Mies ei kestä että herkkänä ihmisenä itken
Se että alan riidan aikana itkeä, niin mies ”polkee” minua maahan vielä enemmän ja alkaa vittuilla kuinka uhriudun kun alan itkeä. Ei tunnu kovin kivalta kun puoliso kieltää tunteeni tuolla tavoin ja sen pahan olon, mitä se riita saa aikaiseksi. Hän usein jatkaa vain huutamistaan mielipuolisesti ja kun käsken olla hiljaa, ja pyydän ettei jatkettaisi, niin miehen puolelta huutaminen vaan yltyy. Lopulta karjun itsekin hänelle että olisi jo hiljaa. Minusta tuntuu että hän oikein nauttii siitäkin, kun saa minut huutamaan, että pääsee tästäkin ilkeilemään lisää.
Miltä tällainen käytös muiden korvaan kuulostaa?
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta että ap on roikkunut aamusta asti itkemässä tätä asiaa.
Toivotaan, että ainakin mies on päässyt edes syömään välillä.
Sinuun kohdistuu henkistä väkivaltaa. Jos on huono olla niin lähde suhteesta. Jos tuntuu että et pysty, niin toivottavasti sulla on joku joka voisi auttaa sua.
Vierailija kirjoitti:
En osaa tätä asiaa nyt tuoda esille paremmin, mutta siis miehelläni on myös paha tapa tulla ns. Iholle huutamaan kova eleisesti ja se on pelottavaa. Jos kertoisin tästä lisää niin täällä sanottaisiin, että väritän tarinaa. Hän on todella paha suustaan ja tarkoitus on selvästi alistaa sekä lytätä minua.
Minulla on oikeus tuntea oloni turvalliseksi kotonani, enkä sillä hetkellä kokenut oloani hyväksi saati turvalliseksi. En koe että itken vähästä, mutta kuten aiemmin kerroin, minulla on kova stressi tällä hetkellä ja tuollainen mikä muiden korvaan kuulostaa ehkä pieneltä on minulle iso asia, koska en todellakaan odottanut tällaista myrskyä.Ap
Millaista myrskyä? Ap, sun viestinnässä on nyt joku ongelma. Samaan aikaan kuvaat isoa asiaa, ns. kersanttityylinen huutaminen niin että tukka hulmuaa ei ole ok. Mutta sitten kitiset täällä aivan omituisista asioista, kuten sianjättöohjeista, joita saavat kaikki - eli aivan mitättömästä asiasta. Et ole ainoa jolle niin käy ja usein niin käy silloin kun ihminen on ihan loppu, mutta oletko tietoinen siitä itse?
Empatiakyvyttömien psykojen mielestä itkeminen on kiristämistä. Toisaalta normaalien seurassa ei ehkä alakaan itkettää niin usein.
Joka tapauksessa normaali ihminen ymmärtää että joskus itkettää eikä normaali pidä sitä kiristämisenä.