Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain, minulla on siihen ratkaisu

Vierailija
10.09.2015 |

Jätetään kuitenkin koulunpenkkikysymykset pois. Kaikki tiedämme että elämämkoulu on ainoa oikea koulu.

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:46"]

Tappaisinko itseni hukuttautumalla vai tukehdutanko itseni muovipussilla? Ensin tietysti vedän viinaa ja sitten 100 unilääkettä.

[/quote]

Eikös kivuttomin tapa ole se letkun vetäminen pakoputkesta autoon sisälle? Kunnon kansalaisena minun täytyy kuitenkin neuvoa sinua olemaan tekemättä itsemurhaa ollenkaan.

Vierailija
22/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytäisin syitä elää? Mistä löytää motivaatiota? Miten pääsisin ylös tästä suosta?

Elämä murenee käsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:44"]

Mitä tehdä nyt sairaslomalla. Olen vielä pari viikkoa sairaslomalla ja sitten palaan töihin. Töihin meno jännittää, miten tulen pärjäämään. Olen puoli vuotta ollut kotona. Jännittää myös työkavereiden suhtautuminen minuun. 

[/quote]

Vie töihin pullaa, jos pelkäät että työkaverisi suhtautuvat sinuun sairaslomasi vuoksi huonosti. Mitä viimeiseen kahteen viikkoon tulee niin tee sitä mitä olet tehnyt muunkin sairaslomasi ajan?

[/quote]

En käy itse kahvihuoneessa. Tai ennen sairaslomaa en käynyt kahvihuoneessa ollenkaan. Mitä pullaa veisit? Olen vähän huono tälläisessä. Mitä jos monet laihduttaa, naisvaltainen ala. Töihin meno pelottaa. Tuntuu että olen muita valovuoden jäljessä kaikessa. Sairaslomalla olen nyt pääosin ollut vain kotona, kaupassa olen käynyt. Siivoillut vähän jne. perus asioita. En ole tavannut muita ihmisiä tai työkavereita. Olen aika erakko luonne. 

Vierailija
24/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:40"]

Mulla on tajuttoman huono itseluottamus, vaikka järjellä tiedän, että olen ihan ok tyyppi, kivan näköinen ja suht fiksu. Inhoan itseäni ja se heijastuu ihmisuuhteisiini ja uraani (joka on olematon). Olen käynyt terapiassa, mutta en kokenut saavani siitä apua. Jäljitimme terapeutin kanssa huonon itsetuntoni syyn kauas lapsuuteen, vauvaikään, joten se liittyy todella olennaisesti peruspersoonaani.

Mikäs sun neuvosi olisi?

[/quote]

Olet ehkä vähän niin kuin minä.  Onnistuin kehittämään omaa itsetuntoani pyrkimällä olemaan tosi hyvä jossain asiassa. Asia voi olla mikä vain, vaikka ruoanlaitto tai se että jaksat vaivautua joka aamu lenkille, jotain pitää kuitenkin olla mihin itsensä, itsetuntonsa ja itsevarmuutensa perustaa.

Joku ura sinulla ilmeisesti on? Mikäli uravalintasi miellyttää sinua niin yritä pyrkiä siinä mahdollisimman hyväksi. Näin lyöt kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Mitä ihmissuhteisiin tulee niin itse suosin vain "low maintenance" ihmissuhteita, eli minulla on paljo sellaisia kavereita joista kumpaakaan ei haittaa että emme vaikka puhu toisillemme kuukausiin. Sitten kun jossain vaiheessa aina toinen haluaa lähteä esimerkiksi kaljalle tai johonkin, niin homma toimii ihan niin kuin mitään "hiljaista jaksoa" ei olisi ollutkaan.

Mikäli siis koet ihmissuhteesi työläiksi tai hankaliksi, niin kokeile pyrkiä tällaisiin "low maintenance" ihmissuhteisiin.

[/quote]

Kiitos vinkistä, mutta...

Uraa eli ala olen jo vaihtanut ja olen siinä iässä, että mitään superosaajaa musta ei enää voi tulla. Lisäksi olen ihan tuhottoman laiska (siksi olen nyt täälläkin).

Ihmissuhteissa sujuu kyllä tuolla sun menetelmällä aika ok, mutta joskus tuntuu ikävältä, kun kuulee tuttujen käyvän yhdessä ulkona ja itse jää porukoista pois. Ei ainakaan hivele sitä jo valmiiksi olematonta itsetuntoa.

Millä alalla sä muuten olet?

[/quote]

Olen itse IT-alalla, mistä sainkin idean - opettele ohjelmoimaan!

Ohjelmointi on loppupeleissa helppo laji oppia, mutta siinä on vaikea kehittyä superhyväksi. Sen hyvä puoli on kuitenkin se että opetellaksesi ohjelmoimaan sinun ei tarvitse poistua kotoonta, mikä luulisi olevan laiskan mieleen.

Sen lisäksi huonoon itsetuntoon suosittelen myös klassikkoa, eli "fake it till you make it"-periaatetta, joka toimii erityisen hyvin jos sitä uskaltaa soveltaa huonoon itsetuntoon. Mikäli pystyt esittämään hyväitsetuntoista ja itsevarmaa tarpeeksi kauan, niin ennen pitkää mielesi tekee siitä oikeasti osan sinua.

Vierailija
25/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:57"]

Mistä löytäisin syitä elää? Mistä löytää motivaatiota? Miten pääsisin ylös tästä suosta?

Elämä murenee käsiin.

[/quote]

Mitä haluat tehdä elämälläsi? Miten pääset siihen tavoitteeseen? Onko se sen arvoista?

Mihin verrattuna elämäsi murenee käsiin?

Vierailija
26/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kauheassa flunssassa, enkä vieläkään ole ihan terve. Huomenna olis pitkään odottamani saunailta. Miten selviän siitä niin, että voin pitää hauskaa, mutta en saa flunssaa uudestaan päälle?

Voinko mennä saunaan ja uimaan? Mitä juotavaa suosittelisit?

Vierailija
27/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:40"]

Mulla on tajuttoman huono itseluottamus, vaikka järjellä tiedän, että olen ihan ok tyyppi, kivan näköinen ja suht fiksu. Inhoan itseäni ja se heijastuu ihmisuuhteisiini ja uraani (joka on olematon). Olen käynyt terapiassa, mutta en kokenut saavani siitä apua. Jäljitimme terapeutin kanssa huonon itsetuntoni syyn kauas lapsuuteen, vauvaikään, joten se liittyy todella olennaisesti peruspersoonaani.

Mikäs sun neuvosi olisi?

[/quote]

Olet ehkä vähän niin kuin minä.  Onnistuin kehittämään omaa itsetuntoani pyrkimällä olemaan tosi hyvä jossain asiassa. Asia voi olla mikä vain, vaikka ruoanlaitto tai se että jaksat vaivautua joka aamu lenkille, jotain pitää kuitenkin olla mihin itsensä, itsetuntonsa ja itsevarmuutensa perustaa.

Joku ura sinulla ilmeisesti on? Mikäli uravalintasi miellyttää sinua niin yritä pyrkiä siinä mahdollisimman hyväksi. Näin lyöt kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Mitä ihmissuhteisiin tulee niin itse suosin vain "low maintenance" ihmissuhteita, eli minulla on paljo sellaisia kavereita joista kumpaakaan ei haittaa että emme vaikka puhu toisillemme kuukausiin. Sitten kun jossain vaiheessa aina toinen haluaa lähteä esimerkiksi kaljalle tai johonkin, niin homma toimii ihan niin kuin mitään "hiljaista jaksoa" ei olisi ollutkaan.

Mikäli siis koet ihmissuhteesi työläiksi tai hankaliksi, niin kokeile pyrkiä tällaisiin "low maintenance" ihmissuhteisiin.

[/quote]

Kiitos vinkistä, mutta...

Uraa eli ala olen jo vaihtanut ja olen siinä iässä, että mitään superosaajaa musta ei enää voi tulla. Lisäksi olen ihan tuhottoman laiska (siksi olen nyt täälläkin).

Ihmissuhteissa sujuu kyllä tuolla sun menetelmällä aika ok, mutta joskus tuntuu ikävältä, kun kuulee tuttujen käyvän yhdessä ulkona ja itse jää porukoista pois. Ei ainakaan hivele sitä jo valmiiksi olematonta itsetuntoa.

Millä alalla sä muuten olet?

[/quote]

Olen itse IT-alalla, mistä sainkin idean - opettele ohjelmoimaan!

Ohjelmointi on loppupeleissa helppo laji oppia, mutta siinä on vaikea kehittyä superhyväksi. Sen hyvä puoli on kuitenkin se että opetellaksesi ohjelmoimaan sinun ei tarvitse poistua kotoonta, mikä luulisi olevan laiskan mieleen.

Sen lisäksi huonoon itsetuntoon suosittelen myös klassikkoa, eli "fake it till you make it"-periaatetta, joka toimii erityisen hyvin jos sitä uskaltaa soveltaa huonoon itsetuntoon. Mikäli pystyt esittämään hyväitsetuntoista ja itsevarmaa tarpeeksi kauan, niin ennen pitkää mielesi tekee siitä oikeasti osan sinua.

[/quote]

Haha, kiitos! Kuulostat hauskalta tyypiltä. En tiedä miksi, mutta sun kanssa olisi hauska jutella enemmänkin.

Vierailija
28/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisin kaupungin vuokra-asunnon? T. Kohta asunnoton

Vierailija
29/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:44"]

Mitä tehdä nyt sairaslomalla. Olen vielä pari viikkoa sairaslomalla ja sitten palaan töihin. Töihin meno jännittää, miten tulen pärjäämään. Olen puoli vuotta ollut kotona. Jännittää myös työkavereiden suhtautuminen minuun. 

[/quote]

Vie töihin pullaa, jos pelkäät että työkaverisi suhtautuvat sinuun sairaslomasi vuoksi huonosti. Mitä viimeiseen kahteen viikkoon tulee niin tee sitä mitä olet tehnyt muunkin sairaslomasi ajan?

[/quote]

En käy itse kahvihuoneessa. Tai ennen sairaslomaa en käynyt kahvihuoneessa ollenkaan. Mitä pullaa veisit? Olen vähän huono tälläisessä. Mitä jos monet laihduttaa, naisvaltainen ala. Töihin meno pelottaa. Tuntuu että olen muita valovuoden jäljessä kaikessa. Sairaslomalla olen nyt pääosin ollut vain kotona, kaupassa olen käynyt. Siivoillut vähän jne. perus asioita. En ole tavannut muita ihmisiä tai työkavereita. Olen aika erakko luonne. 

[/quote]

Pulla kuin pulla, kaikkian on mahdoton miellyttää. Jos tosiaan epäilet että monet laihduttavat, niin voit viedä vaikka hedelmiä pullan lisäksi tai sen sijaan. Tällaiset ovat ihan pikkuruisia ongelmia, niin pieniä että niitä ei kannata edes ongelmiksi kutsua. Tee niin mikä on mielestäni oikein / kivasti tehty ja mikäli lopputulos ei miellytä kaikkia niin sille ei vaan voi mitään - sinä olet ainakin yrittänyt.

Erakkoilu on kivaa ja sitä nyt ei kannata häpeillä. Sairaslomalla ei muutenkaan ole ehkä paras mahdollinen idea hirveästi kotoonta poistua.

Reippaasti vaan töihin ja hymy naamalla arkeen. Näytä että sinulla on valmis ote jatkaa siitä mihin ennen sairaslomaasi jäit.

Vierailija
30/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:05"]

Olen ollut kauheassa flunssassa, enkä vieläkään ole ihan terve. Huomenna olis pitkään odottamani saunailta. Miten selviän siitä niin, että voin pitää hauskaa, mutta en saa flunssaa uudestaan päälle?

Voinko mennä saunaan ja uimaan? Mitä juotavaa suosittelisit?

[/quote]

Saunaan menisin, mutta uimisen jättäisin väliin, tuollahan on avanto kun Suomesta puhutaan.

Flunssaan auttaa tietenkin vanha hyvä ystävä, eli Jägermeister. Sitä muutama shotti huiviin ja loppuiltana vaikka ihan olutta niin eiköhän se siitä.

Viina + terva + sauna yhtälöstä puuttuu enään terva, että jos sitä vielä jostain löytäisit...

Vierailija
31/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:04"]

Elämä murenee käsiin.

[/quote]

Mitä haluat tehdä elämälläsi? Miten pääset siihen tavoitteeseen? Onko se sen arvoista?

[/quote]

Haluaisin töihin, mutta sitä ennen pitäisi valmistua koulusta. Pidän itseäni tyhmänä, saamattomana, avuttomana, laiskana, huonona ja viallisena ihmisenä, joten opiskelu tuntuu vaikealta. En pärjää missään. Haluaisin olla hyvä puoliso ja ystävä, auttaa ja tukea muita, olla hyödyllinen tässä yhteiskunnassa. Mutta istun sohvalla ja itken. En hyödytä ketään. Olen turha. Tuntuu, etten löydä voimia jatkaa. En tiedä mitä tekisin.

Vierailija
32/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen se sairaslomalainen. Miten voisin tulla ahkeraksi ja järjestelmälliseksi. 

Ihailen myös erästä bloggaajaa ja hänen kotiaan ja taitojaan. Miten saada samanlainen elämä.

Vierailija
33/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:08"]

Miten saisin kaupungin vuokra-asunnon? T. Kohta asunnoton

[/quote]

Aktiivinen Googletus auttanee, mutta ei välttämättä sellainen googletus mikä ekana tulee mieleen, eli "vuokra-asunnot ", vaan kannattaa lähteä etsimään isompaa yhteistä nimittäjää vaikkapa hakemalla "kiinteistönvälitys/välittäjät ".

Hakemalla suoraan vuokra-asuntoja sinulle tyrkytetään vain yhden kiinteistönvälittäjän tarjoamia asuntoja. Hakemalla kiinteistönvälittäjiä asunnonhakusi laajentuu, sillä jos yksi kiinteistönvälittäjä tarjoaa vaikka sataa asuntoa, niin 10 eri välittäjää tarjoavat yhteensä 1000 asuntoa.

Kyse ei ole siitä miten sellaisen saisit, vaan millaisen ja mistä.

Vierailija
34/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:12"]

Elämä murenee käsiin.

[/quote]

[/quote]

Haluaisin töihin, mutta sitä ennen pitäisi valmistua koulusta. Pidän itseäni tyhmänä, saamattomana, avuttomana, laiskana, huonona ja viallisena ihmisenä, joten opiskelu tuntuu vaikealta. En pärjää missään. Haluaisin olla hyvä puoliso ja ystävä, auttaa ja tukea muita, olla hyödyllinen tässä yhteiskunnassa. Mutta istun sohvalla ja itken. En hyödytä ketään. Olen turha. Tuntuu, etten löydä voimia jatkaa. En tiedä mitä tekisin.

[/quote]

Tieto lisää tuskaa...

Opiskeluissa kannattaa muistaa se mitä kaikki törpöt sukulaiset aina hokevat; olet siellä oppimassa. Sinun täytyy ymmärtää että opettelemasi asiat ovat oikeasti hankalia, siksi niitä opetetaan ja opetellaan. Joukossa on tietysti aina joitain prodigyjä, jotka tuntuvat tietävän kaikesta valmiiksi kaiken, mutta sellaiset nyt menevätkin sitten myöhemmin ratkaisemaan niitä kaikista vaikeimpia asioita, jotta meidän muiden ei tarvitse käyttää niihin kaikkea aikaamme.

Itseäni opiskelu sinänsä kiinnosti / kiinnostaa, mutta olen todella laiska ja aloitekyvytön tekemään mitään opiskeluihin liittyviä tehtäviä. Ratkaisin itselläni tämän ongelman niin että opettelin arvioimaan tehtävien työmääriä ja olemaan tarkkana deadlinejen kanssa, mikä mahdollisti sen että pystyn motivoimaan itseäni tekemällä asiat niin viime hetkellä kun mahdollista, sillä muita vaihtoehtoja ei ole.

Haluat myös olla hyvä puoliso, ystävä ja olla muiden tukena. Tämä ei onnistu ennen kuin sinulla itselläsi pyyhkii hyvin ja on hyvä olla, auta siis muita auttamalla ensin itseäsi - se ei ole itsekästä, se on välttämätöntä.

Et ole turha ja sinun on aika panostaa itseesi.

Välillä on myös ok itkeä siinä sohvalla.

Vierailija
35/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:12"]

Elämä murenee käsiin.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tieto lisää tuskaa...

Opiskeluissa kannattaa muistaa se mitä kaikki törpöt sukulaiset aina hokevat; olet siellä oppimassa. Sinun täytyy ymmärtää että opettelemasi asiat ovat oikeasti hankalia, siksi niitä opetetaan ja opetellaan. Joukossa on tietysti aina joitain prodigyjä, jotka tuntuvat tietävän kaikesta valmiiksi kaiken, mutta sellaiset nyt menevätkin sitten myöhemmin ratkaisemaan niitä kaikista vaikeimpia asioita, jotta meidän muiden ei tarvitse käyttää niihin kaikkea aikaamme.

Itseäni opiskelu sinänsä kiinnosti / kiinnostaa, mutta olen todella laiska ja aloitekyvytön tekemään mitään opiskeluihin liittyviä tehtäviä. Ratkaisin itselläni tämän ongelman niin että opettelin arvioimaan tehtävien työmääriä ja olemaan tarkkana deadlinejen kanssa, mikä mahdollisti sen että pystyn motivoimaan itseäni tekemällä asiat niin viime hetkellä kun mahdollista, sillä muita vaihtoehtoja ei ole.

Haluat myös olla hyvä puoliso, ystävä ja olla muiden tukena. Tämä ei onnistu ennen kuin sinulla itselläsi pyyhkii hyvin ja on hyvä olla, auta siis muita auttamalla ensin itseäsi - se ei ole itsekästä, se on välttämätöntä.

Et ole turha ja sinun on aika panostaa itseesi.

Välillä on myös ok itkeä siinä sohvalla.

[/quote]

Kiitos.

Vierailija
36/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:14"]

Olen se sairaslomalainen. Miten voisin tulla ahkeraksi ja järjestelmälliseksi. 

Ihailen myös erästä bloggaajaa ja hänen kotiaan ja taitojaan. Miten saada samanlainen elämä.

[/quote]

Tässä on hyvä muistaa se että vertaat sisintäsi muiden ulkokuoreen, mitkä eivät ole edes verrattavissa.

Ihailet jonkun tosien kotia ja jonkun toisen taitoja, ei siinä sinänsä mitään. Samanlaista elämää et tule saamaan, mutta sen sijaan sinun on mahdollista rakentaa itsellesi oma elämä ja hankkia oma hieno koti. Tämä ei kuitenkaan tapahdu yhdessä yössä ja työttä.

Ahkeruus ja järjestelmällisyys ovat sivutuotteita. Sitten kun olet löytänyt oman alasi ja kiinnostuksen kohteesi, niin niissä on mukava kehittyä ja niitä on mukava tehdä. Et tule välttämättä tuntemaan itseäsi ahkeraksi tai järjestelmälliseksi, mutta jollekin toiselle saatat näyttää siltä - aivan kuten tämä mainitsemasi blogaaja näyttää ilmeisesti sinulle.

Olen tässä itse tullut vakaasti siihen tulokseen että jos esimerkiksi haluaa menestyä elämässään, niin on turha seurata ja miettiä miten muut sen on tehneet. Jos menet kysymään heiltä niin eivät he edes osaa vastata siihen. Totuus on että he ovat vain seuranneet mielenkiintojaan ja menestys on tullut heidän luokseen.

Vierailija
37/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:22"]

Jätetään kuitenkin koulunpenkkikysymykset pois. Kaikki tiedämme että elämämkoulu on ainoa oikea koulu.

[/quote]

Miten saan miesystävän tekemään kotitöitä,kun häntä on paapottu koko ikänsä?

Vierailija
38/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Haluan aikamatkalle. Miten se onnistuu?

Vierailija
39/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:55"]

[/quote]

Miten saan miesystävän tekemään kotitöitä,kun häntä on paapottu koko ikänsä?

[/quote]

Ns. nalkutus ei ainakaan toimi, se on todettu useaan otteeseen. Ehdottaisin yrittää lähteä ratkaisemaan asiaa ainakin aluksi jotenkin huumorin kautta, mutta opettavaisesti. Voit vaikka heitellä häntä hänen likaisilla vaatteillaan tai raahata imurin vinkkinä sänkyyn siihen missä hän nukkuu. Jotain tuollaista mikäli siis uskot että suhteessanne voisi tuollainen toimia.

Toinen tapa voisi olla että mainitset miesystäväsi lorvailusta hänen vanhempiensa ja / tai sukulaistensa kuullen. Tämä voi toimia jos miesystäväsi ei halua leimaantua lorvailijaksi.

Vierailija
40/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:01"]

[/quote]

Haluan aikamatkalle. Miten se onnistuu?

[/quote]

Museossahan tuo onnistuu, tai niissä jenkkilässä sijaitsevissa "Living history" museoissa: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_open-air_and_living_history_museums_in_the_United_States

Tuollaisissa mestoissa henkilökunta on siis pukeutunut ja eläytynyt johonkin, yleensä vuosisataan ja näin pääset ikään kuin elämään tuossa ajassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän