Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten köyhällä voi olla varaa tupakoida?

Vierailija
11.09.2015 |

Selittäkää mulle typerälle ja alipalkatulle, miten ihmeessä kenelläkään köyhällä tai vähävaraisella voi olla varaa polttaa tupakkaa? Tai ylipäätään käyttää muitakaan kalliita nautintoaineita ja päihteitä?

Itse tulen hädin tuskin omillani toimeen (tulen kuitenkin!), mutta että tähän yhtälöön vielä lisäisi kalliit tupakkatuotteet...?! Ja kun tupakoivia katselee, he käytännössä aina ovat alemmista sosiaaliluokista ja vaikuttavat tulevan taloudellisesti huonommin toimeen.

Jos joku tupakoiva kehtaa valittaa köyhyyttään ja rahan puutetta, kannattaisi ihan ensimmäiseksi lopettaa polttaminen! 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän heillä yleensä olekaan. Mutta addiktiot ovat sellaisia, että mieluummin ollaan vaikka syömättä.

Vierailija
2/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aina pois jostakin muusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän alle toimeentulominimin, ja se vitutus siitä saa tekemään itselle pahaa. Polttaminen on kapinaa. Käyttäydyn juuri niin kuin köyhän pitää, elän epäterveellisesti ja kuolen toivottavasti aikaisemmin pois. Miksi mun pitäisi vaalia terveyttäni, kun en pääse töihin? Mitä kenellekään enää kuuluu miten elän. Jos ostan mieluummin askin kuin ruokaa, niin ottakaa perkele se kuusi euroa multa vielä pois tuloista.

Omistan sentään ruumiini, vaikka sekin varmaan mielellään otettaisiin valtiolle. Koskahan alkavat poistaa köyhiltä toisen munuaisen.

Vierailija
4/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Word!

Ei ihmekään että ovat köyhiä kun rahat valuvat turhiin nautintoaineisiin. Ja miettikääpäs kuinka kalliiksi näiden itseaiheutettujen elintasosairauksien hoitaminen yhteiskunnalle yksilön elinaikana tulee.

Skenaario: pitkäaikaistyötön, koulunsa kiinnostuksen puutteen vuoksi aikoinaan kokonaan käymättä jättänyt "Pera" on polttanut koko aikuisikänsä. Rahat tulleet sossusta ja/tai kelasta. Kuluttanut tehokkaasti yhteiskunnan terveyspalveluita pitkäaikaisen yskän ja jatkuvan nuhan vuoksi, tehty lukuisia rasitus- ja allergiatestejä, todettu tässä tapauksessa täysin tupakasta johtuvaa keuhkoahtaumaa ja uniapneaa, hoidot ja lääkitys yhteiskunnalta, lopulta keuhkosyöpä, hoidot ja lääkitys yhteiskunnalta. Lyhytaikainen "paraneminen" kunnes keuhkosyöpä uusiutuu, hoidot ja lääkitys yhteiskunnalta. Jnejnejne.

Ja tupakka pysyy koko ajan tehokkaasti kuvioissa. 

Vierailija
5/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 sen kertoi, on ihmisiä joita ei enää kiinnosta. Joku ap:n kaltainen siitä vielä saa puheenaihetta mutta se on taas hänen nautintonsa, pahan puhuminen toisista. Kaikilla on omat paheensa, nimenomaan.

Vierailija
6/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten köyhällä on varaa hankkia lapsia?

Vierailija
7/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhälläkin on käytössään tietty, joskin vähäinen määrä rahaa. Se mihin köyhä rahansa käyttää on kuitenkin hänen oma asiansa.

Vierailija
8/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai juoda! Samaa ihmettelen. Monella lapset ovakin sivuseikka, jopa tulonlähde...

Vierailija
9/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÖYHÄT KYYKKYYYN!!!!!!!!

Vierailija
10/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiselle, joka on tupakka suussa ihan koko ajan, vetää kaljaa joka viikonloppu ja samalla valittaa kuinka rahat ei riitä, ei riitä pätkääkään sympatiaa. Itse on kuoppansa kaivanut.

Vierailija
11/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:27"]

Elän alle toimeentulominimin, ja se vitutus siitä saa tekemään itselle pahaa. Polttaminen on kapinaa. Käyttäydyn juuri niin kuin köyhän pitää, elän epäterveellisesti ja kuolen toivottavasti aikaisemmin pois. Miksi mun pitäisi vaalia terveyttäni, kun en pääse töihin? Mitä kenellekään enää kuuluu miten elän. Jos ostan mieluummin askin kuin ruokaa, niin ottakaa perkele se kuusi euroa multa vielä pois tuloista.

Omistan sentään ruumiini, vaikka sekin varmaan mielellään otettaisiin valtiolle. Koskahan alkavat poistaa köyhiltä toisen munuaisen.

[/quote]

Toivottavasti sinulla ei ole lapsia. Eli ryvet ihan omassa, savuisessa itsesäälissäsi. Oma valinta toki.

Vierailija
12/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:39"]

Köyhälläkin on käytössään tietty, joskin vähäinen määrä rahaa. Se mihin köyhä rahansa käyttää on kuitenkin hänen oma asiansa.

[/quote]

Kuinkahan köyhä minä mahtaisin ollakaan jos vielä polttaisin ja joisin... Nyt jo mennään reilusti minimitason alapuolella.

Ei ehkä kannattaisi valittaa köyhyyttäään jos ei ensin ole itse tehnyt mitään tilanteensa parantamiseksi. Tuo tupakka vain pahentaa kaikkea, sekä taloudellista että terveydellistä tilannetta.

Vierailija
13/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:39"]miten köyhällä on varaa hankkia lapsia?
[/quote]

Sossusta saa rahaa. Tiedän perheen jossa on kaksi lasta eikä äiti ole ollut koskaan töissä, isäkin työtön. Hyvin on varaa käydä viikonloppuna kaljottelemassa. Sossusta saa hyvin rahaa kun pukkaa lapsia pihalle.

Vierailija
14/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua ihmetyttää ihmiset, jotka käyvät hyväpalkkaisissa töissä eivätkä polta eivätkä juo, mutta silti valittavat että rahat ei riitä.

Vierailija
15/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:39"]

[/quote]

Kuinkahan köyhä minä mahtaisin ollakaan jos vielä polttaisin ja joisin... Nyt jo mennään reilusti minimitason alapuolella.

Ei ehkä kannattaisi valittaa köyhyyttäään jos ei ensin ole itse tehnyt mitään tilanteensa parantamiseksi. Tuo tupakka vain pahentaa kaikkea, sekä taloudellista että terveydellistä tilannetta.
[/quote]

Silti. On jokaisen oma valinta mihin rahansa käyttää.

Vierailija
16/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomessa ei ole oikeasti köyhiä ihmisiä vaikka tämä palsta jatkaa niin väittääkkin. Suomessa on vain suhteellista köyhyyttä, aitoa absoluuttista köyhyyttä ei juuri ole. 

Vierailija
17/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin kaverini elää opintotuella ja tupakoi silti kuin korsteeni. Ostaa mieluummin tupakka-askin kuin ruokaa, jos on pakko valita. Mutta tästähän taisi olla joku tutkimuskin, että todella köyhät haluavat ns. nauttia muutamista pennosistaan, niin ostetaan sitä mitä juuri sillä hetkellä himoaa, eikä mietitä pidemmälle että mitä kannattaisi ostaa.

Vierailija
18/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ostavat tupakat tai tupakkatuoteet Virosta tai pimeiltä markkinoilta, näin kaikki tuntemani köyhät nykyään tekee.

Vierailija
19/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miten pienipalkkaisilla on varaa moniin laukkuihin, ripsihuoltoihin, hiusten värjäykseen, meikkeihin? Olisko syynä se että ihmiset priorisoivat tarpeensa. Tupakoiva katsoo että rahat riittävät savukkeisiin esim. Mihin heidän pitäisi ne rahat laittaa?

Vierailija
20/38 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:48"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:39"]

[/quote]

[/quote]

Silti. On jokaisen oma valinta mihin rahansa käyttää.
[/quote]

Totta. Mutta turha itkeä rahattomuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi