Kysy mitä vain, minulla on siihen ratkaisu
Jätetään kuitenkin koulunpenkkikysymykset pois. Kaikki tiedämme että elämämkoulu on ainoa oikea koulu.
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:17"]
Olen ajautunut työhön, jossa täytyisi olla markknointihenkinen ja edustava. En millään jaksaisi enkä oikein osaakaan. Miten pärjään, miten näiden pikkupaikkakunnan bättre folkin kanssa keskustellaan?
[/quote]
Onko kyseessä oikein kunnon liskomies-innovaatio-propellihattu yritys ja henkilökunta? Siinä tapauksessa yes-manitys, hymyily ja muu liskoilu vie pitkälle (ei tietysti yritystä, mutta sinua).
Mikäli kyseessä on kuitenkin jokin itseään kunnioittava yritys, niin markkinointityössä käsittääkseni tulokset puhuvat puolestaan. Kannattaa ainakin kokeilla ja katsoa miten se homma siitä etenee, ehkä se osoittautuukin mielenkiintoiseksi ja hauskaksi. Mikäli ei niin lähde rohkeasti etsimään jotain muuta. Tuossa tilanteessa toki mieti että kannattaako irtisanoutua nykyisestä työstä, vaikkakin epämiellyttävästä, ennen kuin olet löytänyt jotain muuta.
Miten ratkaisen tämän yhtälön: tunnen itseni kipeäksi eli kropassani on tietyllä alueella kovasta jännityksestä alkanut lihaspanssari.
On kipua ja paha olla vaikka oon tottunut tähän.
Apua on vaikea saada ja kaikki hoidot nielevät rahaa jota ei paljoa ole.
Haluaisin päästä pois tästä jännitystilasta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:20"]
Mitä teen kun stressaan kokoajan ulkonäöstäni.. :/
[/quote]
Itsekin jos tietäisin... olen kuitenkin pysynyt järjissäni sellaisella ajatusleikillä että mieti omaa suhtautumistasi muiden ihmisten ulkonäköön - kuinka moni vastaantuleva on mielestäsi ihan oikeasti aivan kammoksuttavan ruma ökköpökkö rumilus? Eipä juuri kukaan. Entä sitten kuinka moni on mielestäsi "ei niin hyvän näköinen"? No niitä voi olla jo enemmän, mutta vaikuttaako se sinuun millään tavalla? Eipä juuri.
Nyt ajattele asia niin että mitä jos kaikki muutkin ihmiset ympärilläsi ovat näin "suvaitsevaisia" kuin sinä? Eikö olekkin mukavaa? Ihan sama miltä näytät, ei se ketään oikeastaan hetkauta... paitsi sitä satunnaista ihme tyyppiä, mutta sillä on itsellään enemmän ongelmia kuin sinulla jos pitää muille mennä tuollaisia sanomaan.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:17"]
Olen ajautunut työhön, jossa täytyisi olla markknointihenkinen ja edustava. En millään jaksaisi enkä oikein osaakaan. Miten pärjään, miten näiden pikkupaikkakunnan bättre folkin kanssa keskustellaan?
[/quote]
Onko kyseessä oikein kunnon liskomies-innovaatio-propellihattu yritys ja henkilökunta? Siinä tapauksessa yes-manitys, hymyily ja muu liskoilu vie pitkälle (ei tietysti yritystä, mutta sinua).
Mikäli kyseessä on kuitenkin jokin itseään kunnioittava yritys, niin markkinointityössä käsittääkseni tulokset puhuvat puolestaan. Kannattaa ainakin kokeilla ja katsoa miten se homma siitä etenee, ehkä se osoittautuukin mielenkiintoiseksi ja hauskaksi. Mikäli ei niin lähde rohkeasti etsimään jotain muuta. Tuossa tilanteessa toki mieti että kannattaako irtisanoutua nykyisestä työstä, vaikkakin epämiellyttävästä, ennen kuin olet löytänyt jotain muuta.
[/quote]
Kiitos, ehkä se tosiaan onkin mukavaa. En irtisanoudu kun sain puhuttua itselleni työhaastattelussa niin hyvän palkan... Niin ehkä mulla on puheenlahjoja ;)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:29"]
Miten ratkaisen tämän yhtälön: tunnen itseni kipeäksi eli kropassani on tietyllä alueella kovasta jännityksestä alkanut lihaspanssari. On kipua ja paha olla vaikka oon tottunut tähän. Apua on vaikea saada ja kaikki hoidot nielevät rahaa jota ei paljoa ole. Haluaisin päästä pois tästä jännitystilasta.
[/quote]
Miten olet ajautunut tällaiseen tilanteeseen? Miten toimit, elit ja mitä teit ennenkuin tällaiset ongelmat edes alkoivat? Jostainhan koko vyyhti on lähtenyt - joko nopeasti tai hitaasti. Löydätkö jonkun keinon palata siihen tilanteeseen ennen kuin kaikki tämä alkoi?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:12"]
Otanko tukipaketin vai haastanko työnantajan oikeuteen?
[/quote]
Voitatko jos haastat työnantajasi oikeuteen? Paljonko voitat, jos voitat? Jaksatko ja onko sinulla aikaa viedä koko oikeusbyrokratia läpi, vai onko tilanteesi kannalta järkevämpää jättää menneet ja jatkaa vauhdilla eteenpäin?
[/quote]
Voitan viran takaisin. Vaihtoehtona on työttömyys. Käytännössähän lakimiehet hoitaa byrokratian.
[/quote]
Haluatko jäädä virkaasi isojen lakiselvittelyiden jälkeen, vai tekisikö se päivittäisestä työssäkäymisestäsi kiusallista? Onko työnantajasi toiminut sinua vastaan niin väärin että haluat selvittää asian perin pohjin?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:30"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:20"]
Mitä teen kun stressaan kokoajan ulkonäöstäni.. :/
[/quote]
Itsekin jos tietäisin... olen kuitenkin pysynyt järjissäni sellaisella ajatusleikillä että mieti omaa suhtautumistasi muiden ihmisten ulkonäköön - kuinka moni vastaantuleva on mielestäsi ihan oikeasti aivan kammoksuttavan ruma ökköpökkö rumilus? Eipä juuri kukaan. Entä sitten kuinka moni on mielestäsi "ei niin hyvän näköinen"? No niitä voi olla jo enemmän, mutta vaikuttaako se sinuun millään tavalla? Eipä juuri.
Nyt ajattele asia niin että mitä jos kaikki muutkin ihmiset ympärilläsi ovat näin "suvaitsevaisia" kuin sinä? Eikö olekkin mukavaa? Ihan sama miltä näytät, ei se ketään oikeastaan hetkauta... paitsi sitä satunnaista ihme tyyppiä, mutta sillä on itsellään enemmän ongelmia kuin sinulla jos pitää muille mennä tuollaisia sanomaan.
[/quote]
Kiitti.. Toi kyllä auttoi
Mitä tehdä kun en kehtaa syödä (yksin) julkisilla paikoilla?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:38"]
[/quote]
:D Jopas teillä on paljon samoja ongelmia kuin minulla. Tämän olen ratkaissut niin että esitän kiireellistä liikemiestä joka on toisessa kaupungissa mennyt ensimmäiseen näkemäänsä ravintolaan syömään äkkiä kokousten välissä - eikö vaikutakin siistiltä! Esitys itsessään nyt on vain se mitä ajattelen kun olen yksin syömässä, täytyyhän minulla nyt jokin syy olla - en tietenkään ole yksinäinen erakko yksinään syömässä vaan arvostettu liikemies!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:29"]
Miten ratkaisen tämän yhtälön: tunnen itseni kipeäksi eli kropassani on tietyllä alueella kovasta jännityksestä alkanut lihaspanssari. On kipua ja paha olla vaikka oon tottunut tähän. Apua on vaikea saada ja kaikki hoidot nielevät rahaa jota ei paljoa ole. Haluaisin päästä pois tästä jännitystilasta.
[/quote]
Miten olet ajautunut tällaiseen tilanteeseen? Miten toimit, elit ja mitä teit ennenkuin tällaiset ongelmat edes alkoivat? Jostainhan koko vyyhti on lähtenyt - joko nopeasti tai hitaasti. Löydätkö jonkun keinon palata siihen tilanteeseen ennen kuin kaikki tämä alkoi?
[/quote]
Alkoi jo lapsuudessa. Oireita oli jo nuorempana mutta koska en ole saanut/ löytänyt apua, olo on pahentunut vuosien aikana.
Jos olis sitä rahaa runsaasti, voisin surutta etsiä hoitoa joka tepsii.
Miten saan estettyä itseäni viestittelemästä exälle? Ero on suht. tuore.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:38"]
[/quote]
:D Jopas teillä on paljon samoja ongelmia kuin minulla. Tämän olen ratkaissut niin että esitän kiireellistä liikemiestä joka on toisessa kaupungissa mennyt ensimmäiseen näkemäänsä ravintolaan syömään äkkiä kokousten välissä - eikö vaikutakin siistiltä! Esitys itsessään nyt on vain se mitä ajattelen kun olen yksin syömässä, täytyyhän minulla nyt jokin syy olla - en tietenkään ole yksinäinen erakko yksinään syömässä vaan arvostettu liikemies!
[/quote]
Täältä sivusta huudan neuvoa myös.
Mä olin nuorena tuollainen.
Ajan ja harjoittelun kanssa menee ohi.
( Istuin kerran pizzeriassa kaksi tuntia pizzaa syömässä..)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:29"] Miten ratkaisen tämän yhtälön: tunnen itseni kipeäksi eli kropassani on tietyllä alueella kovasta jännityksestä alkanut lihaspanssari. On kipua ja paha olla vaikka oon tottunut tähän. Apua on vaikea saada ja kaikki hoidot nielevät rahaa jota ei paljoa ole. Haluaisin päästä pois tästä jännitystilasta. [/quote] Miten olet ajautunut tällaiseen tilanteeseen? Miten toimit, elit ja mitä teit ennenkuin tällaiset ongelmat edes alkoivat? Jostainhan koko vyyhti on lähtenyt - joko nopeasti tai hitaasti. Löydätkö jonkun keinon palata siihen tilanteeseen ennen kuin kaikki tämä alkoi? [/quote] Alkoi jo lapsuudessa. Oireita oli jo nuorempana mutta koska en ole saanut/ löytänyt apua, olo on pahentunut vuosien aikana. Jos olis sitä rahaa runsaasti, voisin surutta etsiä hoitoa joka tepsii.
[/quote]
Ongelmassa kuin ongelmassa pitää kartoittaa käytettävissä olevat resurssit ja toimia niiden mukaan. Ongelma ei ratkea miettimällä että jos minulla olisikin tällaiset ja tällaiset resurssit, niin sitten tämä ratkeaisi helposti - vaan kun ei ole :)
Oletko töissä? Vaikuttaako kipusi työkykyysi / vaikuttaisiko se työkykyysi? Oletko kysellyt sosiaalitoimistolta ja/tai kelalta että olisiko sinun mahdollista saata jotain kuntoutusrahaa työkykysi parantamiseksi?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:47"]
[/quote]
Miksi haluaisit viestittää hänelle? Koituuko siitä haittaa sinulle, exällesi tai jollekin muulle? Mitä voit realistisesti hyötyä olemalla häneen yhteydessä?
Mitä tekisin, kun minulla on jatkuvasti levoton ja rauhaton olo?
Olen vauvan kanssa kotona ja paras fiilis on niinä päivinä, kun saan paljon aikaiseksi (juoksevia asioita, siivousta, ruoanlaittoa, opiskelua jne.)
Toisaalta olen ihan puhki ja kaipaan lepoa ja omaa aikaa, mutta jos siihen on mahdollisuus en kuitenkaan osaa levätä vaan koen huonoa omatuntoa siitä, etten tee mitään järkevää. Mielessä ja kalenterissa on kauhea tehtävälista ja ne painavat mieltä koko ajan, mutta voimia ja aikaa ei ole ikinä niin paljon että listan saisi käytyä läpi. Argh!
Auton vetoakselinpäähän katkesi pultti. Se katkesi niin syvältä, että en saa siitä kiinni millään ja pultti on niin kova, että siihen ei pysty pora. Kuinka saan sen pois?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:47"]
[/quote]
Miksi haluaisit viestittää hänelle? Koituuko siitä haittaa sinulle, exällesi tai jollekin muulle? Mitä voit realistisesti hyötyä olemalla häneen yhteydessä?
[/quote]Haluan kertoa kaikki asiat, jotka jäi sanomatta. Hän kun ei suostunut keskustelemaan mistään, vaan jätti minut yksin kysymyksineni. Joten koen viestittelyn oikeudekseni - jos hän ei kunnioita tarvettani keskustella, ei minunkaan tarvitse kunnioittaa hänen toivettaan siitä, etten viestittelisi. Eli jonkinlainen hyvitys tai oikeudenmukaisuuden haku tai kosto on kyseessä. Minä hyödyn viestittelystä kyllä tunnetasolla, kun saan mieltäni purettua. Ainoa ongelma on, että viestittely voidaan tulkita vainoamiseksi (en kyllä stalkkaa tai muutenkaan ole enää hänen menemisistään kiinnostunut, ainoastaan käsittelen niitä asioita, jotka jäi käsittelemättä).
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:29"] Miten ratkaisen tämän yhtälön: tunnen itseni kipeäksi eli kropassani on tietyllä alueella kovasta jännityksestä alkanut lihaspanssari. On kipua ja paha olla vaikka oon tottunut tähän. Apua on vaikea saada ja kaikki hoidot nielevät rahaa jota ei paljoa ole. Haluaisin päästä pois tästä jännitystilasta. [/quote] Miten olet ajautunut tällaiseen tilanteeseen? Miten toimit, elit ja mitä teit ennenkuin tällaiset ongelmat edes alkoivat? Jostainhan koko vyyhti on lähtenyt - joko nopeasti tai hitaasti. Löydätkö jonkun keinon palata siihen tilanteeseen ennen kuin kaikki tämä alkoi? [/quote] Alkoi jo lapsuudessa. Oireita oli jo nuorempana mutta koska en ole saanut/ löytänyt apua, olo on pahentunut vuosien aikana. Jos olis sitä rahaa runsaasti, voisin surutta etsiä hoitoa joka tepsii.
[/quote]
Ongelmassa kuin ongelmassa pitää kartoittaa käytettävissä olevat resurssit ja toimia niiden mukaan. Ongelma ei ratkea miettimällä että jos minulla olisikin tällaiset ja tällaiset resurssit, niin sitten tämä ratkeaisi helposti - vaan kun ei ole :)
Oletko töissä? Vaikuttaako kipusi työkykyysi / vaikuttaisiko se työkykyysi? Oletko kysellyt sosiaalitoimistolta ja/tai kelalta että olisiko sinun mahdollista saata jotain kuntoutusrahaa työkykysi parantamiseksi?
[/quote]
Niin. En ole töissä ja on vaikea saada töitä kun koulutus on jäänyt...nämä liittyy toisiinsa.
En voi kaikkia töitä enää tehdä.
Olen ajatellut vammaistuen hakemista mutta kustannukset pitää kai olla kuitteineen olla jo kuuden kuukauden ajalta kerättynä.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:22"]
[/quote]
Voitatko jos haastat työnantajasi oikeuteen? Paljonko voitat, jos voitat? Jaksatko ja onko sinulla aikaa viedä koko oikeusbyrokratia läpi, vai onko tilanteesi kannalta järkevämpää jättää menneet ja jatkaa vauhdilla eteenpäin?
[/quote]
Voitan viran takaisin. Vaihtoehtona on työttömyys. Käytännössähän lakimiehet hoitaa byrokratian.
[/quote]
Haluatko jäädä virkaasi isojen lakiselvittelyiden jälkeen, vai tekisikö se päivittäisestä työssäkäymisestäsi kiusallista? Onko työnantajasi toiminut sinua vastaan niin väärin että haluat selvittää asian perin pohjin?
[/quote]
Kyllä. Miksi jääminen olisi kousallista, kun työnantaja on se, joka rikkoi lakia? Eli ei haittaa yhtään. Työnantajan toiminta on sellaista, että en hyväksy sitä. Taloudellisesti pitkällä aikavälillä rahallisesti tilanne sama, riitautan tai en. Oikeustajuni vain ei anna periksi, että työnantaja saa rikkoa lakia räikeästi ja vedota luottamusmiehen kuullen siihen, että on ollut niin kiire.
[/quote]
[/quote]