Voinko mennä vapaaehtoisena töihin jos on lakko?
Olen ollut puolitoista vuotta työttömänä ja hakenut kaikenlaisiin työpaikkoihin. Voinko ilmoittautua vapaaehtoiseksi kauppiaalle että voin tulla töihin kun muut lakkoilevat? Saisin edes näyttää että olen työkykyinen.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:44"]Miten voi hoitaa 15 vanhusta illassa?
[/quote]on meillä joskus 20. Ei niitä hoideta, ovelta huudetaan "morjens, onko lääkkeet otettu ja heippa!"
K-kauppaanko olet menossa ilmaiseksi töitä tekemään? Piheimpiä työnantajia saa hakea. Luultavasti pääset ilmaiseksi työharjoittelijaksi. Töihin et koskaan. Kauppiaat palkkaavat omaa jälkikasvuaan.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:54"]Onneksi olen ytk:ssa niin ei tarvitse lakkoilla vuorotyöläisten takia. Pitkän työttömyyden kokeneena en todellakaan jaksa näitä työntekijöiden vinkumisia.
Nämä hallituksen suunnittelemat "talkoot" menevät juuri niinkuin talkoot yleensä: vaikea saada ketään mukaan. Minä kuitenkin osallistun mielelläni jos vain jonkinlainen palkka tulee kuukausittain tilille.
[/quote] mieheni on työtön, jo neljättä vuotta. Silti on hallituksen kanssa eri mieltä ja kannustaa meitä lakkolaisia. Duunari hänkin on, vaikka nyt työtön.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:20"]
Olen ollut puolitoista vuotta työttömänä ja hakenut kaikenlaisiin työpaikkoihin. Voinko ilmoittautua vapaaehtoiseksi kauppiaalle että voin tulla töihin kun muut lakkoilevat? Saisin edes näyttää että olen työkykyinen.
[/quote]
Voit mennä mutta sinua vedetään turpaan ja kakkoseen.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:20"]Olen ollut puolitoista vuotta työttömänä ja hakenut kaikenlaisiin työpaikkoihin. Voinko ilmoittautua vapaaehtoiseksi kauppiaalle että voin tulla töihin kun muut lakkoilevat? Saisin edes näyttää että olen työkykyinen. [/quote] Täten olet moraaliton rikkuri paskiainen. Kuset koko porukan murokulhoon, myös omaasi.
[/quote]
Paljon pahemmin kustaan murokulhoon lakkoilemalla.
Rakenteelliset muutokset ontehtävät nyt eikä 2080-luvulla.
Itse en lakkoile, nauran AY-liikkeelle. Se oli joskus tarpeellinen, ei enää.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:20"]Olen ollut puolitoista vuotta työttömänä ja hakenut kaikenlaisiin työpaikkoihin. Voinko ilmoittautua vapaaehtoiseksi kauppiaalle että voin tulla töihin kun muut lakkoilevat? Saisin edes näyttää että olen työkykyinen. [/quote] Täten olet moraaliton rikkuri paskiainen. Kuset koko porukan murokulhoon, myös omaasi.
[/quote]
[/quote]
Missä mielessä ei ole enää tarpeellinen? Ovatko työnantajat muuttuneet niin hyväntahtoisiksi?
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:54"]Onneksi olen ytk:ssa niin ei tarvitse lakkoilla vuorotyöläisten takia. Pitkän työttömyyden kokeneena en todellakaan jaksa näitä työntekijöiden vinkumisia. Nämä hallituksen suunnittelemat "talkoot" menevät juuri niinkuin talkoot yleensä: vaikea saada ketään mukaan. Minä kuitenkin osallistun mielelläni jos vain jonkinlainen palkka tulee kuukausittain tilille. [/quote] mieheni on työtön, jo neljättä vuotta. Silti on hallituksen kanssa eri mieltä ja kannustaa meitä lakkolaisia. Duunari hänkin on, vaikka nyt työtön.
[/quote]
Jatkuvat ammattiliittojen vaatimat palkankorotukset ovat ajaneet tämän maan suohon. Ikinä ei meikäläinen akateemisena naisena pääse samoille palkoille kuin esim. AKT:n miehet. Toistuvia työtaisteluita vaikka juuri palkkakustannusten takia työpaikat siirtyy muualle.
Yhteiskunta on muutenkin muuttunut siihen suuntaan, että viikonloppu on hyvin samankaltainen kuin viikko. Kaikki toimii viikonloppuisin ja varsinaiset "virastoajat" häviävät. Peruspalkka kohtuulliseksi ja vkl- ja iltalisät kokonaan pois vaikka se merkitsisikin joillakin aloilla palkanalennusta.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:40"]
Tavoitteenani on päästä töihin! Ja jos pääsen näyttämään että osaan niin kauppias varmasti muistaa minut kun seuraavan kerran hakee työntekijöitä.
[/quote]
Sovi kauppiaan kanssa, että menet harjoittelijaksi ja sitten kun lakko on ohi, niin työntekijäksi.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 16:54"]Onneksi olen ytk:ssa niin ei tarvitse lakkoilla vuorotyöläisten takia. Pitkän työttömyyden kokeneena en todellakaan jaksa näitä työntekijöiden vinkumisia. Nämä hallituksen suunnittelemat "talkoot" menevät juuri niinkuin talkoot yleensä: vaikea saada ketään mukaan. Minä kuitenkin osallistun mielelläni jos vain jonkinlainen palkka tulee kuukausittain tilille. [/quote] mieheni on työtön, jo neljättä vuotta. Silti on hallituksen kanssa eri mieltä ja kannustaa meitä lakkolaisia. Duunari hänkin on, vaikka nyt työtön.
[/quote]
Jatkuvat ammattiliittojen vaatimat palkankorotukset ovat ajaneet tämän maan suohon. Ikinä ei meikäläinen akateemisena naisena pääse samoille palkoille kuin esim. AKT:n miehet. Toistuvia työtaisteluita vaikka juuri palkkakustannusten takia työpaikat siirtyy muualle.
Yhteiskunta on muutenkin muuttunut siihen suuntaan, että viikonloppu on hyvin samankaltainen kuin viikko. Kaikki toimii viikonloppuisin ja varsinaiset "virastoajat" häviävät. Peruspalkka kohtuulliseksi ja vkl- ja iltalisät kokonaan pois vaikka se merkitsisikin joillakin aloilla palkanalennusta.
[/quote]
Sitten kun virastot, pankit, terveysasemat ja koulut ovat viikonloppuisin ja iltaisin auki arkena ja pyhänä, voidaan keskustella lisien leikkauksesta.
Mutta eihän opettajat ja pankkihenkilöstö suostu siihen. Verovirkailuja vielä vähemmän. Jos kerran ollaan liukumassa pois virastoajoista, näistä mainitsemistani rahoista pitäisi aloittaa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 15:22"]
voit jos et kuulu liittoon. Lakko koskee vain liittoon kuuluvia. Jos työnantaja laittaa työsulun niin silloin ei saa kukaan mennä töihin vaikka haluais.
[/quote]
Entä jos lähettää kirjallisen irtisanomisen liittoon ensin. Voiko sitten mennä töihin? Olen kurkkua myöten täynnä ay-politiikkaa, siitä ei ole ollut itselleni kuin haittaa. Ja mikä on sanktio jos jäsen meneekin töihin ?
Voit, mutta epäilen, että kukaan ottaisi sua vapaaehtoiseksi, sillä vakuutukset yms...
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 17:01"]
[/quote]
[/quote]
Missä mielessä ei ole enää tarpeellinen? Ovatko työnantajat muuttuneet niin hyväntahtoisiksi?
[/quote]
Googlaa globalisaatio ja nettikauppa.
Tule sitten kyselemään.
Onneksi olen ytk:ssa niin ei tarvitse lakkoilla vuorotyöläisten takia. Pitkän työttömyyden kokeneena en todellakaan jaksa näitä työntekijöiden vinkumisia.
Nämä hallituksen suunnittelemat "talkoot" menevät juuri niinkuin talkoot yleensä: vaikea saada ketään mukaan. Minä kuitenkin osallistun mielelläni jos vain jonkinlainen palkka tulee kuukausittain tilille.