Mistä tietää, onko miehellä toinen?
Millaisista merkeistä olette huomanneet, että miehellänne on toinen joko konkreettisesti tai ajatusten tasolla? Itseäni mietityttää lähinnä se, ettei enää hänellä ole oikein kiinnostusta seksiin tai muuhun läheisyyteen ja viihtyy todella paljon puhelinta ja nettiä räpläten eikä oikein ole läsnä. Lisäksi mielialat vaihtelee niin, että toisinaan tuntuu, että viestin lukeminen kännykästä voi tuoda auringon ihan yhtäkkiä vaikka muuten on ollut mietteissään. Meillä on ainakin ollut hyvä suhde, paljon rakkautta ja tunnetta. Nyt se on jotenkin hiipunut. Kysyttäessä ei ole mitään ongelmaa, kaikki tavallaan ok, jokin outo aavistus vain kalvaa.
Kommentit (106)
[/quote
Mies toteutti nuo suunnitelmat toisen naisen kanssa ja tämä muisti kyllä tehdä ahkerasti päivityksiä . Kyllä ajattelin muutaman kerran, mitä pahaa olen tehnyt ansaitakseni tuollaista.
[/quote]
Olikohan sinulla täällä aiheesta silloin oma ketju, jossa kerroit siitä? Muistelen lukeneeni jotain keskustelua samantyylisestä tilanteesta. Siinä ketjussa tuli mieleen, että ketjun ap on tyylikkäästi kantanut itsensä tilanteesta toiseen muiden käyttäytyessä tökerösti. Voimia. Tuntuu aika epäkorrektilta tuollaiset hehkutuspäivitykset, ikään kuin tarkoituksenmukaisilta, kuin haluaisi irvailla petetylle. Ihminen paljastaa siinä jotain itsestään muille ja myös miehelle, jos ei osaa yhtään käyttäytyä korrektisti ja fiksusti. - ap
Olen oikeastaan kysynytkin suoraan, kun kerran oli riita, jonka aikana tuli sitten sanottua miehelle tällainen syytös, että kun sinuakaan ei enää koti kiinnosta ja että siellä mielessä on nyt jotain muuta. Syyttämällä ei ois pitänyt asiaa lähestyä, mutta kun itsekin olin väsynyt ja kiukkuinen ja se vaan tuli ulos (riita/kiista koski muuta). Me ei paljoa riidellä, mut totta kai välillä tulee erimielisyyksiä. Enemmän se meidän ongelma on nykyään se samassa tilassa oleminen ilman että ois oikeasti läsnä :( Kyllähän se siitä syytöksestä hermostui, mutta se nyt liittyi siihen riitaan. Parempi oisi ollut kysyä rauhallisesti ja olenkin miettinyt, että näin tekisin samalla luetellen rauhallisesti ja lempeästikin ne "merkit", jotka minua on huolettaneet sekä meidän suhteessa että hänen pitkät puhelut, viestit ym. -ap
Yksi oire muiden joukossa oli, että miehelle, joka aikaisemmin oli vähät välittänyt siitä, mitä päälleen pukee, alkoi yllättäen ilmestyä merkkivaatteita.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:56"]
Miehillä tulee pitkässä parisuhteessa aika jolloin seksin kiinnostus vähenee ja lisääntyy kaikkeen muuhun. Ei se automaattisesti tarkoita toista suhdetta. Koita jutella jos selviäis jotain mikä oikeasti painaa. Älä kuitenkaan painosta tai syyllistä sillä ne voi pahentaa tilannetta.
[/quote]Kuinkahan pitkässä parisuhteessa mies ei enää kiinnostu vaimostaan. Ei ole vielä tapahtunut 48 vuotta ollaan oltu yhdessä ja ei ole havaittavissa mielenkiinnon hiipumista. Jos hiipuis, niin alkaisin epäillä jotakin, mutta kun on koko ajan näkyvissäni, niin ei voi edes epäillä mistään ja kännykkäänsä ei edes pidä mukanaan ja pyytä minua välillä tsekkaamaan viesti ja sähköpostit.
Että olin idiootti. Mies alkoi viihtyä koneella iltamyöhään, ja oli koko muun ajan kännykkä kädessä. Läheisyyttä ei ollut lainkaan ja syytteli minua kaikenlaisesta. Jossain vaiheessa ajattelin myös että koska aina teen aloitteen läheisyyteen, niin lopetanpa ja katson mitä tapahtuu. Siitä alkoi se viimeinen alamäki.
Kerran häneltä oli jäänyt kännykkä pöydälle niin että näin joltain naiselta tulleen hempeän viestin. Täräytin hänelle tämän ja hänen ilmeensä ja välitön kieltäminen ja hyökkäys kertoi minulle että vaistoni on oikeassa.
Koskaan ei myöntänyt mitään, mutta ajauduimme niin erilleen ja umpikujaan että ero tuli silti.
Aloittajalle: olen sitä mieltä että kuuntele vaistoasi. Helposti kieltäytyy näkemästä paljonkin asioita jotka liittyvät toisiinsa, ja selittelee ne itselleen parhain päin, mutta vaisto on siitä kumma juttu että sitä ei huijata niin kuin järkeä.
Minusta huolestuttavaa oli se, että ainoa kun oli hyvällä tuulella oli kun luki kännykästä jotain. Muuten oli tosi äreä ja ilkeä.
Huuh kun olen pahoillani teidän puolesta, ihan oikeasti oikein sisällä muljahtaa näitä lukiessa. :( Itselläkin on tässä ero juuri päällä ja on ollut tosi kurja olo, mutta sittenkin mieluummin näin, kuin että pettämisen seurauksena eroaisimme. En tarkoita mitenkään kiertää veistä haavassa, ihan oikeasti tuntuu pahalta teidän vuoksi, enkä tarkoita ilakoida. Kovasti valoa ja voimaa tulevaisuuteen teille petetyille!
Täällä on tullut hyviä pointtaja. Ensinnäkin kiitos kaikille, jotka olette vastanneet ja kertoneet oman tarinanne. Joku nosti esiin tekstiviesteistä ilahtumisen ja meillä on sitä samaa. Muuten voi olla poissaoleva, mutta sitten voi viestistä muuttua epämääräisenä iloiseksi, suorastaan vauhdikkaaksi. Lisäksi selittelee pitkiä iltalenkkejä, mihin ei periaatteessa olisi tarvetta, voihan lenkkiä pidentää. Paljon selitystä kuitenkin, miten alkoikin kävellä, eikä juosta, halusi kuljeskella ja kokeilla eri reittejä ja muuta. Ei me noin paljon ennen olla lenkkejämme selitelty. Minä siis olen alkanut epäillä, että lenkkien aikana puhuu pitkiä puheluita jonkun kanssa, koska palaa pihaan kännykkään puhuen ja olen myös soittanut lenkille, että tulisiko kaupan kautta niin on puhunut toista puhelua. Tämä puhelinasia on minun suurin epäilyksenaihe.
Täytyyhän tämä nyt puheeksi ottaa viikonloppuna ja jatkaa sitä keskustelua niin että se tulee johonkin ratkaisuun. Oikeasi ahdistaa aika paljon, ollaan oltu suorastaan hassahtaneita toisiimme joskus ja syvästi rakastuneita ja nyt on tilanteessa, että joutuu miettimään, onko ne miehen tunteet muualla :(
Jos vaistosi sanoo niin, se on todennäkösesti totta. Itelleen yrittää vielä todistella kaiken olevan hyvin, joten vielä sulkee silmänsäkin useilta asioilta. Mutta jos pystyy oleen objektiivinen, tajuaa, että kyllä se niin taitaa olla...voimia vaan sulle, toi on älyttömän raskasta. Parasta kysyä suoraan, kuitenkin.
Mies oli tosi paljon pois kotoa, lähti vain ja saattoi laittoa viestin, että on kaverin luona tai mökillä tai isänsä luona ym. En kauheasti osannut edes epäillä, koska miehellä oli ihan valtavat työpaineet. Joitakin aavistuksia oli ja olin mieheltäni kysynytkin useamman kerran, että eihän hän vain petä. Kesällä hän lähti loman alussa kolmeksi viikoksi tuttavansa mökille ja lapsillekin sanoin, että iskä tarvii omaa aikaa, kun hänellä on ollut vaikea työvuosi ja muissakin asioissa vaikeuksia. Myöhemmin selvisi, ettei mitään mökkireissua ollut, ei ainakaan noin pitkää. Hän oli kaiken kaikkiaan hyvin etäinen, ei kosketellut mua niin kuin ennen eikä puhunut asioistaan. Ja kännykkä oli teitenkin aina mukana, suihkussakin. Hääpäivä mentiin kuitenkin viettämään hotelliin ja meillä oli mukavaa. Tuntui, että mies alkoi oikeasti lähentyä mua ja että yhteys alkaisi löytyä. Miehellä oli oma tietokone mukana niin kuin sillä oli viimeisen vuoden aikana joka paikassa se mukana, jopa baari-iltoina. Avasin hänen koneeltaan netin ihan luvan kanssa, muta miehellä oli jäänyt sähköposti auki. Meidän hääpäivänä oli vieraalta naiselta tullut sähköposti, missä hän kehui miestäni ja nimitteli tätä rakkaaksi ja kullaksi ja miten ihanaa heillä oli ollut ja miten hän kaipaa miestäni, että pääsee tämän kanssa tekemään "jotakin kiellettyä", eli nainen tiesi kyllä, että mieheni on naimisissa. Näin paljastui pettäminen. En varmaan tietäisi siitä vieläkään, jos en olisi tuota sähköpostia nähnyt.
Hyi miten oksettavaa lukea näitä, pettäjät ja etenkin ne, jotka laskelmoivasti sitä tekevät, ovat kyllä alinta pohjasakkaa. Miten kukaan voi tehdä toiselle ihmiselle niin? En ymmärrä.
Meille tuli ero kaikkien noiden samojen oireiden jälkeen, mutta ikinä en saanut miestä kiinni pettämisestä eikä myöntänyt ikinä mitään. Erossa esitti uhria ja tappeli kaikista tavaroista ja rahoista viimeiseen asti. Kuinka ollakaan, eron jälkeen muutamassa kuukaudessa alkoi seurustella naisen kanssa jonka sanoi tavanneensa netissä, ja menivät naimisiin ihan parin kuukauden sisään. Olin suu auki, enkä voi oikein vetää kuin yhden johtopäätöksen. Minua on vedätetty oikein rankasti.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 12:51"]
Jos vaistosi sanoo niin, se on todennäkösesti totta. Itelleen yrittää vielä todistella kaiken olevan hyvin, joten vielä sulkee silmänsäkin useilta asioilta. Mutta jos pystyy oleen objektiivinen, tajuaa, että kyllä se niin taitaa olla...voimia vaan sulle, toi on älyttömän raskasta. Parasta kysyä suoraan, kuitenkin.
[/quote]
Oot ihan oikeassa, suoraan on kysyttävä. Näen kyllä, jos jotain salattavaa on. Lisäksi olen päättänyt pyytää nähtäväksi puhelinta. Jos saan sen, ojennan saman tien takaisin. En halua kenenkään viestejä lukea ja tutkia, mutta haluan nähdä, saisinko sen puhelimen vai en. Tulen sitten kertomaan, miten kävi. En oo vielä valmis puhumaan tästä lähipiirille, joten onneksi voi kasvottomana täällä puida asiaa ja saa mielipiteitä. Liian raskaalta tuntuisi vielä tässä vaiheessa puhua ystäville, että N.N:llä saattaa olla toinen. Ollaan naimisissa oltu kaksi vuotta vasta (lapsia ei ole vielä) ja mun mielestä, ja hänkin on sanonut, ollaan hyvä pari, kemiaa on ja hullaantumistakin ollut. Totta kai se rakkaus muuttaa muotoaan alun ihastumisesta. Rakastan häntä ja edelleen hän olisi minun valintani yli muiden ja on niin murheellista, jos minä en olisi hänen :(
Mies, joka minua petti, on pohjimmiltaan hyvin herkkä ihminen. Korvasi minut ihan yllättäen toisella naisella ja sitä juttua oli jatkunut viikkoja. Tunnen miehen sen verran hyvin, että hänellä on taatusti vaikeaa olla jo itsensä kanssa. Tuo uusi nainen kyllä jaksaa kehua ja nostella ja vaikuttaa ilmeisen onnelliseltä. Entinen mieheni ei kyllä sellaiselta näytä. Paluutakaan luokseni ei toki ole.
Jos jo kahden vuoden jälkeen alkaa hiipua ja muut kiinnostaa, niin ei tuosta tule elämänikäistä kumppanuutta :(
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 12:51"]Jos vaistosi sanoo niin, se on todennäkösesti totta. Itelleen yrittää vielä todistella kaiken olevan hyvin, joten vielä sulkee silmänsäkin useilta asioilta. Mutta jos pystyy oleen objektiivinen, tajuaa, että kyllä se niin taitaa olla...voimia vaan sulle, toi on älyttömän raskasta. Parasta kysyä suoraan, kuitenkin.
[/quote]
Mutta kun kysyt niin ole tosiaan rauhallinen, ei minkään riidan yhteydessä.
Äläkä anna periksi helposti vaikka tuntuisi tylsältä udella.
Kysy mitä puheluita puhelee siellä lenkeillä ja vaadi joku vastaus.
Siitä voit myös vähän päätellä onko tosia vai keksittyjä.
On hirveän hankala tilanne kun ei haluaisi olla mikään kyttääjä mutta kyllä sinun on oikeus saada jotain selitystä muuttuneelle käytökselle.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:51"]
Mies alkoi olla jollain tapaa laiska seksissä ja vähitellen tuli erektiovaikeuksia. Alkoi olla myös äreitä kommentteja moniin asioihin. Kännykkä oli jatkuvasti käytössä ja keskusteluaiheet vähenivät. Lopulta myönsi, että kuvioissa on ollut toinen nainen parisen viikkoa. Sitten se muuttui noin kuukaudeksi ja totuutta tuskin kertoo koskaan. Nyt asuu jo tuon uuden kanssa. Kesällä ilmaantui tuo toinen nainen kuvioon. Meillä ei edeltäviä riitoja tai muutakaan ongelmaa, päinvastoin monia mukavia suunnitelmia lähitulevaisuuteen.
[/quote]
Meillä myös on suunnitelmia edelleen tulevaisuuteen. Onko tuosta pitkäkin aika? Oli varmasti iso shokki, miten nyt menee? -ap
[/quote
Mies toteutti nuo suunnitelmat toisen naisen kanssa ja tämä muisti kyllä tehdä ahkerasti päivityksiä . Kyllä ajattelin muutaman kerran, mitä pahaa olen tehnyt ansaitakseni tuollaista.