Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis vieläkö on ihmisiä joilla ei ole älypuhelinta?

Vierailija
12.09.2015 |

Ihme dinosauruksia sitä onkin.Ja jotkut eivät kaytä nettiä ollenkaan :D Miksi elämä pitää tehdä niin vaikeaksi.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole älypuhelinta. Itse asiassa ehkä ärsyttävin keksintö kautta aikojen: menitpä sitten sukuloimaan, treffeille, tapaamaan kavereita kahvilaan tai yrität muuten kohdata ihmisen ihan livenä, niin aina se älypuhelin ilmaantuu kouraan ja keskustelu tyrehtyy. Kun pitää tsekata sähköposti, instan kommentit tai vähintäänkin julkaista yhteisselfie, kun tänne asti päästiin <3<3<3. Onko se niin vaikeaa olla vaikka puoli tuntia ilman nettiä?

Vierailija
22/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaikeita, eikä mulla olisi sille edes käyttöä. Missä ja miksi käyttäisin sellaista? Niissä on jatkuvasti vikojakin kaiken lisäksi ja hajoavat melkein heti. Tabletinkin kanssa saa säätää jo tarpeeksi. Ja kosketusnäytöt on vaan syvältä.
-allosaurus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän heti yli kymmenen, itseni mukaanlukien. Eikä kaikilla ole tietokonettakaan.

Työkännykkä on koskeutusnäyttöinen, ja se on niin perseestä, ja syvältä. Netti on joskus kätevä, mutta aina toimii huonosti, ikinä ei tule oikeita nappuloita painettua vaikka miten tarkasti tähtää, tekstin kirjoittaminenkin helvetin hidasta. Tavallisella kännykällä voi kirjoittaa viestin vaikka silmät kiinni.

Vierailija
24/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on joku "puoliälypuhelin", mutta siinä ei ole esim. kosketusnäyttöä. Miehelläni, eikä kummankaan vanhemmilla ole älypuhelinta. Myöskään useilla kavereistamme ei ole sellaista. Ihan hyvin ollaan kaikki pärjätty, ja meitä kaikkia yhdistää se että emme pidä kosketusnäytöllisistä puhelimista. Muutenkin meillä on tapana käyttää tavaroita niin kauan kuin kestävät, eikä ostaa kalliita laitteita pelkän statuksen takia.

Vierailija
25/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi puhelinta. Äly surffailuun ja tavallinen puheluihin. Jos ei tarvitse surffailla ei kannata ottaa älypuhelinta. Eihän tämä älypuhelin sovi puheluihin mitenkään. Kerropa miten paljon äherystä vaatii seuraava: Otan tavallisen puhelimen taskusta. Painan kaksi ja vihreää luuria. Puhelu yhdistyy tyttöystävälleni. Aikaa kuluu noin 2 sekuntia. Otan älylaitteen ja voin soittaa hänelle ehkä 30 sekunnin äherryksen jälkeen. Koitapa ja kerro tulos. Oletan, että sinulla on tietoturva hoidossa siinä älylaitteessasi. Muutenhan olet emähölmö.
.

Vierailija
26/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 17v:lla ei ole. Kieltäytyi. Tarjottiin hänellekin, kun hankittiin iso- ja pikkusiskolle.

Kuulemma kun läppäpuhelimensa menee rikki, siirtyy kirjekyyhkyyn :-)

Vierailija
27/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:31"]Taidat olla joku teini
[/quote]
Yli 35 vuotias.

Vierailija
28/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ala naama roikkumaan jo kaksvitosena, kun ei ole norkoillut älypuhelimen näyttöä 24/7.

Vierailija
29/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole älypuhelinta; älyni on päässäni. Ehhehehhehehhehhhhehee :D

Vierailija
30/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole. Olen kyllä harkinnut sellaisen hankkimista, mutta toisaalta 9 vuotta vanha Nokian peruskännykkäni on niin ihanan huoleton, kun se menee niin pieneen tilaan eikä mene miksikään, kun se putoaa lattialle. Lisäksi se toimii säässä kuin säässä, myös 20 asteen pakkasessa.

Tekniikan tohtori

Vierailija
31/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni ei ole vaikeaa ilman älykännykkää. Yritän säästää kuluttamalla mahdollisimman vähän tai mieluiten ei ollenkaan. Raha on tiukassa.

Vierailija
32/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:38"]

Otan tavallisen puhelimen taskusta. Painan kaksi ja vihreää luuria. Puhelu yhdistyy tyttöystävälleni. Aikaa kuluu noin 2 sekuntia. Otan älylaitteen ja voin soittaa hänelle ehkä 30 sekunnin äherryksen jälkeen. Koitapa ja kerro tulos. 

[/quote]

Tuo on varmaan puhelimesta ja puhelimen käyttäjästä kiinni. Jos nyt haluaisin soittaa vaikka miehelleni niin otan puhelimen käteen, avaan sen lukosta, näppään puhelin-kuvaketta joka on etusivulla, ja näppään miehen nimeä viimeksi tulleiden ja soitettujen puheluiden listasta. Meniköhän tuohon edes sitä kahta sekunttia. Juuri ja juuri hyvässä lykyssä.

Vierailija
33/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun keski-ikäinen mies.

mä tosin hoidan monta nettiasiaa sen puolesta, muuten joutuisi itse koskemaan läppäriin.

kuuntelee kyllä musiikkia puhelimesta bluetooth kaiuttimen kautta...että ei se tumpelo ole, ei vain ole kiinnostunut.

sanomalehti on kuulemma kivampi vessakaveri kuin tabletti.

Vierailija
34/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nuorten naisten juttu. Voivat kävellä naama puhelimessa poissaolevan ja koppavan näköisenä ilman että kukaan 'häiritsee'. Toivottavasti eivät törmäile pahasti liikenteessä.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
35/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:42"]Minulla ei ole. Olen kyllä harkinnut sellaisen hankkimista, mutta toisaalta 9 vuotta vanha Nokian peruskännykkäni on niin ihanan huoleton, kun se menee niin pieneen tilaan eikä mene miksikään, kun se putoaa lattialle. Lisäksi se toimii säässä kuin säässä, myös 20 asteen pakkasessa.

Tekniikan tohtori
[/quote]
No et kovin kummonen tohtori taida olla.Mun galaxy s5 on tippunut kymmeniä kertoja ja toimii pakkasessa.

Vierailija
36/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:38"]

Otan tavallisen puhelimen taskusta. Painan kaksi ja vihreää luuria. Puhelu yhdistyy tyttöystävälleni. Aikaa kuluu noin 2 sekuntia. Otan älylaitteen ja voin soittaa hänelle ehkä 30 sekunnin äherryksen jälkeen. Koitapa ja kerro tulos. 

[/quote]

Tuo on varmaan puhelimesta ja puhelimen käyttäjästä kiinni. Jos nyt haluaisin soittaa vaikka miehelleni niin otan puhelimen käteen, avaan sen lukosta, näppään puhelin-kuvaketta joka on etusivulla, ja näppään miehen nimeä viimeksi tulleiden ja soitettujen puheluiden listasta. Meniköhän tuohon edes sitä kahta sekunttia. Juuri ja juuri hyvässä lykyssä.

[/quote]

Näyttö auki ja painan miehen naaman kuvasta etusivulla...puhelu yhdistyy, aikaa meni se pari sekuntia.

se on kyllä totta, että näppäinluurilla kirjoitti viestit silmät kiinni ja typoja oli vähemmän kuin kosketusnäytölle sihdatessa.

Vierailija
37/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:25"]

Ihme dinosauruksia sitä onkin.Ja jotkut eivät kaytä nettiä ollenkaan :D Miksi elämä pitää tehdä niin vaikeaksi.

[/quote]

Hmmm... Myyt puhelimia työksesi vai miksi muuten se sinun elämääsi koskettaa? Eiköhän jokaisella ole just sellainen kännykkä kuin on ko. henkilölle paras kaikin puolin.

Vierailija
38/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää vanha kunnon Nokia, joka on tupakkiaskin kokoinen ja jossa on kaikki mitä puhelimelta tarvitsen,eli se on se yhteyskapula tarvittaessa.

Ostan pre-paid puheaikaa kympillä kiskasta ja se riittää minun soittoihini ja viestittelyyni ainakin viikoksi, jos on vähemmän soittoja niin pidempäänkin.

Muuta tarvetta tai käyttöä minulla ei puhelimelle kertakaikkiaan  ole.

En edes harkitse minkään "äly-hoi"-puhelimen ostoa-ensitalven puukuorma on täällä omakotitalossa paljon tärkeämpi-senkin saa  sillä vanhalla kännyllä tilattua ihan yhtä hyvin.

Työttömänä  nyt kun ei ole muutenkaan varaa törsätä  mihinkään joutavuuksiin.

Vierailija
39/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri, joka on töissä korkean teknologian firmassa, ei missään tapauksessa halua älykännykkää. Sellainen vanha 2000-luvun alun vanha nokia, millä voi vain soittaa ja lähettää tekstiviestejä. Ei todellakaan halua lukea (työ)sähköposteja kännykästä tai olla internetissä.

Itsekin olen harkinnut samaa.

Aika monelle muullekin voisi sopia sama. Ainakin kun katsoo esim leikkikentillä yksin leikkiviä lapsia, joiden isät/äidit räplää kännykkää ihan muissa maailmoissa. Voisi tehdä hyvää esim vain leikkiä lapsen kanssa.

Vierailija
40/56 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älypuhelin = ' liian heikosti toimivan oman älyn tueksi tarkoitettu älyn  rollaattori'

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi