Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä paras lääke ahdistukseen?

Vierailija
28.03.2022 |

Olen kysellyt tätä ennenkin täällä mutta kyselen taas. Kokeiltu on ketipinoria, ei auttanut, fluanxolia, ei auttanut, diapameja (tosin vain 10kpl) auttoi jonkin verran mutta niitähän ei lääkäri suostu mulle määräämään enempää.
Mites esim olantsapiini, auttaako ahdistukseen?

Kommentit (306)

Vierailija
261/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain Duloxetinen ahdistukseen ja paniikki kohtauksiin. Annostus voi olla 30-120mg välillä. Mulla tuo on 60mg ja on helpottanut ahdistusta huomattavasti. On "normaali" olo nyt :) käyttänyt nyt 7kk ja aijon vielä syödä hetken ennen kuin koitan vähentää tuohon 30mg.

Google haulla löytyy varmasti enempi tietoa lääkkeestä.

Juu vähän löysin tietoa googlaamalla. Sitäkään ei vissiin suositella mulle kun on myös se kaksisuuntainen. Tosin, on mulle lääkäri määrännyt voxraakin vaikkei sitä varsinaisesti ole tarkoitettu kaksisuuntaiselle.

Vierailija
262/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla paheni ahdistua ja toimivaa lääkitystä on etsitty pitkään. Aiemmin oli voxra ja essitalopram.

Nyt ehkä toimiva yhdistelmä löytynyt, voxra, seroxal, anxiolyn ja agomelatiini. Itsellä vauukea PTDS eli ahdistus on hermostoon kehittynyttä ji varhain fysiologisesti.

Voxra on näistä ainoa, mitä en sinulle suosittele, voi lisätä ahdistusta. Itsellä se on krooniseen uupumukseen ollut jo vuosia. Nämä on kaikki aika kalliita lääkkeitä, mutta kokeilemisen arvoisia.

Ihmettelen ettet ole saanut diapamia tai opamoxia tarvittaessa otettavaksi, kun samalla ahdistuksen takia ei suositella vielä terapiaa. Itsellä on kokeiltu diapam, rivatril ja opamox, ihan oman päätäntävallan mukaan käytän niitä olon käydessä sietämättömäksi.

Harmi ettei lääkekannabis ole laillista. Suosittelisin sitä rauhottavien sijaan, kun fysiologisen riippuvuusen riski on siinä minimaalinen. Sieniä haluaisin itsekin koittaa, niitä on vaan vaikea löytää puskista.

Voxra mulla on jo käytössä. Nyt kun olo on tasaantunut sen kanssa, ahdistukseni on mun "normaalilla" tasolla eli samanlaista kuin ennen lääkitystä.

Kannabista en suosittelisi itselleni. On tullut kokeiltua ja mun kohdalla se vaan lisää ahdistusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imovane auttaa nopeasti ja toimii varmasti

Uskon että auttaa mutta sehän on unilääke, tuskin sitä ahdistukseen määrätään.

Vierailija
264/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille. :) Vaikkei tarkoitukseni ollut että tästä tulee joku päihdekeskustelu. Toki uskon että just sienet, mdma yms auttaa joillain ahdistukseen, itse rn vain uskalla lähteä kokeilemaan. Mieluummin kuitenkin kiltisti kokeilen sitä mitä lekuri määrää.

Tänään olen lääkäriin yhteydessä. Toivottavasti uskallan avata suuni.

Vierailija
265/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa mun edellisessä viestissä oli?

Vierailija
266/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde lenkille ULKOILU on paras lääke.

Tulee hyvä mieli!

Ja niitä lääkkeitä , Kärsivällisesti syödään kaksi viikkoa, eikä vaan oteta yhtä tablettia vaan kärsivällisesti syödään Kaksi viikkoa!

Yleensä lääkäri kirjottaa Aluksi Miedonpaa , jos olet syönyt kaksi viikkoa, lääkärin määräämää lääkettä , yhden tapeltin iltaisin .

Ja eikä tällä miedolla, lääkkeellä ole , ollut vaikutusta, silloin Lääkäri kirjoittaa Miedommasta

Lääkkeestä, asetetta vahvempaa.

Eli se 25MG

ON miedoin.

Jos sinulle tulee , vakavia sivu oireita, silloin keskustele lääkärin kanssa.

Myös nytkin!

Melatoni valmistetta saa , apteekista käsikauppa lääkkeenä Ilman reseptiä.

Mutta lääkäri voi kirjottaa, Punaisella kolmiolla,

Varustettua melatoonia.

Ja tätä otetaan iltaisin , ohjeiden mukaan Iltaisin ,

Ennen nukkumaan menoa ,

Mieluiten kahta tuntia ennen ei Alkoholia!

Tuo olasapaani kysyit siitä ,

Hei Johan kysyin , söitkö lääkettä Kärsivällisesti kaksi viikkoa,

Oletko Keskutellu lääkärin kanssa?

Ei niitä lääkkeitä syödä, kuin karkkia ja kysellä mielipiteitä.

Käy Uudelleen lääkärissä, kerro ettei ne auttanut.

Liikunta paras lääke On! musiikki, laulaminen , piirtäminen , ystävien kanssa / ystävän kanssa.

Hupailla( ei viinaa , päihteitä)

Ei tarvitse olla päätä huimaavaa vaarallista tilannetta, kunhan on Iloinen mieli.

Eikä pilkata ketään , jotakin kivaa katsoa joku nauruhermoja kutkuttavaa komedia.!

Hyvää päivän jatkoa aurinkoista mieltä Sinulle!

🌞

Vierailija
267/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä opin tuntemaan vasta kunnollisen ahdistuksen kun oli mennyt vuosia monentyyppisiä psyykenpillereitä ahdistukseen ja masikseen ja iski tämä oire sitten haittana yhdestä lääkkeestä: https://www.duodecimlehti.fi/duo91611

Se oli kuin päälle jämähtänyt paniikkikohtaus, jossa paikalla istuminen oli sisäisen levottomuuden tunteen takia mahdotonta. Kuin koko kehoa koskevat levottomat jalat jossa hyvää asentoa ei ollutkaan, missä olisi hyvä olla ja paniikin aallot tulvi päälle.

Nykyään ihan luomuna mennään. Ei enää. 

Mulla tuli tuosta fluanxolista välittömästi akatisia, siksi se jouduttiin lopettamaan. Ap

Vierailija
268/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde lenkille ULKOILU on paras lääke.

Tulee hyvä mieli!

Ja niitä lääkkeitä , Kärsivällisesti syödään kaksi viikkoa, eikä vaan oteta yhtä tablettia vaan kärsivällisesti syödään Kaksi viikkoa!

Yleensä lääkäri kirjottaa Aluksi Miedonpaa , jos olet syönyt kaksi viikkoa, lääkärin määräämää lääkettä , yhden tapeltin iltaisin .

Ja eikä tällä miedolla, lääkkeellä ole , ollut vaikutusta, silloin Lääkäri kirjoittaa Miedommasta

Lääkkeestä, asetetta vahvempaa.

Eli se 25MG

ON miedoin.

Jos sinulle tulee , vakavia sivu oireita, silloin keskustele lääkärin kanssa.

Myös nytkin!

Melatoni valmistetta saa , apteekista käsikauppa lääkkeenä Ilman reseptiä.

Mutta lääkäri voi kirjottaa, Punaisella kolmiolla,

Varustettua melatoonia.

Ja tätä otetaan iltaisin , ohjeiden mukaan Iltaisin ,

Ennen nukkumaan menoa ,

Mieluiten kahta tuntia ennen ei Alkoholia!

Tuo olasapaani kysyit siitä ,

Hei Johan kysyin , söitkö lääkettä Kärsivällisesti kaksi viikkoa,

Oletko Keskutellu lääkärin kanssa?

Ei niitä lääkkeitä syödä, kuin karkkia ja kysellä mielipiteitä.

Käy Uudelleen lääkärissä, kerro ettei ne auttanut.

Liikunta paras lääke On! musiikki, laulaminen , piirtäminen , ystävien kanssa / ystävän kanssa.

Hupailla( ei viinaa , päihteitä)

Ei tarvitse olla päätä huimaavaa vaarallista tilannetta, kunhan on Iloinen mieli.

Eikä pilkata ketään , jotakin kivaa katsoa joku nauruhermoja kutkuttavaa komedia.!

Hyvää päivän jatkoa aurinkoista mieltä Sinulle!

🌞

Mitä lääkettä tarkoitat tuolla 25mg:llä?

Kyllä mä noita lääkkeitä olen kokeillut pidempään kuin sen kaksi viikkoa, paitsi fluanxolia koska akatisia.

Kiitos aurinkoisesta viestistä. Hyviä vinkkejä, vaikka se lenkille lähtö on mahdotonta jos ahdistus on päällä.

Vierailija
269/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito…

On käyty läpi moneen kertaan tuo ahdistuksen omahoito, kuten myös muita omahoitoja tuolla. Ihan hyviä vinkkejä sieltäkin saa mutta ei nyt ihan lääkkeestä käy.

Vierailija
270/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av palsta auttaa tutkitusti ahdistukseen:)

Vierailija
271/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa AP:n kirjoituksista että lääkkeet on jo pehmittäneet pään, ja lisää nappeja pitäisi saada?

Vierailija
272/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 kaliiberinen. Ladattuna, ei varmistettuna.

Vierailija
273/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se lyydiäläisten keksintö liene.

Vierailija
274/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki. Eikä mitään itkuvirsiä vaan esim psytrancea

Vierailija
275/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa AP:n kirjoituksista että lääkkeet on jo pehmittäneet pään, ja lisää nappeja pitäisi saada?

Näin on tainnut käydä:) Ap

Vierailija
276/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikki. Eikä mitään itkuvirsiä vaan esim psytrancea

Joo, olen huomannut että musiikista saattaa olla jotain hyötyä mutta en oikein voi olla kuulokkeet päässä 24/7..

Vierailija
277/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av palsta auttaa tutkitusti ahdistukseen:)

No joo huomasin eilen kun palstailin melkein koko päivän, niin en ehtinyt aamua lukuunottamatta ahdistumaan niin paljoa mutta en mä voi palstaillakkaan 24/7 :D

Vierailija
278/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautat varastetut rahat tavarat vaatteet astiat ja siivoot sekä käyt lenkillä ja parturissa. Siivoot jääkaapista avustusruuat varastetut peset sen homeesta pyyhit pölyt takaa ja ostat kunnolliset ruuat kaupasta ei varastetuilla rahoilla. Ostat uudet alushousut ja t paidan käyt pesulla lakkaat haisemasta. Peset hampaat. Et enää varasta mistään mitään.

Vierailija
279/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varasta kännyköitä kirjoitti:

Palautat varastetut rahat tavarat vaatteet astiat ja siivoot sekä käyt lenkillä ja parturissa. Siivoot jääkaapista avustusruuat varastetut peset sen homeesta pyyhit pölyt takaa ja ostat kunnolliset ruuat kaupasta ei varastetuilla rahoilla. Ostat uudet alushousut ja t paidan käyt pesulla lakkaat haisemasta. Peset hampaat. Et enää varasta mistään mitään.

What? 😳

Vierailija
280/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varasta kännyköitä kirjoitti:

Enpä ole varastanut mitään sitten teini iän, rahaa en koskaan. Ruoka-avustusta olen kyllä joskus hakenut. Pesen hampaat väh 2 kertaa päivässä ja suihkussa väh Kerran päivässä. Siivota kyllä pitäisi.