Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain, minulla on siihen ratkaisu

Vierailija
10.09.2015 |

Jätetään kuitenkin koulunpenkkikysymykset pois. Kaikki tiedämme että elämämkoulu on ainoa oikea koulu.

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukossa. En pysty pitämään yhteyttä erääseen ystävään.
Terapiani on hyödytöntä enkä saa tai osaa hakea julkiselle puolelle.
??

Vierailija
42/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:09"]

Olen lukossa. En pysty pitämään yhteyttä erääseen ystävään. Terapiani on hyödytöntä enkä saa tai osaa hakea julkiselle puolelle. ??

[/quote]

Miksi sinun olisi väkisin pidettävä yhteyttä ystävääsi? Oletko kertonut terapeutillesi(?) että mielestäsi saamasi terapia on hyödytöntä? Mitä terpeuttisi(?) on siitä mieltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:08"]

Miten saisin kaupungin vuokra-asunnon? T. Kohta asunnoton

[/quote]

Hankkiudu raskaaksi, jos olet nainen.

T. Ei ap

Vierailija
44/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:09"]

Olen lukossa. En pysty pitämään yhteyttä erääseen ystävään. Terapiani on hyödytöntä enkä saa tai osaa hakea julkiselle puolelle. ??

[/quote]

Miksi sinun olisi väkisin pidettävä yhteyttä ystävääsi? Oletko kertonut terapeutillesi(?) että mielestäsi saamasi terapia on hyödytöntä? Mitä terpeuttisi(?) on siitä mieltä?
[/quote][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:09"]

[/quote]

[/quote]

Jos olisin normaalissa kunnossa, pitäisin yhteyttä. Asia vaikuttaa lapseenikin.
En ole kertonut terapeutille.

Vierailija
45/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:36"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 17:08"]

Miten saisin kaupungin vuokra-asunnon? T. Kohta asunnoton

[/quote]

Hankkiudu raskaaksi, jos olet nainen.

T. Ei ap
[/quote]

Mä soitin ylemmälle taholle ja asunto tuli.

Vierailija
46/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kysyisin?

Vierailija
47/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:09"] Olen lukossa. En pysty pitämään yhteyttä erääseen ystävään. Terapiani on hyödytöntä enkä saa tai osaa hakea julkiselle puolelle. ?? [/quote]   Miksi sinun olisi väkisin pidettävä yhteyttä ystävääsi? Oletko kertonut terapeutillesi(?) että mielestäsi saamasi terapia on hyödytöntä? Mitä terpeuttisi(?) on siitä mieltä? [/quote][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:09"] Olen lukossa. En pysty pitämään yhteyttä erääseen ystävään. Terapiani on hyödytöntä enkä saa tai osaa hakea julkiselle puolelle. ?? [/quote]   Miksi sinun olisi väkisin pidettävä yhteyttä ystävääsi? Oletko kertonut terapeutillesi(?) että mielestäsi saamasi terapia on hyödytöntä? Mitä terpeuttisi(?) on siitä mieltä? [/quote] Jos olisin normaalissa kunnossa, pitäisin yhteyttä. Asia vaikuttaa lapseenikin. En ole kertonut terapeutille.

[/quote]

Eli ongelmaketju on seuraavanlainen:

Et ole kunnossa -> Käyt terapiassa, mutta se ei auta -> Et jaksa pitää yhteyttä ystävääsi -> Lapsikin kärsii

Noh, tässä nyt on aika selkeä syy-seuraus suhde alusta loppuun ja koska ensimmäistä kohtaa, eli "et ole kunnossa" kohtaa ei pysty tuosta vain korjaamaan ja kaksi viimeistä kohtaa eivät poista ongelmaa vaan ovat sen seurauksia, niin ainoa asia joka tässä voidaan korjata on tuo terapia, jolloin loput ketjusta korjaantuu sen seurauksena:

Terapia toimii -> olet kunnossa -> jaksat pitää yhteyttä ystävääsi -> lapsikaan ei kärsi

Minun mielestäni siis sinun tulisi puhua siis terapeutillesi nimenomaan siitä että terapia ei tunnu toimivan sinulle ja miettiä yhdessä vaihtoehtoisia tai terapiaa tukevia asioita, jotta sinut saadaan kuntoon.

Mikäli kyseessä on esimerkiksi masennus niin se ei valitettavasti edes helpolla lähde, mutta käytä vaikkapa lastasi ja hänen hyvinvointiaan voimavarana, jotta parantuisit itse!

Vierailija
48/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut pientä "kemiaa" tulevan esimieheni taholta. Itse olen perheellinen ja ei tarvetta miettiä uutta suhdetta. Haluan olla ystävällinen, mutta en rohkaista mihinkään muuhun olematta tyly.
Miten tästä selvitään? En haluaisi vaihtaa työpaikkaa. kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta elämä on.

Vierailija
49/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:47"]

Mitä kysyisin?

[/quote]

Mitä vain!

Vierailija
50/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä naiset ajattelevat nuorista (alle 25v) miehistä?

Vierailija
51/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:50"]

Olen huomannut pientä "kemiaa" tulevan esimieheni taholta. Itse olen perheellinen ja ei tarvetta miettiä uutta suhdetta. Haluan olla ystävällinen, mutta en rohkaista mihinkään muuhun olematta tyly. Miten tästä selvitään? En haluaisi vaihtaa työpaikkaa. kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta elämä on.

[/quote]

Mikäli asiasta on oikeasti muodostumassa ongelma, niin yritä tuoda arvomaailmasi selkeästi esimiehesi tietoon. Tällöin et suoranaisesti torju häntä ja pilaa välejäsi, mutta mikäli esimiehesi kunnioittaa muita ihmisiä yhtään, niin arvomaailmasi tietäen hän ymmärtää jättää sinut tältä osin rauhaan.

Itse en lähtisi suoraan ainakaan sanomaan mitään, kyseessähän voi olla vaikka jonkin sortin väärinkäsitys johonkin suntaan. Tämä tekee asiasta turhaan kiusallisen kummallekkin.

Vierailija
52/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:51"]

Mitä naiset ajattelevat nuorista (alle 25v) miehistä?

[/quote]

Olen itse alle 25v mies ja minulla on kyllä tähän kysymykseen mm. mielipiteeni, mutta palstan "räjähdysherkkyyden" tietäen, en vastaa tähän nyt suuntaan tai toiseen, joku siitä kuitenkin provosoituisi.

Mikäli tähän yrittää kuitenkin jonkun mahdollisimman pumpulisen ja poliittisen vastauksen heittää, niin sanotaan vaikka näin että jokaisella naisella on mitä luultavimmin erilaisia mielipiteitä alle 25v miehistä, onhan jokainen nainen oma yksilönsä. (siitähän tuli hyvä)

Vierailija
53/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:09"] Olen lukossa. En pysty pitämään yhteyttä erääseen ystävään. Terapiani on hyödytöntä enkä saa tai osaa hakea julkiselle puolelle. ?? [/quote]   Miksi sinun olisi väkisin pidettävä yhteyttä ystävääsi? Oletko kertonut terapeutillesi(?) että mielestäsi saamasi terapia on hyödytöntä? Mitä terpeuttisi(?) on siitä mieltä? [/quote][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:09"] Olen lukossa. En pysty pitämään yhteyttä erääseen ystävään. Terapiani on hyödytöntä enkä saa tai osaa hakea julkiselle puolelle. ?? [/quote]   Miksi sinun olisi väkisin pidettävä yhteyttä ystävääsi? Oletko kertonut terapeutillesi(?) että mielestäsi saamasi terapia on hyödytöntä? Mitä terpeuttisi(?) on siitä mieltä? [/quote] Jos olisin normaalissa kunnossa, pitäisin yhteyttä. Asia vaikuttaa lapseenikin. En ole kertonut terapeutille.

[/quote]

Eli ongelmaketju on seuraavanlainen:

Et ole kunnossa -> Käyt terapiassa, mutta se ei auta -> Et jaksa pitää yhteyttä ystävääsi -> Lapsikin kärsii

Noh, tässä nyt on aika selkeä syy-seuraus suhde alusta loppuun ja koska ensimmäistä kohtaa, eli "et ole kunnossa" kohtaa ei pysty tuosta vain korjaamaan ja kaksi viimeistä kohtaa eivät poista ongelmaa vaan ovat sen seurauksia, niin ainoa asia joka tässä voidaan korjata on tuo terapia, jolloin loput ketjusta korjaantuu sen seurauksena:

Terapia toimii -> olet kunnossa -> jaksat pitää yhteyttä ystävääsi -> lapsikaan ei kärsi

Minun mielestäni siis sinun tulisi puhua siis terapeutillesi nimenomaan siitä että terapia ei tunnu toimivan sinulle ja miettiä yhdessä vaihtoehtoisia tai terapiaa tukevia asioita, jotta sinut saadaan kuntoon.

Mikäli kyseessä on esimerkiksi masennus niin se ei valitettavasti edes helpolla lähde, mutta käytä vaikkapa lastasi ja hänen hyvinvointiaan voimavarana, jotta parantuisit itse!
[/quote]

Kiitos. Olen hakemassa Kelan terapiaa piakkoin jotta pääsisin "oikeaan" terapiaan.
Takeita onnistumisesta ei ole(Kela).
Päättelit aivan oikein!

Vierailija
54/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:02"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:40"] [quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:09"] Olen lukossa. En pysty pitämään yhteyttä erääseen ystävään. Terapiani on hyödytöntä enkä saa tai osaa hakea julkiselle puolelle. ?? [/quote]   Miksi sinun olisi väkisin pidettävä yhteyttä ystävääsi? Oletko kertonut terapeutillesi(?) että mielestäsi saamasi terapia on hyödytöntä? Mitä terpeuttisi(?) on siitä mieltä? [/quote][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:09"] Olen lukossa. En pysty pitämään yhteyttä erääseen ystävään. Terapiani on hyödytöntä enkä saa tai osaa hakea julkiselle puolelle. ?? [/quote]   Miksi sinun olisi väkisin pidettävä yhteyttä ystävääsi? Oletko kertonut terapeutillesi(?) että mielestäsi saamasi terapia on hyödytöntä? Mitä terpeuttisi(?) on siitä mieltä? [/quote] Jos olisin normaalissa kunnossa, pitäisin yhteyttä. Asia vaikuttaa lapseenikin. En ole kertonut terapeutille. [/quote]   Eli ongelmaketju on seuraavanlainen:   Et ole kunnossa -> Käyt terapiassa, mutta se ei auta -> Et jaksa pitää yhteyttä ystävääsi -> Lapsikin kärsii   Noh, tässä nyt on aika selkeä syy-seuraus suhde alusta loppuun ja koska ensimmäistä kohtaa, eli "et ole kunnossa" kohtaa ei pysty tuosta vain korjaamaan ja kaksi viimeistä kohtaa eivät poista ongelmaa vaan ovat sen seurauksia, niin ainoa asia joka tässä voidaan korjata on tuo terapia, jolloin loput ketjusta korjaantuu sen seurauksena:   Terapia toimii -> olet kunnossa -> jaksat pitää yhteyttä ystävääsi -> lapsikaan ei kärsi   Minun mielestäni siis sinun tulisi puhua siis terapeutillesi nimenomaan siitä että terapia ei tunnu toimivan sinulle ja miettiä yhdessä vaihtoehtoisia tai terapiaa tukevia asioita, jotta sinut saadaan kuntoon.   Mikäli kyseessä on esimerkiksi masennus niin se ei valitettavasti edes helpolla lähde, mutta käytä vaikkapa lastasi ja hänen hyvinvointiaan voimavarana, jotta parantuisit itse! [/quote] Kiitos. Olen hakemassa Kelan terapiaa piakkoin jotta pääsisin "oikeaan" terapiaan. Takeita onnistumisesta ei ole(Kela). Päättelit aivan oikein!

[/quote]

Kelalle kannattaa aina vedota kaikkeen muuhun paitsi oikeasti omaan terveyteensä (siihen mikä on tärkein), kuten lapsiin, työkykyyn, läheisten jaksamiseen, talven tuloon, pimeän tuloon, ...

Vierailija
55/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otanko tukipaketin vai haastanko työnantajan oikeuteen?

Vierailija
56/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, olet todella fiksu sinä vastailija-ap! Olen yllättynyt että olet alle 25 (ja mies), niin kypsälle ja elämänmakuiselle vaikutat.

Vierailija
57/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajautunut työhön, jossa täytyisi olla markknointihenkinen ja edustava. En millään jaksaisi enkä oikein osaakaan. Miten pärjään, miten näiden pikkupaikkakunnan bättre folkin kanssa keskustellaan?

Vierailija
58/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:12"]

Otanko tukipaketin vai haastanko työnantajan oikeuteen?

[/quote]

Voitatko jos haastat työnantajasi oikeuteen? Paljonko voitat, jos voitat? Jaksatko ja onko sinulla aikaa viedä koko oikeusbyrokratia läpi, vai onko tilanteesi kannalta järkevämpää jättää menneet ja jatkaa vauhdilla eteenpäin?

Vierailija
59/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:12"]

Wau, olet todella fiksu sinä vastailija-ap! Olen yllättynyt että olet alle 25 (ja mies), niin kypsälle ja elämänmakuiselle vaikutat.

[/quote]

Kiitos kai

Vierailija
60/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teen kun stressaan kokoajan ulkonäöstäni.. :/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme