Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä paras lääke ahdistukseen?

Vierailija
28.03.2022 |

Olen kysellyt tätä ennenkin täällä mutta kyselen taas. Kokeiltu on ketipinoria, ei auttanut, fluanxolia, ei auttanut, diapameja (tosin vain 10kpl) auttoi jonkin verran mutta niitähän ei lääkäri suostu mulle määräämään enempää.
Mites esim olantsapiini, auttaako ahdistukseen?

Kommentit (306)

Vierailija
281/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaista välit sitä aiheuttaviin ihmisiin. Myös "ystäviin"ja sukulaisiin, ennen kaikkea heihin, jos ovat tarkemmin mietittynä ahdistuksesi lähde. Läheltä pääsee tekemään suurimmat tuhot, kokemusta on:( Alku on hankalaa, jos jää erakoksi, mutta parempi kuin ahdistuneena ja pahoinpideltynä("vähintäänkin"henkisesti)koko ajan! Liikunta myös tosi hyvä, jos yhtään jaksaa ja pitkät unet.

Vierailija
282/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xanor auttaa masennukseen ja ahdistukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaista välit sitä aiheuttaviin ihmisiin. Myös "ystäviin"ja sukulaisiin, ennen kaikkea heihin, jos ovat tarkemmin mietittynä ahdistuksesi lähde. Läheltä pääsee tekemään suurimmat tuhot, kokemusta on:( Alku on hankalaa, jos jää erakoksi, mutta parempi kuin ahdistuneena ja pahoinpideltynä("vähintäänkin"henkisesti)koko ajan! Liikunta myös tosi hyvä, jos yhtään jaksaa ja pitkät unet.

Olenkin katkaissut välit mm vanhempiini, heillä on ollut iso rooli siinä miten voin tänään. Ei olla oltu vuosiin tekemisissä. Aikalailla erakkona on mentykin jo vuosia

Vierailija
284/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään auttanut, OCD ja paniikkihäiriö täällä. Ehkä lähden sienimetsälle syksyllä. Onko kokemusta auttaako pilven polttelu?

Vierailija
285/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään auttanut, OCD ja paniikkihäiriö täällä. Ehkä lähden sienimetsälle syksyllä. Onko kokemusta auttaako pilven polttelu?

Ei mulla ainakaan, päinvastoin se pahentaa ahdistusta. :( Ehkä jollekin toiselle sopii! Ap

Vierailija
286/306 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin auttaa, mutta aika yleisesti lisää ahdistusta. Varsinkin mitä enemmän polttaa.

Vierailija
287/306 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri soittaa minulle ens viikolla, niin yritetään saada ahdistus jotenkin kuriin.

Tää aamu on alkanut taas jäätävällä ahdistuksella, propralia mennyt jo 40mg, otin myös 25mg ketipinoria mutta ei auta yhtään:'( yritän saada muuta ajateltavaa tän AV palstan avulla mut vaikeaa on. Näköjään tekstinikin on sekavaa kuin mikä. Ap

Vierailija
288/306 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholin ja muiden päihteiden esimerkiksi kannabiksen lopettaminen auttaa.

Vierailija
289/306 |
30.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholin ja muiden päihteiden esimerkiksi kannabiksen lopettaminen auttaa.

En käytä muita päihteitä kuin tupakkia, sitäkin vain muutaman päivässä. Paitsi jos ahdistaa kunnolla tupakkaa palaa enempi.

Vierailija
290/306 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein mikään tällä hetkellä.

Mieheni kuoli tasan viikko sitten. Sain ruhtinaalliset 13 päivää sairaslomaa. Itken vaan yksin kotona.

Vierailija
291/306 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa. Myös sienestys. Kokemusta on. Alko auttaa vaan vähän aikaa, ja vaan pahentaa loppupeleissä oloa. eli mieluummin luonnonlääkettä.

Vierailija
292/306 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasina kirjoitti:

Mieheni kuoli tasan viikko sitten. Sain ruhtinaalliset 13 päivää sairaslomaa. Itken vaan yksin kotona.

Osanottoni.

Vierailija
293/306 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox auttaa minulla.

Vierailija
294/306 |
04.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palasina kirjoitti:

Osanottoni.

Kiitos 💔

Vierailija
295/306 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palasina kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palasina kirjoitti:

Osanottoni.

Kiitos 💔

Osanottoni myös täältä ❤️

Lääkäri soitti viimein ja määräsi buspironia. Olen tyytyväinen ja kiitollinen että kuunteli mua. Ap

Vierailija
296/306 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua ahdistaa?

Kannattaisiko miettiä niitä alla olevia syitä?

Minua ovat elämässä ahdistaneet paljonkin huonot ihmissuhteet. Niistä kun päästin irti niin eipä enää ahdista.

En lähtisi turruttamaan ahdistusta täysin. Joudut uuteen loukkuun jos ehdollistut lääkkeisiin.

Kyllä ahdistuslääkkeet määrätään ihan tarpeeseen ja asiantunteva psykiatri tietää, että reipastupas nyt kommentit eivät auta!

Valitettavasti maallikot hokevat masentuneille usein, että mene ulos ja reippaile niin heittää masentamasta. Tai ahdistuneelle, että päästä irti asioista jotka ahdistaa ja ajattele jotakin mukavaa.

Mikäli nämä maallikoiden ehdotukset auttaisivat tai olisivat edes mahdollisia kunnolla masentuneelle niin psykiatreja ei enää tarvittaisi.

Tiedän, että kaikki tarkoittavat hyvää, mutta eivät todellisuudessa ymmärrä, että mitä masennus ja adhistuneisuus häiriö ovat. Silloin ei todellakaan ole voimia tai kykyä "reipastua"

Vierailija
297/306 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
298/306 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tätäkin nostaa kysymysmerkin? Johan tossa on ap:lle satoja vastauksia.

Vierailija
299/306 |
16.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musiikki. Eikä mitään itkuvirsiä vaan esim psytrancea

Psytrance auttaa mulla kanssa 👍

Vierailija
300/306 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kärsinyt ahdistuneisuushäiriöstä että ajatuspainotteisesta ocd:sta vuosia.ahdistus on aaltoilevaa mutta suurimman osan ajasta läsnä,iltasella ja aamulla eniten.tnä iltana testasin kaverin tuomaa cbd öljyä ja olen aivan ihmeissäni,ahdistus lähti ja olo on pitkästä aikaa ns "normaali".päässäni on yleensä ajatusten sekamelska ja pitkästä aikaa se vaimeni.meni pitkä aika ennen kuin uskalsin sitä kokeilla,pelotti että jos tuleekin huonompi olo mutta ei tullut.tuntuu tavallasn kuin ois ottanut rauhottavan ilman että on päihtynyt ja väsyny olo.tämänki kans pitää muistaa että voi olla yhtesvaikutuksia joidenki lääkkeiden kanssa,mutta kokeilemisen arvoinen!