Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysy mitä vain, minulla on siihen ratkaisu

Vierailija
10.09.2015 |

Jätetään kuitenkin koulunpenkkikysymykset pois. Kaikki tiedämme että elämämkoulu on ainoa oikea koulu.

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä teen, kun en saa töitä enää yli 50-vuotiaana, kun lopetin yrittäjyyden, eikä paikkakunnallani ole hyvä työllisyystilanne. Yrittäjäksi en enää rupea, työttömänä en haluaisi olla.

Vierailija
2/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teen? Uusi miesystäväni tietää, että olen työtön. Mutta olen hieman liioitellut työhistoriaani. Oikeasti en ole ollut töissä kuin 1,5 vuotta ja kahdessa työpaikassa. Ja olen sentään 32v. Yksi koulutus löytyy, muuten olen maannut perse homeessa kotona. MiesystävänI ei ole ollut työtön koskaan. Lisäksi olen ollut työttömänä lähes vuoden, mutta onneksi hän ei ole kysynyt siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sisustaa leveä rivitaloasunnon olohuone?

Vierailija
4/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:28"]

Mitä ihmettä teen, kun en saa töitä enää yli 50-vuotiaana, kun lopetin yrittäjyyden, eikä paikkakunnallani ole hyvä työllisyystilanne. Yrittäjäksi en enää rupea, työttömänä en haluaisi olla.

[/quote]

Millä alalla olet? Pystytkö esimerkiksi tekemään etätöitä ulkomaille tai toiselle paikkakunnalle?

Vierailija
5/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teen? Uusi miesystäväni tietää, että olen työtön. Mutta olen hieman liioitellut työhistoriaani. Oikeasti en ole ollut töissä kuin 1,5 vuotta ja kahdessa työpaikassa. Ja olen sentään 32v. Yksi koulutus löytyy, muuten olen maannut perse homeessa kotona. MiesystävänI ei ole ollut työtön koskaan. Lisäksi olen ollut työttömänä lähes vuoden, mutta onneksi hän ei ole kysynyt siitä.

[/quote]

Työhistorian valehtelemisesi on johtunut yksinkertaisesti siitä että häpeät sitä. Mikäli olet valmis kertomaan totuuden miehellesi, niin asia kannattaa ottaa miehesi kanssa esille niin että kerrot luottavasi häneen nyt tarpeeksi, että voit kertoa hänelle tämän hävettävän asian oikean laidan. Mistäs sitä tietää vaikka miehelläsi olisi joku oma "luuranko kaapissaan".

Vierailija
6/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:29"]

Miten sisustaa leveä rivitaloasunnon olohuone?

[/quote]

Hanki iso kulmasohva, mutta älä laita sitä sohvaa kulmaan, vaan laita se jakamaan olohuone keskeltä. Hanki myös sopivan kokoinen TV riippuen sohvan välimatkasta televisiolle. Mikäli se olohuone on jumalattoman leveä, niin tee puolesta olohuoneesta ruokailutila.

Vierailija
7/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tajuttoman huono itseluottamus, vaikka järjellä tiedän, että olen ihan ok tyyppi, kivan näköinen ja suht fiksu. Inhoan itseäni ja se heijastuu ihmisuuhteisiini ja uraani (joka on olematon). Olen käynyt terapiassa, mutta en kokenut saavani siitä apua. Jäljitimme terapeutin kanssa huonon itsetuntoni syyn kauas lapsuuteen, vauvaikään, joten se liittyy todella olennaisesti peruspersoonaani.

Mikäs sun neuvosi olisi?

Vierailija
8/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:28"]

[/quote]

Työhistorian valehtelemisesi on johtunut yksinkertaisesti siitä että häpeät sitä. Mikäli olet valmis kertomaan totuuden miehellesi, niin asia kannattaa ottaa miehesi kanssa esille niin että kerrot luottavasi häneen nyt tarpeeksi, että voit kertoa hänelle tämän hävettävän asian oikean laidan. Mistäs sitä tietää vaikka miehelläsi olisi joku oma "luuranko kaapissaan".
[/quote] En halua kertoa. Mutta suositteletko, että päättäisin suhteen? Mitä kertoisin syyksi?

Vierailija
9/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kannabis saadaan lailliseksi suomessa?

Vierailija
10/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pyydän tuliaiseksi Skotlannista kiitokseksi koiran vahtimisesta? En tykkää juoda ja en mistään koruista tai turhasta krääsästä tykkää.

Vierailija
11/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tehdä nyt sairaslomalla. Olen vielä pari viikkoa sairaslomalla ja sitten palaan töihin. Töihin meno jännittää, miten tulen pärjäämään. Olen puoli vuotta ollut kotona. Jännittää myös työkavereiden suhtautuminen minuun. 

Vierailija
12/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:35"]

[/quote]

Millä alalla olet? Pystytkö esimerkiksi tekemään etätöitä ulkomaille tai toiselle paikkakunnalle?

[/quote]

En pysty etätöihin. Ihan käytännönläheinen ammatti.

Vierailija
13/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappaisinko itseni hukuttautumalla vai tukehdutanko itseni muovipussilla? Ensin tietysti vedän viinaa ja sitten 100 unilääkettä.

Vierailija
14/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:40"]

Mulla on tajuttoman huono itseluottamus, vaikka järjellä tiedän, että olen ihan ok tyyppi, kivan näköinen ja suht fiksu. Inhoan itseäni ja se heijastuu ihmisuuhteisiini ja uraani (joka on olematon). Olen käynyt terapiassa, mutta en kokenut saavani siitä apua. Jäljitimme terapeutin kanssa huonon itsetuntoni syyn kauas lapsuuteen, vauvaikään, joten se liittyy todella olennaisesti peruspersoonaani.

Mikäs sun neuvosi olisi?

[/quote]

Olet ehkä vähän niin kuin minä.  Onnistuin kehittämään omaa itsetuntoani pyrkimällä olemaan tosi hyvä jossain asiassa. Asia voi olla mikä vain, vaikka ruoanlaitto tai se että jaksat vaivautua joka aamu lenkille, jotain pitää kuitenkin olla mihin itsensä, itsetuntonsa ja itsevarmuutensa perustaa.

Joku ura sinulla ilmeisesti on? Mikäli uravalintasi miellyttää sinua niin yritä pyrkiä siinä mahdollisimman hyväksi. Näin lyöt kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Mitä ihmissuhteisiin tulee niin itse suosin vain "low maintenance" ihmissuhteita, eli minulla on paljo sellaisia kavereita joista kumpaakaan ei haittaa että emme vaikka puhu toisillemme kuukausiin. Sitten kun jossain vaiheessa aina toinen haluaa lähteä esimerkiksi kaljalle tai johonkin, niin homma toimii ihan niin kuin mitään "hiljaista jaksoa" ei olisi ollutkaan.

Mikäli siis koet ihmissuhteesi työläiksi tai hankaliksi, niin kokeile pyrkiä tällaisiin "low maintenance" ihmissuhteisiin.

Vierailija
15/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:28"] Mitä teen? Uusi miesystäväni tietää, että olen työtön. Mutta olen hieman liioitellut työhistoriaani. Oikeasti en ole ollut töissä kuin 1,5 vuotta ja kahdessa työpaikassa. Ja olen sentään 32v. Yksi koulutus löytyy, muuten olen maannut perse homeessa kotona. MiesystävänI ei ole ollut työtön koskaan. Lisäksi olen ollut työttömänä lähes vuoden, mutta onneksi hän ei ole kysynyt siitä. [/quote]   Työhistorian valehtelemisesi on johtunut yksinkertaisesti siitä että häpeät sitä. Mikäli olet valmis kertomaan totuuden miehellesi, niin asia kannattaa ottaa miehesi kanssa esille niin että kerrot luottavasi häneen nyt tarpeeksi, että voit kertoa hänelle tämän hävettävän asian oikean laidan. Mistäs sitä tietää vaikka miehelläsi olisi joku oma "luuranko kaapissaan". [/quote] En halua kertoa. Mutta suositteletko, että päättäisin suhteen? Mitä kertoisin syyksi?

[/quote]

Kertomasi probleema on mielestäni vielä melko pieni asia ja näin ollen en lähtisi edes ajattelemaan pitäisikö suhde päättää - miten sitten seuraavassa suhteessa? Valehtelet jälleen ja päätät senkin? Totuus vapauttaa.

Vierailija
16/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:46"]

Mikäs sun neuvosi olisi?

[/quote]

Olet ehkä vähän niin kuin minä.  Onnistuin kehittämään omaa itsetuntoani pyrkimällä olemaan tosi hyvä jossain asiassa. Asia voi olla mikä vain, vaikka ruoanlaitto tai se että jaksat vaivautua joka aamu lenkille, jotain pitää kuitenkin olla mihin itsensä, itsetuntonsa ja itsevarmuutensa perustaa.

Joku ura sinulla ilmeisesti on? Mikäli uravalintasi miellyttää sinua niin yritä pyrkiä siinä mahdollisimman hyväksi. Näin lyöt kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Mitä ihmissuhteisiin tulee niin itse suosin vain "low maintenance" ihmissuhteita, eli minulla on paljo sellaisia kavereita joista kumpaakaan ei haittaa että emme vaikka puhu toisillemme kuukausiin. Sitten kun jossain vaiheessa aina toinen haluaa lähteä esimerkiksi kaljalle tai johonkin, niin homma toimii ihan niin kuin mitään "hiljaista jaksoa" ei olisi ollutkaan.

Mikäli siis koet ihmissuhteesi työläiksi tai hankaliksi, niin kokeile pyrkiä tällaisiin "low maintenance" ihmissuhteisiin.

[/quote]

Kiitos vinkistä, mutta...

Uraa eli ala olen jo vaihtanut ja olen siinä iässä, että mitään superosaajaa musta ei enää voi tulla. Lisäksi olen ihan tuhottoman laiska (siksi olen nyt täälläkin).

Ihmissuhteissa sujuu kyllä tuolla sun menetelmällä aika ok, mutta joskus tuntuu ikävältä, kun kuulee tuttujen käyvän yhdessä ulkona ja itse jää porukoista pois. Ei ainakaan hivele sitä jo valmiiksi olematonta itsetuntoa.

Millä alalla sä muuten olet?

Vierailija
17/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kannabis saadaan lailliseksi suomessa?

[/quote]

Odottamalla. Mistään ei ole varsinaisesti tullut punaista valoa, mutta ei vihreääkään. Kyllä Suomi kannabiksen ennen pitkää laillistaa, muiden maiden perässä kuten tavallista.

Vierailija
18/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:41"]

Mitä pyydän tuliaiseksi Skotlannista kiitokseksi koiran vahtimisesta? En tykkää juoda ja en mistään koruista tai turhasta krääsästä tykkää.

[/quote]

Miten olisi jonkin sortin pala taidetta? Tai jokin skotlannissa valmistetty käyttöesine, kuten vaikka keittiövälineet.

Vierailija
19/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:44"]

Mitä tehdä nyt sairaslomalla. Olen vielä pari viikkoa sairaslomalla ja sitten palaan töihin. Töihin meno jännittää, miten tulen pärjäämään. Olen puoli vuotta ollut kotona. Jännittää myös työkavereiden suhtautuminen minuun. 

[/quote]

Vie töihin pullaa, jos pelkäät että työkaverisi suhtautuvat sinuun sairaslomasi vuoksi huonosti. Mitä viimeiseen kahteen viikkoon tulee niin tee sitä mitä olet tehnyt muunkin sairaslomasi ajan?

Vierailija
20/124 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:35"]

[/quote]

[/quote]

En pysty etätöihin. Ihan käytännönläheinen ammatti.

[/quote]

Onko sinun mahdollista muuttaa paikkakunnalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi