Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ammateissa tiedät romani-naisten työskentelevän?

Vierailija
09.09.2015 |

En tiedä itse yhtäkään kun kai niitä on?

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön kanssa samoilla yliopiston kursseilla on yksi mustalainen, niitä mekkoja käyttää. Työkaverina (sairaanhoitajana) on myös yksi nainen, ja muutaman tytön ja pojan olen nähnyt tarjoilijoina (ei romanivaatteita, mutta mustalaisen ulkonäkö ja nimi myös). Yksi mies taitaa omistaa läheisen ratsastustallin, tai sitten vain työskentelee siellä.

Vierailija
42/46 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymälävaras

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä todeta että vaikka kuinka mietin ja mietin, en tiedä/tunne ainoatakaan romania joka olisi tehnyt päivääkään töitä yhtään missään ammatissa. Myymälävaras ei heidän tapauksessaan ole mikään ammatti vaan sen tekee ominainen luonteenpiirre nimeltä epärehellisyys.

Vierailija
44/46 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
45/46 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:25"]

Onko kukaan törmännyt mustalaiseen yliopistossa? Mieheen tai naiseen.

[/quote]

Oon tötmännyt, aloitti kanssani samaan aikaan samassa tdk:ssa, mutta en tiedä, mitä ainetta hän mahtoi opiskella.

Tiedän tk:n labrassa työskentelevän romaninaisen.
[/quote]

Onkohan sama. Työkaverina oli joskus nuori kokkityttö, joka lähti opiskelemaan laborantiksi. Oli muuten huikean fiksu ja kaunis tyttö.

Vierailija
46/46 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte kuka on romani? Voivatko he siis työskennellä nykyään ilman romanipukua? En kysy pahalla, mutta muistan kun joskus 20 v sitten olin päiväkodissa töissä ja sinne tuli romaninainen töihin romanipuku päällä. No, hän ei voinut sitten se puku päällä tehdä kaikkia töitä ja pienimmät lapset pelkäsivät häntä, niin johtaja kielsi häntä tulemasta töihin puku päällä ja hänen olisi pitänyt laittaa samanlaiset työvaatteet kuin meillä muillakin oli. Romaninainen sanoi, ettei hän voi liikkua missään ilman romanipukua, ei kertakaikkiaan voi. Niin hän sitten jäi pois töistä.

Että oliko tuo hänen oma tulkintansa vai onko systeemi heillä muuttunut? Jos joku tietää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi