Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole varaa mennä juhliin

Vierailija
12.09.2015 |

Esim nyt olis vuorossa ystävän lapsen ristiäiset. Minulla ei ole juhlavaatteita, eikä edes siistejä vaatteita joilla voisi juhliin osallistua. Vaatteeni ovat pääsääntöisesti risoja ja reikäisiä. Muutama ehjä vaate löytyy, mutta en ei ole risitäisiin sopivia vaatteita. Uuusia vaatteita ei ole varaa ostaa. Pelottaa että jos joku kuolisi ja pitäisi mennä hautajaisiin, ei nimittäin ole sinnekään vaatteita. Ystävä toki ymmärtää jne, mutta itselle tämä on taas kova pettymys ja muistutus siitä, kuinka olen aina ulkopuolinen vain rahattomuuden takia. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten ei ole varaa säästää.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:40"]

Pitää vain hyväksyä se, että jos ei kykene työhön, niin sitten on köyhä. 

Pitäisikö jokaiselle työhön kykenemättömälle taata keskituloisen rahat? Ei oikein onnistu! Vai mitä tämä vinkuminen tarkoittaa.

Mitä oikein haluatte? Jos ei tee töitä, niin Suomen valtio takaa kuitenkin perustoimeentulon. Ei sitten riitä?

[/quote]

Kyllä minä sen ymmärrän. Se ei silti poista sitä tuskaa, että jää ulkopuolelle. Olen tyytyväinen, että on katto pään päällä ja ruokaa pöydässä. Ystäviä voi toki tavata muuallakin kuin juhlissa, mutta harmillistahan se on, että jää ne juhlat sitten väliin. ap

Vierailija
62/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:42"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:30"]

ANteeksi nyt vaan mutta lääkäriin sun pitäis mennä tuon pääkoppasi kanssa oikeasti. Ei ole normaalia ja itsekin sen tiedät mutta mitä teet itsesi hyväksi; ET MITÄÄN, vaan valitat ja muutut marttyyriksi. No ei siinä jos tuollaista elämää haluat elää niin pidä sitten tunkkisi mutta turha se on sääliä kerjätä kun ei edes halua apuakaan ottaa vastaan... :/ Toimit ihan itseäsi vastaan ja marttyrisoit koko tilanteen, mietipä oikeasti hetki!

[/quote]

Tottakai teen jatkuvasti töitä itseni hyväksi. Mutta ei nämä asiat heti muutu. Ja tottakai olen hoidossa. Olen ollut jo 7 vuotta psykiatrisessa hoidossa. Teen altistuksia joka päivä sen verran kun niitä voi itsenäisesti tehdä. Jos oikein altistamaan aletaan kunnolla, niin siihen tarvii sittn ihan psykoterapiaa. Sitä en tällä hetkellä voi saada. Tapaan hoitajaa mielenterveystoimistossa n kerran kuussa. Hän ei pidä siis mitään psykoterapiaa vaan katsoo vaan että olen hengissä ja pärjäilen jotenkuten. Teen joka päivä töitä itseni kanssa enemmän kuin kukaan arvaakaan, mutta koska en saa apua altistukseen tällä hetkellä, olen sen kanssa ns yksin ja teen mitä voin. Jos lopetan kaikki pakko-oireet nyt heti, niin olen vartin päästä siinä tilassa, etten itsekään pysty enää hallitsemaan tilannetta. Rajuja altistuksia ei saa tehdä yksin, koska ahdistuksen määrä voi olla arvaamaton!

[/quote]

Miksi teet aloituksen joistan ristiäisistä? Sinullahan on laaja-alainen mielenterveysongelma, joka rajoittaa elämistäsi aivan toisella tasolla kuin yksiin juhliin pääseminen. 

[/quote]

Totta. Tuo vain korostaa sitä elämän epänormaaliutta, ettei pääse yksiin ristiäisin, tokikaan se ei ole suurin ongelma vaan se sairaus joka aiheuttaa kaiken tämän. Sairaudesta johtuvat hankaaluudet ja rahapula. Itsellä oli vain nyt päällimmäisenä tuo harmitus siitä, että juhliin meno tuntuu mahdottomalta. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä vittuilijoille:
Suomessa kaikki halukkaat eivät saa psykoterapiaa. Psykoterapia on erittäin kallista. Useimmat joutuvat mt-toimistossa käymään sh:n pakeilla.

Vakavasti pakko-oireisen ei onnistu yksin pääsemään irti rituaaleistaan. Olen yrittänyt  ja yritän joka ikinen päivä. Kun tehdään altistuksia, siihen tarvitaan psykoterapeutti, jota näkee lähes joka päivä (hyvin kallista eikä esim kela, kaupunki yms tue jokapäiväistä näkemistä). Huonosta hoidosta johtuen pakko-oireiset joutuvat usein eläkkeelle. Jos kaupunki esim maksaisi altistusterapian, jossa käydään joka päivä kuukauden ajan, moni paranisi. Mutta sellaista ei ole tarjolla.

ap

Vierailija
64/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.net.

Vierailija
65/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:24"]Esim nyt olis vuorossa ystävän lapsen ristiäiset. Minulla ei ole juhlavaatteita, eikä edes siistejä vaatteita joilla voisi juhliin osallistua. Vaatteeni ovat pääsääntöisesti risoja ja reikäisiä. Muutama ehjä vaate löytyy, mutta en ei ole risitäisiin sopivia vaatteita. Uuusia vaatteita ei ole varaa ostaa. Pelottaa että jos joku kuolisi ja pitäisi mennä hautajaisiin, ei nimittäin ole sinnekään vaatteita. Ystävä toki ymmärtää jne, mutta itselle tämä on taas kova pettymys ja muistutus siitä, kuinka olen aina ulkopuolinen vain rahattomuuden takia. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten ei ole varaa säästää.
[/quote]

Jos ystäväsi kerran ymmärtää niin voit hyvon pyytää lainaan häneltä jotain siistiä vaatetta.

Vierailija
66/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:49"]Ei aloittaja edes sinne juhliin halua. Ettekö ymmärrä?

Hakee vain myötätuntoa/sääliä sille, että on kyvytön lähtemään. 
[/quote]

Juurikin näin. Samanlaiset ihmistyypit ovat kirjoittaneet av:lle aiemminkin. Mm. nainen, joka ei päässyt miehen työpaikan pikkujouluihin (jossa ilmainen ruoka ja ilmainen linja-autokyyti), koska ei ollut juhlavaatteita. Ja toinen nainen, joka valitteli yksinäisen isänsä kohtaloa joulun alla. Näille yhteistä on aina se, että palstalla tarjottua apua ei oteta koskaan vastaan vaan vedotaan tekosyihin. :)

Vierailija
67/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sellaiset ymmärrä joilla on rahaa. Työssäkäyvänä pääsin kuitenkin työkavereiden kanssa elokuviin kiitos tykyseteleiden. Syömään en voinut lähteä saati baariin jatkamaan. Kyllä siinä aikuisellakin ihmisellä tulee pala kurkkuun.

Vierailija
68/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mikä sulla on hätänä mutta tän ketjun perusteella tarvitset vain huomiota.. Täöllä on tarjottu vaikka mitä vaatteita ja missä koossa, kassillisia ilmaisia vaatteita. Sanottu ettei sinun tarvitse paljastaa itsestäsi mitään, ystäväsi voisi hakea vaatteet, jos se ei käy, voisit laittaa/ottaa yhteyttä sähköpostilla jonnekin apupuhelimeen/lääkärillesi,terapeutillesi/vapaaehtoisjärjestöihin/sossuun minne vaan ja kysyt jos joku haluaisi sen hakea.
Pärjäile.

Vierailija
69/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:24"]Esim nyt olis vuorossa ystävän lapsen ristiäiset. Minulla ei ole juhlavaatteita, eikä edes siistejä vaatteita joilla voisi juhliin osallistua. Vaatteeni ovat pääsääntöisesti risoja ja reikäisiä. Muutama ehjä vaate löytyy, mutta en ei ole risitäisiin sopivia vaatteita. Uuusia vaatteita ei ole varaa ostaa. Pelottaa että jos joku kuolisi ja pitäisi mennä hautajaisiin, ei nimittäin ole sinnekään vaatteita. Ystävä toki ymmärtää jne, mutta itselle tämä on taas kova pettymys ja muistutus siitä, kuinka olen aina ulkopuolinen vain rahattomuuden takia. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten ei ole varaa säästää. [/quote] Jos ystäväsi kerran ymmärtää niin voit hyvon pyytää lainaan häneltä jotain siistiä vaatetta.

[/quote]

olemme eri kokoa :( ap

Vierailija
70/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:54"]

Ihan sama mikä sulla on hätänä mutta tän ketjun perusteella tarvitset vain huomiota.. Täöllä on tarjottu vaikka mitä vaatteita ja missä koossa, kassillisia ilmaisia vaatteita. Sanottu ettei sinun tarvitse paljastaa itsestäsi mitään, ystäväsi voisi hakea vaatteet, jos se ei käy, voisit laittaa/ottaa yhteyttä sähköpostilla jonnekin apupuhelimeen/lääkärillesi,terapeutillesi/vapaaehtoisjärjestöihin/sossuun minne vaan ja kysyt jos joku haluaisi sen hakea. Pärjäile.

[/quote]

Hohhoho :D Ei lääkärit eikä terapeutit ala hakemaan mitään vaatekasseja. Ja ap:han sanoi, ettei hänellä ole tällä hetkellä terapeuttia.

Vierailija
71/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:49"]

Ei aloittaja edes sinne juhliin halua. Ettekö ymmärrä?

Hakee vain myötätuntoa/sääliä sille, että on kyvytön lähtemään. 

[/quote]

Samaa mietin, uliuli.

Vierailija
72/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun pitikin lukea tätä ketjua.
Ap ei ilmiselvästi tosiaankaan halua apua, vaan sääliä.
Ja niihin juhliin häntä ei kiinnosta pätkän vertaa mennä, joten yrittää täältä kerätä vain ymmärtäväisiä viestejä.
Ihan hyvä, ettet mene pilaamaan ystäväsi juhlia.

Vierailija
73/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voitko vastata mikä on vaate- ja kengänkokosi? Jos ystäväsi ovat eri kokoisia kuin sinä, tässä ketjussa on varmasti muutama samankokoinen kanssasi.

Vierailija
74/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin Ap siirtää sulle tilisiirrolla sen kympin tai pari, jotta pääset sinne juhliin. Ei omakaan rahatilanteeni ole hyvä, mutta kyllä multa jokunen euro liikenisi. :-)

Vierailija
75/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 13:07"]

Minä voisin Ap siirtää sulle tilisiirrolla sen kympin tai pari, jotta pääset sinne juhliin. Ei omakaan rahatilanteeni ole hyvä, mutta kyllä multa jokunen euro liikenisi. :-)

[/quote]

Ajatus on kaunis mutta jos luit ketjua, niin taitaa se syy olla jokin muu kuin raha.

Vierailija
76/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne vaatteethan voi lähettää myös postitse. ei sinun tarvitse ketään vierasta päästää kotiovellesi, jos sitä pelkäät. ja postitusosoitteen (omasi, ystäväsi) voit antaa vasta sähköpostilla, eli ei tarvitse laittaa nettiin näkyville. paketin voit noutaa myös postin pakettipalvelusta. sähköpostiosoitteen voit luoda uuden ihan tätä tarkoitusta varten.

Vierailija
77/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä VIKISET? Olet hyvinvointivaltiossa asuva aikuinen ihminen, sulla on mahdollisuus etsiä uusia työ tai vaikka lukea ittes juristiksi. Tai muuttaa Norjaan.

Vierailija
78/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sukua ammattivalittajalle?

Vierailija
79/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 13:29"]Oletko sukua ammattivalittajalle?
[/quote]
Hei! Ei nyt kaikki voi olla!
T. Vammatti alittaja

Vierailija
80/91 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap katosi valituksineen kuin tärinäkäsi saharaan. oh sori, tärinäkäsi taisi vaikuttaa hevosnaisten palstalla. hänellä oli vähän samanlaisia ongelmia. apu ei kelvannut.

ap ei vastannut miksei voi käyttää anonyymia sähköpostia ja pyytää kaveria kadunkulmaan seisomaan johon mammat jättää pussukat.

ja jos kaveriakaan ei voi vaivata niin voidaan varmaan sopia että viedään nyssäkät vaikka lähikorttelin puiston penkille klo 20 ja voit pusikosta katsoa että kaikki on varmasti poistuneet ja sitten hakea ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän