Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin ihmiset lopettavat noiden turhien maskien käytön?

Vierailija
27.03.2022 |

Kävin tänään isossa kaupassa ja mitä silmäni todistivat, varmaan 80% oli maski päässä!? Miksi edelleen pidetään maskeja, vaikka niistä ei ole tutkitusti mitään hyötyä, päinvastoin haittaa? Tähän kaipaisin näkemystä. Ja aikuiset miehetkin, ei hyvänen aika....

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi tutkimus: Mikro­muovia löydetty ihmis­verestä ensimmäistä kertaa.

Myös kasvomaskeista, joissa on käytetty muovia, voi mahdollisesti siirtyä jäämiä elimistöön.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a8cf7612-d380-4ed9-9b4b-d2c526cdf550

kauan tuohonkin on mennyt kun miettii montako kymmentä vuotta ollaan muovin kanssa oltu tekemisissä. vai onko tämä ekaa kertaa kun asiaa aletaan tutkimaan?

Vierailija
22/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jatkaa ikuisesti, jotta ap:n kaltaisilla ihmisillä riittää päänvaivaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa heill on jotain salattavaa....piikitysvaurioita ilmennee kasvoissa tms

Vierailija
24/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskihan on parasta. Saa rauhassa haahuilla kaupungilla ja mutista perkelettä ja irvistellä idiooteille ilman paheksuvia katseita.

Monet ilmeet näkyy myös silmistä. Esim. koronavauvat (koronan aikaan syntyneet eli max. 2-vuotiaat) tunnistavat kyllä hymyilevän ihmisen, vaikka tällä olisi maski päässä. Parasta olisi tietenkin nähdä koko kasvot, ja se, miten paljon näiden lasten tunteiden tunnistaminen on maskien vuoksi heikentynyt, selvinnee vasta myöhemmin.

kotona maskit myös?

Käytännössä äiti, isä ja mahdolliset sisarukset voi olla lähestulkoon ainoita, joita kotihoidossa lapsi näkee ilman maskia. Kodin ulkopuolella kaikilla on maskit.

Vierailija
25/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskisuositus on vielä voimassa. Itse tykkään maskin tuomasta anonymiteetin tunteesta, uskon myös että se auttaa suojaamaan koronalta (käytän ffp2-maskia, enkä ole vielä sairastanut koronaa), ja lisäksi ajattelen että maskin käyttö on kohteliasta muita kohtaan eikä ainakaan haittaa mitään.

Vierailija
26/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt on kaksi vuotta kuunneltu antilampaiden märinää miten heidän maskinkäyttämättömyytensä ei kuulu kenellekään, nin mitä jos katsoisit sinne peiliin muiden turpavärkkien sijasta ja kysyisit itseltäsi, miten heidän maskinkäyttönsä sinulle kuuluu jos sinunkaan käyttämättömyytesi ei kuulunut heille.

(oikea vastaus: ei todellakaan mitenkään)

Vierailija
27/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole turhia. Ei niitä turhaan ole keksitty.

Vierailija
28/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon on puhuttu siitä, mikä jätevuori maskeista syntyy ja on syntynyt? Niin, eipä juurikaan.

Vierailija
29/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maskihan on parasta. Saa rauhassa haahuilla kaupungilla ja mutista perkelettä ja irvistellä idiooteille ilman paheksuvia katseita.

Monet ilmeet näkyy myös silmistä. Esim. koronavauvat (koronan aikaan syntyneet eli max. 2-vuotiaat) tunnistavat kyllä hymyilevän ihmisen, vaikka tällä olisi maski päässä. Parasta olisi tietenkin nähdä koko kasvot, ja se, miten paljon näiden lasten tunteiden tunnistaminen on maskien vuoksi heikentynyt, selvinnee vasta myöhemmin.

kotona maskit myös?

Käytännössä äiti, isä ja mahdolliset sisarukset voi olla lähestulkoon ainoita, joita kotihoidossa lapsi näkee ilman maskia. Kodin ulkopuolella kaikilla on maskit.

Käytännössä ei ole noin. Ei leikkipuistossa kenelläkään ole maskia. Noin esimerkiksi. 

Vierailija
30/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä meille valita. Valita valtiolle. Ite käytän kangasmaskia

Vierailija
31/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskeja on tärkeä käyttää kohteliaisuudesta: joitain ihmisiä voi ahdistaa, jos ei kaikilla ole maskia, niin heidän pelkojaan hälventääkseen on hyvä kaikkien pitää maskia. Tämänhän on useampi asiantuntija nimenomaan sanonut, että maskien varsinainen pointti on kohtelias ele muita kohtaan. Toinen tärkeä syy on se, että maskien käyttö auttaa meitä muistamaan, että on koronatilanne - siitä on myös useampaan kertaan sanottu mediassa, että maskien tarkoitus on muistuttaa pandemiasta.

Että siinä teille ihmettelijöille. Ei ne tartuntaluvut todellakaan ainoa tärkeä asia ole, vaan tietoisuus ja huomaavaisuus myös! Joten ei kannata tuijottaa tartuntalukuja niinkään, kun miettii maskien merkityksellisyyttä.

Ainoastaan suomalaiset ovat niin tyhmiä, että tarvitaan maskeja muistuttamaan Koronasta. Isossa osassa muuta Eurooppaa maskeista on luovuttu, kun uskotaan että kyllä ihmiset sen Koronan muistaa ilman maskejakin. Oikeastaan, mulla onkin tähän luova ratkaisu: pistetään joka puolelle isoja julisteita, joissa muistutetaan Koronasta, niin ei tarvi ihmisten maskia pitää, että muistaisi sen, kun "on näitä sotia ja kaikkee muutakin ajateltavaa tässä nyt."

Vierailija
32/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski ei estä todellisia vihollisia, eli Natoa ja venäjää hyökkäämästä. Kolmas vihollinen on sitten se kama joka piikin välityksellä ruiskittiin olkaan

Vierailija
33/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskisuositus on vielä voimassa. Itse tykkään maskin tuomasta anonymiteetin tunteesta, uskon myös että se auttaa suojaamaan koronalta (käytän ffp2-maskia, enkä ole vielä sairastanut koronaa), ja lisäksi ajattelen että maskin käyttö on kohteliasta muita kohtaan eikä ainakaan haittaa mitään.

Mä laitan myös ffp2-maskin, jos menen lääkäriin, muualla käytän kirurginmaskia sosiaalisista syistä, tosin nyt olen jo vähentänyt sen käyttöä esim. ruokakaupassa asioidessa. Olen jo sairastanut koronan.

Vierailija
34/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt työssäni maskia niin kauan kuin olen töissä ollut eli pian 15 vuotta. Mietipä sitä, ap. 

Vierailija
35/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun haluavat. Lopeta jo jankuttaminen ja ala keskittyä omaan elämääsi.

Vierailija
36/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kohteliaisuudesta kauppahenkilökuntaa kohtaan. Sitä en ymmärrä, että kaksi vuotta on opetettu maskien käyttöä ja turvaväleja niin jengi haahuilee ja pärskii ympäriinsä ilman maskia ja tulee iholle kiinni.

Vierailija
37/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sairastanut koronan ja silti käytän maskia.

Ei tarvitse hävetä rumaa naamaa.

Vierailija
38/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikromuovin hengittäminen tekee autuaaksi.

Vierailija
39/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion käyttää seuraavat kymmenen vuotta. Maskin takana on hauska irvistellä ja näyttää kieltä, jos vastaan tulee joku pöhkö.

Vierailija
40/124 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellä ja missä sinä olet nähnyt muka turhan maskin? En ole itse nähnyt yhtään turhaa maskia kahteen vuoteen missään. Joku voi tietysti käyttää maskia yksin kotona, mutta sitähän minä en näe. Täytyy vain muistaa, että maski ei todellakaan juui suojaa itse käyttäjäänsä, vaan sen tarkoituksena on estää partikkeleiden ja virusten leviämistä mahdollisesta taudein kantajasta muihin ihmisiin. Näin suojaamme myös sinua vakavalta koronataudilta ja yritämme parhaamme mukaan estää tautien leviämisen yhteiskuntamme tärkeisiin  henkilöihinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän