Miljonääri-Sipilä jeesustelee: "Eiköhän me selvitä."
"Nyt haetaan MEIDÄN työssäkäyvien osuutta tällä kokonaisuudella. Eiköhän me selvitä".
Alkaa mennä jo niin röyhkeäksi, että kaikki rajat ylittyvät :'D
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:00"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:55"]
Tietoliikenneinsinöörinä työskentelevä mieheni jäi tammikuussa työttömäksi yt-neuvottelujen seurauksena. Uutta työpaikkaa ei ole vielä löytynyt, vaikka hän on päässyt onneksi jo useisiin haastatteluihin. Minä olen sairaanhoitaja ja tekemäni vuorotyölisät ovat olleet merkittävä lisä meidän tuloihimme. Omakotitalosta on velkaa vielä melkein 200 000 euroa ja lapsia on kolme.
Osaakohan Sipilä kuvitella millaista elämä on silloin, kun on omaisuuden sijasta pelkkää lainarahaa ja ainoastaan kuukausipalkka on se mikä elättää perheen? Kun ihan oikeasti joutuu miettimään, että mistä saa rahat lasten vaatteisiin ja perheen ruokaan?
Olen aivan saatanan vihainen, en usko todeksi että hänellä on pokkaa rinnastaa elämäntilanteensa meidän tavallisten työssäkäyvien kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Miksi ihmeessä teillä on noin iso laina? Omaa tyhmyyttä ja ahneutta, jos menee talouden riskirajoilla.
[/quote]
Mietin kans samaa että pitääkö aina rakentaa niin valtavan kokoinen talo? Eikö pienempikin riittäisi?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:31"]
Saako 200 000 eurolla jostain "hienon" talon? Ihan peruspaketin hinta, tai siis ei edes riitäkään.
[/quote]
Meidän asuntolaina on tosiaan pieni verrattuna monen asuntolainaan pk-seudulla. Tiedän että palstalla on ollut aina trolleja, jotka nauttii kiusaamisesta mutta moni kommentti on mennyt mielestäni jo liian pitkälle.
Asuntomme on 70-luvulla rakennettu yksikerroksinen tiilitalo vajaan 40 km:n päässä Helsingistä. Laskimme aikoinaan, että on paljon edullisempaa asua täällä, kuin vuokralla tai pienessä kerrostaloasunnossa esimerkiksi Helsinki-Espoo-Vantaa -alueella. Minä kuljen töihin julkisilla, miehenikin käytti usein julkisia auton sijaan. Asuinalue on lapsiperheelle turvallinen ja turvallisen, lyhyen kävelymatkan päässä on hyvä koulu. Sekin vaikutti muuttoon.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:31"]
Saako 200 000 eurolla jostain "hienon" talon? Ihan peruspaketin hinta, tai siis ei edes riitäkään.
[/quote]
Uutta taloa et saa tuolla hinnalla pääkaupunkiseudulta, ehkä jonkun pientä remppaa kaipaavan vanhemman talon.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:33"]
Tietoliikenneinsinöörinä työskentelevä mieheni jäi tammikuussa työttömäksi yt-neuvottelujen seurauksena. Uutta työpaikkaa ei ole vielä löytynyt, vaikka hän on päässyt onneksi jo useisiin haastatteluihin. Minä olen sairaanhoitaja ja tekemäni vuorotyölisät ovat olleet merkittävä lisä meidän tuloihimme. Omakotitalosta on velkaa vielä melkein 200 000 euroa ja lapsia on kolme.
Osaakohan Sipilä kuvitella millaista elämä on silloin, kun on omaisuuden sijasta pelkkää lainarahaa ja ainoastaan kuukausipalkka on se mikä elättää perheen? Kun ihan oikeasti joutuu miettimään, että mistä saa rahat lasten vaatteisiin ja perheen ruokaan?
Olen aivan saatanan vihainen, en usko todeksi että hänellä on pokkaa rinnastaa elämäntilanteensa meidän tavallisten työssäkäyvien kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[/quote]
Miksi ihmeessä teillä on noin iso laina? Omaa tyhmyyttä ja ahneutta, jos menee talouden riskirajoilla.
[/quote]
Mietin kans samaa että pitääkö aina rakentaa niin valtavan kokoinen talo? Eikö pienempikin riittäisi?
[/quote]'
Velkaa otettiin muutkin silloin kun töitä oli ja lainaa oikein tyrkytettiin ja lapset syntyivät aikana jolloin niitä hyviä aikoja elettiin. Kuka olisi voinut arvata - paitsi nämä veronikkarit ja oman edun tavoittelijat suunnittelijoineen - että vielä viedään tuhkatkin pesästä ja manipuloidaan syyllistäen vielä, että nyt talkoisiin ....
Kristallipallosta vaikka olisi nähnyt, ei näkemäänsä olisi uskonut miten nopeasti ja helposti hyvinvointi muuttui pahoinvointi yhteiskunnaksi ja todella maa kahtia jaetaan ja työntekijä orjan asemaan joutuu: nythän sitä alhaisin kustannuksin tekevää joukkoa virtaa maahan ja kuka kiittää?!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:55"]Tietoliikenneinsinöörinä työskentelevä mieheni jäi tammikuussa työttömäksi yt-neuvottelujen seurauksena. Uutta työpaikkaa ei ole vielä löytynyt, vaikka hän on päässyt onneksi jo useisiin haastatteluihin. Minä olen sairaanhoitaja ja tekemäni vuorotyölisät ovat olleet merkittävä lisä meidän tuloihimme. Omakotitalosta on velkaa vielä melkein 200 000 euroa ja lapsia on kolme. Osaakohan Sipilä kuvitella millaista elämä on silloin, kun on omaisuuden sijasta pelkkää lainarahaa ja ainoastaan kuukausipalkka on se mikä elättää perheen? Kun ihan oikeasti joutuu miettimään, että mistä saa rahat lasten vaatteisiin ja perheen ruokaan? Olen aivan saatanan vihainen, en usko todeksi että hänellä on pokkaa rinnastaa elämäntilanteensa meidän tavallisten työssäkäyvien kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! [/quote]
[/quote]
Vittu mitä saatanan idiootteja :D ei mitään sympatiaa ihmisille, jotka ovat itse oman onnettomuutensa ansainneet. Päinvastoin toivon pelkkää paskaa tuollaisille saatanan luusereille, jotka ei ole osanneet asioitaan hoitaa oikein. Rangaistus huonoista valinnoista on todellakin ansaittua. Toivottavasti miehesi ei koskaan pääse töihin ja menetät puolet luuseripalkastasi, idiootti ämmä.
[/quote]
:D Juurikin näin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]'
Velkaa otettiin muutkin silloin kun töitä oli ja lainaa oikein tyrkytettiin ja lapset syntyivät aikana jolloin niitä hyviä aikoja elettiin. Kuka olisi voinut arvata - paitsi nämä veronikkarit ja oman edun tavoittelijat suunnittelijoineen - että vielä viedään tuhkatkin pesästä ja manipuloidaan syyllistäen vielä, että nyt talkoisiin ....
Kristallipallosta vaikka olisi nähnyt, ei näkemäänsä olisi uskonut miten nopeasti ja helposti hyvinvointi muuttui pahoinvointi yhteiskunnaksi ja todella maa kahtia jaetaan ja työntekijä orjan asemaan joutuu: nythän sitä alhaisin kustannuksin tekevää joukkoa virtaa maahan ja kuka kiittää?!
[/quote]
Kuka käskemällä käski teidän ottaa lainaa????? Tyhmä olet ainoastaan sinä ja sinun optimismisuutesi.
Kai nyt nää samat uudistukset koskeekoko hallitustakin? Lomaa max 30 päivää vuodessa... palkattomat pyhäpäivät ja ylityökorvausten väheneminen? Ja sunnuntailisienniin olisi reilu meininki! Loppu loma heillä palkatonta sitten!
kyllä nämä eilen julkistetut työehtojen heikennykset/ leikkaukset ja varsinki tuo tessit ylittävä pakkolaki on sikamaisinta mies muistiin. me, jo muutenki matalapalkkaiset hoitajat ja toki esim. poliisit, kaikki, jotka ovat työssä jossaki puljussa, joka auki 24/7, tulemme tässä kärsimään eniten. kiitos, sipilä ja hallitus.t. kolmivuorotyötä tekevä lähihoitaja.
Lainojen korkojen noususta yms. on varoiteltu koko ajan. Ylisuurista lainoista/taloista on varoiteltu.
Sipilällä on se hyvä puoli moneen muuhun politikkoon verrattuna, että hän uskaltaa tehdä RATKAISUJA. Kaikki ei välttämättä ole hyviä, kivoja eikä mukavia. Onnistuminen nähdään myöhemmin.
Mutta on ehdottomasti parempi, että tehdään niitä ratkaisuja, kun jäädään odottamaan Kreikan kohtaloa. Ja sitten ne ratkaisijat tulevat Suomen ulkopuolelta.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:13"]
Lainojen korkojen noususta yms. on varoiteltu koko ajan. Ylisuurista lainoista/taloista on varoiteltu.
Sipilällä on se hyvä puoli moneen muuhun politikkoon verrattuna, että hän uskaltaa tehdä RATKAISUJA. Kaikki ei välttämättä ole hyviä, kivoja eikä mukavia. Onnistuminen nähdään myöhemmin.
Mutta on ehdottomasti parempi, että tehdään niitä ratkaisuja, kun jäädään odottamaan Kreikan kohtaloa. Ja sitten ne ratkaisijat tulevat Suomen ulkopuolelta.
[/quote]
Mutta kun Sipilä tekee aivan vääriä ratkaisuja. Esimerkiksi nyt ehdotetuista heikennyksistä yksikään ei lisää työllisyyttä eikä tuloa valtion kassaa. Päinvastoin. Työt hoituvat vähemmälltä työllä ja palkalla = vähemmän verotuloja. Ei firmat palkkaa uutta väkeä koska kauppa ei käy koska ihmisillä ei ole ostovoimaa koska sitä leikataan em. ehdotuksilla. Ymmärrätkö kierteen? Aina on vaihtoehtoja, toki ymmärrän että esim. varallisuusveron palauttaminen on miljonääripäämisterille kova paikka, tai veroparatiisiteiden tukkiminen.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:47"]
Voi olla, että tämä mies on härskeintä ja tekopyhintä mitä Suomen politiikassa on koskaan nähty.
[/quote]
http://masik.puheenvuoro.uusisuomi.fi/184448-kuka-olet-juha-sipila
Mielnkiintoista tietoa mm. yrityskaupoistansa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:47"]
Voi olla, että tämä mies on härskeintä ja tekopyhintä mitä Suomen politiikassa on koskaan nähty.
[/quote]
http://masik.puheenvuoro.uusisuomi.fi/184448-kuka-olet-juha-sipila
Mielnkiintoista tietoa mm. yrityskaupoistansa.
[/quote]
"Mutta eiköhän ME työntekijät tästä selvitä yhdessä"
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:13"]
[/quote]
Pk-seudulla ei 200 000 saa välttämättä edes kerrastalokolmiota ihan tavalliselta alueelta ja vuokrat on pilvissä. Mutta ehkä pk-seudulla ei tarvitsekaan asua esim. siivojia, bussikuskeja, sairaanhoitajia ja poliiseja?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:02"]
Mun autokuski-isä ja konttoristiäiti rakensivat kolmekymppisinä omakotitalon pk-seudulle. Ei onnistuisi tänä päivänä vastaava.
[/quote]
Pk-seudun hintataso on kohonnut noista ajoista valtavasti. Mutta ei tämä ilmiö Suomeen rajoitu. Pilvissä ovat hinnat monilla metropolialueilla muuallakin maailmassa. En tiedä näistä kehityskuluista tarkemmin. Voi olla, että Suomen pk-seudun tilanne on muuttunut myöhemmin kuin vastaavien muualla maailmassa.
[/quote]
Tämä on totta. Pariisissa mieheni, kampaaja ja tehtaan työnjohtaja vanhemmat ostivat 3h + k. Ei onnistu enää sama kahdelta töissäkäyvältä insinööriltä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:00"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 11:58"] Jotkut sentään yrittävät tehdä muutoksia uppoavan laivan pelastamikseksi. Valittajat haluavat ilmeisesti hukkua? Kyllä valittajia riittää, harvassa on ne kannustajat ja kehittäjät. Ei käy kateeksi vaikeassa tilanteessa olevia päättäjiä. Pointsit siitä, että ottavat vastuuta. [/quote] On kovin helppoa "ottaa vastuuta", kun se ei itseä koske. [/quote] No eiköhän Sipilällä aika iso vastuu kuitenkin ole :D "hiukan" isompi kuin meillä joiden tarvii miettiä ainoastaan omaa/perheensä selviytymistä :)
[/quote]
Ja mitä se Sipilän iso vastuu käytännössä on? Jos hän epäonnistuu vastuun kantamisessa, mitä seuraamuksia siitä hänelle itselleen koituu: Pois pääministerin pallilta ja takaisin tavismiljonääriksi. Onpa kova kohtalo.
Täällä haisee kateus enkä tarkoita nyt Sipilää vaan tuota sairaanhoitajaa kohtaan jolla asuntolaina. Työttömät ja kouluttamattomat alkkismiesten vaimokkeet vikisee kateuksissaan ja purkaa pahaa oloaan syyttömään.
Kysynpähän vaan että KENEN sitten pitäisi kärsiä ellei meidän joilla on säännöllistä palkkatuloa?! Työttömien, työkyvyttömien, lasten, nuorten, eläkeläisten, kotiäitien tai -isien...? Haloo... Ja toki tähän päälle sopisi verottaa pääomatulojakin vähän enemmän ja puuttua veroparatiisitoimintaan mutta jos nyt koko kansaa miettii niin olen kyllä sitä mieltä että jos sillä, että luovun jostain "palkanosasta" pystytään pitkällä tähtäimellä työllistämään muita ja tarjoamaan paremmin palveluita niin sanon näille toimille kyllä!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:59"]
Kysynpähän vaan että KENEN sitten pitäisi kärsiä ellei meidän joilla on säännöllistä palkkatuloa?! Työttömien, työkyvyttömien, lasten, nuorten, eläkeläisten, kotiäitien tai -isien...? Haloo... Ja toki tähän päälle sopisi verottaa pääomatulojakin vähän enemmän ja puuttua veroparatiisitoimintaan mutta jos nyt koko kansaa miettii niin olen kyllä sitä mieltä että jos sillä, että luovun jostain "palkanosasta" pystytään pitkällä tähtäimellä työllistämään muita ja tarjoamaan paremmin palveluita niin sanon näille toimille kyllä!
[/quote]
Hallituksen toimet leikkaavat ostovoimaa kotimarkkinoilla eivätkä lisää työllisyyttä yhtään, päinvastoin.
[/quote]
Insinöörihän tuo Sipiläkin on ja on päässyt miljonääriksi. Sun miehesi etsii työtä jonkun toisen palkollisena.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:06"]
No, Sipilä on itse omalla työllään ansainnut muljoonansa. Ehkä hän jotain tajuaa hiukan enemmän kuin se av:lla valittava pienituloinen/työtön tästä Suomen nykytilanteesta ja siitä mitä asialle pitää tehdä. t. pienillä tuloilla itsekin kitkutteleva
[/quote]
Sipilä on ansainnut rahansa yrityskaupalla ja verosuunnittelulla. Yhtiökumppaninsa (on myös serkkunsa) on Suomen johtavia veroasiantuntijoita.