Missä ammateissa tiedät romani-naisten työskentelevän?
Kommentit (46)
Pari tunnen sosiaali työntekijää jotka on mustalaisia, yhden huoltoasemalla myyjänä.
Myymälävaras. Kait tuonkin voi ammatiksi lukea kun on aika ammattimaista toimintaa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:12"]En tiedä itse yhtäkään kun kai niitä on?
[/q
Teetkö itse töitä?
Olisikohan hän sitten laitoshuoltaja tai sairaala-apulainen. Töissä dementiakodissa, mutta ei varsinaisesti hoida potilaita tai pelkästään siivoa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:15"]Myymälävaras. Kait tuonkin voi ammatiksi lukea kun on aika ammattimaista toimintaa.
[/quote]
Tämähän piti arvata.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:12"]En tiedä itse yhtäkään kun kai niitä on?
[/q
Teetkö itse töitä?
[/quote]
Joo. IT-alalla en ole heihin törmännyt
Tiedän yhden joka on lähihoitajana sairaalassa.
Musiikin parissa, hoito- ja sosiaalialalla, ompelijoina. Eräs romanitaustainen nuori nainen väitteli keväällä tohtoriksi yhteiskuntatieteissä.
Onko kukaan törmännyt mustalaiseen yliopistossa? Mieheen tai naiseen.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:25"]
Onko kukaan törmännyt mustalaiseen yliopistossa? Mieheen tai naiseen.
[/quote]
:D
Tiedän yhden taiteilijan ja yhden myyjän (en tiedä onko enää em työssä)
Kuvataiteen opettaja, tosin vaihtaa aamulla vaatteet hameista normeihin koulupäivän ajaksi ja vaihtaa taas hameeseen kun lähtee kotiinpäin.
Romanikeskuksen työntekijöitä tiedän parikin.
Käyttääkö romanit niitä mekkoja myös töissä?
Kaupan alalla. Itsepalveluna.
"19-vuotias nainen jäi kiinni itse teossa muutama päivä sitten poistuessaan myymälästä.
Hänen vaatteistaan löytyi 43 erilaista esinettä, mm. miesten paitoja, muita asusteita, aurinkolaseja, elintarvikkeita ja kosmetiikkaa.
- Tämä varasteluhame oli pohjaton pussi, jonka hameenhelmat oli ommeltu kiinni. Tavarat laskettiin "pussiin" vyötärön kautta, sanoo Suokas."
Edesmennyt ystävä oli pubissa tarjoilijana.
Lentoemäntä. En tosin tunne, mutta nähnyt dokuentin tv:stä joskus. Tiedän yhden lähihoitajaopiskelijan, ei ole tosin töissä.