Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen aidosti kateellinen Eevalle ja Stellalle...

Vierailija
12.09.2015 |

Luen mielellään heidän blogejaan, mutta nyt olen joutunut kateuden vuoksi lopettamaan sen... jatkuvaa matkustelua, juhlia, muotinäytöksiä, ihania kahviloita, kaikki ateriat nautitaan take awayna tai trendikkäässä ravintolassa. Loputtomasti aikaa tavata samanhenkistä, yhtä vapaata elämää viettävää, kaunista ystäväporukkaa... Oman elämäni kohokohdat: muksujen kanssa pikkupaikkakunnan Lidliin ostoksille. Täällä missä asun, ainut vaatekauppa on Tokmanni, ruokapaikkoja jopa kaksi, voi vapaasti valita turkkilaisen pizzerian ja Nesteen huoltamon väliltä, äijä ammatiltaan autonasentaja ja itse olen äitiyslomalla kuopuksesta, työ marketissa odottaa kun loma loppuu. Vähissä on elämän glamour! Aikaisemmin olin ihan tyytyväinen elämääni, se on perustavallista suomalaista perhe-elämää, mutta nyt olen alkanut tuntea oudon epätyytyväisyyden kalvavan sisälläni... Miksi en ole kuin Stella tai Eeva, siinä elämässä olisi hohtoa!! En ikinä pystyosi esimerkiksi lähtemään kuukaudeksi etsimään itseäni Santiagon vaellusreiteille, mutta itsepähän olen elämäni valinnut... huoh.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
18.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:14"]

uskaltaisin väittää, että elämä hyvässä ja vakaassa parisuhteessa ja perheellisenä on kuitenkin useimmille ihmisille se kaikkein onnellistavin juttu. Mä reissasin ja nostelin maljoja ja etsin itseäni ihan tarpeeksi nuorena, nyt on muiden asioiden aika. Monet omat nyt keski-ikäiset ystäväni elivät sitä pidennettyä nuoruuttaan niin kausn, että nyt on monessa asiassa elämä ajanut ohi. Sitä nyt surraan ja kipuillaan, liian myöhään.

[/quote]

No, en mä tunne ketään perheellistä oravanpyörässä olevaa joka olisi onnellinen.

Sama juttu, kun aina lisääntyjät jaksavat selittää miten ihanaa, upeaa ja aivan ihanaa lasten saaminen, todellisuudessa ne yrittää saada lapsensa ties minne hoitoon mahdollisimman usein, että pääsevät eroon niistä, ja naama näyttää siltä ettei itku ole kaukana, kun se perhe-elämä on vaan niin ihanaa.

Jaettu kurjuus tulee vaan mieleen noista vakuutteluista miten ihanaa perhe-elämä on, eiköhän perheelliset näyttäisi vähän onnellisemmilta, jos se olisi oikeasti niiin tajuttoman ihanaa.

Vierailija
42/52 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai Eeva nyt vielä neljääkymppiä käy...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa, kun lähti liian nopeasti. Perheellisenä koen ajoittain kateutta bloggaajien vapaudesta ja ajasta istua ystävien kanssa ihanissa kahviloissa, matkustelusta...mutta se on onneksi vaan ohimenevää kateutta. Elämä lasten kanssa on kuin vuoristorataa, tilanteet ja tunteet mene ylös ja alas. Mutta mulle lapset ja perhe-elämä tuo turvaa ja pysyvyyttä. Lapset on osa mua, mä tunnen ne paremmin kuin ne tuntee itsensä ja niiden kanssa turvallista olla. Välillä perheellisen arki todella rankkaa ja mukulat tekee hulluksi, mutta onneksi on isovanhemmat jotka välillä antavat vanhemmille breikin ja tästä saa taas voimia jatkaa. Olisin varmasti elänyt onnellista elämää ilmankin lapsia. Mutta nyt kun tiedän miten hyvä oman perheen kanssa on olla, niin en mä tätä vaihtais kenenkään toisen (bloggaajan) elämään.

Vierailija
44/52 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä blogeja nämä ovat? Linkit?

Vierailija
45/52 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 09:27"]Eikai Eeva nyt vielä neljääkymppiä käy...?
[/quote]

Eikö ole -85 syntynyt, eli täyttää 30 tänä vuonna ellei ole jo täyttänyt.

Vierailija
46/52 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä nämä ovat? :) anteeksi kun kysyn.

Vierailija
47/52 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:19"]

Ketä nämä ovat? :) anteeksi kun kysyn.

[/quote]

Miksi tulet tähän ketjuun, jos et edes tiedä mistä puhutaan. Anteeksi kun kysyn.

Vierailija
48/52 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:57"]

Mä en kyllä jaksa kadehtia yhtään. En kai sitten oo yhtään esteetikko, mutta en vasn jaksaisi vääntää elämääni sisältöä niistä sdioista joista näissä ls- blogeissa kirjoitetaan. Kyllästyisin siihen oman elämän ja mietteiden merkityksellistämiseen ja estetoimiseen alta aikayksikön. On ihanaa olla homssuinen perheellinen nainen, jolla on älyllisesti haastava työ jossa saa miettiä muutakin kuin omaa napaansa tai asuntoaan. En vaihtaisi vakinaisra ja turvallista parisuhdettani mihinkään enkä ihanan herkkää teiniä ja rempseää alakoululaista. Elämä on kaikkea muuta kuin trendikästä and that's the way I like it!

[/quote]

Minäkin olen homssuinen perheellinen nainen jolla on älyllisesti -ja vielä sosiaalisestikin- haastava työ. Minusta on ihanaa rentoutua lukemalla juuri näiden kahden naisen blogeja. Heistä tulee se vaikutelma, että päässä liikuu paljonkin. He esimerkiksi käyttävät kieltä hyvin, ovat ammattikirjoittajia. Ja erityisesti Stellan blogoin kuvat ovat ihastuttavia. Eihän kaikkien elämän tai työn tarvitse olla samanlaista, meillä on erilaisia tehtäviä. Parhaat blogien kirjoittajat tarjoavat mukavan hengähdyshetken arjesta. Vähän niinkuin musiikki tai kirja, mutta lyhyempänä välähdyksenä, johon ei tarvitse keskittyä kuin hetkisen. Oma napa on kaikilla ja kaikkia se jossain määrin myös kiinnostaa, jollei ole esim.masennusta. Ei minulla ole mitään syytä ajatella, että nämä bloggaajat pyörisivät oman napansa ympärillä jotenkin huolestuttavissa määrin.  

[/quote]

Ai niin, ja asunnon sisustaminen, remppaaaminen ja laittaminen on minusta ihanaa! Se, että on kiinnostunut estetiikasta, ei tarkoita sitä että on pinnallinen. 

[/quote]

Rentoudu vaan. Jos olet homssuinen, tuskin on vaaraa että sinua pidettäisiin pinnallisena.

Vierailija
49/52 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka???

Vierailija
50/52 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:20"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:51"]

Ihan ekaksi: säästä rahaa ja osta hyvä kamera. Opettele käsittelemään kuvia.

Siellä, missä asutte, ovat asunnot taatusti halvempia kuin Helsingissä. Ostakaa/vuokratkaa rähjä ja kunnostakaa omannäköiseksi. Viljele porkkanaa pihalla ja yrttejä ikkunalaudalla, surauta viherjuoma ja valokuvaa.

Retkeilkää luonnossa, käykää kalassa, valokuvaa kaikki ja käsittele kauniiksi. Tilaa erikoisia/eettisiä vaatteita verkkokaupoista. Neulo, ompele, maalaa, askartele, leivo. Valokuvaa kaikki ja rajaa todellisuus kauniiksi. 

Sitähän nuo bloggaajat tekevät.

[/quote]

Mitämitä, ovatko ne muuttuneet joksikin ekoilu/käsityö/maalaiselämäblogeiksi? En ole kumpaakaan vilkaissut pitkään aikaan, mutta jotenkin vaikea kuvitella rouheaa nahkatakki-Stellaa viljelemässä porkkanaa ja kutomassa sukkaa.

[/quote]

Tuossa edellä sanotaan mielestäni ihan selvästi, että "rajaa todellisuus kauniiksi, sitähän nuo bloggaajat tekevät". Ei sitä tarvitse ottaa kirjaimellisesti, että Stella muka kutoisi sukkia, vaan pointtina oli että siellä lapsiperheessä maaseudullakin voi rakentaa trendikkään bloggaajaminän jos haluaa ja pitää sitä tärkeänä.

Vierailija
51/52 |
19.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.09.2015 klo 11:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:57"]

Mä en kyllä jaksa kadehtia yhtään. En kai sitten oo yhtään esteetikko, mutta en vasn jaksaisi vääntää elämääni sisältöä niistä sdioista joista näissä ls- blogeissa kirjoitetaan. Kyllästyisin siihen oman elämän ja mietteiden merkityksellistämiseen ja estetoimiseen alta aikayksikön. On ihanaa olla homssuinen perheellinen nainen, jolla on älyllisesti haastava työ jossa saa miettiä muutakin kuin omaa napaansa tai asuntoaan. En vaihtaisi vakinaisra ja turvallista parisuhdettani mihinkään enkä ihanan herkkää teiniä ja rempseää alakoululaista. Elämä on kaikkea muuta kuin trendikästä and that's the way I like it!

[/quote]

Minäkin olen homssuinen perheellinen nainen jolla on älyllisesti -ja vielä sosiaalisestikin- haastava työ. Minusta on ihanaa rentoutua lukemalla juuri näiden kahden naisen blogeja. Heistä tulee se vaikutelma, että päässä liikuu paljonkin. He esimerkiksi käyttävät kieltä hyvin, ovat ammattikirjoittajia. Ja erityisesti Stellan blogoin kuvat ovat ihastuttavia. Eihän kaikkien elämän tai työn tarvitse olla samanlaista, meillä on erilaisia tehtäviä. Parhaat blogien kirjoittajat tarjoavat mukavan hengähdyshetken arjesta. Vähän niinkuin musiikki tai kirja, mutta lyhyempänä välähdyksenä, johon ei tarvitse keskittyä kuin hetkisen. Oma napa on kaikilla ja kaikkia se jossain määrin myös kiinnostaa, jollei ole esim.masennusta. Ei minulla ole mitään syytä ajatella, että nämä bloggaajat pyörisivät oman napansa ympärillä jotenkin huolestuttavissa määrin.  

[/quote]

Ai niin, ja asunnon sisustaminen, remppaaaminen ja laittaminen on minusta ihanaa! Se, että on kiinnostunut estetiikasta, ei tarkoita sitä että on pinnallinen. 

[/quote]

Rentoudu vaan. Jos olet homssuinen, tuskin on vaaraa että sinua pidettäisiin pinnallisena.

[/quote]

Heh, kiitos rentoutumisluvasta. En tuota pelkääkään, eikä minua oikeastaan kiinnosta jos joku pitää. Ihmiset, joiden mielipiteellä on minulle merkitystä, tietävät kyllä millainen olen. Tarkoitin ihan yleisemmällä tasolla: moni tuntuu olevan sitä mieltä, että estetiikan kaipuu ja pinnallisuus kuuluisivat jotenkin yhteen. Ilmaisin vain olevani eri mieltä.

Vierailija
52/52 |
14.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!