Tyhmä kyssä, mistä tiedän lakkoilenko pe?
Mulla sattuu olemaan kahvilalla työvuoro, voinko lakkoilla? Nyt ei silti kannata kun pomo on potkimassa väkeä pihalle, mutta noin teoriassa...
Kommentit (59)
YTK on vain kassa eikä mikään liitto!
Kaiken kaikkiaankin onhan sitä kaikenlaista seksuaalista mieltymystä ja voi orkunkin saada mieleniilmausta suunitellessa mutta toisalta jos se orkku ei luonostaan tule, niin tartteeko sitä niin kovin yrittää puristaa.
Ei mulla muuta.
Et lakkoile kun et kuulu liittoon.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:53"]Et lakkoile kun et kuulu liittoon.
[/quote]
Kuulun, pamiin. Joku toinen kyseli vain miten on ytk:n laita.
Ap
Menet töihin ja annat näin työnantajalle positiivisen vaikutelman.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:46"]
Ketkä kaikki lakkoilee perjantaina? Bussikuskit?
[/quote]
Rekkakuskit on työnseisauksessa klo 11 alkaen, osa bussikuskeista. Eli kaikki kenen työnantaja kuuluu AKT:n sopimukseen.
Päiväkodit saattaa olla kiinni. Kaupat saattaa olla auki vähemmän aikaa tai kokonaan kiinni. Mä en oo lakossa ellei päikky oo kiinni tai työpaikka käske. Kuulun pamiin, mutten kyllä ala lakkoilemaan.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:46"]
Ketkä kaikki lakkoilee perjantaina? Bussikuskit?
[/quote]
Rekkakuskit on työnseisauksessa klo 11 alkaen, osa bussikuskeista. Eli kaikki kenen työnantaja kuuluu AKT:n sopimukseen.
Päiväkodit saattaa olla kiinni. Kaupat saattaa olla auki vähemmän aikaa tai kokonaan kiinni. Mä en oo lakossa ellei päikky oo kiinni tai työpaikka käske. Kuulun pamiin, mutten kyllä ala lakkoilemaan.
[/quote]
Eikai kestä kauaa? Miten ihmeessä mä pääsen kotiin jos bussit ei kulje :0
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:22"]Ei todellakaan kannata lähteä mukaan tuollaiseen laittomaan lakkoon. Työsopimus on voimassa ja nämä muutokset ovat hallituksen päättämiä. Työnantaja ei pysty niihin mitenkään vaikuttamaan, joten miksi tehdä kiusaa työnantajalle laittomalla lakolla?
Ei se työnantaja mikään vihollinen ole!
[/quote]
Meillä pomo oli keskiviikkona onnensa kukkuloilla kun leikkausuutiset oli kerrottu.
[/quote]
Sama täällä. Tykkään kamalasti herttaisesta pomostani, mutta jäi vähän paskan maku suuhun kun aloitti keskustelun aiheesta ja alkoi heti puolustella kiristyksiä. Ei juurikaan kuunnellut mitä mieltä minä olin. Olen itse kaupassa töissä, äitini kätilö ja siskoni lastentarhanope. Eli kyllä surettaa kaikkien puolesta
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:24"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:22"]Ei todellakaan kannata lähteä mukaan tuollaiseen laittomaan lakkoon. Työsopimus on voimassa ja nämä muutokset ovat hallituksen päättämiä. Työnantaja ei pysty niihin mitenkään vaikuttamaan, joten miksi tehdä kiusaa työnantajalle laittomalla lakolla?
Ei se työnantaja mikään vihollinen ole!
[/quote]
Meillä pomo oli keskiviikkona onnensa kukkuloilla kun leikkausuutiset oli kerrottu.
[/quote]
Sama täällä. Tykkään kamalasti herttaisesta pomostani, mutta jäi vähän paskan maku suuhun kun aloitti keskustelun aiheesta ja alkoi heti puolustella kiristyksiä. Ei juurikaan kuunnellut mitä mieltä minä olin. Olen itse kaupassa töissä, äitini kätilö ja siskoni lastentarhanope. Eli kyllä surettaa kaikkien puolesta
[/quote]
Enemmän mua surettaa työttömien puolesta. Tässä maassa on paljon työttömiä, jotka menisivät ilman sunnuntaikorvauksiakin töihin. Mutta kun niitä töitä ei ole.
Kyllä nyt työssä olevat ei välitä niistä, joilla menee huonosti. Sikäli kumma, koska monen perheessäkin on työttömyyttä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:20"]Kyllä nyt työssä olevat ei välitä niistä, joilla menee huonosti. Sikäli kumma, koska monen perheessäkin on työttömyyttä.
[/quote]
Kun minut 3kk sitten kokoaikaistettiin sain kirien kanssa 50e enemmän palkkaa, eli en ollut enää oikeutettu pamin sovellettuun päivärahaan osa-aika työstä/palkan vähyydestä. Nyt leikkausten jälkeen palkka pienenee eli olenko taas oikeuttu pamin päivärahaan?
Eli saan samanverran käteen kun olisin työtön, eli mitä järkeä töitä on tehdä?
Kaikki muut tuntuu lakkoilevan muttei pam. Tyhmää kun siellä sitä väkeä olisi....
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:20"]Kyllä nyt työssä olevat ei välitä niistä, joilla menee huonosti. Sikäli kumma, koska monen perheessäkin on työttömyyttä. [/quote] Kun minut 3kk sitten kokoaikaistettiin sain kirien kanssa 50e enemmän palkkaa, eli en ollut enää oikeutettu pamin sovellettuun päivärahaan osa-aika työstä/palkan vähyydestä. Nyt leikkausten jälkeen palkka pienenee eli olenko taas oikeuttu pamin päivärahaan? Eli saan samanverran käteen kun olisin työtön, eli mitä järkeä töitä on tehdä?
[/quote]
Virhe tulee siinä kun lähtee siiihen leikkiin että laskee että ei kannata mennä töihin.
Olen sen verran ylpeä etten koskaan lähtisi laskemaan, koska on periaatteitani vastaan. Ilman työn tekoa ei olisi sosiaaliturvaa ja tilanne on hetkellinen milloin ehkä saisi enemmän kotona makaamalla mutta sitten kun lähtee sille tielle niin sinne jää sossupummiksi ja nysväämään vailla tarkoitusta elämälleen.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:20"]Kyllä nyt työssä olevat ei välitä niistä, joilla menee huonosti. Sikäli kumma, koska monen perheessäkin on työttömyyttä. [/quote] Kun minut 3kk sitten kokoaikaistettiin sain kirien kanssa 50e enemmän palkkaa, eli en ollut enää oikeutettu pamin sovellettuun päivärahaan osa-aika työstä/palkan vähyydestä. Nyt leikkausten jälkeen palkka pienenee eli olenko taas oikeuttu pamin päivärahaan? Eli saan samanverran käteen kun olisin työtön, eli mitä järkeä töitä on tehdä?
[/quote]
Ei kokoaikainen työntekijä mitään soviteltua päivärahaa saa, oli palkka kuinka pieni tahansa :D
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:42"]
[/quote]
Ei kokoaikainen työntekijä mitään soviteltua päivärahaa saa, oli palkka kuinka pieni tahansa :D
[/quote]
Olin osa-aikainen kun sain päivärahaa, nyt kokoaikaisena en saa, mutta lisien leikkauksen jälkeen rahallisesti ajateltuna minun ei kannata tehdä töitä vaan jäädä kotiin.
Kukaan ei lakkoile perjantaina!
Se on mielenilmaus ja sen takana seisoo perustuslaki!
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:42"]
[/quote]
[/quote]
Olin osa-aikainen kun sain päivärahaa, nyt kokoaikaisena en saa, mutta lisien leikkauksen jälkeen rahallisesti ajateltuna minun ei kannata tehdä töitä vaan jäädä kotiin.
[/quote]
No sitten irtisanoudut ja jäät kotiin!
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:46"]Ketkä kaikki lakkoilee perjantaina? Bussikuskit?
[/quote]