Oletteko koskaan harjoitelleet metronomin kanssa?
Minusta se haittaa musiikin tekemistä. Silti metronomeja näkee.
Kommentit (19)
Aina. Opettaja tunki metronomin oikein korvan juureen, että kuulisin paremmin. Piti polkea myös jalkaa. Olen ilmeisesti rytmitajuton.
Hauskaa, että huolimatta musikaalimattomuudesta harrastin innokkaasti musiikkia kuusi vuotta. Minusta se oli hauskaa.
Minulla oli myös viritysmittari ahkerasti käytössä. Epävireisyys nääs.
Vierailija kirjoitti:
Aina. Opettaja tunki metronomin oikein korvan juureen, että kuulisin paremmin. Piti polkea myös jalkaa. Olen ilmeisesti rytmitajuton.
Eksyin kerran kansanopiston kuoroharjoitusten ovelle. Kuoronjohtaja oli pianon ääressä ja polki jalalla rytmiä! ap
Kyllä - hänen lisäksi vakkaripöydässämme istuu fonisti ja artisti.
Vierailija kirjoitti:
:(
Pahoititko mielesi aloituksesta vai mistä surunaama?
Yritin joskus, mutta se häiritsi jotenkin, sai aikaan paineen pysyä tahdissa, ja sitten sormet meni ihan sekaisin. Jalalla polkien ei tule samaa reaktioita ollenkaan, mistä sitten johtunee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:(
Pahoititko mielesi aloituksesta vai mistä surunaama?
No en. Itse asiassa kaikkien piti polkea jalkaa ja metronomi tungettiin lähes kaikkien korvalle.
Musiikin harrastaminen on hyvästä. Kehittää aivoja :)
Vierailija kirjoitti:
Yritin joskus, mutta se häiritsi jotenkin, sai aikaan paineen pysyä tahdissa, ja sitten sormet meni ihan sekaisin. Jalalla polkien ei tule samaa reaktioita ollenkaan, mistä sitten johtunee.
Orkesterissa on pakko yrittää pysyä rytmissä. Itsekseen voi sooloilla rauhassa.
Jalan väpättäminen soittaessa on hiukan tyhmän näköistä.
En ymmärrä metronomeja. Rytmihän on musiikissa. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orkesterissa on pakko yrittää pysyä rytmissä. Itsekseen voi sooloilla rauhassa.
Mulla on kyllä ihan hyvä rytmitaju, mutta silti tuo metronomi häiritsee, en tosiaan tiedä miksi. Orkesterissa en ole koskaan soittanut, bändissä kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei siis ole aavistustakaan! Kun Ei ole, olisit kirjoittamatta!
Olen kokeillut ja häiritsee. Pianossani on metronomi enkä sitä käytä. Jos tarvin rytmilaskua,käytän jalkaa mitenkään isosti vipattamatta. Ja kyllä,kuoroissa käytetään paljon jalkarytmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei siis ole aavistustakaan! Kun Ei ole, olisit kirjoittamatta!
Kenellä tässä ei ole aavistustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä alapeukku?
Kyllä, mutta konekirjoitustunnilla. Tapahtui ennen tekstinkäsittelylaitteiden tuloa. Sähkökirjoituskoneissakaan ei vielä ollut yleisesti näyttöjä.
Meillä ei ole autoa, mun mies sanoo olevansa metronomi. Ollaan harjoiteltu yhtä sun toista yhdessä, mutta ei musiikkia.