Mitä mieltä olette miehistä, jotka jättävät LAPSENSA?
Eli mitä mieltä olette miehistä, jotka tekevät lapsia naisen kanssa, mutta toteavatkin ettei heitä kiinnosta käyttää elämäänsä lapsen kasvatukseen ja jättävät naisen ja lapsen?
Kerro Sinun mielide. Myös kokemuksista saa kertoa. Aihe vähän tabu Suomessa, toivottavasti saataisiin siitä puhetta aikaan.
N28
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on luuseri, johon ei kannata luottaa eikä kannata alkaa mihinkään "vakavaan". Todennäköisesti jättää sinutkin jossain vaiheessa, varsinkin jos paksuksi pamahdat.
Tapailin hetken miestä, jossain vaiheessa selvisi että hänellä on lapsi jota ei tapaa. Mitä lie selityksiä antoi mutta ei niillä väliä koska en enää voinut nähdä miestä missään vakavassa mielessä. Pidettiin se kesä hauskaa ja sitten löysin paremman miehen.
Minä sain selitykseksi epämääräistä muminaa miten lapsen äiti estää tapaamisen.
Fakta nyt on se ettei toinen huoltaja pysty niin tekemään. Joko on itse luopunut lapsensa tapaamisesta tai sitten sen on viranomaiset estäneet siksi että teki lapselle jotain todella pahaa.
Valehtelu viittaa jälkimmäiseen joten meidän tapailu loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus huono, joskus hyvä, riippuen minkälainen isä olisi. Ei kaikista ole vanhemmaksi. Joskin voisi silloin miettiä kenen kanssa harrastelee, ettei satu vahinkoja.
Jos miehestä ei ole vanhemmaksi, kannattaisi käyttää kortsua.
Kortsu on ehkäisymetodi, joka pettää helpoiten. Yli 40% abortin hankkineista raportoivat käyttäneensä kumia.
Valehtelivat, ettei tuntuisi hölmöltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa naisenkin miettiä kaksi kertaa, millaiselle miehelle jalkojaan levittää.
Kannattaa miesten miettiä, kehen he pippeliäänsä työntävät. Kyllä teidän pitäisi kyetä näkemään, ketkä naiset valehtelee ehkäisystä ja ketkä ei. Ja ketkä ovat katkeriia tulevia exiä, jotka eivät päästä teitä näkemään lapsia.
Ottakaa siis jo vastuu!
Miksi miesten pitäisi kantaa vastuu naisen valehtelusta?
Naisella on aina täysi valta valita pitääkö lapsen vai ei. Ja niin pitää ollakin, mutta miksei mies koskaan saa valita haluaako olla vanhempi vai ei?
HoIda itse osaltasi ehkäisy! Jos et sen vertaa vastuuta pysty kantamaan, niin jätät naimiset sikseen ja odotat että korvantakusesi kuivuvat. Kondomit on keksitty, niiden käyttöön saa opastusta ja jos ne ei kiinnosta, niin sitten vaan putket poikki.
Olen nainen ja huolehdin ehkäisystä itse. Ihmettelen vaan, miksei naiset kanna vastuuta omista päätöksistään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on luuseri, johon ei kannata luottaa eikä kannata alkaa mihinkään "vakavaan". Todennäköisesti jättää sinutkin jossain vaiheessa, varsinkin jos paksuksi pamahdat.
Tapailin hetken miestä, jossain vaiheessa selvisi että hänellä on lapsi jota ei tapaa. Mitä lie selityksiä antoi mutta ei niillä väliä koska en enää voinut nähdä miestä missään vakavassa mielessä. Pidettiin se kesä hauskaa ja sitten löysin paremman miehen.
Minä sain selitykseksi epämääräistä muminaa miten lapsen äiti estää tapaamisen.
Fakta nyt on se ettei toinen huoltaja pysty niin tekemään. Joko on itse luopunut lapsensa tapaamisesta tai sitten sen on viranomaiset estäneet siksi että teki lapselle jotain todella pahaa.
Valehtelu viittaa jälkimmäiseen joten meidän tapailu loppui siihen.
Tai sitten tietää olevansa selkärangaton kun itse hylkäsi lapsensa, häpeää sitä ja siksi valehteli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa naisenkin miettiä kaksi kertaa, millaiselle miehelle jalkojaan levittää.
Kannattaa miesten miettiä, kehen he pippeliäänsä työntävät. Kyllä teidän pitäisi kyetä näkemään, ketkä naiset valehtelee ehkäisystä ja ketkä ei. Ja ketkä ovat katkeriia tulevia exiä, jotka eivät päästä teitä näkemään lapsia.
Ottakaa siis jo vastuu!
Naisella on aina täysi valta valita pitääkö lapsen vai ei. Ja niin pitää ollakin, mutta miksei mies koskaan saa valita haluaako olla vanhempi vai ei?
HoIda itse osaltasi ehkäisy! Jos et sen vertaa vastuuta pysty kantamaan, niin jätät naimiset sikseen ja odotat että korvantakusesi kuivuvat. Kondomit on keksitty, niiden käyttöön saa opastusta ja jos ne ei kiinnosta, niin sitten vaan putket poikki.
Olen nainen ja huolehdin ehkäisystä itse. Ihmettelen vaan, miksei naiset kanna vastuuta omista päätöksistään?
Miksi miehet eivät kanna vastuuta omista päätöksistään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa siis jo vastuu!
En nyt jaksa mitään ehkäisyvääntöä lukea kun se ei ole aiheena.
Minulle on ihan sama mitä se nainen tekee kun arvion miestä joka hylkäsi lapsensa. Limanuljaska se aina on.
On niitä varmaan sellaisia kusipäitäkin, etteivät halua lapsiaannkatella, mutta tuttavapiirini ne miehet, jotka eivät ole lastensa kanssa tekemisissä haluaisivat kyllä olla, mutta lasten äidit kieltäytyvät yhteistyöstä. Sitten kun äidit kertoo miten kauhean hankalaa on sopiminen ja autokin pitää huoltaa jne, niin lasten valvojatkin suosittelee, että olisi lasten etu, ettei mies ole kuviossa. Vanhemmilla ei ole oikeutta vaatia lasten tapaamisia, lapsilla on oikeus vanhempiin. Noi miehet toivoo, että tilanne muuttuu lasten kasvettua, yhdestä tulikin jo lähihuoltaja.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos nainen tietoisesti tietää, että mies jättää heti kun tulee (nainen) raskaaksi ja luottaa siihen, mutta mies ei jätäkkään koska ei ole luuseri mutta siis olisi pitänyt jättää? Kyllä siinä mies on kovilla että mitä pitäisi tehdä kun väärin saattaa kuitenkin tehdä.
Jos tällainen yksittäistapaus jossain on niin olkoot, mutta älä nyt vakavissasi väitä että tämä olisi jotenkin varteenotettava ongelma miehille. Mies voisi itsekin miettiä, kuka on sovelias omien lastensa äidiksi ennen kuin käy dippaamassa vehkeitään ja pistämässä lapset alulle. Jos mies on lasten teon ja perheen perustamisen kanssa vakavissaan, niin hän kantakoot vastuunsa myös silloin, kun nainen osoittautuu vääräksi valinnaksi. Lapset menee parisuhteen edelle.
Säälin heitä, koska menettävät elämänsä tärkeimmän ihmissuhteen. Toivottavasti vanhana katuvat tekoaan ja tajuavat mitä ovat menettäneet. Suoraan sanottuna: en arvosta yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tilanteesta. Jos esim. pitkässä parisuhteessa nainen valehtelee ehkäisyn käytöstä ja hankkiutuu raskaaksi vasten miehen tahtoa, niin en paheksu lapsen ja naisen jättämistä.
Ei ole olemassa 100% ehkäisyä. Siksi sun kaltaisen vätyksen pitää käyttää ITSE tuplaehkäisyä. Esim. kortsu ja pillerit yhdessä.
Ja huom! 2 kondomia päällekkäin ei ole sitten tuplaehkäisy.
Voi pidättäytyä koko touhusta. Silloin riski on 0 %.
Vierailija kirjoitti:
On niitä varmaan sellaisia kusipäitäkin, etteivät halua lapsiaannkatella, mutta tuttavapiirini ne miehet, jotka eivät ole lastensa kanssa tekemisissä haluaisivat kyllä olla, mutta lasten äidit kieltäytyvät yhteistyöstä. Sitten kun äidit kertoo miten kauhean hankalaa on sopiminen ja autokin pitää huoltaa jne, niin lasten valvojatkin suosittelee, että olisi lasten etu, ettei mies ole kuviossa. Vanhemmilla ei ole oikeutta vaatia lasten tapaamisia, lapsilla on oikeus vanhempiin. Noi miehet toivoo, että tilanne muuttuu lasten kasvettua, yhdestä tulikin jo lähihuoltaja.
Voi toki olla joitakin tällaisia tapauksia, mutta jos tietää vain miehen näkemyksen, siihen voi suhtautua varauksella. Kukapa mies toitottaisi ystäville ja sukulaisille että "joo, on mulla lapsia, muttei kiinnosta"? Oman lapseni isä kertoo läheisilleen just tota, etten anna tavata, mikä ei pidä paikkaansa, päinvastoin. Kuulin asiasta sukulaisiltaan, mutta arvasinkin, ettei kerro totuutta, ei tietenkään halua näyttää vastuuttomalta ja tunteettomalta kuspäältä.
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti päättää tehdä lapsen ilman isän mielipidettä ja salata asian vuosiksi niin eläköön keskenään päätöksensä kanssa. Kunnioita myös toisen osapuolen päätöstä tässä asiassa.
Et kuitenkaa kunnioita viattoman lapsen oikeutta isään.
Joka kerta kun steriloimaton mies laittaa pilinsä naisen sisälle, hänen päätöksensä on ottaa vastaan tähän maailmaan mahdolisesti syntyvä lapsi, joka on hänen omansa. Sitä vastuuta ei voi saivartelemalla paeta.
No en lämpimästi ajattele.
Omien lasteni isä ei juurikaan lapsia tapaa. Ihan yhdessä hankittu ja hoidettu 12v. Eron jälkeen isä kokee että ei ole velvollinen huolehtimaan lapsistaan.
Pelkkä roska ihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti päättää tehdä lapsen ilman isän mielipidettä ja salata asian vuosiksi niin eläköön keskenään päätöksensä kanssa. Kunnioita myös toisen osapuolen päätöstä tässä asiassa.
Joka kerta kun steriloimaton mies laittaa pilinsä naisen sisälle, hänen päätöksensä on ottaa vastaan tähän maailmaan mahdolisesti syntyvä lapsi, joka on hänen omansa. Sitä vastuuta ei voi saivartelemalla paeta.
Puhutaan silloin asiasta oikeilla nimillä. Biologinen isä on tässä vain siittäjä...oikea isyys vaatiin molempien osapuolen suostumus lapsen hankintaan.
Tässä ei äidin yksittäinen päätös lapsen tekoon kumoa miehen omaa tahtoa mitenkään.
Jollei raskausta ole huijaamalla alulle saatettu niin miljardi alapeukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan silloin asiasta oikeilla nimillä. Biologinen isä on tässä vain siittäjä...oikea isyys vaatiin molempien osapuolen suostumus lapsen hankintaan.
Tässä ei äidin yksittäinen päätös lapsen tekoon kumoa miehen omaa tahtoa mitenkään.
Näin ajattelevat "aikuiset", jotka eivät kyllä yhtään osaa asettua lapsen asemaan. Sille lapselle siittäjä on ainut biologinen isä, josta hän alkaa kysellä, ja tajuta isommaksi kasvettuaan, ettei ole isälleen yhtään tärkeä.
Miten joku voi vaan ajatella, että on olemassa lapsi, joka takuulla kaipaa ja kysyy sinusta, mutten halua olla sen kanssa missään tekemisissä. En ymmärrä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kerta puhutaan siittäjistä ja biologiasta, niin puhuttaisiinko myös siitä että ihmislajilla kumpikin vanhempi, tai koko yhteisö, on ollut lasta kasvattamassa. Ei ne yksinhuoltaja äidit ole tätä lajia näin pitkälle saattaneet. Toki hyvinvointiyhteiskunnassa tämä välillä unohtuu, koska yksinhuoltajia avustetaan ja tuetaan, mutta ei se minun mielessäni tee lasten hylkäämisestä yhtään oikeutetumpaa nykyaikana. Ja edelleen, ei pidä piliään naiseen laittaa, jos ei ole valmis vastuuta siitoksistaan ottamaan. Se ken ei lasta halua, vaatikoot ehkäisyä tai olkoot ilman seksiä. Ei siinä tarvitse naisen tehdä päätöksiä kuka saa elää ja kuka kuolee, jos mies kantaa vastuunsa.
Kyllähän näitä oman elämänsa sankareita on aina ollut...
Vierailija kirjoitti:
Jollei raskausta ole huijaamalla alulle saatettu niin miljardi alapeukkua.
En näe mitään eroa siinä miten raskaus on alkanut. Se ei muuta sitä että hylkäsi lapsensa.
Yksi kaveri on sanonut ettei halua tavata lastaan kuin sen joka toinen viikonloppu koska tykkää olla sinkkuna.
Jotenkin ei tee enää yhtään mieli tavata tyyppiä hänen vapaaviikonloppuinaan.