Mitä mieltä olette miehistä, jotka jättävät LAPSENSA?
Eli mitä mieltä olette miehistä, jotka tekevät lapsia naisen kanssa, mutta toteavatkin ettei heitä kiinnosta käyttää elämäänsä lapsen kasvatukseen ja jättävät naisen ja lapsen?
Kerro Sinun mielide. Myös kokemuksista saa kertoa. Aihe vähän tabu Suomessa, toivottavasti saataisiin siitä puhetta aikaan.
N28
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äiti päättää tehdä lapsen ilman isän mielipidettä ja salata asian vuosiksi niin eläköön keskenään päätöksensä kanssa. Kunnioita myös toisen osapuolen päätöstä tässä asiassa.
Et kuitenkaa kunnioita viattoman lapsen oikeutta isään.
Joka kerta kun steriloimaton mies laittaa pilinsä naisen sisälle, hänen päätöksensä on ottaa vastaan tähän maailmaan mahdolisesti syntyvä lapsi, joka on hänen omansa. Sitä vastuuta ei voi saivartelemalla paeta.
Puhutaan silloin asiasta oikeilla nimillä. Biologinen isä on tässä vain siittäjä...oikea isyys vaatiin molempien osapuolen suostumus lapsen hankintaan.
Tässä ei äidin yksittäinen päätös lapsen tekoon kumoa miehen omaa tahtoa mitenkään.Kun kerta puhutaan siittäjistä ja biologiasta, niin puhuttaisiinko myös siitä että ihmislajilla kumpikin vanhempi, tai koko yhteisö, on ollut lasta kasvattamassa. Ei ne yksinhuoltaja äidit ole tätä lajia näin pitkälle saattaneet. Toki hyvinvointiyhteiskunnassa tämä välillä unohtuu, koska yksinhuoltajia avustetaan ja tuetaan, mutta ei se minun mielessäni tee lasten hylkäämisestä yhtään oikeutetumpaa nykyaikana. Ja edelleen, ei pidä piliään naiseen laittaa, jos ei ole valmis vastuuta siitoksistaan ottamaan. Se ken ei lasta halua, vaatikoot ehkäisyä tai olkoot ilman seksiä. Ei siinä tarvitse naisen tehdä päätöksiä kuka saa elää ja kuka kuolee, jos mies kantaa vastuunsa.
Siis jos nainen tekee abortin miehen vastustelusta huolimatta...mitä tämä sitten on? Päätös kuolemasta.
Uskon että aborttikeskustelu on ihan oma juttunsa, samoin keskustelu naisen omasta päätäntävallasta omaan ruumiiseensa. Alkuperäinen pointti oli, että naisen ei tarvitse tehdä mitään päätöksiä oman ruumiinsa kanssa ja lapsen pitämisen/abortoimisen kanssa, kun mies joka ei halua lapsia huolehtii että ehkäisyä on käytetty tai yhdynnästä pidättäydytty. Tällöin miehen ei myöskään tarvitse ahdistua siitä, että nainen ei halua pitää lasta. Vastuu pitää kantaa ennen, kuin lapsi on saanut alkunsa ja päästään aborttikeskusteluihin.
Niinhän ne on miehet aina tehneet. Jääköön nainen lasta tai lapsia hoitamaan ja kasvattamaan, kun itseä ei huvita.
Se on mielestäni vastuun pakoilemista.
Ihmisellä pitäisi olla rakkautta omiin lapsiinsa ja lisäksi vastuuntuntoa ja velvollisuudentuntoa.
Onneksi niitäkin miehiä löytyy.
Yleinen harhaluulo on, että vain miehet toimisivat näin.
Toki prosensutaalisesti suurinosa on miehiä, mutta myös tutkimusten mukaan n. 20% naisista ei koe äitiyttä omaksi jutukseen ja jättää lapsen miehen tai sosiaaliviranomaisten huostaan.
Itsellä on vaikea ymmärtää, että eikö etukäteen tule mietittyä sitä vastuuta mikä seks. mahdollisesti seuraa.
Osa ihmisistä ajattelee vain itseään, valitettavasti niin naiset kuin miehetkin.
Terveisin äidin ylhäämä tytär. jonka äiti tykkäsi enemmän työstä ja biletyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne on miehet aina tehneet. Jääköön nainen lasta tai lapsia hoitamaan ja kasvattamaan, kun itseä ei huvita.
Se on mielestäni vastuun pakoilemista.
Ihmisellä pitäisi olla rakkautta omiin lapsiinsa ja lisäksi vastuuntuntoa ja velvollisuudentuntoa.
Onneksi niitäkin miehiä löytyy.
Suurin osa toki miehiä, mutta kyllä niistä hylkääjistäkin valitettavasti naisia löytyy. Terv. uhri
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten taustalla häärää uusi nainen joka kieltää miestä tapaamasta lapsiaan. Toiseksi yleisin syy on että äiti tarkoituksella vieroittaa lapset isästään
Kyllä yleisin syy on, että isä ei halua nähdä lastaan (vieroittaminen on tekosyy). Toiseksi yleisin, että äidin ehdot esim. selvänä olosta lasta nähdessä tai luvattuun aikaan saapuminen on liikaa (nämäkin toki vieroittamista).
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden tälläisen "miehen". En tiedä miten hän voi elää itsensä kanssa.
Niin tunsin minäkin,lapseni isän.
Naurettava ikiteini elää nuoruuttaan vielä 4 kymppisenä.
Karma hoitelee paskakasan.
Hieno lapsi kuitenkin hänellä on,
vaikka ei sitä itse ymmärrä.
Sairas,kylmä ja täydellinen luuseri.
MItäs arvelisitte, miltä tuntuu lukea miehenä näitä kommenteja. Itse olen joutunut sellaiseen helvettiin lapseni äidin ja sossujen taholta. Kaikki keinot käytetty minun erottamiseksi lapseni elämästä.
Enkä todellakaan ole ainut.
Vierailija kirjoitti:
MItäs arvelisitte, miltä tuntuu lukea miehenä näitä kommenteja. Itse olen joutunut sellaiseen helvettiin lapseni äidin ja sossujen taholta. Kaikki keinot käytetty minun erottamiseksi lapseni elämästä.
Enkä todellakaan ole ainut.
Tässä oli kyse miehistä, jotka hylkää lapsensa (omasta tahdostaan). Ei niistä, jotka haluaisivat viettää lapsensa kanssa enemmän aikaa, mutta äiti ei suostu tms. Tietysti jälkimmäisessäkin tapauksessa on kysyttävä, että miksei äiti halua, että isä tapaa lasta (eli onko isä kunnollinen?), mutta voi ne naisetkin tietysti olla kaunaisia ja esim. naisella uusi mies, joka ei halua exää pyörimään naisen seurassa lapsenvaihdoissa tms.
Siis jos nainen tekee abortin miehen vastustelusta huolimatta...mitä tämä sitten on? Päätös kuolemasta.