Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuttava alkoi väheksyä sen jälkeen, kun erosin?

Vierailija
27.03.2022 |

Eräs tuttavapiiriin kuuluva henkilö alkoi selvästi pitää minua jonkin sortin "sekundaihmisenä" sen jälkeen, kun (avio)erosin vuosia sitten. Vielä huonossa avioliitossa eläessäni hän kutsui minua joihinkin juhliin ja halusi tavata, mutta eroni jälkeen ei enää esim. tykännyt lainkaan somepostauksistani ja suhtautui muutenkin jotenkin säälivän välttelevästi. Mistä tuollainen muutos voi aiheutua? Olen ihmetellyt asiaa jo useamman vuoden.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähien kommenttien perusteella teen johtopäätöksen, että kyse on lähinnä ennakkoluuloista. Täytyy varmaan etsiä parempaa seuraa kavereikseni ja olla välittämättä näistä dissaajista.

Ei suinkaan!

Mieti ja pohdiskele 20vuotta tästä eteenpäin joka kantilta miks toi ei tykänny musta oikeesti?

Johtuks se siitä et mää erosin?

Johtuks se siitä et hän ei kyenny mun kaa vuorovaikutukselliseen ja oikeasti merkitykselliseen ystävyyssuhteeseen?

Pitiks hää mun seuraani ei tavoittelemisen arvoisena ja halpana? Nyt RISOO!

Onks hää kaatunu pyörällä ja saanu jonku vamman päähäsä ja persoonallisuus muuttu hällä että kaverimaku muuttu täysin?

Johtuks se siitä et ei me oikeesti viihdytty ?

Johtuks se siitä et mun mies on nykyään ex?

Ainaskin roikun sen kaverilistalla sitkeästi ku räkä kengänpohjassa.

Ei ristus.

Haluaisin poistaa hänet kaverilistalta, mutta se olisi "statement", jota en halua tehdä. Virallisesti olemme ihan ok väleissä, vaikka yksityishenkilönä olen hänelle lähinnä kasa "sitä itseään". Uskoisin, että hänkin haluaisi poistaa minut, muttei vain kehtaa.

Ap

Vierailija
22/31 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavasi kuuluu siihen ihmistyyppiin, jonka mielestä on yksi ainoa oikea tapa elää, sopi se itselle tai ei. Myös ystävät valitaan sen perusteella, kuinka hyvin he sopivat tähän tarkasti luotuun ja ylläpidettyyn standardielämään. Kaikki normista poikkeava on automaattisesti huonoa ja väärin ja tärkeintä on kulissien moitteettomuus. Vähät siitä, mitä siellä kulissien takana tapahtuu ja onko itse edes tyytyväinen elämäänsä. Moni ei ole mutta ei tiedosta asiaa itsekään.

Tuntuu varmasti kummalliselta ja loukkaavaltakin joutua mitätöidyksi noinkin tavallisen asian takia mutta älä missään nimessä ala määritellä omaa arvoasi hänen suhtautumisensa perusteella. Vaikka haluaisit säilyttää välit yhteisiin tuttuihinne niin suosittelen sinua silti harkitsemaan hänen poistamistaan somekontakteistasi. Ehkä kyseinen ihminen on käyttäytynyt yhtä inhottavasti muitakin kohtaan mutta he(kin) roikottavat häntä velvollisuudentunnosta kontakteissaan. Sinä et ole mitään velkaa tälle ihmiselle etkä yhteisille tutuillenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavasi kuuluu siihen ihmistyyppiin, jonka mielestä on yksi ainoa oikea tapa elää, sopi se itselle tai ei. Myös ystävät valitaan sen perusteella, kuinka hyvin he sopivat tähän tarkasti luotuun ja ylläpidettyyn standardielämään. Kaikki normista poikkeava on automaattisesti huonoa ja väärin ja tärkeintä on kulissien moitteettomuus. Vähät siitä, mitä siellä kulissien takana tapahtuu ja onko itse edes tyytyväinen elämäänsä. Moni ei ole mutta ei tiedosta asiaa itsekään.

Tuntuu varmasti kummalliselta ja loukkaavaltakin joutua mitätöidyksi noinkin tavallisen asian takia mutta älä missään nimessä ala määritellä omaa arvoasi hänen suhtautumisensa perusteella. Vaikka haluaisit säilyttää välit yhteisiin tuttuihinne niin suosittelen sinua silti harkitsemaan hänen poistamistaan somekontakteistasi. Ehkä kyseinen ihminen on käyttäytynyt yhtä inhottavasti muitakin kohtaan mutta he(kin) roikottavat häntä velvollisuudentunnosta kontakteissaan. Sinä et ole mitään velkaa tälle ihmiselle etkä yhteisille tutuillenne.

Kiitos kommentistasi! Tämä itse asiassa voisi täsmätä täysin ja todennäköisesti hän on yhtä tökerö muitakin kohtaan. Hänellä on myös hyvin kaavamainen käsitys siitä, miten elämää "kuuluisi" elää. Aivan kuin kaikessa olisi yksi oikea totuus ja sitten elämää tulisi suorittaa sen mukaisesti.

Ap

Vierailija
24/31 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle selvästi avioliitto ja vaimona oleminen tarkoittaa jotain tiettyä statusta. Eronneet naiset ovat hänelle pohjasakkaa kun heillä ei enää ole vaimon statusta. Hän on selvästi sellainen reppana joka määrittelee itsensä aviomihensä kautta eikä ole itse saavuttanut elämässä mitään joten kuvittelee miehensä saavutukset myös omikseen. 

Vierailija
25/31 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan tuommoisia teennäisiä kanoja. Miksi haluaisit olla tekemisissä ihmisen kanssa, jolle sulla on vain välinearvo? Se piti sut piireissään, jotta hänen tuttavapiiri vaikuttaisi hyvältä ja menestyneeltä ja näin ollen saisi hänet näyttämään hyvältä. Ja sinä pir ulainen menit tekemään särön narskun kulissiin kun et ole enää "esittelykelpoinen" olemalla eronnut. Itse pistäisin harakan kulissit pas kaksi viemällä siltä miehen ja sen jälkeen jatkaisin parempiin piireihin, mutta olenkin mulk ku. Sulle neuvosin, että lähde kiitämään äläkä murehdi tuommosta hyväksikäyttäjää

Vierailija
26/31 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan voit kuvitella, millaista on ollut olla naimaton aina tähän 37 vuoden ikään saakka ja jatkuu vaan. Joo en ole kenenkään naimisissa olevan tai perheellisen kanssa enää tekemisissä.

Vierailija
27/31 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Asiallinen vastaus

Jospa olisit kirjoittanut vaikka että yksinäinen nainen on toisen luokan kansalainen.

Häntä ei lasketa kaveruspiiriin, mies sitä vasten tarjotaan kaikenlaisiin kissanristiäisiin. 

Vierailija
28/31 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Asiallinen vastaus

Jospa olisit kirjoittanut vaikka että yksinäinen nainen on toisen luokan kansalainen.

Häntä ei lasketa kaveruspiiriin, mies sitä vasten tarjotaan kaikenlaisiin kissanristiäisiin. 

Outo juttu on sekin, että aika keskivertokin mies voi riittää siihen mielettömään statusnousuun. Ja toisaalta miehetön, mutta ihan hyvätuloinen, asiallisen näköinen, raitis ja fiksu nainen on sitä "pohjasakkaa", jos on nyt päätynyt (avio)eroamaan tai sattuu olemaan ikisinkku.

Vierailija
29/31 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.

Asiallinen vastaus

Outo juttu on sekin, että aika keskivertokin mies voi riittää siihen mielettömään statusnousuun. Ja toisaalta miehetön, mutta ihan hyvätuloinen, asiallisen näköinen, raitis ja fiksu nainen on sitä "pohjasakkaa", jos on nyt päätynyt (avio)eroamaan tai sattuu olemaan ikisinkku.

Näin naisena on pakko todeta, että monelle kanssasisarelle tekisi hyvää opetella rakentamaan identiteettinsä muiden asioiden kuin miehen ja/tai lasten ympärille. Ikään kuin nainen ei voisi olla kokonainen ihan omana itsenään. Usein nimenomaan muut naiset arvostelevat eronneen tai sinkkunaisen parisuhteettomuutta ja yrittävät väkisin saada tätä uuteen suhteeseen kenen kanssa tahansa. Todennäköisesti iso osa tällaisista miehen ympärille minuutensa rakentaneista naisista on sisimmässään onnettomia ja epävarmoja mutta eivät saa kiinni siitä, mikä sen pahan olon juurisyy on. Se projisoidaan sitten lähipiiriin eronneeseen tai ikisinkkuun kiusaamalla ja arvostelemalla tätä.

Vierailija
30/31 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa kokenut. En ymmärrä ollenkaan. Ihan kuin eronnut ei olisi omana itsenään mitään tai mitenkään kiinnostava,kuin jos olisi parisuhteessa. Jokaisen ihmisen elämä menee eritavalla,kaikki eivät esim. ole koko elämäänsä saman ihmisen kanssa naimisissa tai naimisissa ollenkaan. Jonkun mielestä pitää olla lapsia,no entäs jos niitä ei saa tai ei halua tai se puoliso ei halua? Lapsettomuus voi olla kipeä asia ja ilkeä on sellainen 'ystävä',joka alkaa väheksymään toista sen takia. Ei kai tässä elämässä ole tarkoitus miellyttää vain muita?  Pitäähän sitä nyt hemmetti itse saada valita,ollakko parisuhteessa vai sinkkuna,kumpi tuntuukaan paremmalta :). Ja jotkut ei saa edes parisuhdetta,että mitenkäs he sitten? Alinta kastia? Onneksi on muitakin ystäviä :). Aloittajalle tsemppiä,että ei tosiaan kannata välittää tuollaisesta käytöksestä,jättää sellaisen ihmisen,jos hänelle ei kelpaa sellaisena kuin on. Aurinkoista kevättä!

Vierailija
31/31 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko äidin puolen suku sulki mut pois eron myötä. Ei olla uskonnollisia.

Avioerosta nyt reilu 6 vuotta, eikä sen jälkeen yhden ainoatakaan kutsua sukujuhliin, ei yhtäkään puhelua, ei korttia jouluna... ei mitään. Aivan kuin minua ei olisi ikinä ollutkaan olemassa.

Tässä vuosien kuluessa olen onnistunut kääntämään asian mielessäni niin, että en moisien ihmisten kanssa haluakaan olla missään tekemisissä. Juoruilkoon sielä keskenänsä.

Minä olen onnellinen ja elämä hymyilee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan