaa.
Nykyään käytän kerran kahdessa viikossa yhden annoksen esketamiinia 100mg IV. Jos esketamiinia ei saatavilla, niin raseemista 140mg IV. Masennus pysyy loitolla. Jos en käytä, niin 3-4 viikon kuluessa teho hiipuu ja alkaa masentaa.
Lisäksi otan joka toinen kuukausi 2g sieniä.
Olen nykyään työ- ja parisuhdekykyinen (paitsi teoriassa, myös käytännössä!!) eikä nuo ongelmat niin pahasti vaivaa, etteikö niiden kanssa pystyisi elämään hyvää elämää.
Ei tuo tule kovin kalliiksikaan - sienet maksaa 15€ gramma (mitä nyt joskus saa kympillä), ketamiini 140€. Eli sieniin mulla menee 15€/kk ja ketamiiniin n 30€/kk.
Kaveri ehdotti kun avauduin pitkään kaikista huonoista kokemuksista eri psyykenlääkkeiden kanssa... ja sillä tiellä ollaa edelleen. Epätoivoiset ihmiset tekee epätoivoisia asioita, mutta kun tämä toimii mulle niin helvetin hyvin, niin en näe mitään syytä toimia muulla tavoin.
Niin ja siis en töki itse itseeni ketamiinia, enkä osaisi - en ole narkkari. Tuttu ensihoitaja pistää sen mulle. Tuolla tavalla sitä annetaan masennuslääkkeenä - injektiona, tai sit nenäsumutteena, mut injektoimalla tulee puolet halvemmaksi kun nenän limakalvoilta imeytyy n. 50% ilmeisesti eli tarvitsee enemmän ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Duloxetine 60mg käytössä.
Tästä lääkkeestä en ole kuullutkaan. Miten vaikuttaa ja auttaako?
Ai niin ja hieno keskustelu tyypit, kiitos✌️ oon osallistunut ainakin kymmenen viestin verran, en nyt jaksa lähteä erittelemään että mitkä kaikki olin minä mut olen yksi sienten napostelija.
Lääkkeet ja terapia on tärkeitä mut mua on aina auttanut myös vertaistuki (ja sitä voi saada myös nimettömänä ja etänä kuten tässä keskustelussa) - kyllä siitä saa voimaa ku tietää ettei ole yksin, muutkin ymmärtää. Joskus saa jopa neuvoja mut saa vähintäänkin tsemppiä.
Et aivan sikana voimia ja rakkautta AP:lle ja kaikille muillekin, jotka painii ahdistuksen, tai miksei myös muiden psyykkisten tai tunne-elämän ongelmien kanssa. ❤️❤️ 100% aidot eikä yhtään ironiset JAXUHALIT kaikille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketipinor 100-200mg. Zyprexa 5-10mg.
10mg on jo iso annos