Siis vieläkö on ihmisiä joilla ei ole älypuhelinta?
Ihme dinosauruksia sitä onkin.Ja jotkut eivät kaytä nettiä ollenkaan :D Miksi elämä pitää tehdä niin vaikeaksi.
Kommentit (56)
Mun puhelin on 16 vuotta vanha ja on toiminut moitteettomasti koko ajan. En aio vaihtaa.
Ystävällisin terveisin,
Tyrannosaurus rex
Hankin juuri älypuhelimen. On se kyllä hankala kapistus. Ladata pitää joka päivä.
Onneksi olen säilyttänyt lapsuusaikojen lankapuhelimen, sen, jolla piti rullata numerot. Ehkä siirryn jossain vaiheessa takaisin siihen, kun kyllästyn ihmisiin. Soittavat sitten, jos on asiaa.
Minulla ei ole älypuhelinta ja puhelinta tarvitsen vain soittamiseen ja tekstiviesteihin. Nettiin pääsen tietokoneella, siihen en älypuhelinta tarvitse. Älypuhelinta pitää myös ladata koko ajan toisin kuin minun nykyistä näppäinpuhelintani, jossa akku kestää viikon ja parhaimmillaan se on kestänyt 12 päivää.
Minulla ei ole. Syitä:
- Niiden akku ei kestä niin kauan kuin omani, jonka lataan viikon välein.
- Älypuhelimelliset ihmiset vaikuttavat zombeilta. Seurassakin kaikki vain tuijottavat omia puhelimiaan. Tai sitten se on taskussa ja pilisee tai värisee, ja joka pilaus ja väräys pitää tarkistaa. Kadulla saattaa törmätä ihmiseen, joka on täysin yllättäen pysähtynyt siihen paikalleen ottamaan selfietä. En haluaisi olla yksi heistä.
- Näyttö vaikuttaa menevän helposti rikki.
Heti kun kerrot mulle semmosen liittymän, joka kaikkineen maksaa korkeintaan 11e/kk, niin voin ehkä harkita hankkia älyluurin. Tuo summa on nimittäin korkein summa mitä mulla on tänä vuonna mennyt puhelinlaskuun.
Maailmassa on seitsemän miljardia ihmistä. Osa asuu länsimaissa, osa viidakossa, slummeissa, Nepalin vuoristossa, Siperian perukoilla ja Afrikan tasangoilla. Maailman rikkaudet jakautuvat hyvin pienelle osalle ihmisiä. Eli kyllä, maailmassa on edelleen ihmisiä, joilla ei ole älypuhelinta. Ihmettelen kyllä itsekin, miksi joku haluaa tehdä elämästään tahallaan vaikeaa.
Kerropa mihin sitä älypuhelinta OIKEASTI tarvitaan ap?
Mun miehellä ei oo. Tai työpuhelin on, mutta oma on ikivanha pieni naäppäin-Nokia. Nyt vihdoin alkaa tuo vanha puhelin hajot, joten taidetaan saada viimeisinkin perheenjäsen tälle vuosituhannelle.
Ei ole, eikä tule. Olen hamstrannut noita vanhan mallisia puhelimia, jotta on sitten jotain mitä käyttää kun kosketusnäytölliset saturoivat markkinat täydellisesti. Tarvetta ei ole, ei huolta akunkestosta ja laskukin noin 5€ kuukaudessa.
Mun kahdella lapsella ei ole mutta on niillä sitten iPad molemmilla.
Kävin eilen kalastustarvikeliikkeessä erässä keskisuuressa suomalaiskaupungissa. Paikan omistaja vastasi _lankapuhelimeen_, mihin en voinut olla kiinnittämättä huomiota ostoksiani tehdessä. Mikäs siinä. Ja niitä kalastustarvikkeita oli liikkeessä lukematon määrä ja muutenkin alan substanssiosaaminen oli kohdillaan. Ja yhteydet muuten kunnossa, nettitiettokone oli kassapöydällä, josta varmisti jonkin erikoistavaran saatavuutta.
Hatunnosto tuolle kalastusliikeyrittäjälle! Hoituu ne asiat lankapuhelimellakin siinä kuin muillakin välineillä.
Maija
p.s. itselläni käytössä Nokia 3100, jolla voi soittaa ja lähettää viestejä, mut ei muuta. (btw, en tunne muita ihmisiä, joilla olisi käytössä Suomessa valmistettu puhelin.)
Mulla ei ole älypuhelinta ja oon siitä ylpeä.
Eikä löydy myöskään pädiä, kannettavaa eikä littanaa telkkaria.
Oldskool fooevö.
Tässä saattaisi olla yksi vaihtoehto sellaisille, jotka ei halua pelkällä kosketusnäytöllä olevaa älypuhelinta. LG:n uutuus malli LG Easy Smart, android simpukka puhelin kosketusnäytöllä, jossa on myös näppäimistö.
valmistajan sivu http://www.lg.com/fi/matkapuhelimet/lg-Easy-Smart-H410/reviews
Mä kaipaan aikaa, kun ei ollut kännyköitä ollenkaan. Olin villi ja vapaa eikä kukaan tiennyt mitä, missä ja milloin. välillä olen vieläkin suuren osan ajasta puhelin suljettuna. Ihanaa.
vähä-älyisen näköistä naaama pitkänä näytön lääppimen joka paikassa
Liian iso peli minun pieneen käteeni. Vanhalla nokialaisella pysytyn samalla kädellä pitämään puhelinta ja näppäilemään viestiä. Miksi pitää ensin olla mahd pieni puhelin ja sitten mahd. iso ja kuka haluaa katsella jotakin elokuvia kännykästä, jos kotona on taulutelevisio, Bronttosaurus ei ymmärrä
Mun miehellä kyllä on työn puolesta viimeisen päälle älypuhelin, mutta käyttää ikivanhaa nokialaista, jossa ihan näppäimet ja mustavalkoinen pikkuruinen näyttö.
Joutuu puhumaan paljon puhelimessa ja tossa akku kestää puhumista. Lisäksi ei hajoa edes yrittämällä :)
Käyttää kyllä alypuhelinta whatsupiin ja harvoin nettiin. tarvitsee muutenkin kaksi puhelinta, kun on kaksi numeroa, suomalainen ja ulkomainen.