Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä joka pitää mykkäkoulua kertomatta syytä?

Vierailija
27.03.2022 |

Antaa ymmärtää, että häntä on loukattu, vaikka asia olisi oikeasti toisinpäin.

Kommentit (503)

Vierailija
481/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mykkäkoulua edeltää sopimaton riita, niin joo, ihan ymmärrettävää. Mutta jos riita sovitaan ja annetaan ymmärtää kaiken olevan ok ja silti pitää mököttää niin en ymmärrä.

Exän kanssa piti leikkiä tuollaista arvaa mistä tänään mökötän-leikkiä. Mykkäkoulu saattoi alkaa mistä tahansa milloin tahansa. Syinä oli aina joku jo sovittu erimielisyys kuukausien tai jopa vuosien takaa joita hän oli jälkeenpäin pohtinut ja kokenut tulleensa niissä väärinymmärretyksi. Nämä pohdinnat olisi minun pitänyt sitten osata lukea hänen päästään ja ymmärtää pyytää anteeksi.

En tiedä, kai jotkut vain odottavat muiden osaavan lukea heidän ajatuksiaan ja tulevan sitä kautta ymmärretyiksi. 

Vierailija
482/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla ei ole mitään luonnollista mykkäkoulua, vaan se on -sukupuolesta riippumatta- ihmisen luonnevika. Kuten tuo permanenttiämmä tuossa kertoi. Ihan hirveää käytöstä, en naisena ymmärrä, miksi loukkaantuu saati vielä kostaa noin. 

En ikinä hyväksyisi että minua kohdellaan noin, kuten hän kohteli miestään. 

Olet väärässä. Nainen testaa sillä tunnereaktiota, jota ei pidä antaa. Pitää näyttää, että on sen yläpuolella.

Sama juttu naisen kehittäessä riidan jostain pikkuasiasta, btw. Naiselle puhutaan vasta kommunikoinnin ollessa sivistynyttä. Sitä ennen pelkkää välinpitämättömyyttä.

Henkilö joka ei ole valmis omasta poterostaan siirtymään milliäkään vastaan ja ajattelee että välinpitämättömyys on oikeutettua parisuhteessa ei todellakaan kannata parisuhteeseen ryhtyä kuin korkeintaan oman kätensä kanssa. Et anna naiselle muuta kuin välinpitämättömyyttä ja kun nainen ei tule kohdatuksi, kuittaat sen pikkuasiasta suuttumiseksi, ja annat lisää välinpitämättömyyttä. Turha sinun on puhua sivistyneestä kommunikoinnista kun et osaa edes kommunkoinnin alkeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosin jokin pieni naisellinen ääni päässäni epäilee, että sinulla ei ole ollut suhdetta - ja näin ollen mahdollisuutta tunnistaa heidän tunteiluaan ja pelailuaan - kaikkien naisten kanssa.

Naisen vaistosi ei tällä kertaa osunut oikeaan.

Ihan totta?? Sinulla on siis ollut suhde myös minun kanssani, vaikka minulla ei ole siitä mitään tietoa?? Mutta jos nyt lasketaan minut pois, niin muutoin olet siis ollut suhteessa ja päässyt näin todentamaan, että KAIKKI naiset tunteilee ja pelaa, kaikkien muiden naisten paitsi minun kanssani?

Ohhoh. Kyllä vauva sentään yllättää.

Vierailija
484/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö joka ei ole valmis omasta poterostaan siirtymään milliäkään vastaan ja ajattelee että välinpitämättömyys on oikeutettua parisuhteessa ei todellakaan kannata parisuhteeseen ryhtyä kuin korkeintaan oman kätensä kanssa. Et anna naiselle muuta kuin välinpitämättömyyttä ja kun nainen ei tule kohdatuksi, kuittaat sen pikkuasiasta suuttumiseksi, ja annat lisää välinpitämättömyyttä. Turha sinun on puhua sivistyneestä kommunikoinnista kun et osaa edes kommunkoinnin alkeita.

Joo. Mulla on ollut tälläinen ex-mies. Emme vielä asuneet yhdessä, vaan hän tuli kämpilleni ja sanoin, että on vähän kurja olo, kun lapsuuden perheen kissa (siis minun kissa, joka jäi "kotiin" asumaan) on kuollut. Hän halusi piristää ja sanoi, että lähdetään ulos. Mentiin, mutta kun en ollutkaan riehakas ja innostunut, vaan hiljaisempi, hän väitti minun mököttävän ja sanoi, että ei jaksa tuollaista turhaa mököttämistä.

Sama juttu jokaisen vähänkään negatiivisemman tunteen kanssa, pelkkä väsymys sai hänet huomauttelemaan, että haastan riitaa turhasta, kun sanon, että menen nukkumaan. Ei siitä mitään tullut, kun hän tulkitsi jokaisen mielialan päin persettä.

Vierailija
485/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaa aina huvittaa nämä ihmiset, jotka kertovat, miten kaikki naiset/miehet tekee noin, koska kaikissa minun parisuhteissa on käynyt noin.

Yhtään tajuamatta, että ainut asia, joka noita miehiä/naisia yhdistää, on he itse. 

Vierailija
486/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa aina huvittaa nämä ihmiset, jotka kertovat, miten kaikki naiset/miehet tekee noin, koska kaikissa minun parisuhteissa on käynyt noin.

Yhtään tajuamatta, että ainut asia, joka noita miehiä/naisia yhdistää, on he itse. 

Näistä keskusteluista tulisi ihan mahdottomia, jos aina pitäisi kirjoittaa "suuri osa naisista sitä ja osa naisista tätä". Tää on anonyymipalsta ja on paljon nopeampi yleistää "naiset" ihan jo siitä syystä, että täältä katoaa ketjuja näennäisen mielivaltaisesti.

Vierailija
487/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naiset voisivatkin kommunikoida verbaalisesti ja loogisesti, asiat olisivat paljon helpompia. Tämä on sitä naisten peräänkuuluttamaa tunneälyä.

Mitä enemmän tiedän siitä miten naiset kommunikoi, sitä vähemmän ihmettelen miksi naiset tykkäävät pahoista pojista ja suoranaisista psykopaateista.

Vierailija
488/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset voisivatkin kommunikoida verbaalisesti ja loogisesti, asiat olisivat paljon helpompia. Tämä on sitä naisten peräänkuuluttamaa tunneälyä.

Mitä enemmän tiedän siitä miten naiset kommunikoi, sitä vähemmän ihmettelen miksi naiset tykkäävät pahoista pojista ja suoranaisista psykopaateista.

No mutta, etkös sinä itse ole ollutkaan kaikkien naisten kanssa jo suhteessa, niin sehän tarkoittaa, että olet paha poika ja suoranainen psykopaatti.

Opettele kuule itse kohtaamaan ne naiset rehellisesti ja sanomaan, että esim. vtuttaa, että pidät mykkäkoulua tai että et aio osallistua tällaiseen turhanpäiväiseen riitaan sen sijaan, että larppaat jotain kuvitteellista yläpuolelle asettuvaa välinpitämättömyyttä, niin voit yllättyä positiivisesti muidenkin kommunoikointitavoista

Vierailija
489/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä keskusteluista tulisi ihan mahdottomia, jos aina pitäisi kirjoittaa "suuri osa naisista sitä ja osa naisista tätä". Tää on anonyymipalsta ja on paljon nopeampi yleistää "naiset" ihan jo siitä syystä, että täältä katoaa ketjuja näennäisen mielivaltaisesti.

Täällä kylläkin kerrottiin spesifisti, että kaikki naiset. Olisihan sekin ollut yksinkertaisempaa kirjoittaa sanomalla vain naiset. Mutta kun se määritelmä piti mukaan saada.

Vierailija
490/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta, etkös sinä itse ole ollutkaan kaikkien naisten kanssa jo suhteessa, niin sehän tarkoittaa, että olet paha poika ja suoranainen psykopaatti.

Mistähän tämänkin repäisit?

Vierailija
491/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä nuori nainen ollut parina kesänä,jolla tapana vain möllöttää hiljaa kun jotain juttelet. Aivoissa ei näytä tapahtuvan mitään. Välillä ei edes tervehdi aamulla ja katsoo poispäin edes vastaamatta, kun kysyt / sanot jotain töihin liittyvää. Sitten kun ei itse kuunnellut ohjeita, niin esitti ettei hälle niitä koskaan oltu edes kerrottu. Suuttui sitten ja avasi suunsa, kun kerroin viime kesänä suoraan,et oletpa moukkamainen ja inhottavaa tuollainen asenne. Kiittämätön avusta ja ylipäätään ei kunnioita muita tai muiden tekemää työtä. Sekin tuli kyllä ilmi hänen puheistaan. Minussa oli se vika miksi hän piti mykkäkoulujaan. Läksin siinä vaiheessa kävelemään paikalta ja annoin raivota keskenään.Jokin nepsy- piirteinen on ja yritin ekan kesän ymmärtää, mutta rajansa kaikella. Ei muuten tule ensi kesänä käytöksensä vuoksi meille. Sen saa joku, jolla on sen verran järkeä et osaa työpaikalla käyttäytyä. 

Vierailija
492/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän tämänkin repäisit?

Oletin, että se olet sinä, joka väitit, että naisenvaistoni erehtyy, kun epäilin, että et ole ollut suhteessa kaikkien naisten kanssa, joten et voi myös väittää, että kaikki naiset tunteilee ja pelailee.

Kenties teitä kirjoittelee parikin miestä toisaalta aika harhaisia naisten tavasta kommunikoida tai elää suhteissa.

Vierailija
493/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia saada itseäni ymmärretyksi tai ymmärtää, mitä toinen sanoo parisuhteessa. Ei ole ollut tarvetta mykkäkouluun, muutama aikalisä on otettu = oltu omissa oloissa joku sovittu aika miettimässä asioita.

Suhteet ovat loppuneet siten, että molemmat ovat olleet samaa mieltä, eli sovussa, joskin hieman haikeina erottu. Pahoja poikia ei yksikään mies ole ollut, päinvastoin, hyvin suoraselkäisiä, hienoja miehiä.

Oletko tullut ajatelleeksi, että saattaa olla kysymys myös siitä, mitä sinä suhteeseen tuot ja mitä annettavaa sinulla siihen on, jos noin vaikeaa aina on ja vain vaikeammaksi menee?

Vierailija
494/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle ei oltu koskaan aiemmin kuulemma sanottu poikkipuolista sanaa käytöksestään. Just niin. Ehkä se nepsyys vaikuttanut, eikä kukaan ole rohjennut..

Ihmettelinki miksei saanut muualta kesätöitä,vaikka ilmoitti heti alkuun meille tullessaan et tää on tyhmää työtä. Siltikin vain oli,kun ei muualta töitä saanut.

Vierailija
495/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän tilanteesta. Jotkut käyttää mykkäkoulua aseena, toiset ei osaa käsitellä tunteitaan tai tilannetta, jotkut pahasuiset ovat ehkä oppineet olemaan livauttamatta peruuttamattomia sanoja suuttumuksen tai muuten tunnekuohun keskellä.

Sitten on vielä luonnevikaisten uhrit, joilta luonnevikainen tivaa mielipidettä johonkin juuri heille tärkeään asiaan ja heillehän "en tiedä" ei kelpaa vastaukseksi. Tämä sitten helposti johtaa hiljaisuuteen, jonka luonnevikainen, luonnollisesti, tulkitsee mykkäkouluksi "kertomatta syytä".

Itselläni oli vuosia sitten tuo jälkimäinen tilanne. Ex saattoi aloittaa jostain aivan jonninjoutavasta hirveän tentin tai hiillostaa jostain asiasta, ja vaikenin lopulta koska MIKÄÄN VASTAUS MAAILMASSA ei saanut häntä luovuttamaan ellen sanonut sitä mitä hän halusi kuulla. Ne syyt näihin hänen ristikuulusteluihinsa alkoivat yleensä aina silloin kun minulla oli seuraavana aamuna menoa eli yöllä ja ne kestivät ja kestivät.

Kerrankin hän valvotti koko yön minua siitä, että sovittiin Särkänniemeen menosta eikä se keskustelu hänestä sujunut aivan putkeen. Joo, ehkä otti nokkaansa, mutta otti vähän liikaa ottaen huomioon mitä hän itse päästeli suustaan milloin missäkin. Kysyin häntä mukaan kun aikuisporukalla oltiin menossa, mutta hänen sanottuaan ettei tule, kuittasin asian "Hyvä, päästään vähemmällä rahalla" tai jotain sinne päin ja aivan vitsillä! XD Nelikymppinen äijä, viitsikin. Miksi menin sanomaan niin, ai häntä ei tarvita siellä, miksi ajattelin niin ja tentti jatkui aamu kuuteen saakka. Toinen samanlainen sota alkoi, kun mies kauppasi minulle halpakaupassa avainkaappia. Hän sanoi jotenkin mukamas vitsikkäästi et saan sen, jos suostun hölmöilemään hänen kanssaan kaupassa (no arvaatte varmaan mitä hän ehdotti mihin liittyy mies ja hänen kallisarvoinen eli m e n s ä ) ja kun laitoin noin typerän ehdotuksen kuultuani avainkaapin takaisin sinne mistä otinkin sen, niin mies loukkaantui tästä aivan verisesti. Hän jaksoi paasata minulle, että samalla kun torjuin avainkaapin, niin torjuin myös hänet ja samalla tajusin, että se ukko oli tosissaan sen ehdotuksensa kanssa ja siksi loukkaantui niin paljon! Kyseessä ei missään tapauksessa ollut se, että huumorini ei ole noin alhaista ja ihan kuin suostuisin rietastelemaan julkisilla paikoilla, vaan häntä kunnioittaakseen olisi pitänyt se kaappi ottaa kassalle asti mukaan. 

Näitä vastaavia alkoi tulla alun jälkeen useita viikottain milloin mistäkin, enkä aina ihan ymmärtänyt niitä joten ne eivät jääneet mieleen. Jotain pikkusivulauseesta johdettu aihe haastaa riitaa. Totta kai mies aina selitti kaikille, että se olen minä joka kiukuttelen joka asiasta ja haastan riitaa, vaikka olin nimenomaan se joka yritti vältellä näitä väistämättömiä konflikteja. 

Vierailija
496/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu vähän tilanteesta. Jotkut käyttää mykkäkoulua aseena, toiset ei osaa käsitellä tunteitaan tai tilannetta, jotkut pahasuiset ovat ehkä oppineet olemaan livauttamatta peruuttamattomia sanoja suuttumuksen tai muuten tunnekuohun keskellä.

Sitten on vielä luonnevikaisten uhrit, joilta luonnevikainen tivaa mielipidettä johonkin juuri heille tärkeään asiaan ja heillehän "en tiedä" ei kelpaa vastaukseksi. Tämä sitten helposti johtaa hiljaisuuteen, jonka luonnevikainen, luonnollisesti, tulkitsee mykkäkouluksi "kertomatta syytä".

Itselläni oli vuosia sitten tuo jälkimäinen tilanne. Ex saattoi aloittaa jostain aivan jonninjoutavasta hirveän tentin tai hiillostaa jostain asiasta, ja vaikenin lopulta koska MIKÄÄN VASTAUS MAAILMASSA ei saanut häntä luovuttamaan ellen sanonut sitä mitä hän halusi kuulla. Ne syyt näihin hänen ristikuulusteluihinsa alkoivat yleensä aina s

Ne syyt ristikuulusteluihin olivat yleensä mitä typerämpiä * ja alkoivat aina... 

Vierailija
497/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli vuosia sitten tuo jälkimäinen tilanne. Ex saattoi aloittaa jostain aivan jonninjoutavasta hirveän tentin tai hiillostaa jostain asiasta, ja vaikenin lopulta koska MIKÄÄN VASTAUS MAAILMASSA ei saanut häntä luovuttamaan ellen sanonut sitä mitä hän halusi kuulla. Ne syyt näihin hänen ristikuulusteluihinsa alkoivat yleensä aina s

Niin ja olin se joka mykkäkoulutti, joka ei jaksanut vastata kun samasta aivan oudosta asiasta jaksettiin jankuttaa tuntikausia. 

Vierailija
498/503 |
06.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot kommunikointitaidot ja henkisesti epäkypsä

Vierailija
499/503 |
09.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mykkäkoulua edeltää sopimaton riita, niin joo, ihan ymmärrettävää. Mutta jos riita sovitaan ja annetaan ymmärtää kaiken olevan ok ja silti pitää mököttää niin en ymmärrä.

Exän kanssa piti leikkiä tuollaista arvaa mistä tänään mökötän-leikkiä. Mykkäkoulu saattoi alkaa mistä tahansa milloin tahansa. Syinä oli aina joku jo sovittu erimielisyys kuukausien tai jopa vuosien takaa joita hän oli jälkeenpäin pohtinut ja kokenut tulleensa niissä väärinymmärretyksi. Nämä pohdinnat olisi minun pitänyt sitten osata lukea hänen päästään ja ymmärtää pyytää anteeksi.

En tiedä, kai jotkut vain odottavat muiden osaavan lukea heidän ajatuksiaan ja tulevan sitä kautta ymmärretyiksi. 

Olen samaa mieltä tuosta, että on olemassa ihmisiä, jotka näyttävät olettavan, että toiset osaavat lukea heidän ajatuksiaan. He olettavat omituisten ajatustenjuoksujensa olevan niin loogisia ja siten itsestäänselviä, ettei niitä tarvitse ääneen sanoa.

Ongelma on kuitenkin se, että heidän ajatuksensa ovat niin täysin epäloogisia, ettei niitä kukaan ulkopuolinen voisi arvata.

Vierailija
500/503 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta jättää se mykkäsika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan