Miksi joku polttaa sillat takanaan?
erosimme vuosia sitten, ja ex on onnistunut polttamaan kaikki sillat takanaan vanhoihin yhteisiin ystäviimme. Ystävät ovat sydänjuuriaan myöten loukkaantuneet häneen. Ex siis syyllistänyt tapaamisen peruuttamisesta, tai jättänyt vastaamatta viesteihin yms, jonka jälkeen toinen ollut ihmeissään.
Ex siis petti, ja minä jäin "hyvikseksi", mutta eivät nämä yhteiset ystävät hänestä silloin olisi luopuneet. Eikä ex koskaan yhteisen elämämme aikana jättänyt vastaamatta viesteihin tai ollut niin tyly. Kuka osaisi arvata, mitä tälle miehelle on tapahtanut? Miksi joku ihminen polttaa sillat takanaan? Kokemuksia?
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:01"]
KOSKA NE OVAT PYROMAANEJA
[/quote]
Ei siis halua olla missään tekemisissä sinun tai yhteisten ystävienne kanssa. Turha siitä on sydänjuuria myöden olla loukkaantunut.
Vielä vuosia myöhemmin sinä ja nämä ystävät vatvotte exäsi käytöstä ja ystävät ovat sydänjuuriaan myöten loukkaantuneita?
Minä en ihmettele, että halusi eroon koko porukasta.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:47"]
Menneisyys sitoo ja se on todellisen vapauden este.
Mä ainakaan en osaa aloittaa uutta jos menneisyydessä on jotain avonaisia ja keskeneräisiä juttuja. Haluan saada ne päätökseen, ja siltojen polttaminen on siihen hyvä keino. Sen jälkeen ne jutut on loppuun taputeltu eikä niitä tarvitse enää miettiä.
[/quote]
ymmärrän, näin se on, mutta miksi pitää polttaa sillat? Miksi ei vain liukene vähin äänin?
[/quote]
Joku ymmärtämätön pönttö tulee vielä lässyttämään jotain joko vihaa (ei jaksa) tai ystävyyttä (mitä sellaista tällaisen petturin kanssa), joten näin tietää, että kukaan ei enää erehdy kommunikoimaan, kun se ei johda mihinkään.
Sitäpaitsi kun ei minua kuitenkaan aidosti tuossa kuitenkaan ymmärrettäisi, niin miksi vain hymistellä kaikille, että joo, teidän näkökulmastanne minä olen sika?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:56"]
Vastaan vain otsikkoon: Joskus haluaa unohtaa ikävät ihmiset, ja jatkaa omaa elämäänsä. Näin omalla kohdallani.
[/quote]
Samoin ajattelen ja olen toiminutkin tarvittaessa.
[/quote]
minun olisi pitänyt lisätä otsikkoon, että "miksi joku polttaa sillat takanaan ystävällisiin ja hyväntahtoisiin ihmisiin".
ehkä ex ei vain näe heitä hyväntahtoisina enää. Se lieneekin seuraava kysymys: miksi ei... Ehkä hän ajattelee,,että ystävät kun ovat minun puolellani, ovat he automaattisesti häntä vastaan.... Miksi joku ajattelee näin?
[/quote]
Miten voit olla jonkun puolella olematta samalla jotain vastaan? Niinpä. Outo ketju.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 13:19"]
Vielä vuosia myöhemmin sinä ja nämä ystävät vatvotte exäsi käytöstä ja ystävät ovat sydänjuuriaan myöten loukkaantuneita? Minä en ihmettele, että halusi eroon koko porukasta.
[/quote]
TÄMÄ! Kuulostaa todella kummalliselta tuollainen. Antaa ihmisten olla mitä ovat, ja jättää ne loukkaantumiset ja marttyyriudet väliin, ja vatvomiset. Jos kerran niin on loukkaantuneita, niin olisivat tyytyväisiä että tyyppi on itse häipynyt kuvioista.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:56"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:53"]
Siltojen rakentamiseen tarvitaan kaksi, ei se pelkästään hänestä riipu? Voit itse silti pitää välit.
[/quote]
vaikea pitää välejä, kun ex ei vastaa viesteihin...
[/quote]
Miksi ihmeessä pitäisi olla väleissä? Jos exä ei halua, miksi sen pitäisi vastata sun viesteihin?
Voihan tossa olla taustalla se että "tahallaan" poltti sillat.
Mutta mulla myös tuttuja joilla on ihan hullu liuta kavereita, perheenjäseniä ym joihin ovat vetäneet välit poikki dramaattisesti. Ihan outoja riitoja, usein ihan pikkuasioista.
Koska ex on kuitenkin sopinut tapaamisesta näiden ihmisten kanssa, hänen hyvä aikomuksensa on myös ollut tavata heidät. Hän ei ole ajatellut kusettaa. Hän ei ole ilmeisesti kyennyt pettämistään käsittelemään, ja juuri hyvien ihmisten kohtaaminen olisi ollut hänelle liikaa - hän kun olettaa heidän tietävän, miten on sinua kohdellut. Eli kantti ei riittänytkään sitten tapaamiseen, ja samasta asiasta on kyse, kun välttelee vastaamasta viesteihin. Ei ole todellakaan tieten tahtoen polttanut siltoja takanaan. Häpeää vaan itseään ja tekoaan. Ja hyvä niin. Pettämistä saakin hävetä kuolemaan saakka.