Ei ole varaa mennä juhliin
Esim nyt olis vuorossa ystävän lapsen ristiäiset. Minulla ei ole juhlavaatteita, eikä edes siistejä vaatteita joilla voisi juhliin osallistua. Vaatteeni ovat pääsääntöisesti risoja ja reikäisiä. Muutama ehjä vaate löytyy, mutta en ei ole risitäisiin sopivia vaatteita. Uuusia vaatteita ei ole varaa ostaa. Pelottaa että jos joku kuolisi ja pitäisi mennä hautajaisiin, ei nimittäin ole sinnekään vaatteita. Ystävä toki ymmärtää jne, mutta itselle tämä on taas kova pettymys ja muistutus siitä, kuinka olen aina ulkopuolinen vain rahattomuuden takia. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten ei ole varaa säästää.
Kommentit (91)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:52"]
Mä (köyhä) kierrän kirppiksillä 2-3 kertaa viikossa, ja näin usein käymällä todella tekee löytöjä, ja on vara jättää ostamatta jopa kohtuullisen hyviä löytöjä. Ostan kirppikseltä vain uudenveroisen näköisiä vaatteita, ja pidän itseni huolitellun näköisenä. Kukaan ei varmasti mut nähdessään ajattelisi, että suurin osa vaatteistani on kirppikseltä.
Jos haluaisin juuri nyt saada halvalla juhlavaatteet, niin lähtisin tänään kiertämään pari kirpparia, ja kunhan vain tutkisin kaikki pöydät huolella, niin aivan varmasti palaisin kotiin halpojen juhlakamppeiden kanssa.
Tekevä saa tulosta!
[/quote]
Tottakai tekevä saa tulosta. Mutta silloin kuin ei ole enää kykyä tehdä, ei sitä tulostakaan saa. ap
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:54"]
Henkkamaukalta saa vitosella uusiakin vaatteita. Itse ostin kesän lopulla kaksi työhön sopivaa siistiä paitaa kympillä. Voisin ne ihan mainiosti laittaa vaikka johonkin juhlaankin päälle. Halpa-Hallista ostin kahdet suorat housut kympin kappale, beiget ja mustat, sopivat myös juhliin.
Vaatteista on turha tehdä syypäätä siihen, ettei halua lähteä juhliin.
[/quote]
Minulla ei ole 10 euroa ylimääräistä. ap
No hetkinen. Tässä esimerkki:
Housut 7€: http://m.hm.com/fi/product/84868?article=84868-B
Pusero 5€: http://m.hm.com/fi/product/60973?article=60973-B
Korkokengät 20€: http://m.hm.com/fi/product/32185?article=32185-A
Hautajaisia varten löytyy musta jakku 15 eurolla. Ei ehkä tyylikkäin mahdollinen kokonaisuus, mutta noissa vaatteissa voi kyllä mennä niin ristiäisiin kuin hautajaisiinkin. Ja joo, köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, mutta jos käytät noita vaatteita vain juhlissa, niin ne samat voi laittaa kyllä monta kertaa. Koruilla ja laukulla voi muuttaa ilmettä hyvin.
Tuolta saat myös ihan tavallisia t-paitoja kolmella eurolla. Ei tarvitse kulkea reikäisissä vaatteissa. Ja mä en halua kuulla, että Suomessa jollakin ei ole varaa ostaa yhtä viiden euron puseroa kuukaudessa. Vastaisuuden varalle ostat vaikka yhden osan juhlavaatteisiin kuussa ja parin kuukauden jälkeen sulla on kokonaisuus valmis. Ehkä näihin juhliin ei suta, mutta tulevaisuudessa sitten.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:55"]
Jos kerran ystäväsi olisi valmis tulemaan juhliin kanssasi niin miksei sitten sinne kirpparille? Tai menemään jopa sinun puolestasi sinne? Jos ei rahaa ole niin eiköhän joltain ystävältä löydy kymppi lainaan että kirpparilta saisit ostettua siistit vaatteet... Kuulostaa taas aikalailla tekosyiden keksimiseltä.
[/quote]
Lainaa en ota enää, sitä on jo valmiiksi niin paljon. Ei ystävä kerkeä mun puolesta kirppaireita kauhomaan. ap
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:56"]
Mä (köyhä) kierrän kirppiksillä 2-3 kertaa viikossa, ja näin usein käymällä todella tekee löytöjä, ja on vara jättää ostamatta jopa kohtuullisen hyviä löytöjä. Ostan kirppikseltä vain uudenveroisen näköisiä vaatteita, ja pidän itseni huolitellun näköisenä. Kukaan ei varmasti mut nähdessään ajattelisi, että suurin osa vaatteistani on kirppikseltä.
Jos haluaisin juuri nyt saada halvalla juhlavaatteet, niin lähtisin tänään kiertämään pari kirpparia, ja kunhan vain tutkisin kaikki pöydät huolella, niin aivan varmasti palaisin kotiin halpojen juhlakamppeiden kanssa.
Tekevä saa tulosta!
[/quote]
Tottakai tekevä saa tulosta. Mutta silloin kuin ei ole enää kykyä tehdä, ei sitä tulostakaan saa. ap
[/quote]Älä ap hyvä nyt heittäydy pessimistiksi. Kai sulta nyt kirppiksellä käynti onnistuisi. Muuta asennettasi vaikka vain yhtä kertaa varten. Eli tee päätös, että nyt hommaat itsellesi ne vaatteet, oli mikä oli.
Se on niin helppo työssäkäyvien arvostella meitä, joilla on työkyky mennyt ja jotka elämme köyhyydessä. Ei ole mahdollisuutta käydä kirppiksillä kuten työttömillä eikä ole rahaa ostaa netistä. Ikäväähän se on. ap
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:24"]Esim nyt olis vuorossa ystävän lapsen ristiäiset. Minulla ei ole juhlavaatteita, eikä edes siistejä vaatteita joilla voisi juhliin osallistua. Vaatteeni ovat pääsääntöisesti risoja ja reikäisiä. Muutama ehjä vaate löytyy, mutta en ei ole risitäisiin sopivia vaatteita. Uuusia vaatteita ei ole varaa ostaa. Pelottaa että jos joku kuolisi ja pitäisi mennä hautajaisiin, ei nimittäin ole sinnekään vaatteita. Ystävä toki ymmärtää jne, mutta itselle tämä on taas kova pettymys ja muistutus siitä, kuinka olen aina ulkopuolinen vain rahattomuuden takia. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä, joten ei ole varaa säästää.
[/quote]
Niin ja ne jotka tekee töitä haluaa valittaa
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:59"]
Tekevä saa tulosta!
[/quote]
[/quote]Älä ap hyvä nyt heittäydy pessimistiksi. Kai sulta nyt kirppiksellä käynti onnistuisi. Muuta asennettasi vaikka vain yhtä kertaa varten. Eli tee päätös, että nyt hommaat itsellesi ne vaatteet, oli mikä oli.
[/quote]
Ei onnistu!! Mulla kestää jo pelkkäö lähteminen kotoa sen 2-3 tuntia, joudun palaaman takaisin muutaman kerran ja sitten kirppiksellä en pysty olemaan yksin. Saatan saada ahdistuskohtauksen. ap
Tää on tää vaikeesti pakko-oireinen joka ei tee mitään altistaakseen itseään ym. vaan vinkuu ja valittaa kun ei mitään voi ja kukaan ei ymmärrä jaja...
Ei kai tällainen voi mitään käytettyä renttua päällensä pukea, siinähän on PASILLEJA
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:55"]
Jos kerran ystäväsi olisi valmis tulemaan juhliin kanssasi niin miksei sitten sinne kirpparille? Tai menemään jopa sinun puolestasi sinne? Jos ei rahaa ole niin eiköhän joltain ystävältä löydy kymppi lainaan että kirpparilta saisit ostettua siistit vaatteet... Kuulostaa taas aikalailla tekosyiden keksimiseltä.
[/quote]
Lainaa en ota enää, sitä on jo valmiiksi niin paljon. Ei ystävä kerkeä mun puolesta kirppaireita kauhomaan. ap
[/quote]
Lainaa vaatteet, kirppis, jne. Jos tahtoo, keksii konstit
Eli oikeasti kyse ei ole vaatteista. Kyse on siitä, että et halua mennä. Miten pääset kulkemaan terapiaan?
Hei ap, olen vastaaja nro 5 joka kysyi minkä kokoinen olet ja missä päin asut. Minun viestiini et vastannut sanallakaan. Täällä olisi juhlavaatteita ilmaiseksi monessa eri koossa normaapainon ja kaksosraskauden välillä. Mutta sinulle näyttää olevan juhliin pääsemisen sijasta olevan tärkeämpää vakuutella että ei kyllä mitenkään onnistu.
author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:00"]Se on niin helppo työssäkäyvien arvostella meitä, joilla on työkyky mennyt ja jotka elämme köyhyydessä. Ei ole mahdollisuutta käydä kirppiksillä kuten työttömillä eikä ole rahaa ostaa netistä. Ikäväähän se on. ap
[/quote]
Ei helvetti. Mitäs jos ensin yrittäisit mennä vaikka johonkin hoitoon? Jos saisit lääkityksen kohdilleen, voisit ehkä joskus pystyä käymään vaikka ruokakaupassa yksin. Miten sä pystyt sinne juhliin menemään, jos jo kaupassa tai kirpparilla käynti on täysin ylivoimaista?
Tuli mieleen ne köyhän pikkujoulut. Se vasta ketju oli:) Mutta joo, turha tyrkyttää apua avuttomalle. Mukava huomata, että täältä tosiaan sais apua jos sitä tarvis. Kiitos mammat.
36, mulle tuli täsmälleen sama mieleen! :-D
Olipas kummallinen ketju. En tiedä oliko tarkoitus oikeasti mennä juhliin vai vain valittaa. Kiva nähdä kuitenkin että vaatteet olisivat tarvittaessa järjestyneet täältä palstalta.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:01"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:59"]
Tekevä saa tulosta!
[/quote]
[/quote]
Ei onnistu!! Mulla kestää jo pelkkäö lähteminen kotoa sen 2-3 tuntia, joudun palaaman takaisin muutaman kerran ja sitten kirppiksellä en pysty olemaan yksin. Saatan saada ahdistuskohtauksen. ap
[/quote]
Turhaan siis huolehdit juhlavaatteiden hankinnasta, ethän sinä pystyisi edes sinne juhliin menemään.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:02"]
Tää on tää vaikeesti pakko-oireinen joka ei tee mitään altistaakseen itseään ym. vaan vinkuu ja valittaa kun ei mitään voi ja kukaan ei ymmärrä jaja...
Ei kai tällainen voi mitään käytettyä renttua päällensä pukea, siinähän on PASILLEJA
[/quote]
En pelkää bakteeraja. Altistan toki itseäni niin paljon kuin itse voin. Minulla on sen verran laaja tuo sairaus, että itse altistamalla ei pääse kovin pitkälle. Altistuksessa olisi tärkeää tehdä altistus esim psykoterapeutin kanssa, jos aikoo rajuja altistuksia tehdä. Mutta en siis pelkää bakteereja. Pelkään punaisia ja valkosia tahroja. ap
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 12:02"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:58"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 11:55"] Jos kerran ystäväsi olisi valmis tulemaan juhliin kanssasi niin miksei sitten sinne kirpparille? Tai menemään jopa sinun puolestasi sinne? Jos ei rahaa ole niin eiköhän joltain ystävältä löydy kymppi lainaan että kirpparilta saisit ostettua siistit vaatteet... Kuulostaa taas aikalailla tekosyiden keksimiseltä. [/quote]
Lainaa en ota enää, sitä on jo valmiiksi niin paljon. Ei ystävä kerkeä mun puolesta kirppaireita kauhomaan. ap [/quote] Lainaa vaatteet, kirppis, jne. Jos tahtoo, keksii konstit
[/quote]
Keltä voisin lainata? Olen eri kokoa kuin ystäväni. ap
Jos kerran ystäväsi olisi valmis tulemaan juhliin kanssasi niin miksei sitten sinne kirpparille? Tai menemään jopa sinun puolestasi sinne? Jos ei rahaa ole niin eiköhän joltain ystävältä löydy kymppi lainaan että kirpparilta saisit ostettua siistit vaatteet...
Kuulostaa taas aikalailla tekosyiden keksimiseltä.