Mitä mieltä ihmisestä joka pitää mykkäkoulua kertomatta syytä?
Antaa ymmärtää, että häntä on loukattu, vaikka asia olisi oikeasti toisinpäin.
Kommentit (503)
Mä olen ollut parisuhteissani mököttäjä, mutta se on ollut turhautumisen ja loukkaantumisen osoitus. Jos toiselle osapuolelle on useasti kerrottu, mikä loukkaa tai aiheuttaa suuttumusta tai pahaa mieltä, eikä hän sitä OPI KOSKAAN muistamaan tai huomiomaan, vaan jatkaa yhä haitallista toimintaa, silloin aloin mököttää. On aivan turhaa pään hakkaamista seinään toistaa samoja asioita kymmeniä kertoja, kun toinen ei kerta kaikkiaan tajua tai ei halua tajuta.
Tätä just en ymmärrä. SIis sanot toiselle asioista, mutta mikään ei muutu. Niin miten se mykkäkoulun pitäminen sitten asioita muutti? Toisin sanoen, loppuiko haitallinen toiminta sillä, että sinä mökötit ja pidit mykkäkoulua?
Jos tilanne on se, että toinen toimii haitallisesti, miksi jäädä hakkaamaan päätään mököttömällä, eikä vain lähteä ilman mökötyksiä ja mykkäkouluja? Tuo on just samaa kuin todeta, että toinen pakottaa pettämään ja lähteä vasta sen pettämisen kautta.
Ja jos tilanne toistuu parisuhteesta toiseen, ei ongelma ole toisten viallisuudessa vaan siinä, että sinä et osaa tarpeeksi selkeästi ja painokkaasti itseäsi ilmaista. On ehkä kyse siitäkin, mitä nuo asiat ovat, joita toinen ei OPI KOSKAAN, eli onko kyse siitä, että ellei hyppää sinun tahtosi mukaan, EI OLE OPPINUT:
Kaikissa parisuhteissa tulee tilanteita, jotka kuumentuvat ja voi olla silloin parempi sanoa, että lopetetaan tämän asian käsittely nyt, tämä riita nyt ja vedetään vähän henkeä ja mietitään kumpikin tahollaan, miten tästä eteenpäin. Se on ihan ok, viettää vähän aikaa erillään ja puhumatta. Saa sanoa, että minä tarvitsen aikalisän nyt, vaikka toisella ei siihen tarvetta olisikaan.
Mutta ei saa jättää toista roikkumaan ja anelemaan, koska itse on loukkaantunut ja turhaantunut. Silloin, jos suhteessa edelleen ollaan, kerrotaan vaikka sadatta kertaa, että olen nyt loukkaantunut ja turhaantunut ja miksi.
tavallinen suomalainen nainen.
mitä siitä pitäisi olla mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus nuorempana pitänyt mykkäkoulua poikaystävän typerän kommentin takia. Esim olin ilmoittanut,etten tule suoraan koulusta hänen luo, koska mulla on kampaaja. Sitten kun menin uudessa permanentissani, poikkis suuttui, missä olet luuhannut 2 tuntia! Ei muistanut kampaamoköyntiäni, eikä NÄHNYT uutta permanenttiani!! Mielestäni oli ihan aihetta loukkaantua ja hänen oma vika, ettei mikään kello kilise
Tämä varmasti naisten luonnollista mykkäkoulua, joka pitää ohittaa välinpitämättömyydellä. Ts, lähteä kavereiden kanssa lätkämatsiin tms.
Naisilla ei ole mitään luonnollista mykkäkoulua, vaan se on -sukupuolesta riippumatta- ihmisen luonnevika. Kuten tuo permanenttiämmä tuossa kertoi. Ihan hirveää käytöstä, en naisena ymmärrä, miksi loukkaantuu saati vielä kostaa noin.
En i
Just näin! Mykkäkoulua ei myös koskaan pidä ohittaa välinpitämättömyydellä, vaan päinvastoin selkeästi kertoa, että ei aio suhteessaan hyväksyä puhumattomuutta asioiden käsittelynä. Että jos suu ei aukea kertomaan, missä nyt on vika, on suhde tässä ja saa jäädä mököttelemään ihan omaan rikkoutumattomaan rauhaansa.
Yleensä kyllä vielä nämä mykkäkouluttajat ovat myös niitä, joilla on ihan älyttömiä vaatimuksia toisile. Eli eivät tietenkään saakaan tahtoaan tervepäisten kanssa läpi, joten suuttuvat siitä. Itsekin älyävät, että vaatimukset ovat tolkuttomia, joten eivät voi muuta kuin mököttää ja hokea, että itsepä tiedät ja mietipä sitä.
Itse en vastaa äitini viesteihin, koska ei ole pyytänyt anteeksi riehumistaan. Lapsesta saakka hänellä on ollut sellainen taktiikka, että ensin patoaa kaunaa ja katkeruutta sisälleen olemalla kynnysmatto. Sitten kun tunkio kasvoi tarpeeksi isoksi, niin räjäytti sen heikompien eli lasten silmille, koska ei uskaltanut isälle huutaa, riehua tai haukkua.
Uhriksi valikoitui sitten se lapsi, jolla oli huonoin ajoitus tehdä mitä milloinkin nyt sattui mielivaltaisesti äidin mukaan olemaan väärin. Sitten sut haukuttiin koko elämän ajalta vauvavuosista nykyisyyteen. Näitä purkauksia ei koskaan tietenkään pyydetty anteeksi vaan jonkun ajan päästä äiti yritti käyttäytyä kuten mitään ei olisikaan tapahtunut. Lapsena tuo oli helpotus, aikuisena VMP.
Jälleen mut haukuttiin asiassa, joka ei edes itseeni liittynyt. Se oli viimeinen pisara. Enpä ole vastaillut mitä kuuluu viesteihin, kun ketjua vierittää ylemmäs on kymmeniä ja kymmeniä kilometrin pituisia haukkumisviestejä. Tuo on mulle vain osoitus, että mikään ei ole muuttunut vaan edelleen hän yrittää sitä samaa taktiikkaa, kun aina ennenkin. Ja mua ei kiinnosta enää olla tekemisissä ellei muutosta tule. Jos haluaa syyn tietää miksi ei vastata, on helppo lukea se sieltä viestiketjusta, joka on täynnä yksipuolista haukkumista. Mua ei enää käytetä tunneroskiksena tai nyrkkeilysäkkinä.
Varmaan oma äitini voisi olla täällä itkemässä outoa ghostaamista ja uhriutumassa, että hänet on hylätty ilman syytä. Se on jännä juttu, kuinka toisilta puuttuu se taito minkäänlaiseen itsereflektioon tai häpeä ilmeisesti estää näkemästä omassa käytöksessä mitään syytä tapahtumiin. Mutta eipä ole enää minun ongelma. Omasta elämästä keveni tonnin kivireki tämän myötä.
Tässä nyt vain yksi esimerkki, jonka joku ehkä sitten luokittelisi mykkäkouluksi, vaikka se ei sitä ole. Minun velvollisuus ei ole korjata sellaista, mitä en ole rikkonut. Olen koko elämäni sitä tehnyt ja nyt riittää.
Tässä nyt vain yksi esimerkki, jonka joku ehkä sitten luokittelisi mykkäkouluksi, vaikka se ei sitä ole. Minun velvollisuus ei ole korjata sellaista, mitä en ole rikkonut. Olen koko elämäni sitä tehnyt ja nyt riittää.
Aivan, tämä on yksi, asiaankuulumaton esimerkki. Mykkäkoulussa ei ole kyse siitä, että katkaisee välinsä tai on vastaamatta, kun toinen huutaa.
On kyse siitä, että toisella ei ole mitään mahdollisuutta ymmärtää tai tietää, miksi toinen ei vastaa tai puhu. Tai että kun toinen ottaa puheeksi jonkin vaikean asian, toinen vaikenee eikä suostu aiheesta puhumaan.
Tosin kyllä jos itse olisin sinun asemassasi, laittaisin äidilleni seuraavan viestin: Hei, poistan nyt kaikki loukkaavat viestisi, enkä enää jatkossa vastaa näihin.
Sitten estot päälle, eipä tarvitse kenenkään ihmetellä ja itse on kuitenkin käyttäytynyt aikuisen tavoin.
Turha esittää blondia. Tiedät kyllä syys.
Esimerkiksi työpaikkakiusaajaa kohtaan täysin hyväksyttävää, jos joutuu samassa työssä jatkamaan.
Kiusaajilla on se kuvitelma, että kiusatut jotenkin alistuu tottelemaan ja jopa hännystelemään ja mielistelemään heitä. Sitten ollaan niin ihmeissään kun saakin vähän jäätä vastaan. Voi kyynel...
Mä en koskaan alentuisi jollain mykkäkoululla asioitani esittämään. Sanon suoraan, jos joku asia suututtaa ja ihan sama, menikö perille vai ei.
Jos ei mene, sanon edelleen suoraan, että jatkossa en ole kanssasi tekemisissä. Jos on kyse työkaverista, sanon, että asialliset asiat hoidetaan ja muuten saat ellun kana olla oloissasi.
En välitä, jos toinen loukkaantuu, mutta mitään mielenosoituksia ja mykkäkouluja en ala vääntämään, saan asiani sanottuna helpomminkin.
Vierailija kirjoitti:
Naisilla ei ole mitään luonnollista mykkäkoulua, vaan se on -sukupuolesta riippumatta- ihmisen luonnevika. Kuten tuo permanenttiämmä tuossa kertoi. Ihan hirveää käytöstä, en naisena ymmärrä, miksi loukkaantuu saati vielä kostaa noin.
En ikinä hyväksyisi että minua kohdellaan noin, kuten hän kohteli miestään.
Olet väärässä. Nainen testaa sillä tunnereaktiota, jota ei pidä antaa. Pitää näyttää, että on sen yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Nainen testaa sillä tunnereaktiota, jota ei pidä antaa. Pitää näyttää, että on sen yläpuolella.
Sama juttu naisen kehittäessä riidan jostain pikkuasiasta, btw. Naiselle puhutaan vasta kommunikoinnin ollessa sivistynyttä. Sitä ennen pelkkää välinpitämättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu naisen kehittäessä riidan jostain pikkuasiasta, btw. Naiselle puhutaan vasta kommunikoinnin ollessa sivistynyttä. Sitä ennen pelkkää välinpitämättömyyttä.
Luuletko tosissasi, että ei ole miehiä, jotka käyttäytyvät samalla tavalla? Mutta siinä olet väärässä, että ei pidä antaa reaktiota. Kyllä pitää, kertoa suoraan, että minun kanssani tuollainen käytös, mököttely, mykkäkouluilu tai turhan riitely ei tule toimimaan.
Jos siis on munaa itsellä suoraan asioista puhua ilman pelien pelailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosissasi, että ei ole miehiä, jotka käyttäytyvät samalla tavalla? Mutta siinä olet väärässä, e
Mitä teet, kun toinen on edelleen hiljaa? Lyöt? Lähdet? Heität astiat seinälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosissasi, että ei ole miehiä, jotka käyttäytyvä
Sanon ystävällisesti, että ahaa, aiot jatkaa käytöstä, jota en voi suvaita parisuhteessa ja todellakin lähden. En ymmärrä, miksi tuhlaisin lyhyttä elämää suhteessa, jossa olisi noin vakava ongelma.
Miten muuten itselläsi on välinpitämättömyys toiminut - onko nuo piirteet suhteesta/naisesta poistuneet? Vai väisteletkö sinä vain ja odottelet aikaa parermpaa, jolloin neiti on suotuisammalla tuulella?
Vierailija kirjoitti:
Luuletko tosissasi, että ei ole miehiä, jotka käyttäytyvät samalla tavalla? Mutta siinä olet väärässä, että ei pidä antaa reaktiota. Kyllä pitää, kertoa suoraan, että minun kanssani tuollainen käytös, mököttely, mykkäkouluilu tai turhan riitely ei tule toimimaan.
Jos siis on munaa itsellä suoraan asioista puhua ilman pelien pelailua.
Kaikki naiset tunteilee ja pelaa. Se pitää tunnistaa ja olla sen yläpuolella. Se osoitetaan tunteiden vastakohdalla eli välinpitämättömyydellä. Sitten kun nainen on lopettanut pelinsä, niin sitten puhutaan asiat suoraan. Ei ennen.
Sanon ystävällisesti, että ahaa, aiot jatkaa käytöstä, jota en voi suvaita parisuhteessa ja todellakin lähden. En ymmärrä, miksi tuhlaisin lyhyttä elämää suhteessa, jossa olisi noin vakava ongelma.
Miten muuten itselläsi on välinpitämättömyys toiminut - onko nuo piirteet suhteesta/naisesta poistuneet? Vai väisteletkö sinä vain ja odottelet aikaa parermpaa, jolloin neiti on suotuisammalla tuulella?
Tämä! Liian moni selittelee itselleen toisen mykkäkouluja ja kuvittelee, että voi niitä hallita. Mutta ne ovat kuin muukin väkivalta, pahenevat aikaa myöten.
Valitettavasti tiedän, mistä puhun. Alussa jaksoin etsiä syytä itsestäni ja yrittää puhua ja mitä vain. Sitten aloin ajatella, että enpä välitä, teen omiani ja olen kuin en huomaiskaan.
Mutta kun yhä pienemmät asiat trikkeröivät yhä synkemmän hiljaisuuden, aloin havaita, että murrun henkisesti täysin kun yritän kaikkeni ja toivon, että ei nyt taas ja mitä nyt:-( Olisinpa tajunnut, että ei se toinen halua minun hyvää oloani siinä suhteessa.
Kaikki naiset tunteilee ja pelaa. Se pitää tunnistaa ja olla sen yläpuolella. Se osoitetaan tunteiden vastakohdalla eli välinpitämättömyydellä. Sitten kun nainen on lopettanut pelinsä, niin sitten puhutaan asiat suoraan. Ei ennen.
No onnea matkaan. Toivon vilpittömästi, että tunnistat.
Tosin jokin pieni naisellinen ääni päässäni epäilee, että sinulla ei ole ollut suhdetta - ja näin ollen mahdollisuutta tunnistaa heidän tunteiluaan ja pelailuaan - kaikkien naisten kanssa.
Joten sen äänen valossa sanomasi kuulostaa varmalta reseptiltä naisettomaan elämään, ellet sitten onnekkaasti saa hommaa toimimaan tämän hetkisen tunteilevan, pelailevan naisen kanssa.
Jonka kanssa, ennen kuin häntä syyttelet, muistanet koko ajan, että itsepä olet vakkana kantesi valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Tosin jokin pieni naisellinen ääni päässäni epäilee, että sinulla ei ole ollut suhdetta - ja näin ollen mahdollisuutta tunnistaa heidän tunteiluaan ja pelailuaan - kaikkien naisten kanssa.
Naisen vaistosi ei tällä kertaa osunut oikeaan.