Koronatesti näytti plussaa, monta päivää muilla ollut kuumetta ja muita oireita
Eli nyt sitten minäkin sain koronan, näin pitkään olen säästynyt siltä. Miten pitkään teidän muiden koronapotilaiden kuume on kestänyt? Tai muut oireet? Kiitos jos jaksat vastata!
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Kuumetta reilun viikon verran, sahaten ylös alas. Ruokahalun menetys ja väsymys pari viikkoa.
Mulla nämä samat oireet. Korona on selätetty kolme viikkoa sitten, olen elävien kirjoissa ja tuntuu jo ihan normaalilta.
2 päivää lähes 40 astetta kuumetta ja se oli siinä. Omalla kohdallani turhaan pelkäsin tappotautia. Paranemisia!
Nuha ja vähän yskää. Menin testiin koska puoliso sairastui. Nyt kolmas päivä, ei kuumetta. Ruoka maistuu ei miltään tai lähinnä saumalaastilta :)
Kaksi koronatapausta samassa taloudessa, sairastuminen parin päivän välein.
Henkilö A: Alkoi kovalla kurkkukivulla, seuraavasta päivästä ylös-alas sahaava kuume enimmillään 39, kuume ohi kolmantena päivänä. Rintakehän kipua, rohiseva limainen yskä, joka ohi viidessä päivässä. Henkilö normaalikunnossa alle viikossa.
Henkilö B, sai tartunnan A:lta: alkoi yleisenä väsymyksenä, ei kuumetta ollenkaan. Lievää nielun ja korvien pistelyä. Pahin oire tukkoinen olo, väsymys ja tunne, että ei tajua mitään. Taudin kesto epämääräinen, jatkunut jo yli kaksi viikkoa eikä tunnu helpottavan.
Molemmilla ruokahalu normaali, haju- ja makuaistit tallella, mutta esim. kahvi tai joku muu päivittäinen asia on saattanut hetkellisesti maistua tai haista kummalliselta.
Kurkkukipu,nuha,päänsärky,väsymys,kuume. Lisäksi meni ruokahalu ja hajuaisti.
Varsinaisesti kuumetta ei ollut lainkaan vaan pari päivää vähän lämpöä. Kurkkukipu kesti kolme päivää ja silloin lähti lopulta myös ääni, nuhaa ei tullut missään vaiheessa ja kun kurkkukipu hellitti, niin sitten alkoi särkeä kroppaa oikeastaan kaikkialta, haistoin savua, tuli ripuli ja hikoilutti sekä syke oli normia nopeampi ja ihan jumpsutti korvissa. Yskä alkoi vasta kaiken tämän jälkeen ja jatkuu edelleen.
Tartunnasta reilu kuukausi.
Itsellä armoton ripuli ja painonpudotus sekä päänsärky ja pahoinvointi! Longcovid vaivaa vieläkin kahden vuoden jälkeen. Hauskaa nähdä kuinka hiukset kasvavat , ne jotka pudotin koronan yhteydessä. Kranssi niskassa kiharaa ,vaikka itsellä on suorat hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä armoton ripuli ja painonpudotus sekä päänsärky ja pahoinvointi! Longcovid vaivaa vieläkin kahden vuoden jälkeen. Hauskaa nähdä kuinka hiukset kasvavat , ne jotka pudotin koronan yhteydessä. Kranssi niskassa kiharaa ,vaikka itsellä on suorat hiukset.
Kuumetta noin 40 kun ambulanssi vei sairaalaan.
Koronan jälkeen en miloinkaan enään voi juoda Cola zeroa .Siitä jäi ällö olo lopuksi elämää.
Kolme päivää ääni maassa, hieman oikea korva lukossa - ei muita oireita. Miehellä päivän kuumetta (37,8 korkeimmillaan), viitisen päivää nuhaa ja väsymystä. Ollaan molemmat toivuttu täysin. Kaksi vuotta pelkäsin tautia, ja olin varma, että sydänvikaisena astmaatikkona päädyn sairaalaan...
Kylmä ja kuuma yhtäaikaa, kesti päivän. Yskä oli paha, kesti pari viikkoa. Ei kuumetta.
Alkoi yöllisellä päänsäryllä, jonka jälkeen nousi kuume noin vuorokauden ajaksi, sitten koko kehossa oli ihmeellisiä lihaspistoja joitain päiviä. Lisäksi väsymys ja aivosumu. Mitään nuhaa tai yskää ei ollut. N. viikon päästä korva kipeytyi ja nenä meni tukkoon, poskiontelotulehdus, johon ab-kuuri. Tuo siis viikon sairastamisen jälkeen jälkitautina. 2 viikkoa olin yhteensä s-lomalla ja kova väsymys kesti reilun kuukauden. Kun väsymyskohtaus iski niin oli pakko mennä maate, ihan älytöntä. Yskää ei ollut missään vaiheessa.
Ensin alkoi epämääräinen särky, ihan joka paikkaa särki. Niskaa, päätä, jopa hampaita. Ja väsytti älyttömästi. Sitten tuli yskää ja parina päivänä oli kuumetta 38. Pisimpään jatkui kurkkukipu.
Vierailija kirjoitti:
Koronan jälkeen en miloinkaan enään voi juoda Cola zeroa .Siitä jäi ällö olo lopuksi elämää.
Eli korona teki sulle palveluksen!
Miksi ihmeessä kukaan edes myrkyttää itseään noilla hirveillä aspartaamilitkuilla?
Viisi oireista päivää, lämpöä yhden päivän ajan 37,8. Päänsärkyä, vatsa sekaisin, makuaistin vääristymä, lievää tukkoisuutta ja yskää.
Vierailija kirjoitti:
Varsinaisesti kuumetta ei ollut lainkaan vaan pari päivää vähän lämpöä. Kurkkukipu kesti kolme päivää ja silloin lähti lopulta myös ääni, nuhaa ei tullut missään vaiheessa ja kun kurkkukipu hellitti, niin sitten alkoi särkeä kroppaa oikeastaan kaikkialta, haistoin savua, tuli ripuli ja hikoilutti sekä syke oli normia nopeampi ja ihan jumpsutti korvissa. Yskä alkoi vasta kaiken tämän jälkeen ja jatkuu edelleen.
Tartunnasta reilu kuukausi.
Onkohan tuo savun haistaminen yleistäkin? Minulla ehkä ekana päivänä oli vähän tavallista heikompi haju- ja makuaisti, niin vähän etten olisi edes huomannut koko asiaa, ellen olisi tiennyt tarkkailla sitä. Mutta muistan haistaneeni pariin otteeseen savua ja mietin, johtuuko se koronasta vai tuleeko se oikeasti jostain. Seuraavina päivinä tuntui, että hajuaisti on pikemminkin entistäkin tarkempi. Ihan kuin kuulo ja jopa näkökin olisi terävöityneet. Jälkimmäinen tekee minulle outoa oloa.
Miten se testi näyttää plussaa? Tarkoitat ilmeisesti positiivista.
Kuumetta reilun viikon verran, sahaten ylös alas. Ruokahalun menetys ja väsymys pari viikkoa.