Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä joka pitää mykkäkoulua kertomatta syytä?

Vierailija
27.03.2022 |

Antaa ymmärtää, että häntä on loukattu, vaikka asia olisi oikeasti toisinpäin.

Kommentit (503)

Vierailija
441/503 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hik.

Vierailija
442/503 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin joskus olen pitänyt mykkäkoulua olematta narsisti.

Niin kukapa narsisti myöntäisi olevansa narsisti. Luonnevikainen voi olla myös muulla tapaa.

Sanoisin että myös sellainen ihminen kenellä ei ole kommunikointitaitoja. Ei mahdollisesti edes alkeellisia.

Mummoni oli kuulemma sellainen. En itse kokenut sitä, mutta kuulin vanhemmiltani, että saattoi pitää päivien mykkäkoulua ollessaan loukkaantunut tai vihainen. Minusta hän oli suunnilleen maailman ihanin, kun olin pikkulapsi, koska oli niin kiltti. Mutta hän olikin luonnevikainen narsisti?

En jaksa uskoa nykyisiin narsismidiagnooseihin. Meissä kaikissa on vikamme eikä kukaan osaa aina käyttäytyä "oikein".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/503 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisuus voi johtua eri syistä. Introvertit, masentuneet, uupuneet tarvitsevat joskus aikaa omien tunteidensa käsittelyyn ennen kuin niistä voivat puhua tai kohdata muita ihmisiä.

Mutta on sitten tosiaan niitä, jotka käyttävät mökötystä vallan välineenä. Yksi varma vastaus, josta tietää, että on kyse tästä: Kun yrittää kysyä toiselta, mikä on vialla, tämä vastaa jotain tyyliin: "Kyllä sä tiedät" tai "kysy vaan hiljaa itseltäsi". Olen kuullut näitä molempia ja se on tosi vittumainen tapa käyttää valtaa. Pannaan se toinen etsimään syitä itsestään ja erittelemään kaikkea, mitä on ehkä tehnyt tai sanonut tai jättänyt tekemättä tai sanomatta. Se on henkistä väkivaltaa. 

Kun jouduin yhden tällaisen kanssa pärjäämään, päätin etten lähde kyselemään enkä arvailemaan enkä pyytelemään anteeksi asioita, joita arvailin. Olin jo nähnyt, ettei se toimi. Minä vain jatkoin olemista niin kuin e

Kuulaotaapa tutulta. Hohhoijaa. En kyllä jaksa olla tän kaveri enää. 🤦🏻😂 En mä kyllä loppujen lopuksi kauheasti menetä. En halua alistua henkiseen väkivaltaan. Ja tämä naispuolinen kaveri osaa sen. Jotain täytyy yrittää hallita eli kontrolloida muita, kun oma elämä kusee.

Ei vastaa mitään mihinkään. 

Vierailija
444/503 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mykkäkoulun syynä on melkein aina se, että joku ihminen levittelee muista ihmisistä itse keksimiään "tietoja". Eihän sellainen kanssa voi keskustella, kun se heti vääntää asian ihan toiseksi ja levittelee sitä muille.

Tämä.

Mykkäkoulun pitäjää taitaa omassa tapauksessani nolottaa, kun on tehnyt virheitä ja juorunnut. 🤔

Vierailija
445/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei muorin kultapoika saanut tassua alkoi mykkyys.

Vierailija
446/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en osaa pitää mykkäkoulua mutta ex mies oli siinä taitava. ?????? en ymmärtänyt

Vierailija
447/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei muorin kultapoika saanut tassua alkoi mykkyys.

ei ole siitä kiinni

Vierailija
448/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii tilaa käsitellä omia ajatuksiaan.

Vierailija
449/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli tällainen. Kuukaudenkin piti mykkäkoulua. Aluksi kyselin syitä ja jopa lepyttelin, mutta kun vaikeni silti ainakin viikoiksi kertomatta milloinkaan syytä, niin voin vain tosi huonosti ja nukuin toisessa huoneessa mykkäilyn ajan, sillä painostavassa, mielenosoituksellisessa hiljaisuudessa ei uni tullut mulle.

Sit vaan simsalabim loppui mykkäkoulu kuin sitä ei ois ollutkaan ilman mitään selityksiä. Ei kyllä tuntunut miltään introvertin " tarvitsen omaa aikaa", kun mihinkään tervehdykseenkään tai perhe-elämän rutiineihin ei voinut mykkäillessä osallistua. Vapaa-ajalla tuijotti tvtä puhumatta. 

Vierailija
450/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä menee raja narsismin mykkäkoulun ja naisen luontaiseen kommunikaatioon kuuluvan mykkäkoulun välillä? Naisen luontainen mykkäkoulu pitäisi käsitellä välinpitämättömästi ja antaa validointia vasta naisen kommunikoidessa normaalisti.

Vierailija
451/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti piti usein mykkäkoulua, tarkemmin ajatellen se oli hänen pysyä olotila. Se on vakava häiriötila missä tahansa suhteessa eikä riitä että sitä vain paheksutaan. Se pitää avata tai ainkin ottaa vakavasti, luulette että se on pelkkää lapsellisten leikkiä. 

Olen myös muuttanut paikkakunnalle jossa uusin asukkaisiin on tapana suhtautua mököttämällä, ei mitään ylimääräistä kommunikointia koskaan, he vihaavat muukalaisia. Mökötys on monilla elämäntapa.

Vierailija
452/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus nuorempana pitänyt mykkäkoulua poikaystävän typerän kommentin takia. Esim olin ilmoittanut,etten tule suoraan koulusta hänen luo, koska mulla on kampaaja. Sitten kun menin uudessa permanentissani, poikkis suuttui, missä olet luuhannut 2 tuntia! Ei muistanut kampaamoköyntiäni, eikä NÄHNYT uutta permanenttiani!! Mielestäni oli ihan aihetta loukkaantua ja hänen oma vika, ettei mikään kello kilise

Vierailija
453/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti piti usein mykkäkoulua, tarkemmin ajatellen se oli hänen pysyä olotila. Se on vakava häiriötila missä tahansa suhteessa eikä riitä että sitä vain paheksutaan. Se pitää avata tai ainkin ottaa vakavasti, luulette että se on pelkkää lapsellisten leikkiä. 

Olen myös muuttanut paikkakunnalle jossa uusin asukkaisiin on tapana suhtautua mököttämällä, ei mitään ylimääräistä kommunikointia koskaan, he vihaavat muukalaisia. Mökötys on monilla elämäntapa.

Ymmärrän todellakin. Ex piti mykkäkoulua, mutta nyt olen tutustunut erilaisiin parisuhde/deittailujuttuihin ja sieltä nousee naisten luonnollinen tapa kommunikoida, mistä >80% on muuta kuin puhetta. Ja yksi tapa on puhumattomuus esimerkiksi paskatestinä. Siksi haluaisin tietää missä menee sairauden ja naisten luonnollisen puhumattomuuden raja...

Vierailija
454/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus nuorempana pitänyt mykkäkoulua poikaystävän typerän kommentin takia. Esim olin ilmoittanut,etten tule suoraan koulusta hänen luo, koska mulla on kampaaja. Sitten kun menin uudessa permanentissani, poikkis suuttui, missä olet luuhannut 2 tuntia! Ei muistanut kampaamoköyntiäni, eikä NÄHNYT uutta permanenttiani!! Mielestäni oli ihan aihetta loukkaantua ja hänen oma vika, ettei mikään kello kilise

Tämä varmasti naisten luonnollista mykkäkoulua, joka pitää ohittaa välinpitämättömyydellä. Ts, lähteä kavereiden kanssa lätkämatsiin tms.

Vierailija
455/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en yhtään ymmärrä tuota ajatusta, että pidetään muka mykkäkoulua, vaikka tarkoitus on katkaista välit kokonaan.

Siis just nää, että anoppi tahallaan tartuttaa oksennustaudin tai että joku ystävä "menee liian pitkälle, eikä tajua sitä, vaikka sanotaan, koska on niin itsekeskeinen".

Juuri noissa tilanteissa kokisin omaksi tarpeekseni sanoittaa selkein sanoin, miksi yhteydenpito katkeaa juuri tällä hetkellä ja tekisin sen todellakin niin selkokielisesti, että väärinymmärtämisen mahdollisuuttakaan ei jäisi.

Siis anopin soittoon en vastaisi, vaan laittaisin viestin, että hei, en halua olla enää olla kanssasi tekemisissä, koska vuosikausien ilkeilyjen jälkeen tahallasi tartuttamasi tauti, joka esti minulta tärkeän tapaamisen, oli viimeinen pisara. Sen jälkeen estot. Ystävälle sama, mitä olisikaan sitten liian pitkälle mennen tehnyt.

Ihmettelen siis näitä jotka mykkäkouluilee, miten te siis ajattelette, että tilanne etenee? Siellä toisessa päässä tulee valaistus ja käsitys ja teille vuolaat anteeksipyynnöt ja kukkakimput ja ikuisesti muuttunut ihminen?

Vierailija
456/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mykkäkoulua, kun puhutaan, paljonkin. Mutta vain asia-asioista, kuten säästä, politiikasta, arjen tapahtumista, hauskojakin juttuja vaihdetaan.

Vaikeista tunnepulmista ja parisuhdeongelmista vaietaan, koska jos avaa suunsa näistä, alkaakin se todellinen mykkis, eikä enää puhuta edes säästä.

Vierailija
457/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oli tuollainen. Isäni aina laski kuinka kauan mykkäkoulu oli kestänyt ja pisin aika oli muistaakseni kahdeksan kuukautta. Yleensä ei tiedetty mikä oli syy ja myöhemmin, isäni kuoltua sydänongelmiin jotka alkoivat kesken yhden mykkäkoulun, äitini väitti olleensa aina mustasukkainen, yleensä kuvitelluista syistä tai jos isäni oli katsonut ikkunasta kadulla kävellyttä huomiota herättävää naista.

Allekirjoitan narsismin. Mutta sitä on monen tyyppistä ja naisilla se on manipuloimista mitä tahansa keinoa käyttäen. Nainen voi esittää avutonta ja epävarmaa samaan aikaan kun manipuloi. Itsekeskeisyys on selvin merkki narsismista. 

En tiedä onko se yhteensattuma mutta myös pitkäaikaisin ns. ystäväni oli narsisti. Hän oli jopa saanut persoonallisuushäiriödiagnoosin jo nuorena. Olen sentään päässyt hänestä lopulta eroon. 

Vierailija
458/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma äitini oli tuollainen. Isäni aina laski kuinka kauan mykkäkoulu oli kestänyt ja pisin aika oli muistaakseni kahdeksan kuukautta. Yleensä ei tiedetty mikä oli syy ja myöhemmin, isäni kuoltua sydänongelmiin jotka alkoivat kesken yhden mykkäkoulun, äitini väitti olleensa aina mustasukkainen, yleensä kuvitelluista syistä tai jos isäni oli katsonut ikkunasta kadulla kävellyttä huomiota herättävää naista.

Allekirjoitan narsismin. Mutta sitä on monen tyyppistä ja naisilla se on manipuloimista mitä tahansa keinoa käyttäen. Nainen voi esittää avutonta ja epävarmaa samaan aikaan kun manipuloi. Itsekeskeisyys on selvin merkki narsismista. 

En tiedä onko se yhteensattuma mutta myös pitkäaikaisin ns. ystäväni oli narsisti. Hän oli jopa saanut persoonallisuushäiriödiagnoosin jo nuorena. Olen sentään päässyt hänestä lopulta eroon. 

Exän kohdalla pisin oli 10 kuukautta. Olin muuten vähän rikki! :D

Vierailija
459/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä mykkäkoulua, se on manipulatiivista. Olen kyllä "grey-rockannut" ihmisiä elämästäni eli en ole enää missään tekemisissä. Kyse on pitkistä ihmissuhteista, jossa mulle on valehdeltu, puukotettu selkään, v*ttuiltu jatkuvasti, kohdeltu huonosti. Kun sietokykyni on ylitetty, ei mitään ole enää jäljellä ja ko ihminen lakkaa olemasta mulle. Kerron tämän siksi, että joku voi luulla tällaista mykkäkouluksi. Kyse ei ole " koulusta" koska mitään opittavaa tai muutostoivetta ei enää mun puolelta ole. Mikään teko tai sana ei voi enää korjata suhdetta.

Vierailija
460/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole kyse tästä!! Kyse on keskenkasvuinen ihmisen tyhjästä mielenpahoittamisesta, ja ne syyt on todella pikkumaisia, kuten että olet sanonut jotain väärällä äänensävyllä, et pyytänyt juuri häntä syömään (vaan sanoit yleisesti, että ruoka on valmis, tulkaa syömään) ja olet jotenkin vaivautuneesti liikahtanut kun hän halasi sinua. 

Tällaisista seuraa parinkin viikon mykkäkoulu, koska HÄNTÄ on kohdeltu väärin. Kaikki syy on sinun. 

Jos törmäät mykkäkoululaiseen, juokse. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän