Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeus kieltäytyä aborttien teosta

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:33"]

Voi hyvää päivää. Sterilisaatio ei aiheuta ennenaikaisia vaihdevuosia. On päivänselvä asia, että sellainen, jolla on hengenvaara raskauden takia, menee sterilisaatioon. Ja sellaisen myös saa tuolla perusteella. Ei abortti mikään jälkiehkäisy ole.

[/quote]Kuuleppas sinä tuikituntematon, joka yrität täällä määrätä, kuka menee mihinkin toimenpiteeseen; nimittäin nainen saa mennä aivan kumpaan tahansa ihan laillisesti aborttin tai sterilisaatioon ja kaikki tämä on mahdollista laillisesti vapaassa Suomen maassa.  Jokainen nainen itse päättää, mihin menee näissä lisääntymiseen liittyvissä jutuissaan. Siihen ei tarvita kenenkään tuikituntemattoman uskon hihhulin määräilyjä. 

Vierailija
82/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:27"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 16:20"] No ainakin tämä mediassa muistuttaa että kaikki eivät hyväksy aborttia. Jos ei lakialoite mene läpi niin häviää kuitenkin se harhaluulo että abortti ovat kaikkien mielestä ok. Edes pientä häpeän tunnetta saisi jokainen aborttia hakeva tuntea. [/quote] Minkä vuoksi pientä häpeän tunnetta tarvitsisi tuntea hakemastaan laillisin syin tehdystä abortistaan?  Miksi minun pitäisi hävetä ei-toivomani raskauden jatkumisen ei-jatkumista vastoin tahtoani ja määräysvaltaani omaa kehoani kohtaan?  Jos olen käyttänyt asianmukaisesti ehkäisykeinoa, joista mikään ei ole satasen varman, ja se on pettänyt, ja oma henkeni on ollut jo vaarassa edellisissä raskauksissa komplikaatioineen, niin oi miksi minulla ei saisi olla itsesuojeluvaisto terve ja normaali, ja oi miksi en saisi teetättää laillista raskauteni keskeyttämistäni?  Ketä se haittaa? Kerropa nyt ja millä tavalla minun aborttini haittaa muita? [/quote] Jos henkesi on raskauden takia vaarassa menet tietenkin sterilisaatioon. Sen lisäksi vielä hormonikierukka. Jos näistä huolimatta tulet raskaaksi, mene aborttiin.

[/quote] Mitäs se sulle kuuluu, minun lisääntymiseni tai lisääntymättömyyteni? Sterilisaatio aiheuttaa ennen aikaiset vaihdevuosioireet, joten koska lähisukulaiseni on kuollut hormoniperäiseen rintasyöpään, en sellaiseen olisi edes aikoinani mennyt, koska estrogeenihormoneja purkista en olisi... että jokainen tekee just niinkuin parhaimmakseen näkee. Huom: ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUS!!!!!!

[/quote]

Sterilisaatio ei vaikuta hormonitoimintaan. Kyllä sen toisen ihmisen elämä on yhtä tärkeä kuin sinun itsemääräämisoikeutesi.

[/quote] Kyllähän vaan vaikuttaa sterilisaatio aientamaan vaihdevuosioireita, äläs nyt väitä ilmiselkeää totuutta!

[/quote]..jatkan vielä: siis minkä toisen ihmisen elämän näet jossain alkuraskauden alkiolimaköntsässä, joka voi mennä ihan spontaanisti kesken milloin vain ilman aborttiakin?   Miksi ihmisen syntymäajankohta lasketaan sitten vasta kun vauva on sen normin 9 kuukautta kehittynyt siihen pisteeseen, että vauva syntyy ulos naisesta? Miksi sitten ei merkitä syntymäajankohdaksi hedelmöityshetkeä, jos kerta siitä alkaa jo ihmisen maanpäällinen itsenäisesti hengittävä eläminen ilman loissuhdetta pääelättäjäänsä eli naiseen liittyen naisen verenkiertoon jne. ?
[/quote]

Juuri tuo mua on kaikkein eniten raivostuttanut näissä keskusteluissa: että sikiötä sanotaan LOISEKSI! Siis mikään ei ole kuvottavampaa ja ala-arvoisempaa kuin viitata syntymättömään lapseen loisena tai jonain alkiomöykkynä. Viikolle 12 saa tehdä abortin, ja siinä vaiheessa sikiö on kaikkea muuta kuin alkiomöykky, leikkivä, potkiva oikea lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää. Sterilisaatio ei aiheuta ennenaikaisia vaihdevuosia. On päivänselvä asia, että sellainen, jolla on hengenvaara raskauden takia, menee sterilisaatioon. Ja sellaisen myös saa tuolla perusteella. Ei abortti mikään jälkiehkäisy ole.

[/quote] Etkö käsittänyt, että mikään ehkäisykeino, ei edes sterilisaatio ole tae ei-toivotulle raskaudelle!

Ei jälkiehkäisystä ole kukaan mitään puhunutkaan, ja abortti onkin ei-toivotun raskauden keskeytys syistä että..., jotka eivät kuulu naisen ulkopuolisille ihmisille millään tavalla!

Onneksi Suomessa on laillinen abortti sallittu, ja hihhulit pysykööt lesteissään. Tehkööt vaan joku lesta-ämmä kaikki mitä lähtee tulemaan, mutta minä teen vain ne lapset, jotka haluan ja toivon.

Vierailija
84/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:53"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:27"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:09"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:39"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 16:20"] No ainakin tämä mediassa muistuttaa että kaikki eivät hyväksy aborttia. Jos ei lakialoite mene läpi niin häviää kuitenkin se harhaluulo että abortti ovat kaikkien mielestä ok. Edes pientä häpeän tunnetta saisi jokainen aborttia hakeva tuntea. [/quote] Minkä vuoksi pientä häpeän tunnetta tarvitsisi tuntea hakemastaan laillisin syin tehdystä abortistaan?  Miksi minun pitäisi hävetä ei-toivomani raskauden jatkumisen ei-jatkumista vastoin tahtoani ja määräysvaltaani omaa kehoani kohtaan?  Jos olen käyttänyt asianmukaisesti ehkäisykeinoa, joista mikään ei ole satasen varman, ja se on pettänyt, ja oma henkeni on ollut jo vaarassa edellisissä raskauksissa komplikaatioineen, niin oi miksi minulla ei saisi olla itsesuojeluvaisto terve ja normaali, ja oi miksi en saisi teetättää laillista raskauteni keskeyttämistäni?  Ketä se haittaa? Kerropa nyt ja millä tavalla minun aborttini haittaa muita? [/quote] Jos henkesi on raskauden takia vaarassa menet tietenkin sterilisaatioon. Sen lisäksi vielä hormonikierukka. Jos näistä huolimatta tulet raskaaksi, mene aborttiin. [/quote] Mitäs se sulle kuuluu, minun lisääntymiseni tai lisääntymättömyyteni? Sterilisaatio aiheuttaa ennen aikaiset vaihdevuosioireet, joten koska lähisukulaiseni on kuollut hormoniperäiseen rintasyöpään, en sellaiseen olisi edes aikoinani mennyt, koska estrogeenihormoneja purkista en olisi... että jokainen tekee just niinkuin parhaimmakseen näkee. Huom: ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUS!!!!!! [/quote] Sterilisaatio ei vaikuta hormonitoimintaan. Kyllä sen toisen ihmisen elämä on yhtä tärkeä kuin sinun itsemääräämisoikeutesi. [/quote] Kyllähän vaan vaikuttaa sterilisaatio aientamaan vaihdevuosioireita, äläs nyt väitä ilmiselkeää totuutta! [/quote]..jatkan vielä: siis minkä toisen ihmisen elämän näet jossain alkuraskauden alkiolimaköntsässä, joka voi mennä ihan spontaanisti kesken milloin vain ilman aborttiakin?   Miksi ihmisen syntymäajankohta lasketaan sitten vasta kun vauva on sen normin 9 kuukautta kehittynyt siihen pisteeseen, että vauva syntyy ulos naisesta? Miksi sitten ei merkitä syntymäajankohdaksi hedelmöityshetkeä, jos kerta siitä alkaa jo ihmisen maanpäällinen itsenäisesti hengittävä eläminen ilman loissuhdetta pääelättäjäänsä eli naiseen liittyen naisen verenkiertoon jne. ? [/quote] Juuri tuo mua on kaikkein eniten raivostuttanut näissä keskusteluissa: että sikiötä sanotaan LOISEKSI! Siis mikään ei ole kuvottavampaa ja ala-arvoisempaa kuin viitata syntymättömään lapseen loisena tai jonain alkiomöykkynä. Viikolle 12 saa tehdä abortin, ja siinä vaiheessa sikiö on kaikkea muuta kuin alkiomöykky, leikkivä, potkiva oikea lapsi.

[/quote]

Tuota viimeistä lausetta ei abortoija kestä, miksi ei. Nostetaan syntisäkeille.

Vierailija
85/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:08"]

Hain joskus töihin terveyskeskuslääkäriksi Keski-Pohjanmaan kuntaan, jossa jo haastattelussa tehtiin selväksi, että muut lääkärit ovat lestadiolaisia, eivätkä tee aborttilausuntoja. Minähän niitä teen, vaikka kristitty olenkin, mutta ilmeisesti juuri siitä syystä en tullut valituksi virkaan, vaan se pistettiin uudelleen auki. Jo haastattelussa kävi ilmi, etteivät olleet halukkaita saamaan minua sinne töihin. 

[/quote]

Olisitkin ollut väärä valinta.

Vierailija
86/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:38"]

[/quote] Etkö käsittänyt, että mikään ehkäisykeino, ei edes sterilisaatio ole tae ei-toivotulle raskaudelle!

Ei jälkiehkäisystä ole kukaan mitään puhunutkaan, ja abortti onkin ei-toivotun raskauden keskeytys syistä että..., jotka eivät kuulu naisen ulkopuolisille ihmisille millään tavalla!

Onneksi Suomessa on laillinen abortti sallittu, ja hihhulit pysykööt lesteissään. Tehkööt vaan joku lesta-ämmä kaikki mitä lähtee tulemaan, mutta minä teen vain ne lapset, jotka haluan ja toivon.

[/quote]

Lopeta Sipiläkin on lestadiolainen. 

Vierailija
87/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:53"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:27"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:09"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:39"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 16:20"] No ainakin tämä mediassa muistuttaa että kaikki eivät hyväksy aborttia. Jos ei lakialoite mene läpi niin häviää kuitenkin se harhaluulo että abortti ovat kaikkien mielestä ok. Edes pientä häpeän tunnetta saisi jokainen aborttia hakeva tuntea. [/quote] Minkä vuoksi pientä häpeän tunnetta tarvitsisi tuntea hakemastaan laillisin syin tehdystä abortistaan?  Miksi minun pitäisi hävetä ei-toivomani raskauden jatkumisen ei-jatkumista vastoin tahtoani ja määräysvaltaani omaa kehoani kohtaan?  Jos olen käyttänyt asianmukaisesti ehkäisykeinoa, joista mikään ei ole satasen varman, ja se on pettänyt, ja oma henkeni on ollut jo vaarassa edellisissä raskauksissa komplikaatioineen, niin oi miksi minulla ei saisi olla itsesuojeluvaisto terve ja normaali, ja oi miksi en saisi teetättää laillista raskauteni keskeyttämistäni?  Ketä se haittaa? Kerropa nyt ja millä tavalla minun aborttini haittaa muita? [/quote] Jos henkesi on raskauden takia vaarassa menet tietenkin sterilisaatioon. Sen lisäksi vielä hormonikierukka. Jos näistä huolimatta tulet raskaaksi, mene aborttiin. [/quote] Mitäs se sulle kuuluu, minun lisääntymiseni tai lisääntymättömyyteni? Sterilisaatio aiheuttaa ennen aikaiset vaihdevuosioireet, joten koska lähisukulaiseni on kuollut hormoniperäiseen rintasyöpään, en sellaiseen olisi edes aikoinani mennyt, koska estrogeenihormoneja purkista en olisi... että jokainen tekee just niinkuin parhaimmakseen näkee. Huom: ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUS!!!!!! [/quote] Sterilisaatio ei vaikuta hormonitoimintaan. Kyllä sen toisen ihmisen elämä on yhtä tärkeä kuin sinun itsemääräämisoikeutesi. [/quote] Kyllähän vaan vaikuttaa sterilisaatio aientamaan vaihdevuosioireita, äläs nyt väitä ilmiselkeää totuutta! [/quote]..jatkan vielä: siis minkä toisen ihmisen elämän näet jossain alkuraskauden alkiolimaköntsässä, joka voi mennä ihan spontaanisti kesken milloin vain ilman aborttiakin?   Miksi ihmisen syntymäajankohta lasketaan sitten vasta kun vauva on sen normin 9 kuukautta kehittynyt siihen pisteeseen, että vauva syntyy ulos naisesta? Miksi sitten ei merkitä syntymäajankohdaksi hedelmöityshetkeä, jos kerta siitä alkaa jo ihmisen maanpäällinen itsenäisesti hengittävä eläminen ilman loissuhdetta pääelättäjäänsä eli naiseen liittyen naisen verenkiertoon jne. ? [/quote] Juuri tuo mua on kaikkein eniten raivostuttanut näissä keskusteluissa: että sikiötä sanotaan LOISEKSI! Siis mikään ei ole kuvottavampaa ja ala-arvoisempaa kuin viitata syntymättömään lapseen loisena tai jonain alkiomöykkynä. Viikolle 12 saa tehdä abortin, ja siinä vaiheessa sikiö on kaikkea muuta kuin alkiomöykky, leikkivä, potkiva oikea lapsi.

[/quote] Suurin osa aborteista tehdään kuitenkin jo ennen tuota raskausviikkoa 12, joten so what?

Sitä paitsi miten haittaa jonkun toisen naisen päätös abortista laillisissa viikkorajoissa? Elätkö sinä sen naisen elämää, joka päätyy lailliseen aborttiin lakisääteisin syin, jotka koskevat ainoastaan kyseistä naista itseään ei sinua siellä, joka vänkäät vastaan abortteja ihan vaan periaatteestasi, kun se ei satu sun pirtaasi.

Vierailija
88/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:39"]

[/quote]

Tuota viimeistä lausetta ei abortoija kestä, miksi ei. Nostetaan syntisäkeille.

[/quote] Määrittele omat syntisi ensin ennen kuin nostat kiven heittosi muita päin!

Vierailija
89/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Anteeksi nyt, mutta millä lailla se 12 viikkoinen sikiö siellä kohdussa leikkii? Pätevä lähde kiitos, ei mitään propagandasivustoja?

Toiseksi eikös abortin saa tehdä lääketieteellisestä syystä 22 vkolle asti?

Vierailija
90/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko elämä elämää jos ei ole toivottu...

Vierailija
91/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei niitä halua tehdä, ei ole reilua kuormittaa "ei vakaamusta omaavia" Jos on ns. vakaamus ei pidä ryhtyä lääkäriksi missä uhka kirjoittamaan lähete aborttiin saatikka gynekologiksi, jolla aina uhka ainakin koulutusvaiheessa tehdä itse toimenpide, muitakin ammatteja ja toimenkuvia kun on valittavissa. Yleensä lääkärin pitää hoitaa vakaumuksesta riippumatta potilasta, sitä abortin tekeminenkin on.

Jos ei pysty auttamaan potilasta tässä vaikeassa asiassa on väärällä alalla. Itsensä ylentämistä ja omanomantunnon putsausta potilaan kustannuksella harjoittavat nämä aborttiin osallistumattomat hoitohenkilökunnan jäsenet. Mielipide ja oma moraali saa olla mutta oma mielipide ei saa toimia evätä hoitoa sitä tarvitsevalta.

Vierailija
92/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:33"]

[/quote]

Anteeksi nyt, mutta millä lailla se 12 viikkoinen sikiö siellä kohdussa leikkii? Pätevä lähde kiitos, ei mitään propagandasivustoja?

Toiseksi eikös abortin saa tehdä lääketieteellisestä syystä 22 vkolle asti?
[/quote]

katso itse.

Vierailija
93/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:33"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:00"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:53"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:27"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:09"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:39"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 16:20"] No ainakin tämä mediassa muistuttaa että kaikki eivät hyväksy aborttia. Jos ei lakialoite mene läpi niin häviää kuitenkin se harhaluulo että abortti ovat kaikkien mielestä ok. Edes pientä häpeän tunnetta saisi jokainen aborttia hakeva tuntea. [/quote] Minkä vuoksi pientä häpeän tunnetta tarvitsisi tuntea hakemastaan laillisin syin tehdystä abortistaan?  Miksi minun pitäisi hävetä ei-toivomani raskauden jatkumisen ei-jatkumista vastoin tahtoani ja määräysvaltaani omaa kehoani kohtaan?  Jos olen käyttänyt asianmukaisesti ehkäisykeinoa, joista mikään ei ole satasen varman, ja se on pettänyt, ja oma henkeni on ollut jo vaarassa edellisissä raskauksissa komplikaatioineen, niin oi miksi minulla ei saisi olla itsesuojeluvaisto terve ja normaali, ja oi miksi en saisi teetättää laillista raskauteni keskeyttämistäni?  Ketä se haittaa? Kerropa nyt ja millä tavalla minun aborttini haittaa muita? [/quote] Jos henkesi on raskauden takia vaarassa menet tietenkin sterilisaatioon. Sen lisäksi vielä hormonikierukka. Jos näistä huolimatta tulet raskaaksi, mene aborttiin. [/quote] Mitäs se sulle kuuluu, minun lisääntymiseni tai lisääntymättömyyteni? Sterilisaatio aiheuttaa ennen aikaiset vaihdevuosioireet, joten koska lähisukulaiseni on kuollut hormoniperäiseen rintasyöpään, en sellaiseen olisi edes aikoinani mennyt, koska estrogeenihormoneja purkista en olisi... että jokainen tekee just niinkuin parhaimmakseen näkee. Huom: ITSEMÄÄRÄÄMISOIKEUS!!!!!! [/quote] Sterilisaatio ei vaikuta hormonitoimintaan. Kyllä sen toisen ihmisen elämä on yhtä tärkeä kuin sinun itsemääräämisoikeutesi. [/quote] Kyllähän vaan vaikuttaa sterilisaatio aientamaan vaihdevuosioireita, äläs nyt väitä ilmiselkeää totuutta! [/quote]..jatkan vielä: siis minkä toisen ihmisen elämän näet jossain alkuraskauden alkiolimaköntsässä, joka voi mennä ihan spontaanisti kesken milloin vain ilman aborttiakin?   Miksi ihmisen syntymäajankohta lasketaan sitten vasta kun vauva on sen normin 9 kuukautta kehittynyt siihen pisteeseen, että vauva syntyy ulos naisesta? Miksi sitten ei merkitä syntymäajankohdaksi hedelmöityshetkeä, jos kerta siitä alkaa jo ihmisen maanpäällinen itsenäisesti hengittävä eläminen ilman loissuhdetta pääelättäjäänsä eli naiseen liittyen naisen verenkiertoon jne. ? [/quote] Juuri tuo mua on kaikkein eniten raivostuttanut näissä keskusteluissa: että sikiötä sanotaan LOISEKSI! Siis mikään ei ole kuvottavampaa ja ala-arvoisempaa kuin viitata syntymättömään lapseen loisena tai jonain alkiomöykkynä. Viikolle 12 saa tehdä abortin, ja siinä vaiheessa sikiö on kaikkea muuta kuin alkiomöykky, leikkivä, potkiva oikea lapsi. [/quote] Anteeksi nyt, mutta millä lailla se 12 viikkoinen sikiö siellä kohdussa leikkii? Pätevä lähde kiitos, ei mitään propagandasivustoja? Toiseksi eikös abortin saa tehdä lääketieteellisestä syystä 22 vkolle asti? [/quote]

katso itse.

[/quote]

Youtube EI ole PÄTEVÄ lähde. Tutkimuksia pöytään.

Vierailija
94/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 16:20"]

No ainakin tämä mediassa muistuttaa että kaikki eivät hyväksy aborttia. Jos ei lakialoite mene läpi niin häviää kuitenkin se harhaluulo että abortti ovat kaikkien mielestä ok. Edes pientä häpeän tunnetta saisi jokainen aborttia hakeva tuntea.

[/quote]Tässä on sellainen ihminen josta Raamatussakin puhutaan. Sellainen joka pitää kivittää kuoliaaksi.

Vierailija
95/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei suostu aborttin tekoon, kannattaa valita toinen työ.
Lääkäreille oikeus kieltäytyä hoitamasta potilasta, josta ei tykkää!

Vierailija
96/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella annettaisiin sitten lääkäreille oikeus kieltäytyä? Vain koska sanoo, ettei halua? Saako tätä mielipidettä vaihtaa kuinka usein ja millä perustein? Onhan näitä, jotka yllättäin löytävät Jeesuksen, joten millä varoitusajalla he saavat vaihtaa kantaansa?

Odotan lakialoitteen kannattajilta vastausta kysymyksiini, sillä jos ette osaa myöhäisillan pikkupöhnäiselle palstalaiselle esittää perusteluja, millä perustelette vaatimuksenne eduskunnalle?

Vierailija
97/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:28"]

Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön... Eli jos ammattiin rupeaa, niin mielestäni on syytä kestää myös ne epämiellyttävät hommat. Minusta on epäreilua antaa vapautuksia vakaumuksen takia, sillä samalla logiikalla kaikille pitäisi suoda oikeus päättää, mitkä hän voi työtehtävistään tehdä ja mitä ei.

[/quote]

Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön... Eli jos seksiä harjoittaa, niin mielestäni on syytä kestää myös ne epämiellyttävät hommat. Minusta on epäreilua antaa abortti kenelle tahansa vain haluttomuudesta synnyttää lapsi, kun sen vosii antaa muille, vanhemmiksi halukkaille adoptoitavaksi.

Vierailija
98/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 16:34"]

Jos vastasyntyneiden surmaaminen olisi laillista olisitteko edelleen sitä mieltä että siitä ei saisi kieltäytyä?

[/quote]

Ei tätä lakialoitetta vastustavat ole sitä mieltä että abortti on okei koska se on laillista, vaan että koska abortti on okei, se on laillista. Me emme pidä aborttia murhana, vastasyntyneen tappaminen on murha. Minä en pidä alkion poistamista sen enempää tappamisena tai kuolemantuottamuksena kuin hedelmöittymisen estämistämistä kondomin avulla.
[/quote]
Mä kuvailisin abortin lähinnä loishäädöksi.

Vierailija
99/105 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 23:06"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:28"]

Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön... Eli jos ammattiin rupeaa, niin mielestäni on syytä kestää myös ne epämiellyttävät hommat. Minusta on epäreilua antaa vapautuksia vakaumuksen takia, sillä samalla logiikalla kaikille pitäisi suoda oikeus päättää, mitkä hän voi työtehtävistään tehdä ja mitä ei.

[/quote]

Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön... Eli jos seksiä harjoittaa, niin mielestäni on syytä kestää myös ne epämiellyttävät hommat. Minusta on epäreilua antaa abortti kenelle tahansa vain haluttomuudesta synnyttää lapsi, kun sen vosii antaa muille, vanhemmiksi halukkaille adoptoitavaksi.
[/quote]
Vanhemmiksi haluavat voivat ensin adoptoida ne orvot lapset joita jo on.

Vierailija
100/105 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:27"]

Sterilisaatio ei vaikuta hormonitoimintaan. Kyllä sen toisen ihmisen elämä on yhtä tärkeä kuin sinun itsemääräämisoikeutesi.

[/quote] Kyllähän vaan vaikuttaa sterilisaatio aientamaan vaihdevuosioireita, äläs nyt väitä ilmiselkeää totuutta!

[/quote]

Laitapa linkki näkyviin johonkin viralliseen sivuun, jolla on tuollainen tieto. Kiinnostaisi kovasti kun en itse ole sellaista löytänyt.

http://epublications.uef.fi/pub/urn_nbn_fi_uef-20120597/urn_nbn_fi_uef-20120597.pdf josta lähteenä mainittu (17) eli Myntti T, Tiitinen A. Munasarjojen toiminnan ennenaikainen hiipuminen. Suomen Lääkärilehti 2008;63(16):1501-1506

"Lähes mikä tahansa lantion alueen kirurginen toimenpide voi aiheuttaa munasarjojen vajaatoimintaa. Kohdunpoiston tiedetään ennenaikaistavan vaihdevuosia noin kahdella vuodella, mutta esimerkiksi sterilisaation ei ole osoitettu vaikuttavan asiaan."

Kohdunpoisto vaikuttaa vaihdevuosiin hormonitoiminnan kautta, munajohtimien katkaisu sen sijaan ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi