Kysy mitä vain, minulla on siihen ratkaisu
Jätetään kuitenkin koulunpenkkikysymykset pois. Kaikki tiedämme että elämämkoulu on ainoa oikea koulu.
Kommentit (124)
Kysyin, mutta vastasit vain kysymyksin...sitä ratkaisua jäin odottamaan. Tai edes neuvoa ;)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:53"]
Mitä tekisin, kun minulla on jatkuvasti levoton ja rauhaton olo? Olen vauvan kanssa kotona ja paras fiilis on niinä päivinä, kun saan paljon aikaiseksi (juoksevia asioita, siivousta, ruoanlaittoa, opiskelua jne.) Toisaalta olen ihan puhki ja kaipaan lepoa ja omaa aikaa, mutta jos siihen on mahdollisuus en kuitenkaan osaa levätä vaan koen huonoa omatuntoa siitä, etten tee mitään järkevää. Mielessä ja kalenterissa on kauhea tehtävälista ja ne painavat mieltä koko ajan, mutta voimia ja aikaa ei ole ikinä niin paljon että listan saisi käytyä läpi. Argh!
[/quote]
Tuo on klassinen ilmiö kun on liikaa tehtävää. Vaikka yhden asian hoitaisikin mallikkaasti, niin silti jää saamaton olo, kun tehtäviä on kuitenkin jäänyt tekemättä.
Voisitko ajatella asiaa siltä kantilta että saat todennäköisesti enemmän aikaiseksi levättyäsi välillä? Et ole robotti, lepo on ihan oikeutettua.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:55"]
Auton vetoakselinpäähän katkesi pultti. Se katkesi niin syvältä, että en saa siitä kiinni millään ja pultti on niin kova, että siihen ei pysty pora. Kuinka saan sen pois?
[/quote]
Pystytkö jotenki hitsaamaan pulttiin kiinni pidennystä?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:56"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:52"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:47"]
Miten saan estettyä itseäni viestittelemästä exälle? Ero on suht. tuore.
[/quote]
Miksi haluaisit viestittää hänelle? Koituuko siitä haittaa sinulle, exällesi tai jollekin muulle? Mitä voit realistisesti hyötyä olemalla häneen yhteydessä?
[/quote]Haluan kertoa kaikki asiat, jotka jäi sanomatta. Hän kun ei suostunut keskustelemaan mistään, vaan jätti minut yksin kysymyksineni. Joten koen viestittelyn oikeudekseni - jos hän ei kunnioita tarvettani keskustella, ei minunkaan tarvitse kunnioittaa hänen toivettaan siitä, etten viestittelisi. Eli jonkinlainen hyvitys tai oikeudenmukaisuuden haku tai kosto on kyseessä. Minä hyödyn viestittelystä kyllä tunnetasolla, kun saan mieltäni purettua. Ainoa ongelma on, että viestittely voidaan tulkita vainoamiseksi (en kyllä stalkkaa tai muutenkaan ole enää hänen menemisistään kiinnostunut, ainoastaan käsittelen niitä asioita, jotka jäi käsittelemättä).
[/quote]
"jos hän ei kunnioita tarvettani keskustella, ei minunkaan tarvitse kunnioittaa hänen toivettaan siitä, etten viestittelisi"
Tuo on mielestäni paradoksi ja sen voi muotoilla myös niin päin että jos sinä et kunnioita hänen tarvettaan olla keskustelematta, niin hänenkään ei tarvitse kunnioittaa sinun tarvettasi keskustella.
Miettisin kaksi kertaa ennen kuin lähtisin viestittelemään. En tiedä kuinka suhteenne päättyi ja millaiset välit teillä on nyt, mutta olisin ainakin varovainen jos lähestyisin. Onko sinun mahdollista antaa hänelle aikaa, jos vaikka hän ottaakin yhteyttä sinuun myöhemmin?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:46"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:29"] Miten ratkaisen tämän yhtälön: tunnen itseni kipeäksi eli kropassani on tietyllä alueella kovasta jännityksestä alkanut lihaspanssari. On kipua ja paha olla vaikka oon tottunut tähän. Apua on vaikea saada ja kaikki hoidot nielevät rahaa jota ei paljoa ole. Haluaisin päästä pois tästä jännitystilasta. [/quote] Miten olet ajautunut tällaiseen tilanteeseen? Miten toimit, elit ja mitä teit ennenkuin tällaiset ongelmat edes alkoivat? Jostainhan koko vyyhti on lähtenyt - joko nopeasti tai hitaasti. Löydätkö jonkun keinon palata siihen tilanteeseen ennen kuin kaikki tämä alkoi? [/quote] Alkoi jo lapsuudessa. Oireita oli jo nuorempana mutta koska en ole saanut/ löytänyt apua, olo on pahentunut vuosien aikana. Jos olis sitä rahaa runsaasti, voisin surutta etsiä hoitoa joka tepsii. [/quote] Ongelmassa kuin ongelmassa pitää kartoittaa käytettävissä olevat resurssit ja toimia niiden mukaan. Ongelma ei ratkea miettimällä että jos minulla olisikin tällaiset ja tällaiset resurssit, niin sitten tämä ratkeaisi helposti - vaan kun ei ole :) Oletko töissä? Vaikuttaako kipusi työkykyysi / vaikuttaisiko se työkykyysi? Oletko kysellyt sosiaalitoimistolta ja/tai kelalta että olisiko sinun mahdollista saata jotain kuntoutusrahaa työkykysi parantamiseksi? [/quote] Niin. En ole töissä ja on vaikea saada töitä kun koulutus on jäänyt...nämä liittyy toisiinsa. En voi kaikkia töitä enää tehdä. Olen ajatellut vammaistuen hakemista mutta kustannukset pitää kai olla kuitteineen olla jo kuuden kuukauden ajalta kerättynä.
[/quote]
Kannattaa ainakin yrittää sitä vammastuen hakua. Mikäli et saa rahaa takautuvasti, niin ehkä sinulle voidaan kustantaa muuten jotain.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:12"]
Otanko tukipaketin vai haastanko työnantajan oikeuteen?
[/quote]
Voitatko jos haastat työnantajasi oikeuteen? Paljonko voitat, jos voitat? Jaksatko ja onko sinulla aikaa viedä koko oikeusbyrokratia läpi, vai onko tilanteesi kannalta järkevämpää jättää menneet ja jatkaa vauhdilla eteenpäin?
[/quote]
Voitan viran takaisin. Vaihtoehtona on työttömyys. Käytännössähän lakimiehet hoitaa byrokratian.
[/quote]
Haluatko jäädä virkaasi isojen lakiselvittelyiden jälkeen, vai tekisikö se päivittäisestä työssäkäymisestäsi kiusallista? Onko työnantajasi toiminut sinua vastaan niin väärin että haluat selvittää asian perin pohjin?
[/quote]
Kyllä. Miksi jääminen olisi kousallista, kun työnantaja on se, joka rikkoi lakia? Eli ei haittaa yhtään. Työnantajan toiminta on sellaista, että en hyväksy sitä. Taloudellisesti pitkällä aikavälillä rahallisesti tilanne sama, riitautan tai en. Oikeustajuni vain ei anna periksi, että työnantaja saa rikkoa lakia räikeästi ja vedota luottamusmiehen kuullen siihen, että on ollut niin kiire.
[/quote]
No joillekin se voi olla kiusallista. Miettisin myös miten mahdollisen yrityksessä etenemisen kanssa käy jos riitautat ja ns. poltat välit esimieheesi. Eikös hän se ylennysten ym. portinvartija kuitenkin ole?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:12"]
Onko ap mies?
[/quote]
Juu.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:22"]
Kysyin, mutta vastasit vain kysymyksin...sitä ratkaisua jäin odottamaan. Tai edes neuvoa ;)
[/quote]
Mikä kysymys oli kyseessä?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:41"]
[/quote]
Miksi haluaisit viestittää hänelle? Koituuko siitä haittaa sinulle, exällesi tai jollekin muulle? Mitä voit realistisesti hyötyä olemalla häneen yhteydessä?
[/quote]Haluan kertoa kaikki asiat, jotka jäi sanomatta. Hän kun ei suostunut keskustelemaan mistään, vaan jätti minut yksin kysymyksineni. Joten koen viestittelyn oikeudekseni - jos hän ei kunnioita tarvettani keskustella, ei minunkaan tarvitse kunnioittaa hänen toivettaan siitä, etten viestittelisi. Eli jonkinlainen hyvitys tai oikeudenmukaisuuden haku tai kosto on kyseessä. Minä hyödyn viestittelystä kyllä tunnetasolla, kun saan mieltäni purettua. Ainoa ongelma on, että viestittely voidaan tulkita vainoamiseksi (en kyllä stalkkaa tai muutenkaan ole enää hänen menemisistään kiinnostunut, ainoastaan käsittelen niitä asioita, jotka jäi käsittelemättä).
[/quote]
"jos hän ei kunnioita tarvettani keskustella, ei minunkaan tarvitse kunnioittaa hänen toivettaan siitä, etten viestittelisi"
Tuo on mielestäni paradoksi ja sen voi muotoilla myös niin päin että jos sinä et kunnioita hänen tarvettaan olla keskustelematta, niin hänenkään ei tarvitse kunnioittaa sinun tarvettasi keskustella.
Miettisin kaksi kertaa ennen kuin lähtisin viestittelemään. En tiedä kuinka suhteenne päättyi ja millaiset välit teillä on nyt, mutta olisin ainakin varovainen jos lähestyisin. Onko sinun mahdollista antaa hänelle aikaa, jos vaikka hän ottaakin yhteyttä sinuun myöhemmin?
[/quote]Ei ole mahdollista antaa hänelle aikaa :) olen kiihkeä ja kärsimätön, ja haluan mennä elämässä eteenpäin, enkä jäädä odottelemaan, milloin hän on mahdollisesti valmis keskustelemaan. Sitäkin tuo viestitys on, asian käsittelemistä pois päiväjärjestyksestä. Myöhemmin on myöhäistä.
Mielestäni tuo, mitä sanoit paradoksiksi, ei ole paradoksi siksi, että siinä on kronologinen järjestys. Hän ei ole tullut minua vastaan ensin ja keskustellut, vaan kieltäytynyt käsittelemästä asiaa. Sen jälkeen minulla ei ole ollut muuta mahdollisuutta kuin pommittaa viestein, koska en kykene pitämään asioita sisälläni. Kysehän oli meidän suhteesta, ei mistään minun omasta jutusta, jolla vainoan toista. Eli kun ei ole mahdollisuutta kaksisuuntaiseen viestintään, täytyy luukuttaa yksisuuntaisesti. Se vaan, että alan jo itsekin väsyä, joten siksi pyysin ratkaisua, miten saisin tämän loppumaan?
MITEN SAAN MIEHENI HALUAMAAN SEKSIÄ ENEMMÄN kun mitkään hepeneet puhumiset viekottelut eivät tuota tulosta kuin hetkeksi ???
Haluaisin mennä juttelemaan jollekin ammattilaiselle viime aikojen ahdistuksista ja huonoista fiiliksistä, mutta pelkään avata suuni asiasta esim neuvolassa, koska en halua kenenkään ajattelevan että ahdistuksieni takia olen huono äiti lapselleni! Kuinka paljon esim terapeutille voi purkaa pahaa oloaan ennen kuin hän kokee asiakseen ottaa yhteyttä lastensuojeluun vai saavatko he ikinä tehdä niin? Missä menee vaitiolovelvollisuuden raja?
(Huom! En siis tosiaan itse koe että oma paha oloni vaikuttaisi lapseeni, hänen arkensa on ihan tavallista ja tasapainoista ja onnellista)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:46"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:29"] Miten ratkaisen tämän yhtälön: tunnen itseni kipeäksi eli kropassani on tietyllä alueella kovasta jännityksestä alkanut lihaspanssari. On kipua ja paha olla vaikka oon tottunut tähän. Apua on vaikea saada ja kaikki hoidot nielevät rahaa jota ei paljoa ole. Haluaisin päästä pois tästä jännitystilasta. [/quote] Miten olet ajautunut tällaiseen tilanteeseen? Miten toimit, elit ja mitä teit ennenkuin tällaiset ongelmat edes alkoivat? Jostainhan koko vyyhti on lähtenyt - joko nopeasti tai hitaasti. Löydätkö jonkun keinon palata siihen tilanteeseen ennen kuin kaikki tämä alkoi? [/quote] Alkoi jo lapsuudessa. Oireita oli jo nuorempana mutta koska en ole saanut/ löytänyt apua, olo on pahentunut vuosien aikana. Jos olis sitä rahaa runsaasti, voisin surutta etsiä hoitoa joka tepsii. [/quote] Ongelmassa kuin ongelmassa pitää kartoittaa käytettävissä olevat resurssit ja toimia niiden mukaan. Ongelma ei ratkea miettimällä että jos minulla olisikin tällaiset ja tällaiset resurssit, niin sitten tämä ratkeaisi helposti - vaan kun ei ole :) Oletko töissä? Vaikuttaako kipusi työkykyysi / vaikuttaisiko se työkykyysi? Oletko kysellyt sosiaalitoimistolta ja/tai kelalta että olisiko sinun mahdollista saata jotain kuntoutusrahaa työkykysi parantamiseksi? [/quote] Niin. En ole töissä ja on vaikea saada töitä kun koulutus on jäänyt...nämä liittyy toisiinsa. En voi kaikkia töitä enää tehdä. Olen ajatellut vammaistuen hakemista mutta kustannukset pitää kai olla kuitteineen olla jo kuuden kuukauden ajalta kerättynä.
[/quote]
Kannattaa ainakin yrittää sitä vammastuen hakua. Mikäli et saa rahaa takautuvasti, niin ehkä sinulle voidaan kustantaa muuten jotain.
[/quote]
Kyllä. Se tuntuu kovin vaikealta, pitäisi löytää sopiva lääkäri joka käsittää nämä asiat ja sitten ne kustannukset puolen vuoden ajalta.
Rahaa menee.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:12"]
Onko ap mies?
[/quote]
Juu.
[/quote]
Olet todella fiksu ja älykäs!
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:48"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]Ei ole mahdollista antaa hänelle aikaa :) olen kiihkeä ja kärsimätön, ja haluan mennä elämässä eteenpäin, enkä jäädä odottelemaan, milloin hän on mahdollisesti valmis keskustelemaan. Sitäkin tuo viestitys on, asian käsittelemistä pois päiväjärjestyksestä. Myöhemmin on myöhäistä.
Mielestäni tuo, mitä sanoit paradoksiksi, ei ole paradoksi siksi, että siinä on kronologinen järjestys. Hän ei ole tullut minua vastaan ensin ja keskustellut, vaan kieltäytynyt käsittelemästä asiaa. Sen jälkeen minulla ei ole ollut muuta mahdollisuutta kuin pommittaa viestein, koska en kykene pitämään asioita sisälläni. Kysehän oli meidän suhteesta, ei mistään minun omasta jutusta, jolla vainoan toista. Eli kun ei ole mahdollisuutta kaksisuuntaiseen viestintään, täytyy luukuttaa yksisuuntaisesti. Se vaan, että alan jo itsekin väsyä, joten siksi pyysin ratkaisua, miten saisin tämän loppumaan?
[/quote]
Yritin tuolla ajan antamisella hakea vähän sitäkin että mikäli ukosta ei kuulu niin ehkä saisit unohdettua koko asian ;)
Minun mielestäni oikeassa elämässä ei päde tämä "olet selityksen velkaa" -periaate, mutta olemme ilmeisesti eri mieltä siitä.
Ketään puolustelematta, mutta itsekin miehenä uskaltaisin väittää sellaistakin mahdollisuutta että ainakin joidenkin miesten mielestä paras tapa käsitellä joku asia on jättää se asia käsittelemättä. Monet miehet ovat todella hyviä jättämään taakseen isojakin asioita ilman sen kummempia suruja.
Oletko keskustellut tästä asiasta joidenkin ystäviesi kanssa? Miespuolisten sellaisten? Heiltä voisit saada lisäkatselmointia ongelmaasi. Vaikuttaisi kuitenkin siltä että haluat kuitenkin loppupeleissä jonkun sanovan sinulle että jatka exäsi pommittamista viesteillä, mutta saatan olla eri mieltä :)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:53"]
MITEN SAAN MIEHENI HALUAMAAN SEKSIÄ ENEMMÄN kun mitkään hepeneet puhumiset viekottelut eivät tuota tulosta kuin hetkeksi ???
[/quote]
No johan on. Sitähän aina sanotaan että seksi on jotain jotain molemminpuolista... hauskaa... jotain, en muista. Haen tässä kuitenkin sitä että oletko kysynyt mieheltäsi suoraan mistä hän syttyy? (onko syttyminen liian nuorekas termi?)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:34"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:12"]
Otanko tukipaketin vai haastanko työnantajan oikeuteen?
[/quote]
Voitatko jos haastat työnantajasi oikeuteen? Paljonko voitat, jos voitat? Jaksatko ja onko sinulla aikaa viedä koko oikeusbyrokratia läpi, vai onko tilanteesi kannalta järkevämpää jättää menneet ja jatkaa vauhdilla eteenpäin?
[/quote]
Voitan viran takaisin. Vaihtoehtona on työttömyys. Käytännössähän lakimiehet hoitaa byrokratian.
[/quote]
Haluatko jäädä virkaasi isojen lakiselvittelyiden jälkeen, vai tekisikö se päivittäisestä työssäkäymisestäsi kiusallista? Onko työnantajasi toiminut sinua vastaan niin väärin että haluat selvittää asian perin pohjin?
[/quote]
Kyllä. Miksi jääminen olisi kousallista, kun työnantaja on se, joka rikkoi lakia? Eli ei haittaa yhtään. Työnantajan toiminta on sellaista, että en hyväksy sitä. Taloudellisesti pitkällä aikavälillä rahallisesti tilanne sama, riitautan tai en. Oikeustajuni vain ei anna periksi, että työnantaja saa rikkoa lakia räikeästi ja vedota luottamusmiehen kuullen siihen, että on ollut niin kiire.
[/quote]
No joillekin se voi olla kiusallista. Miettisin myös miten mahdollisen yrityksessä etenemisen kanssa käy jos riitautat ja ns. poltat välit esimieheesi. Eikös hän se ylennysten ym. portinvartija kuitenkin ole?
[/quote]
Esimiehelle se olisi kiusallista. Etenemismahdollisuutta ei ole, joten sitä ei kannata miettiä. Minulla on osaston paras koulutus, työkokemus ja kielitaito ja silti minut irtisanottiin. Toki varsinainen riitauttaminen liittyy muotoseikkoihin, ei varsinaisesti minuun itseeni.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:42"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:01"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:50"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:46"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:33"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:29"] Miten ratkaisen tämän yhtälön: tunnen itseni kipeäksi eli kropassani on tietyllä alueella kovasta jännityksestä alkanut lihaspanssari. On kipua ja paha olla vaikka oon tottunut tähän. Apua on vaikea saada ja kaikki hoidot nielevät rahaa jota ei paljoa ole. Haluaisin päästä pois tästä jännitystilasta. [/quote] Miten olet ajautunut tällaiseen tilanteeseen? Miten toimit, elit ja mitä teit ennenkuin tällaiset ongelmat edes alkoivat? Jostainhan koko vyyhti on lähtenyt - joko nopeasti tai hitaasti. Löydätkö jonkun keinon palata siihen tilanteeseen ennen kuin kaikki tämä alkoi? [/quote] Alkoi jo lapsuudessa. Oireita oli jo nuorempana mutta koska en ole saanut/ löytänyt apua, olo on pahentunut vuosien aikana. Jos olis sitä rahaa runsaasti, voisin surutta etsiä hoitoa joka tepsii. [/quote] Ongelmassa kuin ongelmassa pitää kartoittaa käytettävissä olevat resurssit ja toimia niiden mukaan. Ongelma ei ratkea miettimällä että jos minulla olisikin tällaiset ja tällaiset resurssit, niin sitten tämä ratkeaisi helposti - vaan kun ei ole :) Oletko töissä? Vaikuttaako kipusi työkykyysi / vaikuttaisiko se työkykyysi? Oletko kysellyt sosiaalitoimistolta ja/tai kelalta että olisiko sinun mahdollista saata jotain kuntoutusrahaa työkykysi parantamiseksi? [/quote] Niin. En ole töissä ja on vaikea saada töitä kun koulutus on jäänyt...nämä liittyy toisiinsa. En voi kaikkia töitä enää tehdä. Olen ajatellut vammaistuen hakemista mutta kustannukset pitää kai olla kuitteineen olla jo kuuden kuukauden ajalta kerättynä. [/quote] Kannattaa ainakin yrittää sitä vammastuen hakua. Mikäli et saa rahaa takautuvasti, niin ehkä sinulle voidaan kustantaa muuten jotain. [/quote] Kyllä. Se tuntuu kovin vaikealta, pitäisi löytää sopiva lääkäri joka käsittää nämä asiat ja sitten ne kustannukset puolen vuoden ajalta. Rahaa menee.
[/quote]
Eikös sosiaalitoimisto sitten tule vastaan? Ei ehkä suoranaisesti juuri näissä kustannuksissa, mutta mikäli sinulla on paljon järkeviä menoja ja rahat loppu niin eikös koko virasto ole sitä varten?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:41"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En ole AP, mutta entä jos vaan hyväksyisit sen, että kaikkia suhteen asioita ei vaan tulla koskaan käsittelemään. Piste. Ne jää auki ja sillä hyvä. Voit myls kirjoittaa exälle ihan kirjeitä paperille, mutta et lähetä niitä. Ei se niitä kuitenkaan lukisi/tajuaisi.
Anteeksi AP, että tunkeuduin sun ketjuun, tästä mulla on vaan niin omakohtaista kokemusta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:54"]Haluaisin mennä juttelemaan jollekin ammattilaiselle viime aikojen ahdistuksista ja huonoista fiiliksistä, mutta pelkään avata suuni asiasta esim neuvolassa, koska en halua kenenkään ajattelevan että ahdistuksieni takia olen huono äiti lapselleni! Kuinka paljon esim terapeutille voi purkaa pahaa oloaan ennen kuin hän kokee asiakseen ottaa yhteyttä lastensuojeluun vai saavatko he ikinä tehdä niin? Missä menee vaitiolovelvollisuuden raja?
(Huom! En siis tosiaan itse koe että oma paha oloni vaikuttaisi lapseeni, hänen arkensa on ihan tavallista ja tasapainoista ja onnellista)
[/quote]
Täällä eräs toinen vastaa: olen ollut samassa tilanteessa. Käy kirkon perheneuvonnassa.
Onko ap mies?