Mitä mieltä ihmisestä joka pitää mykkäkoulua kertomatta syytä?
Antaa ymmärtää, että häntä on loukattu, vaikka asia olisi oikeasti toisinpäin.
Kommentit (503)
Vierailija kirjoitti:
Voipi olla, ettei saa ajatuksiaan läpi. Tulee teilatuksi heti alkuun. Helpompi hiukan hengähtää, ottaa tuumaustauko. Jos tämä toinen osapuoli on sanoissaan hyökkäävä ja kaiken tietävä. Eihän sellaista menoa jaksa taukoja pidettävä.
Jos käyttää tuumaustaukoa, siitä pitää ilmoittaa kun sen ottaa käyttöön. Ja asia pitää käsitellä tauon jälkeen. Muuten se on vaan mykkäkoulua.
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulun pitäminen tuo itselleni hyvänolon tunteen, siksi käyttäydyn niin. Tuntuu päihdyttyvältä.
Entäs kun kaverisi tilaa ambulanssin, koska olet menettänyt puhekykysi ilmeisen halvauksen johdosta?
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulun pitäminen tuo itselleni hyvänolon tunteen, siksi käyttäydyn niin. Tuntuu päihdyttyvältä.
Eli nautit vallankäytöstä.
Mä olen ollut parisuhteissani mököttäjä, mutta se on ollut turhautumisen ja loukkaantumisen osoitus. Jos toiselle osapuolelle on useasti kerrottu, mikä loukkaa tai aiheuttaa suuttumusta tai pahaa mieltä, eikä hän sitä OPI KOSKAAN muistamaan tai huomiomaan, vaan jatkaa yhä haitallista toimintaa, silloin aloin mököttää. On aivan turhaa pään hakkaamista seinään toistaa samoja asioita kymmeniä kertoja, kun toinen ei kerta kaikkiaan tajua tai ei halua tajuta.
Mitäpä muutakaan siinä tilanteessa voisi tehdä. Olen myös ensin sen nätisti sanomisen/ pyytämisen jälkeen alkanut nalkuttaa asiasta, sitten jo itkenyt ja raivonnut , sekä viimein, mykkäkoulun jälkeen, esittänyt ukaasin. Mutta ei, sekään ei ole tepsinyt. Niinpä onkin toiselle osapuolelle tullut suurena, suurena yllätyksenä, kun olen pistänyt suhteen halki, poikki ja pinoon. Eli olen myös jättäjä. Mutta narsistia minusta ei saa tekemälläkään. Koen itse, että minulla on ollut ansiotonta epäonnea kumppaneiksi valikoituneiden suhteen. Ei ole rohkaisevaa, kannattelevaa tai arvostavaa löytynyt, puhumattakaan rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olen mykkäkoululainen tällä hetkellä anoppia kohtaan. Mulla oli tärkeä työhaastattelu ja anoppi poikkesi pari päivää ennen sitä kahville. Halattiinkin oikein ja oltiin lähekkäin. Ihmettelin vähän, mistä nyt tuulee, sillä yleensä on minulle ilkeä. Lähtiessään sanoi käyvänsä vielä apteekin kautta kun edellinen yö ja vielä aamupäivä meni oksennellessa. Lapsenlapset olivat olleet hoidossa ja anoppi ja appi saaneet heiltä rajun oksennustaudin. Anoppi ajatteli, ettei se nyt enää tartu, kun 5 h viimeisestä oksennuksesta ja enää vain ripulia.
Arvatkaa pääsinkö sinne haastatteluun? En, oksensin ja ripuloin neljä päivää asuen vessassa, en ole koskaan ollut niin huonossa kunnossa. Ripuli jatkui vielä viikon. Haastattelu oli tehtävä muutaman päivän sisällä, minusta ei ollut siihen osallistumaan edes etänä.
Olen niin vihainen, etten voi tavata enkä puhua anopil
Kyl se noita teki tahallaan. Varmasti tietää
Vierailija kirjoitti:
No eihän siinä mykkäkoulussa ole mitään järkeä jos kertoo syyn..?! Sittenhän siinä samantien voisi käsitellä asian.
Noh, nyt jo edesmennyt äitini harrasti mykkäkouluja, joiden syyn kertoi, eli kerrankin sanoi, että "En puhu siulle mitään ennenkuin tulet järkiisi." (kyse oli siitä että ilmoitin 20 v ikäisenä, jo omillani asuvana, että lähden yksin viikon matkalle ulkomaille)
Mykkäkoululainen voi olla ihminen, joka ei vaan osaa tai uskalla ottaa loukkaavia asioita puheeksi. Tai tuntee olonsa niin loukatuksi, että ei (hetkeen ainakaan) pysty puhumaan. Itse en ennen uskaltanut sanoa mitään jos joku loukkasi, välttelin kaikkia konflikteja, jos joku loukkasi niin yritin olla kuin en olisi huomannutkaan, en kyllä mököttänyt.
Ja voi äidin touhuista päätellä, ettei kotoa ihan tervettä mallia tullut. Negatiivisia tunteita ei oikein olisi saanut olla ja eri mieltä oleminen oli verinen loukkaus...
parempi kun joku pitää mykkäkoulua kuin tyyppi joka rääkyy joka suuntaan.
Jos toi häiritsee sua niin olet narsisti
Jätä kafkaileva mykkäkoulun pitäjä välittömästi. Ei se siitä parane.
Mykkäkoulun syynä on melkein aina se, että joku ihminen levittelee muista ihmisistä itse keksimiään "tietoja". Eihän sellainen kanssa voi keskustella, kun se heti vääntää asian ihan toiseksi ja levittelee sitä muille.
Jos ei ole mitään sanottavaa ja ei viitsi pihua jotain diipadaapaa.
Ei ole täysjärkinen
Jätä koko tyyppi jonnekin kaatopaikalle
Olen itse suuttuessani erittäinkin suorasanainen, sanon mitä ajattelen ja tilanteesta riippuen saattaa hetken kuluttua kaduttaakin.
Vastaavasti turhaudun äkkiä isosti, jos toinen on selvästi suutuksissa, mutta ei puhu eikä putkahda, eikä suostu kertomaan mikä vaivaa. Pitkittyessään tuollainen tilanne saa minut sekä epätoivon, että raivon partaalle..
Ongelmat selviävät puhumalla, eivät vaikemalla..
Tosi syvälle asti on joku loukannut se jää traumaksi jonkun paha teko paha puhu ilkeys loukkaus petos huijaus varastaminen väkivalta.Olet siis tehnyt jonkun pahuuden mikä jää sulle synniksi mene sielunhoitoon tai tunnusta pahuutesi.Pyydä anteeksi mieti miten voit hyvittää. Korjata.
Se tarkoittaa että kohta hän lähtee.
Tuossa vaiheessa jo kaikki on pielessä, selittäminen on turhaa. Taakse poistumista aivan oikein harkitaan. Mene itseesi narsismeinisi.
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulun syynä on melkein aina se, että joku ihminen levittelee muista ihmisistä itse keksimiään "tietoja". Eihän sellainen kanssa voi keskustella, kun se heti vääntää asian ihan toiseksi ja levittelee sitä muille.
Tämä.
Jos jatkuu päiväkaupalla, niin pakkaa matkalaukku ja vie ovelle. Kävele mykkiksen eteen ja kännä selkäsi. Nosta toista jalkaasi ja pierase samalla naamaan päin samalla kun hietät kotiavaimen lattialle ja häivyt sitten ovesta laukun kanssa.