Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sähkö muka kallista. Saunoin kuukauden aikana 8 kertaa ja sähkölasku oli 27 euroa.

Vierailija
13.12.2023 |

Ennen sähkö lasku oli 24-25 euroa suunnilleen.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muita paljon kuluttavia sähkölaitteita sinulla on käytössä? Millä valmistat ruokasi?

Vierailija
2/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muita paljon kuluttavia sähkölaitteita sinulla on käytössä? Millä valmistat ruokasi?

Pakastin, jääkaappi, telkkari on päällä noin 7 tuntia päivässä, läppäri päällä 15 tuntia päivässä. Pesukone pyörii 3-4 tuntia viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin eletään ihan normaalisti (kerrostalokolmiossa) saunotaankin joka viikko ja sähkönkulutus on kuukaudessa 115 kWh. Ei tule juurikaan laskua vaikka sähkö ajoittain olisi kallista.

Vierailija
4/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kallista, kun kulutus on vuodessa 50 000kWh voi laskea itse, saunmiset ei paljoa heilauttele kulutusta, siinä olet oikeassa.

Vierailija
5/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellista. Mulla tuplasti saunomista ja lasku 30e ja risat. Itse sähkö 12e. 

Mistähän lie tulee laskelmat siitä, miten yksi saunomiskerta maksaa 4,5e. 

Vierailija
6/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakastin, jääkaappi, telkkari on päällä noin 7 tuntia päivässä, läppäri päällä 15 tuntia päivässä. Pesukone pyörii 3-4 tuntia viikossa.

Eli syöt jotain mikroeineksiä? Epäterveellisiä, ja johtaa yleensä ylipainoon. Tuo "telkkari 7h ja läppäri 15h päivässä päällä" kuulostaa myös siltä, että tukee ylipainon ylläpitämistä. Rahanmenossasi tuo sähkölasku on pienin murheesi.

Vierailija
7/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli syöt jotain mikroeineksiä? Epäterveellisiä, ja johtaa yleensä ylipainoon. Tuo "telkkari 7h ja läppäri 15h päivässä päällä" kuulostaa myös siltä, että tukee ylipainon ylläpitämistä. Rahanmenossasi tuo sähkölasku on pienin murheesi.

Minun paino ei ole noussut 12 vuoden aikana. Minä teen ihan oikeaa ruokaa enkä edes omista mikroa.

Vierailija
8/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahden kuukauden sähkölaskut (energia ja siirto) tänä syksynä/talvena olleet noin 45€ eli reilu 20€/kk.

Vierailija
9/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suhteellista. Mulla tuplasti saunomista ja lasku 30e ja risat. Itse sähkö 12e. 

Mistähän lie tulee laskelmat siitä, miten yksi saunomiskerta maksaa 4,5e. 

Jos siihen saunomisen hintaan on laskettu mukaan saunajuomat? :D

Vierailija
10/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kans peloteltiin muuton jälkeen että saunominen maksaa 5 e kerta. :D No ei ihan, sähkölaskut ovat kolmenkympin luokkaa ja saunotaan 2-3 x viikossa.

Vierailija
11/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kans peloteltiin muuton jälkeen että saunominen maksaa 5 e kerta. :D No ei ihan, sähkölaskut ovat kolmenkympin luokkaa ja saunotaan 2-3 x viikossa.

Puillako lämmität saunan ?

Vierailija
12/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sähkökiuas on.

Vierailija
13/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2,5kk laskukertymää tällä hetkellä reilu 71€. Päälle sitten vielä sähkön siirto. Sähköä kuluttaa jääkaappi-pakastin, puhelimen laturit, läppäri, modeemi, kahvinkeitin, valot ja uuni / hella (ruokaa ei tehdä läheskään joka päivä ja silloinkin kun tehdään / lämmitetään, niin halvimpaan aikaan. Pyykit on pesty taloyhtiön koneella. Saunaa ja telkkaria meillä ei ole.  Pörssisähkö. 

Kesällä kolmen kuukauden laskut siirtoineen oli n. 150€ :( Ennen näitä sähköhinnan nousuja meillä oli kiinteähintainen 3kk lasku siirtoineen n. 55-65€.

Vierailija
14/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa että uösähkö on n. 5 kertaa kalliimpaa kuin ennen. 

Siitäkin saamme kiittää vihreitä. Tuulivoima ei ollutkaan ilmaista vaikka vihreät niin luulivat.

Vierailija
15/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä millainen sähkösopimus sinulla on? Taitaa kiinteissäkin ihmisten sopimusten hinnat vaihdella 0,05-0,50 euron välillä, joten kovin on yksilökohtaista saunomisen hinta. Pörssisähkön kohdalla hintahaitari vielä isompi kun liki nollasta mennyt euroon hintahaitari.

Vierailija
16/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sähkökiuas on.

Kyllä sitäkin voi ainakin yrittää lämmittää puilla.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000010051372.html

Vierailija
17/17 |
13.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä millainen sähkösopimus sinulla on? Taitaa kiinteissäkin ihmisten sopimusten hinnat vaihdella 0,05-0,50 euron välillä, joten kovin on yksilökohtaista saunomisen hinta. Pörssisähkön kohdalla hintahaitari vielä isompi kun liki nollasta mennyt euroon hintahaitari.

Totta puhuen en muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan