Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipiteitä, riideltiin (taas) samasta aiheesta

Vierailija
12.09.2015 |

Ollaan seurusteltu 2v 5kk, yhdessä asuttu 8kk. Tää on jo kolmas kerta kun lähtee isompi riita käyntiin. Ja aiheen on siis se, että kun hän ei halua että minä sanon olevani väsynyt. Opiskelen luovaa alaa, käyn joskus töissä ja mulla on liikunnalliset harrastukset. Koulun ja alan takia käyn myös alan messuilla, näyttelyissä jne jotka kuuluvat asiaan. On siis aika luonnollista että välillä olen väsynyt. Kuormittavaa on siis nimenomaan tuo koulu, koska luovan alan koulussa nyt on kaikenlaista prosessia ja taiteen tekeminen itsessään vie todella paljon mehuja. 

Olemme siis puhuneet asiasta aiemmin, ja lupasin että en tuo esiin sitä kuinka "poikki" olen. Mutta näkeehän sen nyt varmasti naamasta, ja saatan sanoa "väsyttää, nyt tarttee unta." tai "on univelkaa, olen loppu". Tää kaikki kuormittaa kuulemma niin paljon, että häntä v*tuttaa se todella paljon. 

Itse olen vähän hämmentynyt tästä, koska mua ei todellakaan kuormita kumppanini arkipäivän väsymys ja se on mulle ihan ok. siksi kysynkin mielipiteitä, mitä tässä nyt en oikein tajua? Onko ketään muuta jolla olisi tällaisesta riitaa? Avoimin mielin siis kuuntelen, sillä mun mielestä tää nyt on vaan todella outo riidan aihe.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois ihan kauheeta olla sun puoliso.

[/quote]

Ei toi mun mies 13 vuoden ajalta nyt niiiin onnettomalta vaikuta. Hänellä kun on sen verran vahvuutta, että hän nukkuu jos nukuttaa, sanon minä mitä tahansa. Ja onhan hänellä omat heikkoutensa, kuten meillä kaikilla. Myönnän, että tämä on huono piirre itsessäni, mutta kyllä kommenteissa silti paistaa läpi se, että kommentoijat ovat itseäni 20-10 vuotta vähemmän elämää nähneitä (lähentelen viittäkymppiä).

-15

Vierailija
22/36 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttiin juuri. Keskustelut alkoivat rönsyilemään ja kuulemma vitutusta herättää seksin määrä (on puhuttu aiemminkin, mutta sitä on 2-3 kertaa viikossa) ja yhteinen aika. Suurin epätasapainohan on just tässä, että mulla on niin paljon kaikkea, miehellä ei mitään intohimon kohteita... Tai no kyllä sitä kiinnostaa moottoriajoneuvot mutta työhönsä kyllästynyt. Sanoin suoraan, että musta tuntuu kuin yrittäisi elää mun kautta ja olisi mukavaa jos olisi kiireinen vaikka postimerkkikokelmansa kanssa.. Intohimon kohteita kuulemma on, mutta hän voi laittaa ne vuokseni syrjään (?). Sanoin että haluaisin myös hänen antavan mahdollisuuden minulle näyttää että haluan pyhittää yhteistä aikaa, sillä en edes tiennyt että hänellä olisi "omiakin juttuja". Eli tässä aletaan nyt mennä syviin vesiin. Kyllä mä välillä mietin että oliko yhteenmuuttaminen järkevä ratkaisu.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehissä on jostain syystä paljon noita, jotka vetävät kauheat itkupotkuraivarit, jos nainen ei hymyile kuin hilpeä puutarhatonttu arjen jokaisena sekuntina. Syitä on erilaisia. Itsekkäin kaikista on se, ettei mies ei tiedä miten reagoida, eli naisen on esitettävä iloista, ettei miehelle tule paha mieli, kun ei osaa lohduttaa.

Todella yleinen ilmiö, mutta sen kohdistuminen niinkin pieneen asiana kuin väsymys on minullekin uutta. En jatkaisi tuollaisen miehen kanssa, kohta ei saa mainita janostakaan.

Vierailija
24/36 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietinkin, missä vaiheessa joku kysyy, ellen itse, että vaikuttaako väsymys seksin määrään.. Mutta ap itse siitä nyt mainitsikin.. Siinä tapauksessa vähän enemmän ymmärrettävää. 

Vierailija
25/36 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi oudolta kuulostaa, mutta muistin just kuinka mua aikoinaan ärsytti yhden ystävän valitus aina väsymyksestään. Siis älä käsitä väärin, totta kai saa olla väsynyt, mutta se liittyi siihen että aina kun ehdotin jotain yhteistä tekemistä yms. niin hän sanoi olevansa väsynyt, mutta muiden kavereiden kanssa oli kyllä energiaa tehdä kaikkea. En todellakaan tiedä onko miehellä sama, mutta voisiko olla että hän kokee pettymystä siitä, että sinulla on energiaa muille mutta ei hänelle? En todellakaan kyllä ikinä kaverille tuosta sanonut tai antanut sen vaikuttaa väleihimme, ja tiedän että hän kehtasi sanoa mulle olevan väsynyt koska olimme niin läheisiä, joten sinänsä miehesi käytös on joka tapauksessa kyllä hölmöä.

Vierailija
26/36 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin vähän aikaa miehen kanssa, joka mm. otti henkilökohtaisena loukkauksena sen, etten menkkakipuisena ollut "riittävän iloinen". En siis ollut kiukkuinen, valittanut tai muuta ikävää. Ei vain ollut tarpeeksi hymyä ja pirteyttä viestimässä että viihdyn miehen seurassa. Tämä ei tosin ollut millään muotoa suurin syy jättämiseen.

Vierailija
27/36 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

29: onko sinusta 2-3 kertaa viikossa seksiä vähän? Kyllä se mun mielestä on ihan hyvä määrä. Itselle riittäisi vähempikin, mutta usein taivun kun kumppani haluaisi joka päivä. SIinä mielessä ymmärrän että tuo määrä on hänelle vähän. Itse en jaksaisi joka päivä. Jos saisin valita niin kerran viikkoon. 

En kyllä ymmärrä että onko odotukset yhdessäasumisesta jotenkin korkealla, jos ei väsymystä saa näyttää? Kyllä tässä alkaa kelaileen mitä järkee hommassa on..

Vierailija
28/36 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:19"]Seurustelin vähän aikaa miehen kanssa, joka mm. otti henkilökohtaisena loukkauksena sen, etten menkkakipuisena ollut "riittävän iloinen". En siis ollut kiukkuinen, valittanut tai muuta ikävää. Ei vain ollut tarpeeksi hymyä ja pirteyttä viestimässä että viihdyn miehen seurassa. Tämä ei tosin ollut millään muotoa suurin syy jättämiseen.
[/quote]
Mulla samanlainen seurustelukumppani. Välillä menkat veti ilmeen vakavaksi, niin mies suuttui.
Lisäksi se otti muutaman päivän mykkäkoulua kun lenkillä ollessani mulla oli tapana juosta jyrkähkö mäki pari kertaa ylös alas ennen kun tulen pihaan. Mies oli vastassa mua pihassa ja halusi halata ja pussata mua. Olin todella hengästynyt ja työnsin sen pois, että saan hengitettyä. Se siis oikeesti mökötti monta päivää. Mä joka kerta mäkijuoksun jäin omiin oloihin tasaamaan hengitystä, mutta jostain syystä sen piti mun kimppuun hyökätä ja pahoittaa mieli kun en halunnut halata. Luuli että mulla on joku toinen, huoh!

Tuli jätettyä se ressukka monen tekijän vuoksi.

Vierailija
29/36 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:11"]

Niin siis kun en tiedä miten voin "suojella" toista tuollaiselta. Vaikka en edes sanoisi mitään niin kyllähän se minusta on luettavissa. Mietin just että onko tässä jotain sellaista mitä en ymmärrä?

-ap

[/quote]

Ehkä vietät puolisosi mielestä viihteellistä harrastuselämää? Eli väsytät ihan itse itsesi ja sitten valitat? Harrasta vähemmän.

Vierailija
30/36 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kyse on kiutenkin vain siitä, että se miten ilmaiset olotilasi kuuloistaisi toisen korvaan valittamiselta. Sinun tapauksessasi ehkä vielä itseaiheuteltulta. Mitä lisäarvoa tuo se, että sanoo väsyneensä olevansa väsynyt? Verrattuna siihen, ettei sitä sano? En ollenkaan sano, ettei ihminen saisi olla väsynyt, mutta onko sen sanominen tärkeää, etenkin jos se aiheuttaa toistuvasti riitoja. Menisikö väsymyksen tilasi ohitse ilman riitoja, JOLLET mainitsisi siitä? Kokeile. 

Vierailija
31/36 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin aivan. Olen kyllä yrittänyt olla sanomatta asiaa, ehkä siinä vaiheessa olen sanonut kun on nukkumaanmenoaika että nyt on aika mennä unille kun väsyttää. 

Onhan tää vähän hassua, kun ei mua haittaa yhtään jos kumppanini sanoo olevansa väsynyt. Pitää nyt vaan yrittää jotenkin tsempata. 

Vierailija
32/36 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 13:04"]

Niin aivan. Olen kyllä yrittänyt olla sanomatta asiaa, ehkä siinä vaiheessa olen sanonut kun on nukkumaanmenoaika että nyt on aika mennä unille kun väsyttää. 

Onhan tää vähän hassua, kun ei mua haittaa yhtään jos kumppanini sanoo olevansa väsynyt. Pitää nyt vaan yrittää jotenkin tsempata. 

[/quote]Ei sekään kyllä hyvältä kuulosta, että pitää alkaa varoa sanomisiaan, mutta voihan sitä miettiä, mitä sanoo, mitä sanoo usein ja millä tavalla sanoo. Mutta ei pitäisi kyllä olla aiheita, joista ei voisi ollenkaan puhua :(

35

Vierailija
33/36 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ainakaan mun suhteessa ollut mitään tollasta, kuulostaa jotenkin oudolta...

Vierailija
34/36 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa myös minusta todella oudolta. Kyllähän sinulla on oikeus olla väsynyt. Ihan omituista ärsyyntyä tuollaisesta!  

Vierailija
35/36 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kun en tiedä miten voin "suojella" toista tuollaiselta. Vaikka en edes sanoisi mitään niin kyllähän se minusta on luettavissa. Mietin just että onko tässä jotain sellaista mitä en ymmärrä?

-ap

Vierailija
36/36 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex poikakaveri ei sallinut sitä, että puhuin sairaasta äidistäni, koska "hän ei tiennyt miten käsitellään asiaa". Eli mun ois pitänyt yksin päässäni vaan miettiä sitä että äiti kuolee kohta. Kyllä mun mielestä jos on tasa-arvoinen parisuhde, niin siinä jaetaan ne hyvät sekä pahat asiat. Minä lähtisin kyllä lätkimään jos olisin sinä. Ajattele nyt jos hommaat tohon vielä lapsia, miten väsynyt sä sitten olet. Mies sen kun vaan menee hankalammaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi