Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku polttaa sillat takanaan?

Vierailija
11.09.2015 |

erosimme vuosia sitten, ja ex on onnistunut polttamaan kaikki sillat takanaan vanhoihin yhteisiin ystäviimme. Ystävät ovat sydänjuuriaan myöten loukkaantuneet häneen. Ex siis syyllistänyt tapaamisen peruuttamisesta, tai jättänyt vastaamatta viesteihin yms, jonka jälkeen toinen ollut ihmeissään. 

Ex siis petti, ja minä jäin "hyvikseksi", mutta eivät nämä yhteiset ystävät hänestä silloin olisi luopuneet. Eikä ex koskaan yhteisen elämämme aikana jättänyt vastaamatta viesteihin tai ollut niin tyly. Kuka osaisi arvata, mitä tälle miehelle on tapahtanut? Miksi joku ihminen polttaa sillat takanaan? Kokemuksia?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska elämän jatkaminen niin on helpompaa.

Vierailija
2/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:37"]

Koska elämän jatkaminen niin on helpompaa.

[/quote]

Tarkoitatko, että kun pyyhkii kaikki menneet, niin saa aloittaa puhtaalta pöydältä?

miten se on helpompaa, ettei enää ole ystäviä? Vai oletko sinä ihminen, jolle on helppoa saada uusia ystäviä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyys sitoo ja se on todellisen vapauden este.

Mä ainakaan en osaa aloittaa uutta jos menneisyydessä on jotain avonaisia ja keskeneräisiä juttuja. Haluan saada ne päätökseen, ja siltojen polttaminen on siihen hyvä keino. Sen jälkeen ne jutut on loppuun taputeltu eikä niitä tarvitse enää miettiä.

Vierailija
4/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä hävetti ja koki, että helpompi näin kuin olla se pahis.

Vierailija
5/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:47"]

Menneisyys sitoo ja se on todellisen vapauden este.

Mä ainakaan en osaa aloittaa uutta jos menneisyydessä on jotain avonaisia ja keskeneräisiä juttuja. Haluan saada ne päätökseen, ja siltojen polttaminen on siihen hyvä keino. Sen jälkeen ne jutut on loppuun taputeltu eikä niitä tarvitse enää miettiä.

[/quote]

ymmärrän, näin se on, mutta miksi pitää polttaa sillat? Miksi ei vain liukene vähin äänin?

Vierailija
6/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on helpompaa polttaa sillat takana, jotta voi jatkaa elämää eteenpäin.
Ei se aina hyvä ratkasukaan toki ole, mut joskus se on vaan välttämätöntä.

Vierailija
7/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltojen rakentamiseen tarvitaan kaksi, ei se pelkästään hänestä riipu?  Voit itse silti pitää välit.

Vierailija
8/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:52"]

Joskus on helpompaa polttaa sillat takana, jotta voi jatkaa elämää eteenpäin. Ei se aina hyvä ratkasukaan toki ole, mut joskus se on vaan välttämätöntä.

[/quote]

no joo, joskus voi olla välttämätöntä että sillat pitää polttaa esim narsistiäitiin, mutta ei kai hyväsydämisten ystävien haukkuminen ole edellytys sille, että pääsee elämässään eteenpäin...

Vierailija
9/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No  miten se sun napaasi noin älyttömästi kaivelee, mitä hän tekee ja miksi?

Vierailija
10/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:53"]

Siltojen rakentamiseen tarvitaan kaksi, ei se pelkästään hänestä riipu?  Voit itse silti pitää välit.

[/quote]

vaikea pitää välejä, kun ex ei vastaa viesteihin...

Vierailija
11/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan vain otsikkoon: Joskus haluaa unohtaa ikävät ihmiset, ja jatkaa omaa elämäänsä. Näin omalla kohdallani.

Vierailija
12/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:55"]

No  miten se sun napaasi noin älyttömästi kaivelee, mitä hän tekee ja miksi?

[/quote]

minua kaivelee, koska nämä kaksi yhteistä vanhaa ystävää ovat maailman hyväntahtoisimmat ihmiset. He eivät ole ansainneet sitä kohtelua. Ymmärrän, että ex on tyly minua kohtaan, mutta en ymmärrä miksi heitä kohtaan. Siksi aloitin tämän ketjun, josko joku pystyisi auttamaan minua ymmärtämään.

Vierailija
13/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:56"]

Vastaan vain otsikkoon: Joskus haluaa unohtaa ikävät ihmiset, ja jatkaa omaa elämäänsä. Näin omalla kohdallani.

[/quote]

Samoin ajattelen ja olen toiminutkin tarvittaessa.

Vierailija
14/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOSKA NE OVAT PYROMAANEJA

Vierailija
15/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:59"]

[/quote]

[/quote]

minun olisi pitänyt lisätä otsikkoon, että "miksi joku polttaa sillat takanaan ystävällisiin ja hyväntahtoisiin ihmisiin".

ehkä ex ei vain näe heitä hyväntahtoisina enää. Se lieneekin seuraava kysymys: miksi ei... Ehkä hän ajattelee,,että ystävät kun ovat minun puolellani, ovat he automaattisesti häntä vastaan.... Miksi joku ajattelee näin?

Vierailija
16/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on joku puolustusreaktio, vetäytyä tuolla tavalla kuoreensa. Ehkä hän kokee, että häntä kuitenkin halveksitaan siinä ystäväpiirissä, jos kukaan ei ole toisin hänelle selkeästi ilmaissut.

Vierailija
17/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:59"]

[/quote]

[/quote]

minun olisi pitänyt lisätä otsikkoon, että "miksi joku polttaa sillat takanaan ystävällisiin ja hyväntahtoisiin ihmisiin".

ehkä ex ei vain näe heitä hyväntahtoisina enää.

[/quote]

Tämähän se on. Välirikolle on aina syynsä. Ja jos se jätetään puolitiehen niin se ex tai mikä vain entisen elämän ihminen voi parin vuoden kuluttua tunkea takaisin elämään ja alkaa kehumaan uudella puolisollaan tms. Osa ihmisistä on niin herkkiä etteivät loukatuksi tulemisen jälkeen halua olla enää missään tekemisissä loukkaajan kanssa koska raivo ja toisaalta myös suru.

Itse olen tällainen.

Ei ole väliä että onko ihminen vaikka lapsuusajoilta oleva kaveri jonka kanssa on 20 vuoden yhteinen historia. Siinä vaiheessa kun tämä ihminen menee rajan yli tölvimisessään tai muuten kunnioituksen puutteessaan niin se on siitä poikki ja en halua enää ikinä nähdä koko tyyppiä.

Vierailija
18/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain eroni jälkeen niin paljon paskaa niskaani (koska kukaan ei ymmärtänyt vapaudenhaluani, ahdistustani suhteessa, minä olin se tunteeton kusipää), että muutin ulkomaille ja olen ollut tavoittamattomissa suurimpaan osaan ihmisistä. Oikeasti asioistani välittävät ihmiste kyllä tietävät, mitä minulle kuuluu. 
"Poltin sillat takanani", koska halusin aloittaa uuden elämän puhtaalta pöydältä, jättäen taakseni kaikki ihmiset, joita en elämääni tarvitse ja joita ilman pystyn taas hengittämään. 

Vierailija
19/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nyt vaan on miehiä. Ehkä hän olisi halunnut, että nämä ystävät ovat 100% hänen puolellaan ja esim. uskoneet jutut, että pakko oli pettää kun se vaimo nyt vaan oli sellainen, eikä ymmärtänyt yms. Ystävät ovat ehkä kritisoineet hänen käytöstään tai muuten antaneet ymmärtää, että eivät pitäneet pettämistä minään riemuvoittona. Näin siis mikäli kertomasi pitää paikkansa. Miehen itsetunto on hauras ja vaatii 100% tukea.

Vierailija
20/30 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ns. polttanut sillat takanani. En ole järin sosiaalinen ihminen, eikä ihmissuhteet oikein kiinnosta minua, vaan ovat enemmänkin pakkopullaa. Mielelläni jätän ihmissuhteet aina pois sitten kun niitä ei ole enää "pakko" ylläpitää. Tällä hetkellä esim. minulla ei ole yhtään ystävää tai kaveria, ja olen onnellisempi kuin koskaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän